ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.03.11р. Справа № 5005/1767/2011
За позовом Прокурора С аксаганського району м. Крив ого Рогу Дніпропетровської о бласті в інтересах держави в особі Криворізької міської ради (м. Кривий Ріг, Дніпропетр овської області)
до Гаражно-будівельног о кооперативу "Саксаганець" (м . Кривий Ріг, Дніпропетровськ ої області)
про зміну п. 4.1. договору о ренди земельної ділянки від 24.10.2005р. (зареєстрованого 19.01.2006р. за № 040610800070)
Суддя Дубінін І.Ю.
Представники:
Прокурор: Барчук А.В.
від позивача: Сова Ю.В . - спеціаліст 1-ї кат. (дов. № 7/26-63 2 від 11.11.10р.)
від відповідача: не з'явив ся
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор Саксагансько го району м. Кривого Рогу Дніп ропетровської області зверн увся до господарського суду із позовом в інтересах держа ви в особі Криворізької місь кої ради (далі-позивач) до Гара жно-будівельного кооператив у "Саксаганець" (далі-відповід ач) про зміну п. 4.1. договору оре нди земельної ділянки від 24.10.20 05р., укладеного між позивачем та відповідачем, зареєстрова ного в Криворізькому відділі Дніпропетровської регіонал ьної філії державного підпри ємства "Центр державного зем ельного кадастру" 19.01.2006р. за № 0406108 00070, шляхом викладення його у на ступній редакції: "4.1. Річна оре ндна плата вноситься орендар ем виключно у грошовій формі у трикратному розмірі земел ьного податку, що встановлює ться Податковим кодексом Укр аїни від нормативної грошово ї оцінки на підставі витягу (а бо довідки) з технічної докум ентації про нормативну грошо ву оцінку земельної ділянки, виконаного управлінням Держ комзему у м. Кривий Ріг Дніпро петровської області, на раху нок відділення казначейства у м. Кривому Розі №33217812700024 у банку ГУДКУ у Дніпропетровській о бласті МФО 805012, код ЄДРПОУ 24230992 що місячно протягом 30-ти календа рних днів наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця.".
Представник позивача позо вні вимоги прокурора підтрим ав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Прокурор вважає, що орендна плата, передбачена умовами д оговору оренди земельної діл янки не відповідає вимогам П одаткового кодексу України, яким внесені зміни щодо розм іру орендної плати за земель ні ділянки, які перебувають у державній або комунальній в ласності, що і є причиною спор у.
Отже, прокурор та позивач ст верджують, що обставини щодо змін у законодавстві є необх ідною та достатньою підставо ю для внесення змін у договір оренди в редакції, що ним запр опонована.
Попередня редакція наведе ної норми (до 01.01.2008 року) визнача ла, що річна орендна плата за з емельні ділянки, які перебув ають у державній або комунал ьній власності, надходить до відповідних бюджетів, розпо діляється і використовуєтьс я відповідно до закону і не мо же бути меншою за розмір земе льного податку, що встановлю ється Законом України "Про пл ату за землю", та перевищувати 10 % їх нормативної грошової оц інки. У разі визначення оренд аря на конкурентних засадах може бути встановлений більш ий розмір орендної плати.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, відзиву на поз ов не надав, але був належним ч ином повідомлений про час і м ісце судового засідання, що п ідтверджується направлення м ухвал суду на юридичну адре су відповідача, яка підтверд жена витягом з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в станом на 13.01.2011р. (а.с. 15).
Про час та місце судового за сідання відповідача повідом лено належним чином з огляду на наступне.
Згідно з Інформаційним лис том Вищого господарського су ду України від 13.08.2008р. № 01-8/482 "Про де які питання застосування нор м Господарського процесуаль ного кодексу України, поруше ні у доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2008 року" від повідно до пункту 3.5.11 Інструкц ії з діловодства в господарс ьких судах України, затвердж еною наказом Вищого господар ського суду України від 10.12.2002р. № 75 (з подальшими змінами), перш ий, належним чином підписани й, примірник процесуального документа (ухвали, рішення, по станови) залишається у справ і; на звороті у лівому нижньом у куті цього примірника прос тавляється відповідний штам п суду з відміткою про відпра вку документа, що містить: вих ідний реєстраційний номер, з агальну кількість відправле них примірників документа, д ату відправки, підпис праців ника, яким вона здійснена.
Дана відмітка, за умови, що ї ї оформлено відповідно до на ведених вимог названої Інстр укції, є підтвердженням нале жного надсилання копій проце суального документа сторона м та іншим учасникам судовог о процесу.
Водночас до повноважень го сподарських судів не віднесе но з'ясування фактичного міс цезнаходження юридичних осі б або місця проживання фізич них осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих ч и інших процесуальних дій. То му відповідні процесуальні д окументи надсилаються госпо дарським судом згідно з пошт овими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи, примірни ки повідомлення про вручення рекомендованої кореспонден ції, повернуті органами зв' язку з позначками "адресат ви був", "адресат відсутній", зокр ема, "за зазначеною адресою не проживає" і т. п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними д оказами виконання господарс ьким судом обов' язку щодо п овідомлення учасників проце су про вчинення судом певних процесуальних дій.
Про це Вищим господарським судом України зазначалося і в інформаційних листах від 02. 06.2006р. № 01-8/1228 "Про деякі питання пр актики застосування норм Гос подарського процесуального кодексу України, порушені у д оповідних записках про робот у господарських судів у 2005 роц і" (пункт 4), від 14.08.2007р. № 01-8/675 "Про дея кі питання практики застосув ання норм Господарського про цесуального кодексу України , порушені у доповідних запис ках про роботу господарських судів у першому півріччі 2007 ро ку" (пункт 15), від 18.03.2008р. № 01-8/164 "Про де які питання практики застосу вання норм Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, порушені у доповідних запи сках про роботу господарськи х судів у 2007 році" (пункт 23).
Крім того, особи, які беруть участь у розгляді, вважаютьс я повідомленими про час і міс це її розгляду судом, якщо ухв алу про порушення провадженн я у справі надіслано за пошто вою адресою, зазначеною в поз овній заяві (див. Роз' ясненн я Президії ВАСУ від 18.09.1997р. № 02-5/289 "П ро деякі питання практики за стосування Господарського п роцесуального кодексу Украї ни").
За таких обставин, господар ський суд вважає, що відповід ач не скористався своїм прав ом на участь представника у с удовому засіданні.
Статтею 22 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и передбачено, що сторони зоб ов'язані добросовісно корист уватися належними їм процес уальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і ох оронюваних законом інтересі в другої сторони, вживати зах одів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Справа розглядається за на явними в ній матеріалами від повідно до ст. 75 Господарськог о процесуального кодексу Ук раїни.
Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши доводи предст авника позивача та прокурора , оцінивши докази в їх сукупно сті, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно ст. 2 ГПК України та р ішення Конституційного суду України від 08.04.99 р. № 3-рп/99, господ арський суд порушує справи з а позовними заявами прокурор ів та їх заступників, які звер таються до господарського су ду в інтересах держави, при ць ому прокурор в позовній заяв і самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необ хідність їх захисту, а також в казує орган, уповноважений д ержавою здійснювати відпові дні функції у спірних віднос инах. Пiд поняттям "орган, упов новажений державою здiйснюва ти вiдповiднi функцiї у спiрних в iдносинах", зазначеним у части нi другiй статтi 2 АПК України, по трiбно розумiти орган державн ої влади чи орган місцевого с амоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
За чинним законодавством У країни позивач є органом міс цевого самоврядування.
Згідно ст. 14 Конституції Укр аїни, земля є основним націон альним багатством, що перебу ває під особливою охороною д ержави, Право власності набу вається і реалізується грома дянами, юридичними особами т а державою виключно відповід но до закону.
Відповідно до ст. 32 Закону Ук раїни "Про власність", суб'єкта ми права державної власності на землю виступають: Верховн а Рада України - на землі загал ьнодержавної власності Укра їни; Верховна Рада Республiки Крим - на землi в межах територ ії республiки, за винятком зем ель загальнодержавної власн остi; обласнi, районнi, мiськi, сел ищнi, сiльськi Ради народних де путатiв - на землi в межах їх тер иторiй, за винятком земель, що перебувають в загальнодержа внiй власностi.
Пунктом 34 ст. 26 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я в Україні" визначено, що викл ючною компетенцією сільськи х, селищних, міських рад є вирі шення відповідно до закону п итань регулювання земельних відносин.
Таким чином, прокурором в ме жах наданих законом повноваж ень щодо представництва інте ресів в суді, обґрунтовано по дано позов в інтересах держа ви в особі Криворізької місь кої ради.
За ст. 12 Земельного кодексу У країни, до повноважень сiльсь ких, селищних, мiських рад у га лузi земельних вiдносин на тер иторiї сiл, селищ, мiст належить : розпорядження землями тери торiальних громад; передача з емельних дiлянок комунальної власностi у власнiсть громадя н та юридичних осiб вiдповiдно до цього Кодексу; надання зем ельних дiлянок у користуванн я iз земель комунальної власн остi вiдповiдно до цього Кодекс у; здiйснення контролю за вико ристанням та охороною земель комунальної власностi, додер жанням земельного та екологi чного законодавства.
На підставі рішенням Криво різької міської ради № 3158 від 25 .05.2005р., між позивачем та відпові дачем 24.10.2005р. було укладено дого вір оренди земельної ділянки (далі-Договір), відповідно до умов якого позивач, як орендо давець, надав, а відповідач, як орендар, прийняв в строкове п латне користування земельну ділянку для розміщення комп лексу гаражів з метою несіль ськогосподарського викорис тання, загальною площею 29 872 кв. м., яка знаходиться на вул. Мел ешкіна, 79 у Саксаганському рай оні м. Кривого Рогу і зареєстр ована за кадастровим номером - 1211000000:06:100:0068, Договір було укладен о на десять років (п.п. 1.1., 2.1, 2.2, 3.1 до говору).
Зазначений договір підпис аний сторонами та зареєстров аний у Криворізькому відділі Дніпропетровської регіонал ьної філії державного підпри ємства "Центр державного зем ельного кадастру" 19.01.2006р. за № 0406108 00070.
Згідно п. 4.1. Договору, річна о рендна плата вноситься оренд арем виключно у грошовій фор мі у розмірі земельного пода тку, що встановлюється Закон ом України "Про плату за землю ", на підставі довідки Криворі зького міського управління з емельних ресурсів про визнач ення нормативної грошової оц інки на рахунок відділення д ержказначейства в м. Кривому Розі № 33213812500024 у банку УДКУ у Дніп ропетровській області, МФО 8050 12, код ЄДРПОУ 24230992 щомісячно про тягом 30-ти календарних днів, н аступних за останнім календа рним днем звітного місяця.
Згідно ст. 3 Земельного коде ксу України, земельні віднос ини регулюються Конституціє ю України, цим кодексом, а тако ж прийнятими відповідно до н их нормативно-правовими акта ми.
Відповідно ст. 2 Закону Укра їни "Про оренду землі", відноси ни, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодек сом України, цим Законом, зако нами України, іншими нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до них, а тако ж договором оренди землі.
Прокурор вважає, що орендна плата, передбачена умовами д оговору оренди земельної діл янки не відповідає вимогам П одаткового кодексу України, яким внесені зміни щодо розм іру орендної плати за земель ні ділянки, які перебувають у державній або комунальній в ласності, що і є причиною спор у.
З метою приведення рішень К риворізької міської ради та її виконавчого комітету в га лузі земельних відносин у ві дповідність до вимог чинного законодавства було прийнято рішення від 24.09.08р. № 2741 "Про надан ня згоди на внесення змін до д іючих договорів оренди земел ьних ділянок". П.п. 1, 4 зазначено го рішення встановлено річну орендну плату за користуван ня земельними ділянками у ро змірі трикратного розміру зе мельного податку.
Акти ради, сільського, селищ ного, міського голови, голови районної в місті ради, викона вчого комітету сільської, се лищної, міської, районної у мі сті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм п овноважень, є обов'язковими д ля виконання всіма розташова ними на відповідній територі ї органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підпр иємствами, установами та орг анізаціями, посадовими особа ми, а також громадянами, які по стійно або тимчасово прожива ють на відповідній території (ст. 73 Закону України "Про місце ве самоврядування в Україні" ).
Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни "Про оренду землі", одніє ю з істотних умов договору ор енди земельної ділянки є оре нда плата із зазначенням її р озміру, індексації, форм плат ежу, строків, порядку її внесе ння і перегляду та відповіда льності за її несплату.
З 01.01.2011р. набрав чинності Пода тковий кодекс України, за вик люченням окремих його положе нь.
Відповідно до п. 2 розділу ХІ Х "Прикінцеві положення" Пода ткового кодексу України з 01.01.20 11р. втратив чинність Закон Укр аїни "Про плату за землю".
Податковим кодексом Украї ни встановлено, що плата за зе млю - загальнодержавний пода ток, який справляється у форм і земельного податку та орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності (14.1.147), а орендна плата за земельні ділянки державно ї і комунальної власності - об ов'язковий платіж, який оренд ар вносить орендодавцеві за користування земельною діля нкою (14.1.136).
Законом України "Про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України у зв' язку з прийняттям Податкового коде ксу України" від 02.12.2010р. № 2756-VI, який набрав чинності з дня набран ня чинності Податковим кодек сом України, частини четверт у та п' яту ст. 21 Закону Україн и "Про оренду землі" виключено , а до частини другої ст. 21 внесе ні зміни, в силу яких розмір, ф орма і строки внесення оренд ної плати за землю встановлю ються за згодою сторін у дого ворі оренди (крім строків вне сення орендної плати за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності, які вст ановлюються відповідно до По даткового кодексу України).
Згідно ст. 288 Податкового код ексу України, підставою для н арахування орендної плати за земельну ділянку є договір о ренди такої земельної ділянк и.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. О б'єктом оподаткування є земе льна ділянка, надана в оренду . Розмір та умови внесення оре ндної плати встановлюються у договорі оренди між орендод авцем (власником) і оренда рем. Розмір орендної пла ти встановлюється у договорі оренди, але річна сума платеж у:
- не може бути меншою:
для земель сільськогоспод арського призначення - розмі ру земельного податку, що вст ановлюється цим розділом;
для інших категорій земель - трикратного розміру земель ного податку, що встановлюєт ься цим розділом;
- не може перевищувати:
а) для земельних ділянок, на даних для розміщення, будівн ицтва, обслуговування та ек сплуатації об'єктів енергети ки, які виробляють електричн у енергію з відновлюваних дж ерел енергії, включаючи техн ологічну інфраструктуру так их об'єктів (виробничі приміщ ення, бази, розподільчі пункт и (пристрої), електричні підст анції, електричні мережі), - 3 в ідсотки нормативної грошово ї оцінки;
б) для інших земельних діля нок, наданих в оренду, - 12 відсот ків нормативної грошової оці нки.
Отже, мінімальний розмір рі чної орендної плати за земел ьні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, передбачений Под атковим кодексом України.
Згідно статті 290 Податковог о кодексу України, плата за зе млю зараховується до відпові дних місцевих бюджетів у пор ядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати з а землю.
Відповідно до статті 652 Циві льного кодексу України, у раз і істотної зміни обставин, як ими сторони керувалися при у кладенні договору, договір м оже бути змінений або розірв аний за згодою сторін, якщо ін ше не встановлено договором або не випливає із суті зобов 'язання.
Зміна обставин є істотною, я кщо вони змінилися настільки , що, якби сторони могли це пер едбачити, вони не уклали б дог овір або уклали б його на інши х умовах.
На виконання вимог ст. 188 Госп одарського кодексу України ( згідно якої сторона договору , яка вважає за необхідне змін ити або розірвати договір, по винна надіслати пропозицію п ро це другій стороні за догов ором) відповідачу було надіс лано лист від 26.10.10р. за № 6/18-604 з дод атковою угодою про внесення змін до Договору оренди земе льної ділянки 24.10.2005 р. за №040610800070. Вк азана пропозиція була залише на відповідачем без відповід і.
Якщо сторони не досягли зго ди щодо приведення договору у відповідність з обставинам и, які істотно змінились, або щ одо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підс тав, встановлених частиною ч етвертою цієї статті, - змінен ий за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких ум ов:
1) в момент укладення догово ру сторони виходили з того, що така зміна обставин не наста не (не відбудеться значне під вищення розміру орендної пла ти, у зв'язку із змінами в зако нодавстві);
2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересован а сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися (нем ожливість заінтересованою с тороною впливу на зміни в зак онодавстві);
3) виконання договору поруши ло б співвідношення майнових інтересів сторін і позбави ло б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувал а при укладенні договору (сут тєва зміна цінності або повн а втрата цінності отримувано го стороною за договором мож е відбутися в результаті сер йозних змін у ринковій ситуа ції (наприклад, наслідки стрі мких та непередбачуваних інф ляційних процесів щодо догов ірної ціни). Зазначене підтве рджує правову підставу зверн ення міської ради з даною поз овною заявою, а саме: Відповід ач порушує майнові права оре ндодавця - міської ради, внося чи орендну плату у розмірах м енших, ніж передбачено чинни м законодавством. Крім того, в наслідок не приведення Відпо відачем договору оренди земе льної ділянки у відповідніст ь з вимогами закону, бюджет мі ста зазнає значних втрат;
4) із суті договору або звича їв ділового обороту не випли ває, що ризик зміни обставин н есе заінтересована сторона. Виходячи із змісту названої умови, випадки ускладнення у виконанні договору не можут ь мати місця, якщо потерпіла с торона прийняла на себе ризи к зміни обставин.
Прийняття на себе ризику зм іни обставин не обов'язково п овинно бути прямо відображен о у договорі, такий висновок м оже слідувати із самого хара ктеру та змісту зобов'язання .
Таким чином, враховуючи вик ладене вище, убачається наяв ність усіх чотирьох умов, пер едбачених ч. 2 ст. 652 ЦК України, щ о в свою чергу є однією із підс тав для внесення судом змін д о договору оренди землі.
Приймаючи рішення господа рський суд виходив також з на ступного.
Сторони в договорі не можу ть відступити від положень а ктів цивільного законодавст ва, якщо в цих актах прямо зазн ачено про це, а також у разі, як що обов' язковість для сторі н положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин м іж сторонами (ст. 6 Цивільного кодексу України).
Відповідно до змісту стате й 759 та 762 Цивільного кодексу Ук раїни, законом можуть бути пе редбачені особливості уклад ання та виконання договору н айму (оренди), і договором або законом може бути встановлен о періодичний перегляд, змін у (індексацію) розміру плати з а користування майном
Згідно ст. 15 Закону України "П ро оренду землі" орендна плат а із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, стр оків, порядку її внесення і пе регляду та відповідальності за її несплату є однією із сут тєвих умов договору оренди.
Відповідно до ст. 21 Закону Ук раїни "Про оренду землі", розмі р, форма і строки внесення оре ндної плати за землю встанов люються за згодою сторін у до говорі оренди (крім строків в несення орендної плати за зе мельні ділянки державної та комунальної власності, які в становлюються відповідно до Податкового кодексу України ).
Таким чином, у відповідност і з Законом України "Про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України" від 03.06.2008 рок у та Податковим кодексом Укр аїни, розмір річної орендної плати за земельну ділянку, на дану в оренду, не може бути мен шим трикратного розміру земе льного податку, що встановлю ється Податковим кодексом Ук раїни, а спірний договір в цій частині є таким, що суперечит ь чинному законодавству.
Підставами для порушення п итання про зміну орендної пл ати згідно з частинами друго ю та третьою статті 21 Закону У країни "Про оренду землі" є збі льшення відповідно до законі в України розміру земельного податку, якщо умовами догово ру оренди не передбачене інш е.
Згідно з п. 4.5. Договору, розмі р та сума орендної плати пере глядається за станом на кожн е перше число кварталу в межа х терміну дії договору оренд и у разі, зокрема, зміни (збіль шення або зменшення за рішен ням міської ради) розмірів рі чної орендної плати за землю , базової вартості 1 кв. м земел ь міста, здійснення індексац ії грошової оцінки земель, зм іни цін, тарифів, у т.ч. внаслід ок інфляції.
Аналогічна підстава перег ляду розміру орендної плати викладена в п.13 Типової форми договору оренди землі, яка за тверджена постановою Кабіне ту Міністрів України від 03.03.2004 р оку № 220 (із змінами та доповнен нями).
Відповідно до ст. 654 Цивільно го кодексу України, зміна умо в договору вчинюється в такі й самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не вста новлено договором, законом ч и не випливає із звичаїв діло вого обороту.
Відповідно до частини друг ої статті 651 Цивільного кодекс у України договір може бути з мінено або розірвано за ріше нням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного пору шення договору другою сторон ою та в інших випадках, встано влених договором або законом .
Статтею 30 Закону України "Пр о оренду землі" передбачено, щ о зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаєм ною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щ одо зміни умов договору орен ди землі спір вирішується в с удовому порядку.
Отже, нормами чинного закон одавства передбачено можлив ість зміни умов договору за р ішенням суду на вимогу одніє ї із сторін у випадках встано влених договором або законом .
Слід звернути увагу на те, щ о сторонами в договорі оренд и передбачена можливість збі льшення розміру орендної пла ти, а орендна плата за земельн і ділянки державної та комун альної власності є регульова ною ціною, тому законодавча з міна граничного розміру цієї плати є підставою для перегл яду розміру орендної плати, в становленої умовами договор у (постанова ВСУ від 27.12.10 №27/15-10).
Крім того, рішенням Констит уційного Суду України від 09.07.20 02 №15-рп у справі №1-2/2002 у справі за конституційним зверненням Т ОВ "Торговий Дім "Кампус Котто н клаб" щодо офіційного тлума чення положення частини друг ої ст. 124 Конституції України б уло визначено, що ч. 2 ст.124 Конст итуції України передбачає пр аво юридичної особи на захис т судом своїх прав, встановлю є юридичні гарантії їх реалі зації, надаючи можливість ко жному захищати права будь-як ими не забороненими засобами . Кожна особа має право вільно обирати не заборонений зако ном засіб захисту прав, у тому числі судовий захист.
Право на судовий захист сво їх прав не може бути обмежене . Суб' єкти правовідносин, у т ому числі юридичні особи, у ра зі виникнення спору можуть з вертатись до суду за його вир ішенням. При цьому право юрид ичної особи на звернення до с уду за вирішенням спору не мо же бути обмежене законом, інш ими нормативно-правовими акт ами.
Тобто, можливість судового захисту не може бути поставл ена законом, іншими норматив но-правовими актами у залежн ість від використання суб' є ктом правовідносин інших зас обів правового захисту.
Враховуючи, що має місце змі на законодавства щодо визнач ення розміру орендної плати за користування землею, суд в важає правомірними та такими , що підлягають задоволенню п озовні вимоги про зміну п. 4.1. до говору оренди земельної діля нки від 24.10.2005р., укладеного між п озивачем та відповідачем, за реєстрованого в Криворізько му відділі Дніпропетровсько ї регіональної філії державн ого підприємства "Центр держ авного земельного кадастру" 19.01.2006р. за № 040610800070, шляхом викладен ня його у наступній редакції : "4.1. Річна орендна плата вносит ься орендарем виключно у гро шовій формі у трикратному ро змірі земельного податку, що встановлюється Податковим к одексом України від норматив ної грошової оцінки на підст аві витягу (або довідки) з техн ічної документації про норма тивну грошову оцінку земельн ої ділянки, виконаного управ лінням Держкомзему у м. Криви й Ріг Дніпропетровської обла сті, на рахунок відділення ка значейства у м. Кривому Розі № 33217812700024 у банку ГУДКУ у Дніпропет ровській області МФО 805012, код Є ДРПОУ 24230992 щомісячно протягом 30-ти календарних днів наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.".
Викладене є підставою для з адоволення позову в повному обсязі.
Частиною 3 ст. 653 Цивільного к одексу України визначено, що у разі зміни або розірвання д оговору зобов'язання змінюєт ься або припиняється з момен ту досягнення домовленості п ро зміну або розірвання дого вору, якщо інше не встановлен о договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо д оговір змінюється або розрив ається у судовому порядку, зо бов'язання змінюється або пр ипиняється з моменту набранн я рішенням суду про зміну або розірвання договору законно ї сили.
Керуючись ст.ст. 6, 651, 652, 653, 654, 759, 762 Ци вільного кодексу України, По датковим кодексом України , З емельним кодексом України, З аконом України "Про оренду зе млі", ст. ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу Укра їни, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в по вному обсязі.
Змінити пункт 4.1. договору ор енди земельної ділянки від 24.1 0.2005 р., укладеного між Криворіз ькою міською радою (50101, Дніпроп етровська область, м. Кривий Р іг, вул.Радянська, 1; код ЄДРПОУ 24237497) та Гаражно-будівельним ко оперативом "Саксаганець" (50071, Д ніпропетровська область, м. К ривий Ріг, вул. Мелешкіна, 79; код ЄДРПОУ 21910108), зареєстрованого в Криворізькому відділі Дніпр опетровської регіональної ф ілії державного підприємств а "Центр державного земельно го кадастру" 19.01.2006р. за № 040610800070, шлях ом викладення його у наступн ій редакції: "4.1. Річна орендна п лата вноситься орендарем вик лючно у грошовій формі у трик ратному розмірі земельного п одатку, що встановлюється По датковим кодексом України ві д нормативної грошової оцінк и на підставі витягу (або дові дки) з технічної документаці ї про нормативну грошову оці нку земельної ділянки, викон аного управлінням Держкомзе му у м. Кривий Ріг Дніпропетро вської області, на рахунок ві дділення казначейства у м. Кр ивому Розі №33217812700024 у банку ГУДКУ у Дніпропетровській області МФО 805012, код ЄДРПОУ 24230992 щомісячн о протягом 30-ти календарних дн ів наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця.".
Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення де сятиденного строку з дня йог о підписання і може бути оска рженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеля ційного господарського суду .
Суддя І.Ю. Дубінін
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2011 |
Оприлюднено | 05.05.2011 |
Номер документу | 15087286 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін Ігор Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні