Постанова
від 14.04.2011 по справі 2а-2108/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 квітня 2011 року Справа № 2а-2108/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого судді Цицюри О .О.,

за участю секретаря судово го засідання Бойко В.В.,

та представників сторін:

від позивача - державни й податковий інспектор юрид ичного відділу

Слєпічев О.В. (довіреність від 04.01.2011 №7/9/10 ),

від відповідача - не прибу в,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні у м. Л уганську справу за адміністр ативним позовом Державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м.Луганську д о Міського комунального підп риємства «Луганськ-сервіс» п ро стягнення штрафних (фінан сових) санкцій в сумі 6450,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

10 березня 2011 року пози вач - Державна податкова інсп екція в Артемівському районі у м.Луганську звернулась до Л уганського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ить стягнути з Міського кому нального підприємства В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

Фахівцями ДПІ в Арте мівському районі у м.Лугансь ку було проведено перевірку суб' єкта господарської дія льності МКП «Луганськ-сервіс » за дотриманням порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій, я ке знаходиться на податковом у обліку у ДПІ в Артемівськом у районі у м.Луганську. За резу льтатами перевірки складено акт №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010. У ході про ведення перевірки встановле но порушення абз.1 п.2.6 глави 2 по станови Правління НБУ від 15.12.20 04 за №637 «Про затвердження Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 13.01.2005 за №40/10320 (із змінами та до повненнями) та п.7.5 Порядку реє страції та ведення книг облі ку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвер дженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 05.02.2001 за №106/5297 (із змінами та до повненнями), а саме - не оприбу ткування готівки за 07.12.2010, за 08.12.20 10 та 09.12.2010 на підставі фіскальни х звітних чеків №1454/1455,1456 в книзі обліку розрахункових операц ій від 01.07.2010 №1233002248р/6, за що згідно с т.1 Указу Президента України в ід 12.06.1995 №436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» застосовується штрафн а (фінансова) санкція у п' яти кратному розмірі не оприбутк ованої суми.

На підставі акту переві рки №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010 за вищезаз начене порушення вимог закон одавства ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську 22 грудня 2010 року прийнято рішення №0003792310 про застосування до Міського комунального підприємства « Луганськ-сервіс» штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 6450,50 грн.

Станом на 11.02.2011 відповіда чем у добровільному порядку застосовані штрафні (фінансо ві) санкції не сплачено. На під ставі викладеного, позивач п росив стягнути з відповідача суму штрафних (фінансових) са нкцій в розмірі 6450,00 грн. у судов ому порядку.

У судовому засіданні пр едставник позивача позовні в имоги підтримав, просив їх за довольнити, надав суду поясн ення, аналогічні викладеним у позові.

Представник відповіда ча в судове засідання не приб ув, про місце, дату та час розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином. Правом надання з аперечень проти позову у вст ановлений судом строк та док азів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про визнання позовних вимо г або про розгляд справи за йо го відсутності суду не надав ав.

Відповідно до частини 6 с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України я кщо особа, яка бере участь у сп раві, без поважних причин не н адасть докази на пропозицію суду для підтвердження обст авин, на які вона посилається , суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, розгл янувши справу в межах заявле них позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів , оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, с уд дійшов висновку про обґру нтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Справи за участю Держа вних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України стосовн о визначення адміністративн ої справи.

Статтею 17 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що до юрисдик ції адміністративних судів в ідносяться спори за зверненн ями суб'єкта владних повнова жень у випадах, встановлених Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно зі ст. 6 Конституц ії України органи законодавч ої, виконавчої та судової вла ди здійснюють свої повноваже ння у встановлених цією Конс титуцією межах та відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Спеціальним законом, яки й визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основ и діяльності є Закон України «Про державну податкову слу жбу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ.

Згідно ч.1 ст. 11 вказаного Закону органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право здійснюват и документальні невиїзні пер евірки (на підставі поданих п одаткових декларацій, звітів та інших документів, пов' яз аних з нарахуванням і сплато ю податків та зборів (обов' я зкових платежів) незалежно в ід способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзн і перевірки своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) , додержання валютного закон одавства юридичними особами , їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами, що не мають статусу юрид ичної особи, а також фізичним и особами, які мають статус су б' єктів підприємницької ді яльності чи не мають такого с татусу, на яких згідно із зако нами України покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), крім Націона льного банку України та його установ (далі - платники пода тків).

Відповідно до ч.1 ст. 13 Зак он України «Про державну под аткову службу в Україні» пос адові особи органів державно ї податкової служби зобов' я зані дотримувати Конституці ї і законів України, інших нор мативних актів, прав та охоро нюваних законом інтересів гр омадян, підприємств, установ , організацій, забезпечувати виконання покладених на орг ани державної податкової слу жби функцій та повною мірою в икористовувати надані їм пра ва.

У судовому засіданні вс тановлено, підтверджується м атеріалами справи, що Міське комунальне підприємство «Лу ганськ-сервіс» (ідентифікаці йний код юридичної особи 24049028), з ареєстровано в якості юридич ної особи виконавчим комітет ом Луганської міської ради 30.0 6.1999 за реєстраційним номером № 1 382 105 0004 002228 та знаходиться на пода тковому обліку в Державній п одатковій інспекції в Артемі вському районі у м.Луганську в якості платника податків ( а.с.7).

Фахівцями ДПІ в Артемі вському районі у м.Луганську було проведено перевірку су б' єкта господарської діяль ності МКП «Луганськ-сервіс» за дотриманням порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій, як е знаходиться на податковому обліку у ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську. У ході п роведення перевірки встанов лено порушення абз.1 п.2.6 глави 2 постанови Правління НБУ від 15.12.2004 за №637 «Про затвердження По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні», зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 13.01.2005 за №40/10320 (із змінами та доповненнями) та п.7.5 Порядку р еєстрації та ведення книг об ліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затв ердженого наказом ДПА Україн и від 01.12.2000 №614 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 05.02.2001 за №106/5297 (із змінами та д оповненнями), а саме - не оприб уткування готівки за 07.12.2010, за 08.1 2.2010 та 09.12.2010 на підставі фіскальн их звітних чеків №1454/1455,1456 в книзі обліку розрахункових операц ій від 01.07.2010 №1233002248р/6, за що згідно с т.1 Указу Президента України в ід 12.06.1995 №436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» застосовується штрафн а (фінансова) санкція у п' яти кратному розмірі не оприбутк ованої суми.

За результатами перев ірки складено акт №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010, черговий автостоянки МКП «Луганськ-сервіс», у присутн ості та за участі якого було п роведено перевірку, з актом п еревірки був ознайомлений, т а підписаний ним без зауваже нь. (а.с.8-12).

На підставі акту переві рки №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010 за порушен ня вимог законодавства ДПІ в Артемівському районі у м.Луг анську 22 грудня 2010 року прийнят о рішення №0003792310 про застосуван ня до Міського комунального підприємства «Луганськ-серв іс» штрафних (фінансових) сан кцій у розмірі 6450,00 грн. (а.с.14).

Правові засади застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг визначає Закон Ук раїни від 06 липня 1995 року 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до статті 1 З акону України від 06 липня 1995 ро ку № 265/95-ВР «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» реєстратори розрахунков их операцій застосовуються ф ізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами ), які здійснюють операції з ро зрахунків у готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.

Відповідальність за по рушення норм постанови НБУ № 637 від 15.12.2004 року «Про затвердже ння Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні» передбач ена Указом Президента Україн и «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обліку готівки» № 436/95 від 12.06.1995 року - у п' ятикрат ному розмірі неоприбуткован ої суми (за неоприбуткування та/або несвоєчасне) оприбутк ування у касах готівки.

Розмір застосованих ш трафних (фінансових) санкцій відповідає вимогам Закону У країни від 06 липня 1995 року № 265/95-В Р «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» та У казу Президента України «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обліку готівки» №436/95 від 12.06.1995 року (а.с.13).

Враховуючи те, що відпо відач рішення ДПІ в Артемівс ькому районі у м.Луганську пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій від 22 грудня 2010 року №0003792310 у встановленому за конодавством порядку не оска ржив, внаслідок чого воно на м омент розгляду справи є чинн им та таким, що підлягає викон анню, а також те, що за час судо вого розгляду справи у добро вільному порядку штрафні (фі нансові) санкції у розмірі 6450,00 грн. не сплатив, позовні вимог и визнаються судом обґрунтов аними, доведеними і такими, що підлягають повному задоволе нню.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст.94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України у судовому з асіданні 14 квітня 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови в повному обсяз і відкладено на 18 квітня 2011 рок у, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 К АС України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 9, 10, 11, 17, 18, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції в Артемівському районі у м.Луганську до Міського ком унального підприємства «Луг анськ-сервіс» про стягнення штрафних (фінансових) санкці й в сумі 6450,00 грн. задовольнити п овністю.

Стягнути з Міського к омунального підприємства «Л уганськсервіс» (ідентифікац ійний код юридичної особи 24049028 , місцезнаходження: 91058 м.Луганс ьк, вул.Лєрмонтова, буд. 1Б кімн .617; р/р 2600430101255, МФО 304308, Філія ПАТ ПІБ в м.Луганськ; р/р 2600612260031, МФО 304988, «Укр комунбанк») суму штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 645 0 грн. 50 коп. (шість тисяч чотири ста п' ятдесят гривень 50 коп.) на користь державного бюдже ту - код платежу 3021080900, р/р 31110104700 003, одержувач УДКУ у м.Луганськ у ГУДКУ у Луганській області , код одержувача 24046582, банк ГУ ДК У у Луганській області, МФО 804013 .

Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Донецького апеляційног о адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.

Постанова складена в п овному обсязі та підписана 18 к вітня 2011 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2011
Оприлюднено21.04.2011
Номер документу14971196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2108/11/1270

Постанова від 14.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні