Постанова
від 30.03.2011 по справі 2а-774/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 березня 2011 року Справа № 2а-774/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді: Качур іної Л.С.,

при секретарі: Єретик овій К.В.

в присутності сторін:

прокурора: Сайтар ли І.М., посвідчення № 972 від 15.04.2010

від позивача: Зайц ев М.М., довіреність від 04.01.2011 № 1

від відповідача: не пр ибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Про курора міста Стаханова Луган ської області в інтересах Ст ахановської об' єднаної Дер жавної податкової інспекції в Луганській області до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Електродмаш» про ст ягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

20 січня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов Проку рора міста Стаханова в інтер есах Стахановської об' єдна ної Державної податкової інс пекції в Луганської області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Електродма ш» про стягнення орендної пл ати за землю у розмірі 1492,81 грн.

У позові зазначено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Електродмаш» перебу ває на податковому обліку в С тахановській ОДПІ в Луганськ ій області. Станом на 20.01.2011 року підприємство має податкову заборгованість перед бюджет ом по сплаті орендної плати з а землю в сумі 1492,81 грн.

Оскільки відповідач не спл атив суму податкового зобов' язання у встановлені строки, податковим органом були від повідно до Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” від 21.12.2000 № 2181- ІІІ прийняті заходи щодо при мусового стягнення податков ого боргу, але вони не призвел и до позитивних наслідків, то му позивач звернувся до суду з цим позовом та просив стягн ути суму податкового боргу у розмірі 1492,81 грн.

Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні уточнили позовні вимоги та п росили стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Електродмаш» податковий б орг з орендної плати за землю в сумі 1492, 81 грн. з р/рахунку № 2600059057 6641 у Донецьк. ОФ ПАТ «УСБ» м. Дон ецьк МФО 334011 до місцевого бюдже ту, код отримувача 24046662 на розра хунковий рахунок 33213812700085, банк от римувача ГУДКУ у Луганській області, МФО 804013.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не повідомив.

Відповідно до ч.6 ст.71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Заслухавши пояснення прок урора, представника позивача , дослідивши матеріали справ и, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і н аданих сторонами доказів, оц інивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунт ованість заявлених вимог з о гляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпов ідачем у даній адміністратив ній справі - податкового борг у з орендної плати за землю в с умі 1492,81 грн., виник до набрання ч инності Податковим Кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, суд прихо дить до висновку, що в даному в ипадку при розгляді справи с лід застосувати норми раніше діючого законодавства.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України “Про державну податкову службу в Україні”.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Електродмаш»

зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Стахановської міської ради т а перебуває на податковому о бліку в Стаханівській об' єд наній державній податковій і нспекції.

Відповідно до статті 1 Закон у України від 06 жовтня 1998 року № 161-ХІV “Про оренду землі” оренд а землі - це засноване на догов орі строкове платне володінн я і користування земельною д ілянкою, необхідною орендаре ві для проведення підприємни цької та інших видів діяльно сті.

Згідно із статтею 21 Закону У країни від 06 жовтня 1998 року № 161-Х ІV “Про оренду землі”орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою. Розмір, форма і стр оки внесення орендної плати за землю встановлюються за з годою сторін у договорі орен ди.

Статтею 2 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ “Про плат у за землю” передбачено, що пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель.

Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 липня 1992 року № 2535-XII “Про плату за землю” платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 01 січня і до 01 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов' язку подання щ омісячних декларацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов' я зку подання податкової декла рації до 01 лютого поточного ро ку, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, що не з вільняє від обов' язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.

Податкове зобов' язання п о орендній платі за землі дер жавної та комунальної власно сті, визначене у податковій д екларації на поточний рік, ві дповідно до статті 17 Закону Ук раїни від 03 липня 1992 року № 2535-XII “П ро плату за землю” сплачуєть ся рівними частками власника ми та землекористувачами зем ельних ділянок за місцезнахо дженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний ) період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісячно про тягом 30 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем звітного (податкового ) місяця. Податкове зобов' яз ання по орендній платі за зем лі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларац ії, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, сплач ується власниками та землеко ристувачами земельних ділян ок за місцезнаходженням земе льної ділянки за базовий под атковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяц ю, щомісячно протягом 30 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) місяця.

Контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснюється органа ми державної податкової служ би (стаття 27 Закону України ві д 03 липня 1992 року № 2535-XII “Про плату за землю”).

Відповідно до частини 2 стат ті 5 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII “Про плату за земл ю” Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Електродма ш» є суб' єктом плати за земл ю (платником).

Відповідач є платником оре ндної плати за землю, з якої ма є заборгованість в розмірі 1492 ,81 грн., яка складається з:

1) податкових зобов' язань, самостійно визначених платн иком у податкових декларація х орендної плати за землю:

- № 3314 від 26.02.2009 на суму 23,68 гр н. (а. с. 27);

- № 505 від 26.01.2009 на суму 845,07 гр н. (а. с.26);

2) пені в розмірі 624,06 грн., яка об ліковується за платником под атків (за період з 02.06.2009 по 13.08.2010 на раховано 145,72 грн., з 01.07.2009 по 13.08.2010 - 1 28,49 грн., з 31.07.2009 по 13.08.2010 - 119,07 грн., з 01.09.20 09 по 13.08.2010 - 101,59 грн., з 01.10.2009 по 13.08.2010 - 92, 80 грн., з 31.10.2009 по 13.08.2010 - 36,39 грн.) (а. с. 8).

Підпунктом 5.1 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” (який був чинним на дату виникненн я спірних правовідносин) под аткове зобов' язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації. Зазначене податко ве зобов' язання не може бут и оскаржене платником податк ів в адміністративному або с удовому порядку. Якщо у майбу тніх податкових періодах (з у рахуванням строків давності , визначених статтею 15 цього З акону) платник податків само стійно виявляє помилки у пок азниках раніше поданої подат кової декларації, такий плат ник податків має право надат и уточнюючий розрахунок. Пла тник податків має право не по давати такий розрахунок, якщ о такі уточнені показники за значаються ним у складі пода ткової декларації за будь-як ий наступний податковий пері од, протягом якого такі помил ки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахункі в визначається у порядку, вст ановленому для податкових де кларацій.

Згідно із підпунктом 5.3.1 пунк ту 5.3 статті 3 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” (який був чинним на дату виникнення спірних пра вовідносин) платник податків зобов' язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в' язання, зазначену у подан ій ним податковій декларації , протягом десяти календарни х днів, наступних за останнім днем відповідного граничног о строку, передбаченого підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьог о Закону для подання податко вої декларації.

В порушення вимог підпункт у 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III “ Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” (який був ч инним на дату виникнення спі рних правовідносин) та статт і 17 Закону України від 03 липня 1 992 року № 2535-XII “Про плату за землю ” Товариство з обмеженою від повідальністю «Електродмаш » суму податкового зобов' яз ання з орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця не сплатило, внаслідок чог о за ним утворилась заборгов аність у розмірі 868,75 грн.

Згідно із пунктом 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” (який був чинним на дату вини кнення спірних правовідноси н) штрафні санкції (штрафи) за порушення податкового закон одавства накладаються на пла тника податків у розмірах, ви значених цією статтею, контр олюючими органами, а у випадк у, передбаченому пунктом 17.2 ці єї статті, самостійно нарахо вуються та сплачуються платн иком податків.

Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” (який був чинним на д ату виникнення спірних право відносин) штрафні санкції (шт рафи) за порушення податково го законодавства накладають ся на платника податків у роз мірах, визначених цією статт ею, контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пун ктом 17.2 цієї статті, самостійн о нараховуються та сплачують ся платником податків.

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” (яки й був чинним на дату виникнен ня спірних правовідносин) у р азі коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов' язання в уста новлені строки, податковий о рган надсилає такому платник у податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” (який був чин ним на дату виникнення спірн их правовідносин) у разі коли інші, передбачені цим Законо м, заходи з погашення податко вого боргу не дали позитивно го результату, податковий ор ган здійснює за платника под атків та на користь держави з аходи щодо залучення додатко вих джерел погашення суми по даткового боргу шляхом стягн ення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недо статності - шляхом продажу ін ших активів такого платника податків.

Стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків провадяться не раніше т ридцятого календарного дня з моменту надіслання йому дру гої податкової вимоги.

Стягнення безготівкових к оштів здійснюється шляхом на діслання банку (банкам), обслу говуючому платника податків , платіжної вимоги на суму под аткового боргу або його част ини, а при стягненні готівков их коштів - у порядку, визначен ому Кабінетом Міністрів Укра їни. Продаж інших активів зді йснюється на підставі рішенн я податкового органу, підпис аного його керівником та скр іпленого гербовою печаткою п одаткового органу.

На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) позивачем відп овідачу надіслано першу пода ткову вимогу від 04 червня 2009 № 1/7 5, яка отримана відповідачем 04 червня 2009 року, про що свідчить підпис директора відповідач а (арк. справи 6); та другу податк ову вимогу від 06 липня 2009 року № 2/83, яка отримана відповідачем 06 липня 2009 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи останнього (арк. справи 7).

Відповідач суму боргу у вст ановленому законом порядку н е оскаржив.

05 серпня 2009 року державною по датковою інспекцією в м. Стах анові Луганської області від носно Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрод маш» прийнято рішення № 89/10908/24 п ро стягнення коштів та прода ж інших активів платника под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу (арк. спр ави 12).

Але зазначені заходи не при звели до погашення податково го боргу відповідача.

Оскільки Товариство з обме женою відповідальністю «Еле ктродмаш» самостійно визнач ило податковими деклараціям и податкове зобов' язання з орендної плати за землю за 2009 р ік та податкові вимоги не бул и оскаржені на день подання а дміністративного позову, том у вважаються узгодженими і о бов' язковими до сплати, поз овні вимоги податкового орга ну щодо стягнення податковог о боргу є законними та обґрун тованими.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що прокурор відповідно до пунктів 15 частини 1 статті 4 Дек рету Кабінету Міністрів Укра їни від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про д ержавне мито” від сплати дер жавного мита (судового збору ) звільнені, судові витрати у ц ій справі не підлягають стяг ненню з відповідача, оскільк и у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 30 березня 2011 року проголо шено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 04 квітня 2011 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 16, 20, 57, 87, 95, 102 Податкового кодексу України , статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Пр окурора міста Стаханова Луга нської області в інтересах С тахановської об' єднаної Де ржавної податкової інспекці ї в Луганській області до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Електродмаш» про с тягнення заборгованості зад овольнити повністю.

Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Електродмаш» (ід. код 24186073, місцезнаходження: 94000, Лугансь ка область, м. Стаханов, вул. Ко перніка, 20) кошти в сумі 1492,81 грн. ( одна тисяча чотириста дев' я носто дві гривні вісімдесят одна копійка) з орендної плат и за землю з розрахункових ра хунків у банках, обслуговуюч их боржника, а саме:

- з р/рахунку № 26000590576641 у Дон ецьк. ОФ ПАТ «УСБ» м. Донецьк М ФО 334011

в доход місцевого бюджету (к од отримувача 24046662 на розрахун ковий рахунок 33213812700085, банк отрим увача ГУДКУ у Луганській обл асті, МФО 804013).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено та підписано 04 квітня 2011 року.

Суддя Л.С. Качуріна

Дата ухвалення рішення30.03.2011
Оприлюднено22.04.2011
Номер документу14994479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-774/11/1270

Постанова від 30.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні