Постанова
від 08.04.2011 по справі 2а/0570/2442/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 08 квітня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/2442/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Михайлик А.С.

розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу                    

                                                            

за позовом                              Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції

до                    Малого приватного підприємства «Днепр»

про                                         припинення юридичної особи.

Костянтинівська об’єднана державна податкова інспекція (надалі позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Малого приватного підприємства «Днепр» (код ЄДРПОУ 22035068) із позовом про припинення юридичної особи.  В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що відповідач перебуває на обліку в Костянтинівській об’єднаній державній податковій інспекції як платник податків, проте на порушення пункту 2 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» відповідач не подає звітність про отримані доходи протягом року, що за приписами частини  2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є підставою  для припинення юридичної особи.

Ухвалою Донецького окружного суду від 16 лютого 2011 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а/0570/2442/2011 за позовом Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції до Малого приватного підприємства «Днепр» про припинення юридичної особи.  

Відповідач, Мале приватне підприємство «Днепр», про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі повідомлявся належним чином (арк. справи 23). Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України 4 у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, надані позивачем, суд дійшов висновку про достатність повідомлених позивачем обставин та про можливість розгляду справи в порядку скороченого провадження.

Пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу у порядку скороченого не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

За таких обставин, дослідивши наявні в матеріалах справи  докази, суд –

ВСТАНОВИВ:

Мале приватне підприємство «Днепр» (відповідач) є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців за кодом 22035068, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, копії яких наявні в матеріалах справи (арк. справи 3, 7-9).

Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків № 459 від 19.11.1999 відповідач як платник податків перебуває на обліку в Костянтинівській об’єднаній державній податковій інспекції (арк. справи 10).

Згідно довідки № 04/15-1-22035068 від 11.01.2011 року Малим приватним підприємством «Днепр» податкова звітність, передбачена законодавством України до Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції не надавалась з січня 2010 року (арк. справи 16).

Згідно з частиною  8 статті 19 Господарського кодексу України, усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Пунктом  2 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», який діяв до 01 січня 2011 року, встановлений обов’язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1. статті  16 Податкового кодексу України платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Тобто, чинним законодавством на платників податків покладений обов’язок надання податкової звітності у  встановлені законодавством строки незалежно від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.

Пунктом 3 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу», який діяв до 01 січня 2011 року, державна податкова інспекція уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджений факт набуття відповідачем статусу юридичної особи та наявність у відповідача обов’язку надання податковим органам податкової звітності. Проте, всупереч наведеним вище положенням чинного законодавства України, відповідачем не було надано до податкового органу податкову звітність з податку на прибуток за звітний період: перший квартал 2010 року – перший квартал 2011. Факт ненадання податкової звітності відповідачем підтверджений наявними в матеріалах справи документами.

Відповідно до довідки № 172/10/19-013-6 від 09.02.2011 року станом на 09 лютого 2011 року відповідач не має заборгованості із сплати податків, зборів, обов’язкових платежів (арк. справи 11).

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини  1 статті  3, пункту  1 статті 33, абзацу  5 частини  2 статті  38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців; підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно пункту 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу України» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядок встановлений законами України, мають право звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.

Пунктом 20.1.12 статті 20 та пунктом 67.2. статі 67 Податкового кодексу України передбачено, що  органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно пункту  11.10 Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України № 979 від 22 грудня 2010 року, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

З аналізу зазначених положень слідує, що чинним законодавством передбачено право податкового органу на звернення до суду з позовом про припинення юридичних осіб, взятих ним на податковий облік та про наявність правових підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про припинення юридичної особи – Малого приватного підприємства «Днепр».

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Відповідно до частини  4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись частиною  8 статті 19 Господарського кодексу України,  статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування», пунктом  3 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу», пунктом 7.11. статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», підпунктом  4.1.4 пункту 4.1. статті  4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»,  ст. ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», пунктом 20.1.12 статті 20 та пунктом 67.2. статі 67 Податкового кодексу України та ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції до Малого приватного підприємства «Днепр» про припинення юридичної особи.

Припинити юридичну особу – Мале приватне підприємство «Днепр» (код ЄДРПОУ 22035068,  адреса: 85101, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Октябрьська, 216/1).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Повний текст постанови виготовлений 08 квітня 2011 року.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

          

Суддя                                                                                      Михайлик А.С.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15030733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/2442/2011

Постанова від 08.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні