Постанова
від 14.04.2011 по справі 2а-970/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

            ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                              ПОСТАНОВА

                                                      ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ

 "14" квітня 2011 р.                                                             Справа № 2a-970/11/0970

          Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську до ТОВ "Перукарня № 15" про стягнення податкового боргу в сумі 177,75 гривень, -

                                                            

 ВСТАНОВИВ:

          Державна податкова інспекція в м.Івано-Франківську 23 березня 2011 року звернулася до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Перукарня № 15" про стягнення податкового боргу в сумі 177,75 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»не подавав декларації (несвоєчасно подана) за 1 квартал 2010 року. Як наслідок, позивачем податковим повідомленням-рішенням № 001201150/4 від 16.06.2010 року  застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 170 гривень та нараховано  пеню на суму несплаченого податкового боргу в сумі 7,75 гривень,   які відповідачем не сплачені.

          23.03.2011 року судом відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документів направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову.

30.03.2011 року зазначені вище документи повернулися на адресу суду з відміткою пошти «адресат вибув».

Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Згідно із пунктом 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута в порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів –у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, поданий Державною податковою інспекцією в м.Івано-Франківську адміністративний позов до ТОВ "Перукарня № 15" про стягнення податкового боргу в сумі 177,75 гривень підлягає розгляду в строк визначений пунктом 2 частиною 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.  

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, прийшов до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що відповідач 17.04.2006 року, зареєстрований розпорядженням Івано-Франківської міської ради, як юридична особа та взятий Державною податковою інспекцією в м.Івано-Франківську  на облік як платник податків.

Відповідно до ч.2 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Згідно з вимогами пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування»в редакції, що діяла до 01.01.2011р., платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Стаття 1 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами», що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, визначає податковий борг (недоїмку) як податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеню, нараховану на суму такого податкового зобов’язання.

Закон України "Про систему оподаткування" (чинний на момент виникнення спірних правовідносин) визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.

Стаття 4 Закону визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Згідно до частини 1 статті 5 Закону облік платників податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований у ДПІ в м.Івано-Франківську платником податку.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинний на момент виникнення спірних правовідносин) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків –юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до пунктів 1, 2 та 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

У відповідності до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Судом встановлено, що  податковими інспекторами державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську проведено невиїзну документальну перевірку з питання неподання відповідачем податкової звітності у встановлені законом терміни.

Проведеною позивачем перевіркою встановлено факт неподання або несвоєчасного подання податкової звітності з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року, про що складено акти № 10345/15-1/23797188  від 08.06.2010 року .

За результатами розгляду зазначеного акту позивач до відповідача, відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»за неподання податкової декларації  у терміни встановлені законом, податковим повідомленням-рішенням  застосовані штрафні санкції в розмірі 170 грн.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкових зобов’язань визначених позивачем податковим повідомленням то суд приходить до висновку, що у відповідності до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»дані податкові зобов’язання відповідача, є узгодженими, а на відповідача покладено обов’язок здійснити сплату таких зобов’язань у передбачений Законом строк.

Однак, на момент звернення позивача до суду вказані податкові зобов’язання відповідачем не виконані.

Згідно підпункту 5.4.1 пункту 5.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань в сумі 170,00 гривень, є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

          Крім того, відповідно до ст.16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" нараховано пеню при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом; при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

          Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

  Позов задовольнити повністю.

          Стягнути з ТОВ «Перукарня № 15», вулиця Нова, 15, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 23797188 в дохід державного бюджету податковий борг в розмірі –177 (сто сімдесят сім) гривень 00 копійок. 

          Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її складення.

 Відповідно до частини 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

          Суддя:                                                                      Кафарський В.В.

          

          

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2011
Оприлюднено22.04.2011
Номер документу14993674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-970/11/0970

Постанова від 14.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 14.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні