Постанова
від 18.04.2011 по справі 1170/2а-956/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2011 року Спра ва № 1170/2а-956/11

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого - судді Саг ун А.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в мі сті Кіровограді о 09 год. 10 хв. ад міністративну справу за позо вом Кіровоградської об' єдн аної державної податкової ін спекції до приватного підпри ємства „Сарі” про припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська об' єдн ана державна податкова інспе кція (далі по тексту - Кіровогр адська ОДПІ) звернулась в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства „ Сарі” (далі по тексту - ПП „Сар і”), в якому просила припинити юридичну особу і призначити ліквідаційну комісію, на чол і з засновником підприємства Гомон Лаци Лацивичем, якого з обов' язати призначити 2-х чл енів комісії та провести лік відаційну процедуру, відпові дно до Закону України „Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців”.

Заявлені позовні вимоги об ґрунтовано тим, що відповіда ч в порушення п.2 ст.9 Закону Укр аїни “Про систему оподаткува ння” не подавав до органу дер жавної податкової служби под аткову звітність більше року . Крім того, відповідач не з на ходиться за юридичною адресо ю.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження та повістка направлялася відпо відачу за адресою зазначеною в позовній заяві та ЄДРПО, про те поштова кореспонденція по вернулася до суду з відмітко ю “за закінченням терміну зб ерігання” .

Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового ві дправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незале жних від суду причин, вважаєт ься, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те, що протягом с троку, встановленого п.3 ч.5 ст.18 3-2 КАС України, до суду не надій шло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вваж ає необхідним здійснення роз гляду справи за наявними в ма теріалах справи доказами.

Суд, дослідивши письмові до кази, оцінивши повідомлені п озивачем обставини, вважає, щ о у задоволенні адміністрат ивного позову належить відмо вити повністю.

Судом встановлено, що 24 квіт ня 2008 року ПП „Сарі” зареєстро ване виконавчим комітетом Кі ровоградської міської ради я к юридична особа, код в ЄДРПОУ 35913863 (а. с. 4). 25 серпня 2008 року його вз ято на податковий облік як пл атника податків на загальній системі оподаткування (а.с.9).

Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Кон ституцією України, цим Закон ом та нормативно - правовим и актами, прийнятими відпові дно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на держа вну реєстрацію всіх юридични х осіб незалежно від організ аційно-правової форми, форми власності та підпорядкуванн я, а також фізичних осіб - під приємців.

Відповідно до ч.1 ст.42 Констит уції України кожен має право на підприємницьку діяльніст ь, яка не заборонена законом. П ри цьому ст.67 Конституції Укр аїни встановлює, що кожен зоб ов' язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х встановлених законом.

Пунктом 2 частини 1 статті 9 За кону України “Про систему оп одаткування” (чинного на час виникнення правовідносин), п п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України на плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів) покладен о обов' язок подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).

Пунктом 1 статті 59 Господарс ького кодексу України передб ачено, що припинення діяльно сті суб' єкта господарюванн я здійснюється шляхом його р еорганізації (злиття, приєдн ання, поділу, перетворення) аб о ліквідації - за рішенням в ласника (власників) чи уповно важених ним органів, за рішен ням інших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випа дках передбачених цим Кодекс ом - за рішенням суду.

Згідно п.2. ст.38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” державна р еєстрація припинення юридич ної особи, крім іншого, провод иться у разі: постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи.

Підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутство м юридичної особи, у тому числ і, є неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону та наявність в Державному ре єстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

За порушення зазначеного о бов' язку щодо подання подат кової та фінансової звітност і за рішенням уповноваженого органу юридичну особу може б ути притягнуто до відповідал ьності передбаченої чинним з аконодавством, зокрема ст. 38 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”.

Абзацом 12 частини 1 ст. 239 Госпо дарського кодексу України ви значено, що скасування держа вної реєстрації суб'єкта гос подарювання та його ліквідац ія за рішенням уповноваженог о державного органу є адміні стративно-господарською сан кцією.

Таким чином, припинення під приємницької діяльності є са нкцією, яка застосовується д о суб' єкта в межах його прит ягнення до адміністративно-г осподарської відповідально сті, що є різновидом господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин.

У відповідності до ч. 1 ст. 218 Г К України підставою господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюва ння.

Підставою застосування а дміністративно-господарськ ої санкції у вигляді припине ння юридичної особи може бут и виключно неподання таким с уб'єктом протягом року до орг анів державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості згідно з законодавством .

Відтак, датою вчинен ня правопорушення, за яке мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді припинення підпри ємницької діяльності, слід в важати наступний день після спливу річного терміну з мом енту неподання відповідних п одаткових декларацій та іншо ї фінансової звітності. При ц ьому, строки подання такої зв ітності визначаються відпов ідним спеціальним законодав ством.

Як встановлено з мате ріалів справи відповідачем о стання декларація з податку на додану вартість подана 29 жо втня 2010 року а звіт про обчисле ння суми комунального податк у - 20 квітня 2010 року. В той же час позивач звернувся із даним п озовом 15 березня 2011 року, тобто до спливу річного терміну з м оменту неподання відповідни х податкових декларацій та і ншої фінансової звітності., а тому підстав застосування а дміністративно-господарськ их санкцій у вигляді припине ння юридичної особи на момен т звернення з даним позовом т а постановляння рішення ще н е було.

У відповідності до пп .4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України „Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами” (чинного на ча с виникнення правовідносин) податкові декларації подают ься за базовий податковий (зв ітний) період, що дорівнює кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя).

У відповідності до п. 1 1.1 Закону України „Про оподатк ування прибутку підприємств ” (чинного на час виникнення п равовідносин) передбачено та кі податкові періоди: календ арні квартал, півріччя, три кв артали, рік.

Згідно довідки позив ача ПП «Сарі» останню деклар ацію з податку на прибуток по дала 09 лютого 2010 року. Відповід но, відповідач мав подати дек ларацію за I квартал 2010 року не пізніше 10 травня 2010 року (а.с.9).

З огляду на викладене вище датою вчинення відпові дачем правопорушення, за яке може бути застосовано адмін істративно-господарську сан кцію у вигляді припинення пі дприємницької діяльності, сл ід вважати наступний день пі сля спливу річного терміну з моменту неподання відповідн их податкових декларацій та іншої фінансової звітності, який на дату звернення до суд у та дату постановляння ріше ння, також, ще не минув.

Крім того, в Державному ре єстрі відсутній запис про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям (а.с.5-7), тобто відсутня підст ава застосування адміністра тивно-господарської санкції у вигляді припинення юридич ної особи, згідно п.2. ст.38 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” .

Таким чином, у бездіяльност і відповідача відсутній скла д адміністративно-господарс ького правопорушення, передб аченого ст. 38 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців”, оскільки відсут ня сама подія правопорушенн я, а саме відповідач не подава в відповідну податкову звітн ість менше ніж один рік та не в несено запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням .

З огляду на викладен е, суд дійшов висновку про від сутність законодавчо встан овлених підстав для застосув ання адміністративно-господ арської санкції у вигляді пр ипинення юридичної особи та, відповідно, безпідставність позовних вимог Кіровоградсь кої ОДПІ, а тому у задоволені а дміністративного позову нал ежить відмовити.

Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня в 10-денний строк з дня її п роголошення, а у разі відклад ення складання постанови в п овному обсязі, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні, - впродовж десят и днів з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Суддя Кіровоградського ок ружного

адміністративного суду А.В.Сагу н

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15012022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-956/11

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні