Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 квітня 2011 року Спра ва № 1170/2а-956/11
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого - судді Саг ун А.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в мі сті Кіровограді о 09 год. 10 хв. ад міністративну справу за позо вом Кіровоградської об' єдн аної державної податкової ін спекції до приватного підпри ємства „Сарі” про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська об' єдн ана державна податкова інспе кція (далі по тексту - Кіровогр адська ОДПІ) звернулась в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства „ Сарі” (далі по тексту - ПП „Сар і”), в якому просила припинити юридичну особу і призначити ліквідаційну комісію, на чол і з засновником підприємства Гомон Лаци Лацивичем, якого з обов' язати призначити 2-х чл енів комісії та провести лік відаційну процедуру, відпові дно до Закону України „Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців”.
Заявлені позовні вимоги об ґрунтовано тим, що відповіда ч в порушення п.2 ст.9 Закону Укр аїни “Про систему оподаткува ння” не подавав до органу дер жавної податкової служби под аткову звітність більше року . Крім того, відповідач не з на ходиться за юридичною адресо ю.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження та повістка направлялася відпо відачу за адресою зазначеною в позовній заяві та ЄДРПО, про те поштова кореспонденція по вернулася до суду з відмітко ю “за закінченням терміну зб ерігання” .
Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового ві дправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незале жних від суду причин, вважаєт ься, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи те, що протягом с троку, встановленого п.3 ч.5 ст.18 3-2 КАС України, до суду не надій шло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вваж ає необхідним здійснення роз гляду справи за наявними в ма теріалах справи доказами.
Суд, дослідивши письмові до кази, оцінивши повідомлені п озивачем обставини, вважає, щ о у задоволенні адміністрат ивного позову належить відмо вити повністю.
Судом встановлено, що 24 квіт ня 2008 року ПП „Сарі” зареєстро ване виконавчим комітетом Кі ровоградської міської ради я к юридична особа, код в ЄДРПОУ 35913863 (а. с. 4). 25 серпня 2008 року його вз ято на податковий облік як пл атника податків на загальній системі оподаткування (а.с.9).
Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Кон ституцією України, цим Закон ом та нормативно - правовим и актами, прийнятими відпові дно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на держа вну реєстрацію всіх юридични х осіб незалежно від організ аційно-правової форми, форми власності та підпорядкуванн я, а також фізичних осіб - під приємців.
Відповідно до ч.1 ст.42 Констит уції України кожен має право на підприємницьку діяльніст ь, яка не заборонена законом. П ри цьому ст.67 Конституції Укр аїни встановлює, що кожен зоб ов' язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х встановлених законом.
Пунктом 2 частини 1 статті 9 За кону України “Про систему оп одаткування” (чинного на час виникнення правовідносин), п п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України на плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів) покладен о обов' язок подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
Пунктом 1 статті 59 Господарс ького кодексу України передб ачено, що припинення діяльно сті суб' єкта господарюванн я здійснюється шляхом його р еорганізації (злиття, приєдн ання, поділу, перетворення) аб о ліквідації - за рішенням в ласника (власників) чи уповно важених ним органів, за рішен ням інших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випа дках передбачених цим Кодекс ом - за рішенням суду.
Згідно п.2. ст.38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” державна р еєстрація припинення юридич ної особи, крім іншого, провод иться у разі: постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи.
Підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутство м юридичної особи, у тому числ і, є неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону та наявність в Державному ре єстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
За порушення зазначеного о бов' язку щодо подання подат кової та фінансової звітност і за рішенням уповноваженого органу юридичну особу може б ути притягнуто до відповідал ьності передбаченої чинним з аконодавством, зокрема ст. 38 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”.
Абзацом 12 частини 1 ст. 239 Госпо дарського кодексу України ви значено, що скасування держа вної реєстрації суб'єкта гос подарювання та його ліквідац ія за рішенням уповноваженог о державного органу є адміні стративно-господарською сан кцією.
Таким чином, припинення під приємницької діяльності є са нкцією, яка застосовується д о суб' єкта в межах його прит ягнення до адміністративно-г осподарської відповідально сті, що є різновидом господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин.
У відповідності до ч. 1 ст. 218 Г К України підставою господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюва ння.
Підставою застосування а дміністративно-господарськ ої санкції у вигляді припине ння юридичної особи може бут и виключно неподання таким с уб'єктом протягом року до орг анів державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості згідно з законодавством .
Відтак, датою вчинен ня правопорушення, за яке мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді припинення підпри ємницької діяльності, слід в важати наступний день після спливу річного терміну з мом енту неподання відповідних п одаткових декларацій та іншо ї фінансової звітності. При ц ьому, строки подання такої зв ітності визначаються відпов ідним спеціальним законодав ством.
Як встановлено з мате ріалів справи відповідачем о стання декларація з податку на додану вартість подана 29 жо втня 2010 року а звіт про обчисле ння суми комунального податк у - 20 квітня 2010 року. В той же час позивач звернувся із даним п озовом 15 березня 2011 року, тобто до спливу річного терміну з м оменту неподання відповідни х податкових декларацій та і ншої фінансової звітності., а тому підстав застосування а дміністративно-господарськ их санкцій у вигляді припине ння юридичної особи на момен т звернення з даним позовом т а постановляння рішення ще н е було.
У відповідності до пп .4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України „Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами” (чинного на ча с виникнення правовідносин) податкові декларації подают ься за базовий податковий (зв ітний) період, що дорівнює кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя).
У відповідності до п. 1 1.1 Закону України „Про оподатк ування прибутку підприємств ” (чинного на час виникнення п равовідносин) передбачено та кі податкові періоди: календ арні квартал, півріччя, три кв артали, рік.
Згідно довідки позив ача ПП «Сарі» останню деклар ацію з податку на прибуток по дала 09 лютого 2010 року. Відповід но, відповідач мав подати дек ларацію за I квартал 2010 року не пізніше 10 травня 2010 року (а.с.9).
З огляду на викладене вище датою вчинення відпові дачем правопорушення, за яке може бути застосовано адмін істративно-господарську сан кцію у вигляді припинення пі дприємницької діяльності, сл ід вважати наступний день пі сля спливу річного терміну з моменту неподання відповідн их податкових декларацій та іншої фінансової звітності, який на дату звернення до суд у та дату постановляння ріше ння, також, ще не минув.
Крім того, в Державному ре єстрі відсутній запис про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям (а.с.5-7), тобто відсутня підст ава застосування адміністра тивно-господарської санкції у вигляді припинення юридич ної особи, згідно п.2. ст.38 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” .
Таким чином, у бездіяльност і відповідача відсутній скла д адміністративно-господарс ького правопорушення, передб аченого ст. 38 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців”, оскільки відсут ня сама подія правопорушенн я, а саме відповідач не подава в відповідну податкову звітн ість менше ніж один рік та не в несено запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням .
З огляду на викладен е, суд дійшов висновку про від сутність законодавчо встан овлених підстав для застосув ання адміністративно-господ арської санкції у вигляді пр ипинення юридичної особи та, відповідно, безпідставність позовних вимог Кіровоградсь кої ОДПІ, а тому у задоволені а дміністративного позову нал ежить відмовити.
Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня в 10-денний строк з дня її п роголошення, а у разі відклад ення складання постанови в п овному обсязі, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні, - впродовж десят и днів з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду А.В.Сагу н
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15012022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні