Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 квітня 2011 року Справа № 2а-2413/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді - Лагут іна А.А.,
при секретарі судового зас ідання - Кашкаровій Г.Є.,
за участю:
від прокурора Ружа А. Ю.(посвідчення №491 видане 12.05.2008р.)
від позивача С лєпічева О.В.(довіреність № 7/9/10 дійсна до 31.12.2011 року);
від відповідача не пр ибув;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у у м.Луганську адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Прокурора Артемів ського району м. Луганська в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луг анська до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Авто лік» про стягнення коштів з р озрахункового рахунку у банк у, що обслуговує платника под атків на суму податкового бо ргу з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 96290, 56 грн., -
В С Т А Н О В И В:
23 березня 2011 року Прокурор Ар темівського району м. Луганс ька в інтересах держави в осо бі Державної податкової інсп екції в Артемівському районі м. Луганська звернувся до Луг анського окружного адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Автолік» (далі ТОВ «Автолі к») про стягнення коштів з роз рахункового рахунку у банку, що обслуговує платника пода тків на суму податкового бор гу з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 96290,56 г рн., в обґрунтування якого пос лався на наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Автолік» за реєстровано в якості юридичн ої особи виконавчим комітето м Луганської міської ради 19.12.19 95 за реєстраційним номером №1 383 120 0000 001052 (код ЄДРПОУ23491147), про що зр облено запис у журналі облік у реєстраційних справ № 1382105000100201 3 та внесено запис до Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України. На обліку в ДПІ в Артемівському районі м. луганська знаходит ься з 19.12.1995 року за № 23491147. Станом на 22.02.2011 у ТОВ «Автолік» утворився податковий борг з орендної п лати за землю з юридичних осі б перед бюджетом у розмірі 96290,5 6 грн. (70315,07 грн.-основной борг, 24312,08 грн.-штрафні санкції, 1663,41 грн.-пе ня). У зв' язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов' язання, відповідно до ст.6 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 №2181-ІІІ (який діяв на момент виникнення спірних п равовідносин) та з метою пога шення податкового боргу Держ авною податковою інспекцією в Артемівському районі м. Луг анська відносно відповідача були вжиті відповідні заход и, а саме: прийнято рішення №64 в ід 12.10.2009 про стягнення коштів та продаж інших активів платни ка податків в рахунок погаше ння його податкового боргу, з ареєстровано активи платник а податків в Державному реєс трі обтяжень рухомого майна, виставлено першу податкову вимогу №1/435 від 04.06.2009 та другу под аткову вимогу №2/574 від 30.07.2009, на ад ресу відповідача направляли ся податкові повідомлення-рі шення № 0000311510/0 від 27.01.2011р., № 0000301510/0 від 27.01.2011р., № 0005821510/0 від 27.09.2010р., № 0005811510/0 від 27.0 9.2010р., № 0005801510/0 від 27.09.2010р., однак, усі в житі заходи до добровільного погашення відповідачем пода ткового боргу не призвели і б орг залишається несплаченим . З урахуванням викладеного, п рокурор просив стягнути з То вариства з обмеженою відпові дальністю «Автолік» кошти з розрахункового рахунку у бан ку, що обслуговує платника по датків на суму податкового б оргу з орендної плати за земл ю з юридичних осіб у розмірі 96 290,56 грн.
Прокурор в судовому засіда нні надав поясненя аналогічн і викладеним в позові та прос ив задовольнити позовні вимо ги в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні надав с уду пояснення по суті позовн их вимог та просив задовольн ити адміністративний позов.
Представник відповід ача в судове засідання не з' явився з невідомих суду прич ин, про дату, час і місце судов ого розгляду справи повідомл явся належним чином, про прич ини неявки суду не повідомля в, заперечень проти позову не надав.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.
Заслухавши пояснення прок урора, представника позивача , дослідивши матеріали справ и, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і н аявних у матеріалах справи д оказів, оцінивши докази відп овідно до вимог ст.ст.69-72 КАС Ук раїни, суд дійшов висновку пр о обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.
Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.
Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.
Згідно зі статтею 6 Констит уції України органи законода вчої, виконавчої та судової в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених цією Ко нституцією межах та відповід но до законів України.
Статтею 19 Конституції Укра їни встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтуєть ся на засадах, відповідно до я ких ніхто не може бути примуш ений робити те, що не передбач ено законодавством.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до п.54.1 ст.54 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, пере дбачених податковим законод авством, платник податків са мостійно обчислює суму подат кового та/або грошового зобо в' язання та/або пені, яку заз начає у податковій (митній) де кларації або уточнюючому роз рахунку, що подається контро люючому органу у строки, вста новлені цим Кодексом.
Відповідно до ст.288 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI, підставою для нарахування орендної плати за земельну д ілянку є договір оренди тако ї земельної ділянки. Платник ом орендної плати є орендар з емельної ділянки. Об' єктом оподаткування є земельна діл янка, надана в оренду. Розмір т а умови внесення орендної пл ати встановлюються у договор і оренди між орендодавцем (вл асником) і орендарем.
Статтею 285 Податкового коде ксу України від 02.12.2010 №2755-VI встано влено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати з а землю є календарний рік. Баз овий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчу ється 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств т а організацій, а також у зв'язк у із набуттям права власност і та/або користування на нові земельні ділянки може бути м еншим 12 місяців).
Відповідно до статті 286 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платники плати за земл ю (крім фізичних осіб) самості йно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі.
Судом встановлено, що відпо відач - Товариство з обмеже ною відповідальністю «Автол ік» зареєстровано в якості ю ридичної особи виконавчим ко мітетом Луганської міської р ади 19.12.1995 за реєстраційним номе ром №1 383 120 0000 001052 (код ЄДРПОУ23491147), про що зроблено запис у журналі о бліку реєстраційних справ № 13821050001002013 та внесено запис до Єдин ого державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и, що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.26)
Товариство з обмеженою від повідальністю «Автолік» взя то на податковий облік у Держ авній податковій інспекції в Артемівському районі м. Луга нська в якості платника пода тків і зборів з 19.12.1995 року за № 2349 1147, що підтверджується довідк ою про взяття на облік платни ка податків від 30.06.2006 року № 129 (а.с .25)
23.10.1996 року між Луганською міс ькою радою та ТОВ «Автолік» у кладено договір оренди землі № 1714, строком дії до 23.10.2011, за яким орендодавець надав орендарю земельну ділянку площею 0,8566 г а за цільовим призначенням з емельної ділянки - торгово-в иставочний комплекс, розмір орендної плати визначено у р озмірі 210945,31 грн. на рік.
Так, станом на 22.02.2011 у ТОВ «Авто лік» утворився податковий бо рг з орендної плати за землю з юридичних осіб перед бюджет ом у розмірі 96290,56 грн., з яких: 70315,07 г рн.-основной борг, 24312,08 грн.-штра фні санкції, 1663,41 грн.-пеня.
Податкове зобов' язання з орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності самостійно визн ачено відповідачем у податко вій декларації з орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і №1653 від 28.01.2009 за 2009 рік у розмірі 2 4984,68 грн. (а.с.15).
Зазначені обставини підтв ерджуються відомостями з дог овору оренди землі (а.с.24), подат ковою декларацією орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті №2472 від 30.01.2010 (а.с.23), довідкою № 2602 /9/19 про заборгованість до бюдж ету станом на 22.02.2011 (а.с.13), розраху нком суми податкового боргу станом на 22.02.2011 (а.с.14), податковим и повідомленнями-рішеннями № 0000311510/0 від 27.01.2011р., № 0000301510/0 від 27.01.2011р., № 000 5821510/0 від 27.09.2010р., № 0005811510/0 від 27.09.2010р., № 0005801 510/0 від 27.09.2010р. (а.с.8-12).
До набрання чинності Подат ковим кодексом України від 02.1 2.2010 №2755-VI спеціальним законом з п итань оподаткування, який ус тановлював порядок погашенн я зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача в процедуру оскарження дій о рганів стягнення був Закон У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами».
Згідно зі статтею 6 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетом та держ авними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року, який діяв на момент виникнення спірних п равовідносин, у разі, коли пла тник податків не сплачує узг оджену суму податкового зобо в'язання в установлені строк и, податковий орган надсилає такому платнику податків по даткові вимоги.
Відповідачу відповідно до цієї статті було направлено першу податкову вимогу №1/435 ві д 04.06.2009 на суму 11474,78 грн.(а.с.16), другу податкову вимогу за № 2/574 від 30.0 7.2009 на суму 14753,19 грн. (а.с.17). Даних пр о оскарження відповідачем за значених податкових вимог на час розгляду справи судом не встановлено.
До набрання чинності Подат ковим Кодексом України від 02.1 2.2010 №2755-VI та на час виникнення спі рних в даній адміністративні й справі правовідносин поряд ок справляння плати за землю в Україні встановлювався За коном України від 03 липня 1992 ро ку № 2535-ХІІ „Про плату за землю” .
Статтею 2 Закону Украї ни від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Пр о плату за землю” передбачал ося, що плата за землю справля ється у вигляді земельного п одатку або орендної плати, що визначається залежно від гр ошової оцінки земель.
Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни від 03 липня 1992 року № 2535-XII «П ро плату за землю» платники з емельного податку, а також ор ендної плати за земельні діл янки державної або комуналь ної власності (крім громадян ) самостійно обчислюють суму земельного податку та оренд ної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному о ргану державної податкової с лужби за місцезнаходженням з емельної ділянки податкову д екларацію на поточний рік за формою, встановленою центра льним податковим органом, з р озбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Поданн я такої декларації звільняє від обов'язку подання щоміся чних декларацій.
Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язк у подання податкової деклара ції до 1 лютого поточного року , у тому числі і за нововідведе ні земельні ділянки, що не зві льняє від обов'язку подання п одаткової декларації протяг ом місяця з дня виникнення пр ава на нововідведену земельн у ділянку, протягом 20 календар них днів місяця наступного з а звітним.
Податкове зобов'язання по з емельному податку, а також по орендній платі за землі держ авної та комунальної власнос ті, визначене у податковій де кларації на поточний рік, від повідно до статті 17 Закону Укр аїни від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Пр о плату за землю» сплачуєтьс я рівними частками власникам и та землекористувачами земе льних ділянок за місцезнаход женням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісячно про тягом 30 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем звітного (податкового ) місяця. Податкове зобов'язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у новій з вітній податковій деклараці ї, у тому числі і за нововідвед ені земельні ділянки, сплачу ється власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця.
Контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснювався органа ми державної податкової служ би (стаття 27 Закону України ві д 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плат у за землю»).
За прострочення встановле них строків сплати податку с правляється пеня. Розмір пен і за несвоєчасне внесення ор ендної плати передбачається у договорі оренди, проте він н е може перевищувати ставки п ені за несвоєчасну сплату зе мельного податку, відповідно до ст. 25 Закону України від 03 ли пня 1992 року № 2535-ХІІ „Про плату з а землю” (що діяв на момент вин икнення спірних правовіднос ин).
Позивачем вживалися встан овлені Законом України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 рок у (що діяв на момент виникненн я спірних правовідносин) зах оди щодо погашення відповіда чем існуючого податкового бо ргу, що підтверджується ріше нням заступника начальника Д ПІ в Артемівському районі м. Л уганська №64 від 12.10.2009 про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів платника податків в ра хунок погашення його податко вого боргу та витягом про реє страцію активів платника под атків - ТОВ «Автолік» в Держ авному реєстрі обтяжень рухо мого майна від 18.05.2009 №23496324 (а.с.15,18), од нак позитивних результатів н е досягнуто.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).
Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг у загальному розмірі 96290,5 6 грн., про який він повідомлен ий, який ним не оспорено та до теперішнього часу не сплачен о, вимоги податкового органу про стягнення коштів з рахун ку платника податків у банку , обслуговуючого такого плат ника податків, визнаються су дом обґрунтованими, доведени ми і такими, що підлягають зад оволенню.
Суд вважає, що підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністрати вний позов підлягає задоволе нню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративн ого судочинства України не п ередбачено їх стягнення у да них випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Прокурора А ртемівського району м. Луган ська в інтересах держави в ос обі Державної податкової інс пекції в Артемівському район і м. Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автолік» про стягнення кош тів з розрахункового рахунку у банку, що обслуговує платни ка податків на суму податков ого боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб у розм ірі 96290,56 грн. задовольнити в пов ному обсязі.
Стягнути кошти, з раху нку 2600130181940 у банку Філія ПАТ ПІБ в м. Луганськ, МФО 304308, що обслуго вує платника податків Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Автолік» (код ЄДРПОУ 234 91147, місцезнаходження: 91000 м. Луга нськ, вул.Нечуя-Левицького, бу д.35) податковий борг з орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості в сумі 96290,56 грн. (дев' янос то шість тисяч двісті дев' я носто грн. 56 коп.).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складе на у повному обсязі та підпис ана 19 квітня 2011 року.
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2011 |
Оприлюднено | 22.04.2011 |
Номер документу | 14994450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні