Головуючий у 1 інстанції - Чучко В.М.
Суддя-доповідач - Ляшенк о Д.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2011 року справа №2а-/ 0570/636/2011
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Ляшенка Д.В.
суддів Чумака С.Ю. , Ястреб ової Л.В.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державної податко вої інспекції у м. Краматорсь ку Донецької області на пост анову Донецького окружного адміністративного суду від 8 лютого 2011 р. у справі № 2а-0570/636/2011 за позовом Державної податково ї інспекції у м. Краматорську Донецької області до Крамат орської міської організації ліберальної партії України , про припинення юридичної ос оби,-
ВСТАНОВИВ:
В січні 2011р. Державна по даткова інспекція у м. Крамат орську Донецької області зве рнулась до суду з позовом до К раматорської міської органі зації ліберальної партії Ук раїни, про припинення юридич ної особи
В обґрунтування вимо г ДПІ зазначила, що зазначена юридична особа не подає звіт ність щодо обчислення і спла ти податків і інших обов'язко вих платежів з 04.06.1996р.
Податкова інспекції у зв”язку із неподанням вказ аною організацією звітності просила суд припинити юриди чну особу.
Постановою суду 1 інст анції у позові відмовлено, та к як спеціальним діючим зако нодавством не передбачена мо жливість у спосіб обраний по зивачем припинити громадськ у організацію.
Судом справу розглян уто в порядку скороченого пр овадження.
Позивач вважаючи, що ц е судове рішення ухвалено з п орушенням норм матеріальног о права, звернувся до суду з ап еляційною скаргою, в якій про сив постанову суду скасувати і прийняти нову постанову, як ою вимоги задовольнити повні стю.
Представники сторін за викликом до суду не прибул и.
Заслухавши доповідач а, дослідивши матеріали спра ви та обговоривши доводи апе ляційної скарги колегія судд ів вважає, що скарга задоволе нню не підлягає, а постанову суду першої інстанції необхі дно залишити без змін з насту пних підстав.
Судом встановлено на ступне.
Краматорська міська організація ліберальної пар тії України, код за ЄДРПОУ 24167791, зареєстрована на підставі рі шення виконавчого комітету К раматорської міської ради ві д 03.04.1996 року № 190Р, про що видане Св ідоцтво про реєстрацію Крама торської міської організаці ї ліберальної партії України від 03.04.1996 року № 24. Відповідно до Довідки про взяття на облік п латника податків від 21.10.2010 року №397/10/29-014-13, виданою ДПІ в м. Крамат орську на податковому обліку знаходиться з 04.06.1996 року №115-Л.
Відповідно до акту "Пр о ненадання звітності" від 20.12.2 010 року № 108/15-1-24167791 відповідач не на дає звітності до податкового органу з моменту реєстрації (03.04.1996 року).
Згідно п.3 ст. 10 Закону У країни "Про державну податко ву службу" податкова інспекц ія уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевіряють достовірність цих документів щодо правиль ності визначення об'єктів оп одаткування і обчислення под атків, інших платежів.
Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" пе редбачене подання суб'єктами господарювання податкових д екларацій за базовий податко вий (звітний період).
Статтею 33 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" встановлено , що юридична особа припиняєт ься у результаті переведення свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим орг аном, за судовим рішенням або за рішенням органу державно ї влади, прийнятим у випадках , передбаченим законом.
Частиною 2 статті 33 та ч астиною 2 статті 38 цього Закон у передбачені підстави для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи, яки ми, зокрема, є: неподання протя гом року органам державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності відповідно до закону.
Згідно з ч. 8 ст. 19 Господ арського Кодексу України, ус і суб'єкти господарювання зо бов'язані здійснювати первин ний (оперативний) та бухгалте рський облік результатів сво єї роботи, складати статисти чну інформацію, а також надав ати відповідно до вимог зако ну фінансову звітність та ст атистичну інформацію щодо св оєї господарської діяльност і, інші дані, визначені законо м.
Стаття 238 цього Кодекс у встановлює, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності до су б'єктів господарювання можут ь бути застосовані адміністр ативно-господарські санкції , одним із видів яких є скасува ння державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господар ювання.
Поняття суб'єкта госп одарювання наведено у статті 55 Господарського кодексу Укр аїни, за приписами якої суб'єк тами господарювання визнают ься учасники господарських в ідносин, які здійснюють госп одарську діяльність, реалізу ючи господарську компетенці ю (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відо кремлене майно і несуть відп овідальність за своїми зобов 'язаннями в межах цього майна , крім випадків, передбачених законодавством.
Суб'єктами господарю вання є :
1). господарські органі зації - юридичні особи, створе ні відповідно до Цивільного кодексу України, державні, ко мунальні та інші підприємств а, створені відповідно до цьо го Кодексу, а також інші юриди чні особи, які здійснюють гос подарську діяльність та заре єстровані в установленому за коном порядку,
2). громадяни України, і ноземці та особи без громадя нства, які здійснюють господ арську діяльність та зареєст ровані відповідно до закону як підприємства.
Під господарською ді яльністю розуміється діяльн ість суб'єкта господарювання у сфері суспільного виробни цтва, спрямована на виготовл ення та реалізацію продукції , виконання робіт чи надання п ослуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (п.1 ст.3 ГК України).
Статтею 3 Закону Украї ни "Про об'єднання громадян" пе редбачено, що громадською ор ганізацією є об'єднання гром адян для задоволення та захи сту своїх законних соціальни х, економічних, творчих, віков их, національно-культурних, с портивних та інших спільних інтересів.
Відповідач є громадс ькою організацією, тому відн осини щодо його реєстрації, д ії та припинення регулюються Законом України "Про об'єднан ня громадян".
Статтею 19 даного Закон у встановлений порядок припи нення діяльності об'єднання громадян.
Припинення діяльност і об'єднання громадян може бу ти проведено шляхом його рео рганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Реорганізація об'єдн ання громадян здійснюється в ідповідно до його Статуту. Ре єстрація новоствореного об'є днання здійснюється у порядк у, встановленому цим Законом .
Ліквідація об'єднанн я громадян здійснюється на п ідставі статуту або рішення суду.
Згідно до статті 32 цьо го Закону визначений порядо к примусового розпуску (лікв ідації) об'єднання громадян, а саме об'єднання громадян при мусово розпускається (ліквід ується) рішенням суду за пода нням легалізуючого органу аб о прокурора у випадках:
1) вчинення дій, пе редбачених статтею 4 цього За кону;
2) систематичног о або грубого порушення вимо г статті 22 цього Закону;
3) продовження пр отиправної діяльності після накладення стягнень, передб ачених цим Законом;
4) зменшення кіль кості членів політичної парт ії до числа, коли вона не визна ється як така.
Таке стягнення, як лік відація є суворим заходом, як ий застосовується у разі нев иконання раніш застосованих заходів як попередження, штр аф або тимчасову заборону ді яльності об'єднання.
Таким чином, нормами З акону України "Про об'єднання громадян" не передбачене при пинення діяльності об'єднанн я громадян у зв'язку із непода нням до податкового органу п ротягом року податкової декл арації, документа фінансової звітності відповідно до Зак ону України "Про систему опод аткування".
Оскільки позивачем н е надано доказів, що відповід ачем здійснювались порушенн я законодавства, передбачені вищевказаною статтею Закону України "Про об'єднання грома дян", а також, оскільки позивач ем ставиться вимога саме про припинення юридичної особи громадської організації, а н е накладення такого стягненн я як ліквідація, суд 1 інстанці ї дійшов правильного висновк у про те, що позовні вимоги є н еобгрунтованими.
Суд апеляційної інст анції зазначає, що судом перш ої інстанції правильно встан овлені обставини справи та у хвалено постанову з додержа нням норм матеріального і пр оцесуального права.
На підставі наведеного, кер уючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 21 2, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у м. Краматорську Донецької обла сті на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 8 лютого 2011 р. у справ і № 2а-0570/636/2011- залишити без задо волення , а постанову суду без змін.
Ухвала суду апеля ційної інстанції є остаточно ю і оскарженню не підлягає.
Колегія суддів:
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15013169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні