Постанова
від 02.04.2008 по справі а-6/82
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-6/82

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2008 р.   Справа № А-6/82   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі :     

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  ТзОВ "Желюки ЛТД"  Грюндвальська 4/8,Івано-Франківськ,76000

до відповідача  ДПІ в м.Івано-Франківську  вул.Незалежності,20,Івано-Франківськ

про скасування податкових повідомлень -рішень ДПІ в м.Івано-Франківську №0001002312/0  та №0001012312/0 від 29.03.06

              Представники:

 Від позивача:  не з"явився

  Від відповідача: Григорів В.М., (довіреність № 52930/10-039 від 01.12.07 СДПІ )

  Від відповідача:  Паньків Ю.Б., (довіреність № 54854/10-039 від 23.10.07 ст о/у ГВПМ )

  Від відповідача:  Санатос Е.Л., (довіреність № 21315/10-039 від 07.05.07 ГДПРІ )

    Від відповідача:  Дум"як В.О., (довіреність № 6283/10-039 від 23.02.07 ГДПІ )

СУТЬ СПОРУ: подано позов  про  скасування податкових повідомлень -рішень ДПІ в м.Івано-Франківську №0001002312/0  та №0001012312/0 від 29.03.06

В судовому засіданні оголошувалася перерва до 02.04.08

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав. В обгрунтування позовних вимог вказує, що  з його сторони  не було порушень   п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3; п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7;  Закону України “Про податок на додану вартість”, оскільки у періоді, що перевірявся, тобто у 2003 -2004 роках тзОВ "Желюки ЛТД" фінансово-господарської діляності не проводило, договорів з СП "Автохаус -Рівне" ЛТД не підписувало і будь-яких послуг не надавало, накладних, податкових накладних, актів виконаних робіт не видавало і матеріальної винагороди від них не отримувало, тому порушити вищевказані норми законів не могло.

Представник відповідача подав суду заперечення на позов, в якому проти позову заперечив, посилаючись на те, що оспорювані повідомлення -рішення прийняті ним  на підставі та відповідно до вимог чинного законодавства.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив, що за результатами позапланової виїзної  документальної перевірки з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства ТзОВ "Желюки" за період з 01.01.2003 по 31.12.2005 року  ДПІ в м.Івано-Франківську складено акт перевірки №191/23-4/19402936 від  24.03.06. На підставі акту ДПІ в м.Івано-Франківську  прийнято податкове  повідомлення-рішення  №0001002312/0 від 29.03.06, яким визначено суму податкового зобов"язання за основним платежем в розмірі 122200 грн , за штрафними санкціями 61100 грн та податкове повідомлення -рішення №0001012312/0 від 29.03.06,  яким визначено суму податкового зобов"язання за основним платежем  в розмірі 97735 грн та  за штрафними санкціями в розмірі 49037 грн 50 коп.

         Не погодившись із прийнятими податковими повідомленнями- рішеннями,  позивач звернувся до суду з вимогою про їх скасування.

            Як вбачається з матеріалів справи, протягом періоду, який підлягав перевірці, ТзОВ "Желюки ЛТД " подавало до ДПІ в м.Івано-Франківську податкову звітність з нульовими показниками.

        Згідно довідки Івано-Франківської філії ВАТ "Електронбанк" № 09-01/289 від 23.03.2006р. руху коштів на рахунку ТзОВ "Желюки ЛТД " 26009197 протягом періоду з 01.01.2001р. по 31.12.2005 р. не було .

    Івано-Франківським ВПМ УПМ ДПА в області отримано від УПМ ДПА в Рівненській області інформацію , яка підтверджує проведення взаєморозрахунків ТзОВ "Желюки ЛТД " з ДП "Інтерзір " Корпорації "U & І Іпternational Согр " (ід.код 31640877, м.Рівне, вул.Біла,16 ) та Спільним українсько-німецьким підприємством "Автохаус -Рівне " LTD (ід.код. 25317956 , м.Рівне ,вул.Соборна ,1 ), а саме:

        На підставі акту позапланової документальної перевірки з питання правильності проведення встановленого порядку відшкодування податку на додану вартість ДП "Інтерзір " Корпорації "Ц& І Іпternational  Согр " за жовтень 2005 р. від 23.12.2004 р. № 1140/776/23-400/31640877 встановлено , що підприємством "Інтерзір " Корпорації " U &  I Іпternational  Согр" отримано від ТзОВ "Желюки ЛТД " заготовки для шківів в кількості 413 шт. на загальну суму 114212 грн. , в т.ч. ПДВ - 19035 грн. згідно накладної від 28.09.2004 р. № 28/09.

             У відповідь на лист Івано-Франківського ВПМ УПМ ДПА в області від 24.02.2006 р. № 7609/26-3/654 про надання інформації про проведені взаєморозрахунки між ТзОВ "Желюки ЛТД " та ДП "Інтерзір " Корпорації " V & І  Іпternational  Согр " (ід.код 31640877 , м.Рівне, вул.Біла ,16 ) за період 3 01.01.2004 р. по 31.12.2005 р. товариство повідомило, що з вказаним підприємством ніяких взаєморозрахунків не проводило, протягом періоду з 01.01.2004 р. по 31.12.2005 р. ТзОВ "Желюки ЛТД " не здійснювало фінансово-господарську діяльність (лист ТзОВ "Желюки ЛТД " від 09.03.2006 р. № 412 )

           На підставі акту позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства Спільного українсько-німецького підприємства "Автохаус -Рівне " LTD за період з 01.01.2004 р. по 30.09.2004 р. від 05.08.2005 р. № 55/26-2/25317956 встановлено наступне :

СП "Автохаус -Рівне "  LTD   укладено договір від 01.07.2004 р. з ТзОВ "Желюки ЛТД" про надання маркетингових послуг. Об'єктом маркетингових досліджень за цим договором є:

"пошук автопідприємства для виконання автоперевезень і сприяння в проведенні автоперевезень". Термін дії договору - по 30.09.2004 р. Факт надання маркетингових послуг товариством " Желюки ЛТД " підтверджено актами прийому -передачі виконаних робіт:

-  від 30.07.2004 р., згідно якого ТзОВ "Желюки ЛТД " знайшло для СП "Автохаус -Рівне " LTD  виконавця послуг в особі ВАТ "Здолбунівське АТП 15662 " і провело організацію робіт в здійсненні автоперевезень .Сума винагороди на користь ТзОВ "Желюки ЛТД " - 212340 грн., вт.ч.ПДВ35390грн.;

-  від 30.08.2004 р.. згідно якого ТзОВ "Желюки ЛТД " знайшло для СП "Автохаус -Рівне" LTD  виконавця послуг в особі ВАТ "Здолбунівське АТП 15662 " і провело організацію робіт в здійсненні автоперевезень .Сума винагороди на користь ТзОВ "Желюки ЛТД " - 207960 грн.. в т.ч.ПДВ 34660 грн. ;

-  від 30.09.2004 р.. згідно якогоТзОВ "Желюки ЛТД " знайшло для СП "Автохаус -Рівне " LTD виконавця послуг в особі ВАТ "Здолбунівське АТП 15662 " і провело організацію робіт в здійсненні автоперевезень .Сума винагороди на користь ТзОВ "Желюки ЛТД " - 8400 грн., вт.ч.ПДВ 1400 грн.

          Вартість маркетингових послуг по знаходженню автоперевізника, отриманих від ТзОВ "Желюки ЛТД " складає 428700 грн. , в т.ч. ПДВ - 71450 грн.

СП "Автохаус -Рівне "  LTD   укладено договір від 01.07.2004 р. з ТзОВ "Желюки ЛТД " про надання юридичних послуг . Термін дії договору - по 30.09.2004 р. Факт надання юридичних послуг товариством " Желюки ЛТД " підтверджено актами прийому -передачі виконаних робіт:

-  від 30.07.2004 р., згідно якогоТзОВ "Желюки ЛТД " виконані юридичні послуги згідно договору від 01.07.2004 р. в повному обсязі та у встановлений термін .Сума винагороди на користь ТзОВ "Желюки ЛТД " - 28260 грн., в т.ч.ПДВ 4710 грн. ;

-  від 30.08.2004 р., згідно якого ТзОВ "Желюки ЛТД " виконані юридичні послуги згідно договору від 01.07.2004 р. в повному обсязі та у встановлений термін .Сума винагороди на користь ТзОВ "Желюки ЛТД " - 15240 грн., в т.ч.ПДВ 2540 грн.;

Вартість юридичних послуг, отриманих від ТзОВ "Желюки ЛТД " складає 43500 грн., в т.ч. ПДВ - 7250 грн.

          Загальна вартість послуг, отриманих Спільним українсько-німецьким підприємством "Автохаус -Рівне "   LTD  від ТзОВ "Желюки ЛТД " складає 472200 грн., в т.ч.ПДВ - 78700 грн.

          Пунктом 4.1 ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"  валовий дохід визначено як загальну суму доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого ) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальних формах.

          Відповідно до  п.п.11.3.1   п.11.3  ст.11   Закону України  "Про оподаткування прибутку підприємств" датою збільшення  валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше :

-або дата зарахування коштів від покупця (замовника ) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт,послуг ), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг ) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку ;

-або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг ) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг ) платником податку .

          В порушення вищевказаних норм ТзОВ "Желюки ЛТД " занижено валовий дохід за 3 кв. 2004 р. на 488700 тис.грн., з них :

- відвантаження товаро-матеріальних цінностей (заготовки для шківів ) - 95177 грн. (без ПДВ);

- надання маркетингових послуг - 357250  грн. (без ПДВ)

-  надання юридичних послуг - 36250 грн. (без ПДВ);

          За 3 кв. 2004 р. ТзОВ "Желюки ЛТД " подано до ДПІ в м.Івано-Франківську декларацію з податку на прибуток підприємства 19.10.2004 р. № 80375, де сума скоригованого валового доходу (ряд.03 ) дорівнює нулю.

          Проведеною перевіркою донарахувано податок на прибуток за 3 кв. 2004 р. за ставкою 25 % в сумі 122170 грн.

          Перевіркою правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість встановлено заниження податку на додану вартість за 2004 р. в сумі 97735 грн.. в тому числі по періодах: - липень 2004 р. - 40100 грн. ; - серпень 2004 р. - 37200 грн. ; - вересень 2004 р. - 20435 грн.

          Як вбачається з  отриманих від УПМ ДПА в Рівненській області документів, які підтверджують проведення взаєморозрахунків ТзОВ "Желюки ЛТД " з ДП "Інтерзір " Корпорації " U & І  Іпternational  Согр " та Спільним українсько-німецьким підприємством "Автохаус -Рівне " LTD) встановлено, що на підставі акту позапланової документальної перевірки з питання правильності проведення встановленого порядку відшкодування податку на додану вартість ДП "Інтерзір " Корпорації "  U & І  Іпternational  Согр " за жовтень 2005 р. від 23.12.2004 р. № 1140/776/23-400/31640877 встановлено , що підприємством "Інтерзір " Корпорації "  U & І  Іпternational   Согр " отримано від ТзОВ "Желюки ЛТД " заготовки для шківів в кількості 413 шт. на загальну суму 114212 грн. , в т.ч. ПДВ - 19035 грн. згідно накладної від 28.09.2004 р. № 28/09 та податкової накладної від 28.09.2004 р. № 28/09 . ДП "Інтерзір " Корпорації "  U & І  Іпternational  Согр " подано Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2004 р. , згідно якого підприємство збільшує суму податкового кредиту на 19035 грн. по податковій накладній від ТзОВ "Желюки ЛТД " від 28.09.2004 р. № 28/09 на суму 114212 грн., в т.ч. ПДВ -19035 грн. Вказана податкова накладна зареєстрована в книзі придбання (продажу ) товарів, робіт, послуг ДП "Інтерзір " Корпорації"  U & І  Іпternational  Согр " у вересні місяці 2004 р. за номером 11, дата отримання -28.09.2004 р.

        На підставі акту позапланової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства Спільного українсько-німецького підприємства "Автохаус -Рівне " ЛТД за період з 01.01.2004 р. по 30.09.2004 р. від 05.08.2005 р. № 55/26-2/25317956 встановлено, що СП "Автохаус -Рівне " ЛТД укладено договір від 01.07.2004 р. з ТзОВ "Желюки ЛТД " про надання маркетингових послуг . Факт надання маркетингових послуг товариством " Желюки ЛТД " підтверджено актами прийому -передачі виконаних робіт :

- від 30.07.2004 р. на суму 212340 грн. , в т.ч.ПДВ 35390 грн. ;

- від 30.08.2004 р. на суму 207960 грн., в т.ч.ПДВ 34660 грн. ;

- від 30.09.2004 р. на суму 8400 грн., в т.ч.ПДВ 1400 грн.

По факту надання інформаційно- консультаційних послуг в проведенні і організації автопослуг виписані наступні податкові накладні :

- від 30.07.2004 р. № АР/30/7/2 на загальну суму 212340 грн., в т.ч . ПДВ 35390 грн. ;

- від 30.08.2004 р. № АР/30/8/2 на загальну суму 207960 грн., в т.ч . ПДВ 34660 грн. ;

- від 30.09.2004 р. № АР/30/9/2 на загальну суму 8400 грн., в т.ч . ПДВ 1400 грн.

СП "Автохаус -Рівне "ЛТД  укладено договір від 01.07.2004 р. з ТзОВ "Желюки ЛТД " про надання юридичних послуг . Факт надання юридичних послуг товариством " Желюки ЛТД " підтверджено актами прийому -передачі виконаних робіт :

- від 30.07.2004 р. на суму 28260 грн.. в т.ч.ПДВ 4710 грн. ;

- від 30.08.2004 р. на суму 15240 грн., в т.ч.ПДВ 2540 грн. ;

По факту надання юридичних послуг виписані наступні податкові накладні:

- від 30.07.2004 р. № АР/30/7/1 на загальну суму 28260 грн., в т.ч . ПДВ 4710 грн.;

- від 30.08.2004 р. № АР/30/8/1 на загальну суму 15240 грн., в т.ч . ПДВ 2540 грн.

          СП "Автохаус -Рівне " ЛТД до складу податкового кредиту віднесено податок на додану вартість по вказаних податкових накладних у відповідні звітні періоди .

          Підпунктом 3.1.1 п. 3.1 ст. З Закону України  "Про податок на додану вартість " визначено, що об"єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з продажу товарів (робіт, послуг ) на митній території України .

          Відповідно до п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України  "Про податок на додану вартість" датою виникнення податкових зобов "язань з продажу товарів (робіт, послуг ) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше :

-або дата зарахування коштів від покупця (замовника ) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт,послуг ), що підлягають продажу , а у разі продажу товарів (робіт,послуг ) за готівкові грощові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку ;

-або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг ) - дата оформлення документа , що засвідчує факт виконання робіт (послуг ) платником податку .

          Згідно з п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 вищевказаного Закону платник податку зобов "язаний надати покупцю податкову накладну . Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов "язань продаця у двох примірниках .Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт , послуг ).Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

          Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов "язань із сплати податків " відповідно до п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України  "Про податок на додану вартість ".

          Таким чином, в порушення вищевказаних норм ТзОВ "Желюки ЛТД " не нараховано податкові зобов'язання по податку на додану вартість з операцій продажу товарів (робіт, послуг) всього за 2004 р. в сумі 97735 грн., в т.ч. по звітних періодах :

- липень 2004 р. -40100 грн. . них : ( 35390 грн. - маркетингові послуги. 4710 грн. - юридичні послуги ); - серпень 2004 р. - 37200 грн., з них : ( 34660 грн.- маркетингові послуги, 2540 грн. - юридичні послуги ); - вересень 2004 р. - 20435 грн., з них : (19035 грн. - продаж заготовок для шківів, 1400 грн. - маркетингові послуги ).

          В судовому засіданні досліджувалися, поданий позивачем  висновок №2959 судово-почеркознавчої експертизи, з якого вбачається, що підписи, які послужили оригіналами для досліджуваних підписів від імені Галіпчака І.Т. і розташовані на електрофотографічних копіях документів виконані самим Галіпчаком Ігорем Тарасовичем.

        Крім того, відповідно до ст 3 закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку. Метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Однак, проведені взаєморозроахункп з ДП "Інтерзір" Корпорації U & І  Іпternational Согр " та Спільним українсько-німецьким підприємством "Автохаус -Рівне " ЛТД  не відображені в бухгалтарському та податковому обліку ТзОВ "Желюки ЛТД".

    Посилання позивача на п.п. 2.3.2 "Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства" не може бути взяте судом до уваги,  оскільки абзац четвертий даного підпункту говорить, що за кожним відображеним в акті фактом порушення податкового законодавства необхідно у разі відсутності первинних документів або ненадання для перевірки первинних та інших документів, що підтверджують факт порушення, зазначити перелік цих документів. При цьому до акта перевірки додаються пояснення посадових осіб або інших працівників суб'єкта господарювання (у межах їх компетенції), що перевіряється, щодо відсутності первинних та інших документів.

          Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача безпідставні і задоволенню не пділягають.

Керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України «Про податок на додану вартість», Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств», ст.ст. 9,  158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

в позові відмовити.

        

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом  двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

                                                            постанова підписана 02.04.08

 

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення02.04.2008
Оприлюднено09.04.2008
Номер документу1505219
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-6/82

Постанова від 02.04.2008

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю.І.

Ухвала від 15.06.2006

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні