Постанова
від 08.04.2011 по справі 2а-829/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" квітня 2011 р. Справа № 2a-829/11 /0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Лучко О.О.

при секретарі Кру глій О.М.,

за участю сторін:

представника позивача: Г аврилишин І.О.,

відповідача: не з"явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Долинського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнен ня допомоги по безробіттю в с умі 4 798,69 грн,-

ВСТАНОВИВ:

10 березня 2011 року Долинський районний центр зайнятості з вернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_2 пр о стягнення допомоги по безр обіттю в сумі 4 798,69 грн. Позовні в имоги мотивовано тим, що відп овідачем незаконно отримано допомогу по безробіттю за пе ріод з 20.09.2007 року по 31.08.2008 року в су мі 4 798,69грн.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, суду пояснила , що відповідач, перебуваючи н а обліку в Долинському район ному центрі зайнятості як бе зробітий та отримуючи допомо гу по безробіттю, був зареєст рований як фізична особа-під приємець, займався підприємн ицькою діяльністю і про дани й факт в порушення вимог ст.36 З акону України “Про загальноо бов”язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття” позивача не повідо мив, що призвело до безпідста вної виплати йому допомоги п о безробіттю. Вказані обстав ини стали відомі позивачу пі сля проведеної взаємозвірки з державним реєстратором у л ютому 2011 року. Вказана сума вип лаченої допомоги відповідач ем в добровільному порядку н е повернута, а тому підлягає с тягненню в судовому порядку. Просила позов задовольнити повністю.

Відповідач в судове засіда ння повторно не з”явився. На а дресу суду подав письмове за перечення, в якому зазначив, щ о з 09.04.2001р. являвся приватним пі дприємцем, однак 24.07.2006 року ним було подано державному реєст ратору Долинської РДА всі не обхідні документи щодо припи нення його підприємницької д іяльності, проте останній не вчинив відповідних записів про таке припинення підприєм ницької діяльності. А тому вв ажає, що допомогу по безробіт тю ним отримано законно, позо вні вимоги є безпідставними, в задоволенні позову слід ві дмовити.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, взявши до уваги письмове запереченн я відповідача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог з наст упних підстав.

Судом встановлено, що ОСО БА_2 подав заяву від 13.09.2007 року про взяття на облік в Долинсь кому районному центрі зайнят ості як безробітного та 20.09.2007 ро ку йому надано статус безроб ітного (а.с.7).

Протягом період перебуван ня в статусі безробітного О СОБА_2 з 20.09.2007 року по 31.08.2008 року о тримав допомогу на випадок б езробіття в розмірі 4 798,69грн.

Відповідно до акту №0095504 по об міну даних між Департаментом Держпідприємства та ЄІАС "Сл ужба зайнятості" від 10.02.2011 року встановлено, що ОСОБА_2 в п еріод з 13.08.2007 року по 01.09.2008 року був зареєстрований як приватний підприємець.

Вказана обставина стала пі дставою для звернення позива ча до адміністративного суду про стягнення з ОСОБА_2 бе зпідставно отриманої допомо ги по безробіттю в розмірі 4798,69 грн.

Відповідно до ст.43 Конститу ції України кожен має право н а працю, що включає можливіст ь заробляти собі на життя пра цею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Держава створює умови для п овного здійснення громадяна ми права на працю, гарантує рі вні можливості у виборі проф есії та роду трудової діяльн ості, реалізовує програми пр офесійно-технічного навчанн я, підготовки і перепідготов ки кадрів відповідно до сусп ільних потреб.

Згідно ч.1 ст.18 Закону України “Про зайнятість населення” для реалізації державної пол ітики зайнятості населення, професійної орієнтації, підг отовки і перепідготовки, пра цевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не прац юючих громадян у порядку, що в изначається Кабінетом Мініс трів України, створюється де ржавна служба зайнятості, ді яльність якої здійснюється п ід керівництвом Міністерств а праці та соціальної політи ки України, місцевих державн их адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.19 даного За кону державна служба зайнято сті реєструє безробітних і п одає їм у межах своєї компете нції допомогу, в т. ч. і грошову . Державна служба зайнятості має право в установленому за конодавством порядку подава ти громадянам допомогу по бе зробіттю та матеріальну допо могу по безробіттю, припинят и і відкладати їх виплати (ч.2 д аної статті).

Держава створює умови неза йнятим громадянам у поновлен ні їх трудової діяльності та забезпечує їм певні види ком пенсацій, зокрема, виплату в у становленому порядку допомо ги по безробіттю. Розміри та у мови надання матеріального з абезпечення на випадок безро біття визначаються Законом У країни (ст.25 Закону).

Згідно ч.1 ст.2 цього Закону Ук раїни “Про зайнятість населе ння” безробітними визнаютьс я працездатні громадяни прац ездатного віку, які через від сутність роботи не мають зар обітку або інших передбачени х законодавством доходів і з ареєстровані у державній слу жбі зайнятості як такі, що шук ають роботу, готові та здатні приступити до підходящої ро боти. Безробітними визнаютьс я також інваліди, які не досяг ли пенсійного віку, не працюю ть та зареєстровані як такі, щ о шукають роботу.

Відповідно до п.“б” ч.3 ст.1 да ного Закону в Україні до зайн ятого населення належать гро мадяни, що проживають на тери торії держави на законних пі дставах громадяни, які самос тійно забезпечують себе робо тою, включаючи підприємців, о сіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчо ю діяльністю, члени кооперат ивів, фермери та члени їх сіме й, що беруть участь у виробниц тві, а також члени особистих с елянських господарств, діяль ність яких здійснюється відп овідно до Закону України "Про особисте селянське господар ство".

З урахуванням наведеного, с удом встановлено, що за час пе ребування на обліку в Долинс ькому районному центрі зайня тості за період з 20.09.2007 року по 31. 08.2008 року відповідач отримав до помогу по безробіттю в сумі 4 798,69грн., будучи підприємцем, то бто особою, яка забезпечує се бе роботою самостійно.

При цьому суд не приймає до уваги твердження відповідач а стосовно того, що його підпр иємницька діяльність припин ена ще 24.07.2006 року з моменту пода чі державному реєстратору за яви про припинення підприємн ицької діяльності, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.46 Закону України “Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців755-IV від 15.05.2003 року державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи - п ідприємця проводиться у разі прийняття фізичною особою - п ідприємцем рішення про припи нення підприємницької діяль ності.

Фізична особа позбавляєть ся статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про держа вну реєстрацію припинення пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця (ч .3 ст.46 цього Закону).

Згідно із ч.1 ст.47 даного Зако ну для внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про рішення фізичної особи - підп риємця щодо припинення нею п ідприємницької діяльності ф ізична особа - підприємець аб о уповноважена нею особа пов инні подати державному реєст ратору (надіслати рекомендов аним листом з описом вкладен ня) такі документи: заяву про п рипинення підприємницької д іяльності фізичною особою - п ідприємцем; документ, що підт верджує внесення плати за пу блікацію повідомлення про пр ийняття фізичною особою - під приємцем рішення щодо припин ення підприємницької діяльн ості.

Державний реєстратор за ві дсутності підстав для залише ння документів, які подані дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про ріше ння фізичної особи - підприєм ця щодо припинення нею підпр иємницької діяльності, без р озгляду зобов'язаний не пізн іше наступного робочого дня з дати надходження цих докум ентів внести до Єдиного держ авного реєстру запис про ріш ення щодо припинення нею під приємницької діяльності та в той же день передати органам статистики, державної подат кової служби, Пенсійного фон ду України, фондів соціально го страхування повідомлення про внесення такого запису (ч .7 ст.47 Закону).

При цьому, відповідно до ч.9 с т.47 вказаного Закону для прове дення державної реєстрації п рипинення підприємницької д іяльності фізичною особою - п ідприємцем за її рішенням фі зична особа - підприємець або уповноважена нею особа не ра ніше двох місяців з дати публ ікації повідомлення у спеціа лізованому друкованому засо бі масової інформації подає державному реєстратору особ исто (надсилає рекомендовани м листом з описом вкладення) а бо через уповноважену особу такі документи: заповнену ре єстраційну картку на проведе ння державної реєстрації при пинення підприємницької дія льності фізичною особою - під приємцем за її рішенням; свід оцтво про державну реєстраці ю фізичної особи - підприємця ; довідку відповідного орган у державної податкової служб и про відсутність заборгован ості по податках, зборах (обов 'язкових платежах); довідку ві дповідного органу Пенсійног о фонду України про відсутні сть заборгованості; довідки відповідних органів фондів с оціального страхування про в ідсутність заборгованості а бо про те, що вона не перебувал а на обліку.

Відповідно до ч.15 ст.47 цього З акону за відсутності підстав для залишення документів бе з розгляду державний реєстра тор повинен внести до Єдиног о державного реєстру запис п ро проведення державної реєс трації припинення підприємн ицької діяльності фізичної о соби - підприємця.

Дата внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про проведення державної реєстр ації припинення підприємниц ької діяльності фізичною осо бою - підприємцем є датою держ авної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємце м.

Судом встановлено, що ОСО БА_2 прийняв рішення про при пинення своєї підприємницьк ої діяльності, подавши 24.07.2006 рок у відповідну заяву державном у реєстратору, однак не вчини в всіх інших необхідних дій д ля проведення припинення під приємницької діяльності (не надав довідки відповідного о ргану державної податкової с лужби про відсутність заборг ованості по податках, зборах (обов'язкових платежах), відпо відного органу Пенсійного фо нду України про відсутність заборгованості, відповідни х органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості або про те, що він не перебував на обліку), а тому державна реєстрація пр ипинення його підприємницьк ої діяльності на той момент п рипинена не була. Державним р еєстратором 24.07.2006 року відпові дно до наведених вище норм За кону вчинено тільки реєстрац ійну дію - внесено запис про рішення фізичної особи - пі дприємця про припинення її п ідприємницької діяльності. К рім того, 07.09.2009 року відповідаче м внесено рішення про відмін у власного рішення щодо прип инення підприємницької діял ьності. Державна реєстрація ж припинення підприємницько ї діяльності ОСОБА_2 була проведена тільки 13.12.2010 року на п ідставі поданої ним заяви пр о припинення підприємницько ї діяльності від 21.09.2010 року та в чинення всіх необхідних для цього дій (а.с.8-10).

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність дій позивача щодо стягнення безпідставно виплаченої доп омоги по безробіттю та відхи ляє доводи відповідача.

Поряд з цим, аб.1 ч.2 ст.36 Закону України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” зобов'язання своєчасно подавати відомості про обста вини, що впливають на умови ви плати забезпечення та наданн я соціальних послуг, покладе но на застраховану особу як б езробітну.

А тому, у зв' язку з невикон анням відповідачем визначен ого Законом обов' язку та за значенням у заяві про наданн я статусу безробітного з вип латою допомоги по безробіттю від 20.09.2007 року про те, що суб' єк ом підприємницької діяльнос ті він не зареєстрований, О СОБА_2 було незаконно отрим ано допомогу по безробіттю з а період з 20.09.2007 року по 31.08.2008 року в розмірі 4 798,69 грн., що підтвер джується копією розрахунку допомоги по безробіттю (а.с.13).

Відповідно до аб.1 п. 6 Порядку розслідування страхових вип адків та обґрунтованості вип лат матеріального забезпече ння безробітним у разі встан овлення центром зайнятості в ідповідно до цього Порядку н алежності безробітної особи до категорії зайнятих така о соба знімається з обліку як б езробітна в установленому за конодавством порядку та пове ртає суму незаконно отримано го матеріального забезпечен ня і вартості наданих соціал ьних послуг з моменту виникн ення обставин, що впливають н а умови виплати матеріальног о забезпечення та надання со ціальних послуг.

Відповідно до п.6.14 Порядку на дання допомоги по безробіттю , у тому числі одноразової її в иплати для організації безро бітними підприємницької дія льності, затвердженого наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України N 307 в ід 20.11.2000р., якщо під час одержанн я допомоги по безробіттю без робітний своєчасно не подав відомості про обставини, що в пливають на умови її виплати , у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забез печення, з безробітного стяг ується сума виплаченої допом оги по безробіттю з моменту в иникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добр овільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх пове рнення вирішується у судовом у порядку.

Доказів сплати заборгован ості відповідач суду не пода в.

За змістом ст.19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х та службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого суд ви рішує справи на підставі Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов' язковість яких надана Верховною Радою України.

За таких обставин, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Стосовно судових витрат, то відповідо до ч.4 чт.94 КАС Україн и у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень , а відповідачем - фізична чи ю ридична особа, судові витрат и, здійснені позивачем, з відп овідача не стягуються.

На підставі ст. 124 Конституц ії України, керуючись ст. ст. 2, 8 -14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд ,-

П ОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повн істю.

Стягнути з ОСОБА_2 (іден тифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1) на користь Дол инського районного центру за йнятості (на розрахунковий р ахунок №37172300901155 банк УДК м. Івано -Франківськ, МФО 836014, код ЄДРПОУ 19390268) виплачену допомогу по без робіттю в розмірі 4 798,69 грн.(чоти ри тисячі сімсот дев"яносто в ісім гривень шістдесят дев"я ть копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 КАС Укр аїни, апеляційна скарга пода ється до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Івано-Франківський о кружний адміністративний су д протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили в порядку і строки, визн ачені ст.254 КАС України.

Суддя: Лучко О.О.

Постанова складена в пов ному обсязі 13.04.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2011
Оприлюднено21.04.2011
Номер документу14971072
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-829/11/0970

Постанова від 08.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 08.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 08.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні