Категорія №8.1.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 квітня 2011 року Справа № 2а-2108/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді Цицюри О .О.,
за участю секретаря судово го засідання Бойко В.В.,
та представників сторін:
від позивача - державни й податковий інспектор юрид ичного відділу
Слєпічев О.В. (довіреність від 04.01.2011 №7/9/10 ),
від відповідача - не прибу в,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у м. Л уганську справу за адміністр ативним позовом Державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м.Луганську д о Міського комунального підп риємства «Луганськ-сервіс» п ро стягнення штрафних (фінан сових) санкцій в сумі 6450,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
10 березня 2011 року пози вач - Державна податкова інсп екція в Артемівському районі у м.Луганську звернулась до Л уганського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ить стягнути з Міського кому нального підприємства В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.
Фахівцями ДПІ в Арте мівському районі у м.Лугансь ку було проведено перевірку суб' єкта господарської дія льності МКП «Луганськ-сервіс » за дотриманням порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій, я ке знаходиться на податковом у обліку у ДПІ в Артемівськом у районі у м.Луганську. За резу льтатами перевірки складено акт №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010. У ході про ведення перевірки встановле но порушення абз.1 п.2.6 глави 2 по станови Правління НБУ від 15.12.20 04 за №637 «Про затвердження Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 13.01.2005 за №40/10320 (із змінами та до повненнями) та п.7.5 Порядку реє страції та ведення книг облі ку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвер дженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 05.02.2001 за №106/5297 (із змінами та до повненнями), а саме - не оприбу ткування готівки за 07.12.2010, за 08.12.20 10 та 09.12.2010 на підставі фіскальни х звітних чеків №1454/1455,1456 в книзі обліку розрахункових операц ій від 01.07.2010 №1233002248р/6, за що згідно с т.1 Указу Президента України в ід 12.06.1995 №436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» застосовується штрафн а (фінансова) санкція у п' яти кратному розмірі не оприбутк ованої суми.
На підставі акту переві рки №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010 за вищезаз начене порушення вимог закон одавства ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську 22 грудня 2010 року прийнято рішення №0003792310 про застосування до Міського комунального підприємства « Луганськ-сервіс» штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 6450,50 грн.
Станом на 11.02.2011 відповіда чем у добровільному порядку застосовані штрафні (фінансо ві) санкції не сплачено. На під ставі викладеного, позивач п росив стягнути з відповідача суму штрафних (фінансових) са нкцій в розмірі 6450,00 грн. у судов ому порядку.
У судовому засіданні пр едставник позивача позовні в имоги підтримав, просив їх за довольнити, надав суду поясн ення, аналогічні викладеним у позові.
Представник відповіда ча в судове засідання не приб ув, про місце, дату та час розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином. Правом надання з аперечень проти позову у вст ановлений судом строк та док азів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про визнання позовних вимо г або про розгляд справи за йо го відсутності суду не надав ав.
Відповідно до частини 6 с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України я кщо особа, яка бере участь у сп раві, без поважних причин не н адасть докази на пропозицію суду для підтвердження обст авин, на які вона посилається , суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, розгл янувши справу в межах заявле них позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів , оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, с уд дійшов висновку про обґру нтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Справи за участю Держа вних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України стосовн о визначення адміністративн ої справи.
Статтею 17 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що до юрисдик ції адміністративних судів в ідносяться спори за зверненн ями суб'єкта владних повнова жень у випадах, встановлених Конституцією та законами Ук раїни.
Згідно зі ст. 6 Конституц ії України органи законодавч ої, виконавчої та судової вла ди здійснюють свої повноваже ння у встановлених цією Конс титуцією межах та відповідно до законів України.
Органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Спеціальним законом, яки й визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основ и діяльності є Закон України «Про державну податкову слу жбу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ.
Згідно ч.1 ст. 11 вказаного Закону органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право здійснюват и документальні невиїзні пер евірки (на підставі поданих п одаткових декларацій, звітів та інших документів, пов' яз аних з нарахуванням і сплато ю податків та зборів (обов' я зкових платежів) незалежно в ід способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзн і перевірки своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) , додержання валютного закон одавства юридичними особами , їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами, що не мають статусу юрид ичної особи, а також фізичним и особами, які мають статус су б' єктів підприємницької ді яльності чи не мають такого с татусу, на яких згідно із зако нами України покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), крім Націона льного банку України та його установ (далі - платники пода тків).
Відповідно до ч.1 ст. 13 Зак он України «Про державну под аткову службу в Україні» пос адові особи органів державно ї податкової служби зобов' я зані дотримувати Конституці ї і законів України, інших нор мативних актів, прав та охоро нюваних законом інтересів гр омадян, підприємств, установ , організацій, забезпечувати виконання покладених на орг ани державної податкової слу жби функцій та повною мірою в икористовувати надані їм пра ва.
У судовому засіданні вс тановлено, підтверджується м атеріалами справи, що Міське комунальне підприємство «Лу ганськ-сервіс» (ідентифікаці йний код юридичної особи 24049028), з ареєстровано в якості юридич ної особи виконавчим комітет ом Луганської міської ради 30.0 6.1999 за реєстраційним номером № 1 382 105 0004 002228 та знаходиться на пода тковому обліку в Державній п одатковій інспекції в Артемі вському районі у м.Луганську в якості платника податків ( а.с.7).
Фахівцями ДПІ в Артемі вському районі у м.Луганську було проведено перевірку су б' єкта господарської діяль ності МКП «Луганськ-сервіс» за дотриманням порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій, як е знаходиться на податковому обліку у ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську. У ході п роведення перевірки встанов лено порушення абз.1 п.2.6 глави 2 постанови Правління НБУ від 15.12.2004 за №637 «Про затвердження По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні», зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 13.01.2005 за №40/10320 (із змінами та доповненнями) та п.7.5 Порядку р еєстрації та ведення книг об ліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затв ердженого наказом ДПА Україн и від 01.12.2000 №614 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 05.02.2001 за №106/5297 (із змінами та д оповненнями), а саме - не оприб уткування готівки за 07.12.2010, за 08.1 2.2010 та 09.12.2010 на підставі фіскальн их звітних чеків №1454/1455,1456 в книзі обліку розрахункових операц ій від 01.07.2010 №1233002248р/6, за що згідно с т.1 Указу Президента України в ід 12.06.1995 №436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» застосовується штрафн а (фінансова) санкція у п' яти кратному розмірі не оприбутк ованої суми.
За результатами перев ірки складено акт №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010, черговий автостоянки МКП «Луганськ-сервіс», у присутн ості та за участі якого було п роведено перевірку, з актом п еревірки був ознайомлений, т а підписаний ним без зауваже нь. (а.с.8-12).
На підставі акту переві рки №0319/12/33/23/24049028 від 14.12.2010 за порушен ня вимог законодавства ДПІ в Артемівському районі у м.Луг анську 22 грудня 2010 року прийнят о рішення №0003792310 про застосуван ня до Міського комунального підприємства «Луганськ-серв іс» штрафних (фінансових) сан кцій у розмірі 6450,00 грн. (а.с.14).
Правові засади застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг визначає Закон Ук раїни від 06 липня 1995 року 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до статті 1 З акону України від 06 липня 1995 ро ку № 265/95-ВР «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» реєстратори розрахунков их операцій застосовуються ф ізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами ), які здійснюють операції з ро зрахунків у готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.
Відповідальність за по рушення норм постанови НБУ № 637 від 15.12.2004 року «Про затвердже ння Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні» передбач ена Указом Президента Україн и «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обліку готівки» № 436/95 від 12.06.1995 року - у п' ятикрат ному розмірі неоприбуткован ої суми (за неоприбуткування та/або несвоєчасне) оприбутк ування у касах готівки.
Розмір застосованих ш трафних (фінансових) санкцій відповідає вимогам Закону У країни від 06 липня 1995 року № 265/95-В Р «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» та У казу Президента України «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обліку готівки» №436/95 від 12.06.1995 року (а.с.13).
Враховуючи те, що відпо відач рішення ДПІ в Артемівс ькому районі у м.Луганську пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій від 22 грудня 2010 року №0003792310 у встановленому за конодавством порядку не оска ржив, внаслідок чого воно на м омент розгляду справи є чинн им та таким, що підлягає викон анню, а також те, що за час судо вого розгляду справи у добро вільному порядку штрафні (фі нансові) санкції у розмірі 6450,00 грн. не сплатив, позовні вимог и визнаються судом обґрунтов аними, доведеними і такими, що підлягають повному задоволе нню.
Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст.94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України у судовому з асіданні 14 квітня 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови в повному обсяз і відкладено на 18 квітня 2011 рок у, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 К АС України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 9, 10, 11, 17, 18, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції в Артемівському районі у м.Луганську до Міського ком унального підприємства «Луг анськ-сервіс» про стягнення штрафних (фінансових) санкці й в сумі 6450,00 грн. задовольнити п овністю.
Стягнути з Міського к омунального підприємства «Л уганськсервіс» (ідентифікац ійний код юридичної особи 24049028 , місцезнаходження: 91058 м.Луганс ьк, вул.Лєрмонтова, буд. 1Б кімн .617; р/р 2600430101255, МФО 304308, Філія ПАТ ПІБ в м.Луганськ; р/р 2600612260031, МФО 304988, «Укр комунбанк») суму штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 645 0 грн. 50 коп. (шість тисяч чотири ста п' ятдесят гривень 50 коп.) на користь державного бюдже ту - код платежу 3021080900, р/р 31110104700 003, одержувач УДКУ у м.Луганськ у ГУДКУ у Луганській області , код одержувача 24046582, банк ГУ ДК У у Луганській області, МФО 804013 .
Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Донецького апеляційног о адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Постанова складена в п овному обсязі та підписана 18 к вітня 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2011 |
Оприлюднено | 21.04.2011 |
Номер документу | 14971196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні