22/463-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08.01.08р.
Справа № 22/463-07
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Відкритого акціонерного товариства "Металургійний комбінат "Азовсталь", м. Маріуполь
про стягнення 7319 грн. 93 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Бойко Н.Л.- дов.№ 143-4016 від 27.12.06
Від відповідача-1: Селяков І.В. № 785 від 20.07.07
Від відповідача-2: Коротенко Р.О., дов.№09-8/1311 від 28.12.07
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути з відповідачів 7319 грн.93 коп. шкоди від недостачі коксового горішку за залізничними накладними № 49666941, 49666776, 49666796.
Відповідач-1 доказів, які б спростували позов не надав.
Відповідач-2 позов не визнав, посилаючись на вину перевізника.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаним накладним на адресу позивача від другого відповідача у вагонах № 66735531, 63840334, 65881377, 65702029 прибув коксовий горішок за вагою і навантаженням останнього, в накладних відправником вказана його маса 44900кг, 46100кг, 47800кг, 45100кг.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 13761 станції Запоріжжя –Ліве від 11.07.07. щодо поглиблення на станції Нікополь 12.07.07. складено комерційний акт БН 754227/130, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49666941, вантажу у вагоні 66735531 виявилося на 2600 кг менше, який вміститися міг. Навантаження шапкою вище рівня бортів 10см, вантаж маркований вапном, є поглиблення над 2,3 люками розміром 250х270х50см, вагон бездверний, замість дверей справні торцеві стіни, люки зачинені, течі вантажу не було.
У доповнення до акту № 13763 станції Запоріжжя –Ліве від 11.07.07. щодо поглиблення на станції Нікополь 12.07.07. складено комерційний акт БН 754228/131, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49666941 вантажу у вагоні 63840334 виявилося на 2800 кг менше, який вміститися міг. Навантаження шапкою вище рівня бортів 10см, вантаж маркований вапном, є поглиблення над 2,3,4,5,6,7 люками розміром 850х260х30см, вагон бездверний, замість дверей справні торцеві стіни, люки зачинені, течі вантажу не було.
У доповнення до акту № 13560 станції Запоріжжя –Ліве від 08.07.07. щодо поглиблення на станції Нікополь 09.07.07. складено комерційний акт БН 754225/128, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49666776 вантажу у вагоні 65881377 виявилося на 1500 кг менше, який вміститися міг. Навантаження шапкою вище рівня бортів 30см, вантаж маркований, є поглиблення над 6 люком розміром 150х120х40см. Вагон бездверний, замість дверей справні торцеві стіни, люки зачинені, течі вантажу не було.
У доповнення до акту № 13562 станції Запоріжжя –Ліве від 08.07.07. щодо поглиблення на станції Нікополь 09.07.07. складено комерційний акт БН 754226/129, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 49666796 вантажу у вагоні 65702029 виявилося на 3600 кг менше, який вміститися міг. Навантаження шапкою вище рівня бортів 30см, вантаж маркований, є поглиблення над 2,3 люками розміром 150х120х30см. Вагон бездверний, замість дверей справні торцеві стіни, люки зачинені, течі вантажу не було.
Зазначені акти складені у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційних актах, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Після уточнення розрахунку стягненню підлягають 7243 грн. 88, пропорційно судові витрати.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів" м.Нікополь 7243 грн.88 коп. основної суми, 100 грн.94 коп. державного мита, 116грн. 77 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог і в позові до другого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2008 |
Оприлюднено | 09.04.2008 |
Номер документу | 1506958 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні