Постанова
від 27.03.2008 по справі 28/38 а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

28/38 А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

27.03.08                                                                                           Справа№ 28/38 А

За позовом: Комунального підприємства „Комбінат житлово-комунальних підприємств”,  м. Кам”янка-Бузька Львівської області

до відповідача: Державної податкової інспекції у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області, м. Кам”янка-Бузька Львівської області

про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області від 18.01.2008 року №0001441503/3

    Суддя   Морозюк А.Я.

Секретар судового засідання

Онишко І.Р.

                                                                                                        м.Львів, вул.Личаківська,128,

     Зал судового засідання № 302.

Представники сторін

Від позивача: Карпій Р.М. –представник

Від відповідача: Квасниця Н.Б. –завідувач юридичного сектора, Садовська М.І. – старший державний податковий інспектор   

 

Позов заявлено Комунальним підприємством „Комбінат житлово-комунальних підприємств” до Державної податкової інспекції у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області від 18.01.2008 року №0001441503/3.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених в по зовній заяві, позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області від 18.01.2008 року №0001441503/3, яким позивачу визначено суму  податкового зобов'язання  за платежем збір за забруднення  навколишнього природного середовища в сумі 55934,23 грн (з яких основний платіж –53270,7 грн, штрафні (фінансові) санкції 2663,53 грн). Свої вимоги  позивач обґрунтовує тим, що позивач не здійснює діяльність з розміщення відходів, а лише  є виконавцем робіт по зовнішньому  благоустрою м. Кам”янка-Бузька. У позивача відсутнє  на балансі сміттєзвалище, яке розташоване на території Прибужанівської сільської ради. У зв”язку із чим позивач не  є платником збору за забруднення  навколишнього природного середовища.  

Відповідач у поданому суду письмовому поясненні на адміністративний позов, а його представники в судовому засіданні проти позову заперечили, просять у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Відповідач зазначає, що позивачем порушено пункт 8 та додаток 2 до „Порядку встановлення нормативів  збору за забруднення  навколишнього природного середовища і стягнення цього збору”, затвердженого Постановою КМУ від 01.03.1999 року №303 та п.2.1, п. 5.5 Інструкції „Про порядок обчислення та сплати збору за забруднення  навколишнього природного середовища”, затвердженої Наказом №162/379 від 19.07.1999 року Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки та Державної податкової адміністрації України. На підставі вказаних нормативних документів, та враховуючи, що позивач займається вивезенням побутового сміття та рідких нечистот, про що свідчать відповідні договори, останній зобов”язаний сплачувати збір за забруднення  навколишнього природного середовища. Про це також свідчить лист Державного управління екології та природних ресурсів у Львівській області від 22.08.2006 року №10-6488, відповідно до якого, позивач повинен сплачувати коригуючий коефіцієнт „3”, що встановлений додатком 2 до «Порядку встановлення нормативів  збору за забруднення  навколишнього природного середовища і стягнення цього збору», затвердженого Постановою КМУ від 01.03.1999 року №303.

В судовому засіданні було досліджено письмові докази, які наявні в матеріалах справи (акти перевірок, податкове повідомлення-рішення, рішення, листи, ухвалу, довідки, статут, податкові розрахунки, акти  та інші наявні в матеріалах справи письмові докази).

Постанову в повному обсязі складено 01.04.2008 року.  

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської проведено камеральну перевірку податкової декларації (розрахунку) Комунального підприємства „Комбінат житлово-комунальних підприємств” за ІІІ-ІУ кв. 2006 року по збору за забруднення навколишнього природного середовища.

Перевіркою встановлено, що КП „Комбінат житлово-комунальних підприємств” за ІІІ-ІУ кв. 2006 року не в повному обсязі  нараховано збір за розміщення відходів, у р.4 колонці 5.6 розрахунку збору за забруднення, чим порушено Постанову КМУ від 01.03.1999 року №303,  додаток 2 до „Порядку встановлення нормативів  збору за забруднення  навколишнього природного середовища і стягнення цього збору”. Зокрема згідно розрахунку  у комірці 6 коригуючого коефіцієнту  який встановлюється залежно від місця  розміщення відходів (коефіцієнти) до нормативі збору, затверджених Постановою КМУ від 01.03.1999 року р.4.1  не застосовано відповідно  коригуючого  коефіцієнту „3” звалища  які не забезпечують повного виключення  забруднення атмосферного повітря  або водних об”єктів, що призводить до заниження  податкового зобов”язання  на суму 11415,15 грн. У разі відсутності  у платників збору  затверджених  в встановленому  порядку  лімітів скидів і  розміщення відходів збір справляється у п”ятикратному  розмірі, що  становить –45660,60 грн. Наведені порушення, на думку відповідача, призвели до заниження податкового зобов”язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища  за ІІІ-ІУ кв. 2006 року на суму  53270,70 грн.      

За результатами перевірки було складено Акт перевірки №12/15-0/33775458 від 05.06.2007 року, на підставі якого та з врахуванням Рішення ДПА України від 10.01.2008 року № 127/7/25-0215 про результати розгляду повторної скарги, ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.01.2008 року №0001441503/3, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем збір за забруднення  навколишнього природного середовища в сумі 55934,23 грн (з яких основний платіж –53270,7 грн, штрафні (фінансові) санкції 2663,53 грн.).

Позивач із висновками Акту перевірки та вищенаведеним податковим повідомленням-рішенням не погоджується.  

При прийнятті постанови суд виходив з наступного.

Згідно ст. 44 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, збір за забруднення навколишнього природного середовища встановлюється  на основі фактичних обсягів викидів, лімітів, скидів забруднюючих речовин в навколишнє природне середовище  і розміщення відходів. Порядок встановлення нормативів збору і стягнення зборів за забруднення навколишнього природного середовища визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.1.4. «Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища», затвердженої наказом № 162/379 від 19.07.1999 року Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки та Державної податкової адміністрації України, зазначено, що за цією Інструкцією обчислюються суми збору, який справляється за:

-          викиди   в   атмосферне   повітря   забруднюючих   речовин   стаціонарними   та

пересувними джерелами забруднення;

- скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти;

- розміщення відходів.

Пунктом 2.1  «Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища»визначено, що платниками вказаного збору є суб”єкти  господарювання, незалежно від форм  власності, які здійснюють на території України  і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони викиди і скиди  забруднюючих речовин у  навколишнє природне середовище і розміщення відходів.

В силу ст.1 Закону України „Про відходи”, розміщення відходів - це зберігання  та захоронення  відходів у спеціально відведених  для цього місцях  чи об”єктах. При  цьому, захоронення  відходів є остаточне розміщення відходів  при їх  видаленні у спеціально відведених  для цього місцях  чи об”єктах таким  чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на  навколишнє природне середовище та здоров”я людини не перевищував установлених нормативів.

Спеціально відведеними місцями  чи об”єктами у даному випадку вважаються  місця чи об”єкти  (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси,  споруди,  ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл  спеціально уповноважених  органів на видалення  відходів чи здійснення  інших операцій з відходами.

Як вбачається із матеріалів справи, зокрема  Акту № 101 перевірки  дотримання вимог  природоохоронного законодавства від 01.11.2007 року, складеного Державною екологічною інспекцією у Львівській області згідно Листа ДПА  у Львівській області  від 12.10.2007 року  №20435/10/25-005/1126, позивач здійснює лише збір і перевезення  побутових відходів, які ним вивозяться на підставі  договорів на сміттєзвалище  розміщене на території Прибужанівської сільської ради. На балансі  позивача та Кам”янка-Бузької міської ради  сміттєзвалище не значиться.

Одночасно документи, що регулюють правові відносини щодо захоронення  побутових відходів між Кам”янка-Бузькою міською радою та  Прибужанівською сільською радою  відсутні, що є порушенням  ст.ст. 17, 33  Закону України „Про відходи”.

Таким чином, неврегулювання між Кам”янка-Бузькою міською радою та  Прибужанівською сільською радою питання  розміщення сміттєзвалища не породжує для позивача обов”язку по сплаті збору за забруднення навколишнього природного середовища (розміщення відходів), що також підтверджується листом Державної екологічної інспекції у Львівській області №51/08-109 від 27.06.2007 року, у якому зазначено, що позивач не повинен здійснювати   плату  за розміщення  (захоронення) побутових відходів.

Натомість, посилання відповідача на лист Державного управління екології та природних ресурсів в Львівській області від 22.08.2006 року №10-64  є безпідставним, оскільки, як вбачається з наведеного  в поясненні на адміністративний позов, в листі  зазначено лише  про необхідність застосування позивачем при сплаті коригуючого коефіцієнту  „3”, що передбачений додатком 2 до „Порядку встановлення нормативів  збору за забруднення  навколишнього природного середовища і стягнення цього збору”. Проте, вказаним листом не визначається  статус  позивача, як платника  збору за забруднення  навколишнього природного середовища.

Таким чином, суд погоджується  з твердженням  позивача про те, що останній  здійснює лише  перевезення відходів, що  у  розумінні  ст.1 Закону України „Про відходи” є транспортування відходів від місця їх утворення  або зберігання до місць  чи об”єктів  оброблення, утилізації чи видалення , а не здійснює  діяльність щодо  їх розміщення. А тому, позивач  не є платником збору за забруднення  навколишнього природного середовища в розумінні п. 2.1  «Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища», і не зобов”язаний сплачувати  вказаний збір в частині, що стосується  розміщення відходів.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовна вимога про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області від 18.01.2008 року №0001441503/3  є обґрунтованою і підлягає задоволенню.

           Судові витрати у вигляді 3 грн 40 коп судового збору присуджуються з Державного бюджету України на користь позивача.

На підставі вищенаведеного, керуючись п.3, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень та ст.ст. 69-71,86,87,94,98,158,160,162,163,167 Кодексу адміністративного судочинства України (із змінами та доповненнями), господарський суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задоволити повністю.

2.          Скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Кам”янка-Бузькому районі Львівської області від 18.01.2008 року №0001441503/3.

3.          Стягнути з Державного бюджету України на користь Комунального підприємства „Комбінат житлово-комунальних підприємств” (80400, Львівська область, м. Кам”янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 17-Б, ідентифікаційний код 33775458) 3 грн 40 коп - судового збору.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                       Морозюк А.Я.                     

Дата ухвалення рішення27.03.2008
Оприлюднено09.04.2008
Номер документу1508846
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/38 а

Постанова від 27.03.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 06.02.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні