Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 квітня 2011 року Справа № 2а-1896/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді Цицюри О .О.,
за участю секретаря судово го засідання Бойко В.В.,
розглянувши у відкр итому судовому засіданні у м . Луганську справу за адмініс тративним позовом Алчевсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції в Луганські й області до Комунального пі дприємства «Южно-Ломуватськ а житлово-експлуатаційна діл ьниця» про стягнення податко вого боргу з податку на додан у вартість в сумі 20515,22 грн. з над анням дозволу на погашення у сієї суми боргу за рахунок ма йна, що перебуває у податкові й заставі платника податку,
ВСТАНОВИВ:
02 березня 2011 року Алчев ська ОДПІ в Луганській облас ті звернулася до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Комунального підпри ємства «Южно-Ломуватська жит лово-експлуатаційна дільниц я» про стягнення податкового боргу з податку на додану вар тість в сумі 20515,22 грн. з наданням дозволу на погашення усієї с уми боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заст аві платника податку, в обґру нтування якого зазначила нас тупне. Комунальне підприємст во «Южно-Ломуватська житлово -експлуатаційна дільниця» (і дентифікаційний код юридичн ої особи 20150374) зареєстровано ви конавчим комітетом Брянківс ької міської ради Луганської області в якості юридичної о соби 28.05.2008 за реєстраційним ном ером № 1 385 120 0000 000277 та взято на пода тковий облік в Алчевській ОД ПІ Луганської області. У резу льтаті фінансово-господарсь кої діяльності відповідача, а саме, в період з 01.11.2010 по 04.02.2011, утв орився податковий борг з под атку на додану вартість в сум і 20515,22 грн., який підтверджуєтьс я самостійно узгодженими від повідачем податковими зобов ' язаннями за податковою дек ларацією з податку на додану вартість за грудень 2010 №15477 від 20.01.2011 на суму 3449,00 грн.; податковим повідомленням рішенням №000401150 1/0 від 04.11.2010, де визначено суму шт рафних санкцій - 84,73 грн., вине сеним на підставі акту перев ірки №173/160-20150374 від 04.11.2010; податковим повідомленням-рішенням №000400150 1/0 від 04.11.2010 де визначено суму штр афних санкцій - 18189,41 грн., винес еним на підставі акту переві рки №173/160-20150374 від 04.11.2010; податковим повідомленням-рішенням №0004611501 /0 від 23.12.2010 де визначено суму штр афних санкцій - 2269,37 грн., винес еним на підставі акту переві рки №193/160-20150374 від 23.12.2010. Дані податк ові повідомлення-рішення бул и вручені особисто платнику податків, про що свідчать під писи головного бухгалтера ві дповідача на корінцях податк ових повідомлень-рішень та у встановленому законодавств ом порядку не оскаржені. Прич иною виникнення податкового боргу стала відсутність у ві дповідача коштів на сплату у згоджених податкових зобов' язань, про що останній повідо мив Алчевську ОДПІ Лугансько ї області листом від 15.02.2011 №31. на підставі викладеного, позива ч просив стягнути з Комуналь ного підприємства «Южно-Лому ватська житлово-експлуатаці йна дільниця» податковий бор г з податку на додану вартіст ь в сумі 20515,22 грн. з наданням доз волу на погашення усієї суми боргу за рахунок майна, що пер ебуває у податковій заставі платника податку.
У судовому засіданні п редставник позивача позовні вимоги підтримав, надав суду пояснення, аналогічні викла деному у позові.
Представник відпові дача в судове засідання не з' явився з невідомих суду прич ин, про дату, час і місце судов ого розгляду справи повідомл явся належним чином (а.с.33), прич ини неявки суду не повідомив , заперечень проти позову не н адав, заяв про розгляд справи за його відсутності до суду н е надходило. Правом подати су ду заперечення проти позову та докази на підтвердження с воїх доводів не скористався.
Відповідно до части ни 6 статті 71 КАС України суд ви рішує справу на основі наявн их в матеріалах справи доказ ів.
Заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, розгл янувши справу в межах заявле них позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів , оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд дійшов висновку п ро обґрунтованість заявлени х вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Справи за участю Держав них податкових інспекцій є а дміністративними, оскільки в ідповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного с удочинства України стосовно визначення адміністративно ї справи.
Згідно зі статтею 6 Кон ституції України органи зако нодавчої, виконавчої та судо вої влади здійснюють свої по вноваження у встановлених ці єю Конституцією межах та від повідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
01 січня 2011 року набув чин ності Податковий Кодекс Укра їни від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлю є перелік податків та зборів , що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.
У відповідності із ста ттею 14 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу Україн и органи державної податково ї служби мають право визнача ти у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платни ків податків (підпункт 20.1.27 пун кту 20.1); застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м, стягувати суми прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання перед державо ю (Автономною Республікою Кр им чи територіальною громадо ю міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гар антію, а також за кредитом з бю джету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пун кту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника п одатків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обс луговуючих такого платника, на суму податкового боргу аб о його частини (пункт 20.1.18 пункт у 20.1).
Відповідно до п.54.1 ст.54 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, пере дбачених податковим законод авством, платник податків са мостійно обчислює суму подат кового та/або грошового зобо в' язання та/або пені, яку заз начає у податковій (митній) де кларації або уточнюючому роз рахунку, що подається контро люючому органу у строки, вста новлені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового коде ксу України від 02.12.2010 №2755-VI податк ова декларація з податку на д одану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календар ному місяцю, протягом 20 календ арних днів, що настають за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця. Плат ник податку зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом 10 календар них днів, що настають за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого п унктом 203.1. цієї статті для пода ння податкової декларації (п ункт 203.2. ст.203 Податкового кодек су України).
У судовому засіданні встановлено, підтверджуєтьс я матеріалами справи, що Кому нальне підприємство «Южно-Ло муватська житлово-експлуата ційна дільниця» (ідентифікац ійний код юридичної особи 20150374 ) зареєстровано виконавчим к омітетом Брянківської міськ ої ради Луганської області в якості юридичної особи 28.05.2008 за реєстраційним номером № 1 385 120 0000 000277, внесено до Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України, взято н а податковий облік в Алчевсь кій ОДПІ Луганської області (а.с.16,17,25-26).
Станом на 04.02.2011 за відпов ідачем - Комунальним підпри ємством «Южно-Ломуватська жи тлово-експлуатаційна дільни ця» рахується податковий бо рг з податку на додану вартіс ть в розмірі 20515,22 грн., що підтве рджується обліковою карткою платника податку (а.с.5-9), довід кою про суму податкового бор гу з ПДВ станом на 04.02.2011 (а.с.4), пода тковою декларацією з податку на додану вартість №15477 від 20.01.2 011 за грудень 2010 року (а.с.11-12), подат ковим повідомленням рішення м №0004011501/0 від 04.11.2010, де визначено су му штрафних санкцій - 84,73 грн., винесеним на підставі акту п еревірки №173/160-20150374 від 04.11.2010; податк овим повідомленням-рішенням №0004001501/0 від 04.11.2010 де визначено сум у штрафних санкцій - 18189,41 грн., винесеним на підставі акту п еревірки №173/160-20150374 від 04.11.2010; податк овим повідомленням-рішенням №0004611501/0 від 23.12.2010 де визначено сум у штрафних санкцій - 2269,37 грн., в инесеним на підставі акту пе ревірки №193/160-20150374 від 23.12.2010. Дані по даткові повідомлення-рішенн я були вручені особисто плат нику податків, про що свідчат ь підписи головного бухгалте ра відповідача на корінцях п одаткових повідомлень-рішен ь (а.с.13,14,15).
Даних про оскарження в ідповідачем зазначених пода ткових повідомлень-рішень на час розгляду справи судом не встановлено, а тому вони є узг одженими та чинними на час ро згляду справи.
Листом №31 від 15.02.2011 Комун альне підприємство «Южно-Лом уватська житлово-експлуатац ійна дільниця» повідомила Ал чевську ОДПІ Луганської обла сті про те, що важке фінансове становище підприємства та в ідсутність коштів, що надход ять на рахунки підприємства, виключають можливість погаш ення існуючого податкового б оргу (а.с.21).
Підпунктами 87.1 та 87.2 ста тті 87 Податкового кодексу Укр аїни від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплат и грошових зобов'язань або по гашення податкового боргу пл атника податків є будь-які вл асні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарі в (робіт, послуг), майна, випуск у цінних паперів, зокрема кор поративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших дже рел, з урахуванням особливос тей, визначених цією статтею , а також суми надміру сплачен их платежів до відповідних б юджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно так ого платника податків з урах уванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими з аконодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орг ан державної податкової служ би здійснює за платника пода тків і на користь держави зах оди щодо погашення податково го боргу такого платника под атків шляхом стягнення кошті в, які перебувають у його влас ності, а в разі їх недостатнос ті - шляхом продажу майна тако го платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI передбачено, що орган д ержавної податкової служби з вертається до суду щодо нада ння дозволу на погашення усі єї суми податкового боргу за рахунок майна платника пода тків, що перебуває у податков ій заставі.
Рішення суду щодо нада ння вказаного дозволу є підс тавою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Ріше ння органу державної податко вої служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу дер жавної податкової служби. Пе релік відомостей, які зазнач аються у такому рішенні, вста новлюється центральним орга ном державної податкової сл ужби.
Матеріалами справи пі дтверджено знаходження майн а відповідача - Комунальног о підприємства «Южно-Ломуват ська житлово-експлуатаціна д ільниця» у податковій застав і - витягом з Державного реє стру обтяжень рухомого майна 10.02.2011 №30277493 (а.с.18), актом опису майна відповідача від 07.02.2011 (а.с.19).
Таким чином, судом уста новлено, що за відповідачем д ійсно рахується податковий б орг з податку на додану варті сть в сумі 20515,22 грн., про який він повідомлений, який ним не осп орено та до теперішнього час у не сплачено.
Суд дійшов висновку, що органом державної податково ї служби при зверненні до суд у з вказаним адміністративни м позовом щодо стягнення сум и податкового боргу шляхом н адання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника по датків-відповідача, що переб уває у податковій заставі, до тримані вимоги пункту 95.3 стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни, підстави для відмови у за доволенні позову відсутні, т ому адміністративний позов п ідлягає задоволенню.
Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки позивач звільнений від ї х сплати у встановленому пор ядку, а ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.
На підставі частини 3 ст атті 160 КАС України у судовому засіданні 12 квітня 2011 року про голошено вступну та резолюти вну частини постанови. Склад ення постанови у повному обс язі відкладено до 18 квітня 2011 р оку, про що згідно вимог части ни 2 статті 167 КАС України повід омлено після проголошення вс тупної та резолютивної части н постанови у судовому засід анні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Алчевської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї в Луганській області до Ком унального підприємства «Южн о-Ломуватська житлово-експлу атаційна дільниця» про стягн ення податкового боргу з под атку на додану вартість в сум і 20515,22 грн. з наданням дозволу на погашення усієї суми боргу з а рахунок майна, що перебуває у податковій заставі платни ка податку задовольнити повн істю.
Стягнути з Комунально го підприємства «Южно-Ломува тська житлово-експлуатаційн а дільниця» (ідентифікаційни й код 20150374, місцезнаходження: 94194, Луганська область, м.Брянка, с мт.Южна Ломуватка, вул.Волоча ївська, бу.7) податковий борг з податку на додану вартість в сумі 20515,22 грн. (двадцять тисяч п ' ятсот п' ятнадцять гривен ь 22 коп.), шляхом надання Алчевс ькій об' єднаній державній п одатковій інспекції в Луганс ькій області на погашення ус ієї суми податкового боргу з а рахунок майна платника под атків - Комунального підпри ємства «Южно-Ломуватська жит лово-експлуатаційна дільниц я», що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо наданн я вказаного дозволу є підста вою для прийняття органом де ржавної податкової служби рі шення про погашення усієї су ми податкового боргу.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подає ться до Донецького апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Луганський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 КАС Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Відповідно до частини 3 ст атті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі та підписана 18 квітня 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2011 |
Оприлюднено | 21.04.2011 |
Номер документу | 14971195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні