Постанова
від 10.11.2010 по справі 2а-13945/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2а-13945/10/2670

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 10 листопада 2010 року           10:05           № 2а-13945/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Шарпакової В.В. при секретарі судового засідання Кармазіні А.І.

розглянуши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом  Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва

до  Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислова група "Рей+"

про  стягнення податкової заборгованості в сумі 200 246,19грн.

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10 листопада 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

          Державна податкова інспекція у Дніпровському районі міста Києва (далі по тексту –позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +»(далі по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості по земельному податку у розмірі 200 246, 19 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 жовтня 2010 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-13945/10/2670, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 20 жовтня 2010 року, яке відкладалось на 02 листопада 2010 року, через неявку відповідача.

У судовому засіданні 02 листопада 2010 року відповідач заявив клопотання про відкладення судового розгляду для ознайомлення з матеріалами справи. Судом відкладено розгляд справи на 10 листопада 2010 року для надання позивачем документів на виконання ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 жовтня 2010 року.

У судовому засіданні 10 листопада 2010 року позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

Відповідач у судові засідання 20 жовтня 2010 року та 10 листопада 2010 року не з'явився, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином. Заперечень проти позову не надавав.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +»має заборгованість по земельному податку у розмірі 200 246, 19 грн.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

          Товариство з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +»зареєстровано Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією 03 грудня 1998 року (ідентифікаційний код 21605517) та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Дніпровському районі міста Києва як платник податків.

          Статтею 2 Закону України «Про плату за землю»від 03 липня 1992 року № 2535-XII (далі по тексту –Закон № 2535-XII), встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

          Відповідно до статті 14  Закону № 2535-XII платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. 

          Відповідно до матеріалів справи, заборгованість виникла згідно розрахунку земельного податку № 1754 від 31 січня 2008 року за жовтень –грудень 2008 року у розмірі 8 598,42 грн. (2866, 18 грн. - за кожний місяць), податкового розрахунку № 3431 від 30 січня 2009 року на суму 113 728, 18 грн. та податкового розрахунку № 1647 від 29 січня 2010 року за січень –серпень 2010 року у розмірі 80 292, 08 грн. (10036, 51 грн. –за кожний місяць), податкового повідомлення - рішення № 0013291540/0 від 11 вересня 2010 року на суму 4 276,77 грн., податкових повідомлень –рішень № 0015991540/0 на суму 1 658, 84, № 0015981540/0 від           24 жовтня 2008 року на суму 852, 50 грн.  

Статтею 17 зазначеного закону, встановлено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до підпункту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181- III (далі по тексту –Закон № 2181- III) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до пункту 6.2 Закону № 2181- III у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Державною податкової інспекцією у Дніпровському районі міста Києва надіслані підприємству корінець першої податкової вимоги № 1/19 від 15 січня 2008 року та корінець другої податкової вимоги № 2/688 від 4 березня 2008 року, які отримані відповідачем згідно підписів на повідомленнях про вручення поштового відправлення (копії корінців податкових вимог та повідомлень про вручення поштових відправлень додані до матеріалів справи).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-XII (далі по тексту Закон № 1251-XII) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону № 2181- III зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі міста Києва                               07 вересня 2009 року та 09 жовтня 2008 року проведені перевірки своєчасності сплати платежів до бюджету Товариством з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +», за результатом яких складані акти № 2137 від 07 вересня 2009 року, № 1470 від                                09 жовтня 2008 року, якими встановлено порушення строків подання до установ банків платіжних доручень: а саме, частини 1 статті 17 Закону № 2535-XII та підпункту 5.3.1 статті 5 Закону № 2181- III.

В результаті проведених перевірок, Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі міста Києва винесені податкові повідомлення –рішення № 0015991540/0 від 24 жовтня 2008 року на суму 1658, 84 грн., № 0015981540/0 від 24 жовтня 2008 року на суму 852,50 грн. та № 0013291540/0 від 11 вересня 2009 року на суму 4276, 77 грн., які отримані відповідачем згідно з доданими до матеріалів справи копіями повідомлень про вручення поштових відправлень.

Відповідно до пункту 17.1 Закону № 2181- III штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Пунктом 17.1.7 Закону № 2181- III, встановлено у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Станом на день розгляду справи, сума заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +»у розмірі 200 246, 19 грн. не сплачена.

          Пунктом 1.2. статті 1 Закону № 2181- III визначено, що податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до пункту 1.3 статті 1 цього ж закону,  податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до абзацу «а»підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону № 2181 перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до абзацу «б»підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону № 2181 друга податкова вимога надсилається не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

В матеріалах справи містяться копія корінця першої податкової вимоги № 1/19 від           15 січня 2008 року на суму 7323, 12 грн., яка отримана відповідачем 01 лютого 2008 року та копія корінця другої податкової вимоги № 2/688 від 04 березня 2008 року на суму 7390, 65 грн., яка отримана відповідачем 13 березня 2008 року (копії повідомлень про вручення поштових відправлень також містяться у матеріалах справи).

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.

Відповідно до  підпункту 3.1.1. пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов'язання в розмірі 200 246, 19 грн. станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу товариства, беручи до уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Законом України "Про погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 200 246, 19 грн. у відповідності до підпункту  3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про  порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в розмірі 200 246, 19 грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

          Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова група «Рей +»(02094, місто Київ, вулиця М.Лєбєдєва, 6А, код ЄДРПОУ 21605517) на користь Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва (рахунок: УДК у Дніпровському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077906, Банк одержувач ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, р/р 34122999700005) заборгованість по сплаті земельного податку у розмірі 200 246, 19 грн. (двісті тисяч двісті сорок шість гривень дев'ятнадцять копійок).  

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складання в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                             Шарпакова В.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.11.2010
Оприлюднено26.04.2011
Номер документу15012803
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13945/10/2670

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні