Категорія №5.8.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2011 року Справа № 2а-2559/11/1270
Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Твердохліб Р.С., розглянув ши у м. Луганську у порядку ско роченого провадження адміні стративну справу за позовом Державного підприємства „На ціональна енергетична компа нія „Укренерго” в особі Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної і теплово ї енергії в Луганській облас ті відокремленого підрозділ у „Держенергонагляд у Донбас ькому регіоні” до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Житлово-експлуатаційне уп равління» про стягнення штра фу в сумі 1020,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
29 березня 2011 року до Лу ганського окружного адмініс тративного суду надійшов адм іністративний позов Державн ого підприємства „Національ на енергетична компанія „Укр енерго” в особі Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області відок ремленого підрозділу „Держе нергонагляд у Донбаському ре гіоні” до товариства з обмеж еною відповідальністю «Житл ово-експлуатаційне управлін ня» про стягнення штрафу в су мі 1020,00 грн. на підставі постано ви від 15.10.2010 № 02/21-0115 про накладення штрафу за порушення законод авства про електроенергетик у.
В позовній заяві зазн ачено, що позивачем обстежен о товариство з обмеженою від повідальністю «Житлово-експ луатаційне управління», за р езультатами винесено припис від 03 червня 2010 року № 02/21-0423 про ус унення виявлених порушень чи нного законодавства. Актом п еревірки від 01 жовтня 2010 року № 02/21-0115 встановлено, що відповіда ч не виконав вимоги пунктів № № 2, 3, 9, 10, 14, 17, 18-31 (всього 20 пунктів) пр ипису Інспекції від 19 лютого 2 010 року № 02/21-154/2. За результатами п еревірки та на підставі акта , Інспекцією винесено постан ову від 15 жовтня 2010 року № 02/21-0115 пр о накладення штрафу за поруш ення законодавства про елект роенергетику, про що повідом лено відповідача належним чи ном, копія постанови останні м отримана 20 жовтня 2010 року.
У зв' язку з тим, що су ма штрафу товариством з обме женою відповідальністю «Жит лово-експлуатаційне управлі ння» протягом тридцяти днів з дня винесення постанови не сплачена, позивач просить ст ягнути її в судовому порядку .
Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 19 квітня 2011 року, згідно про токолу розподілу справ між с уддями Луганського окружног о адміністративного суду від 18 квітня 2011 року зазначену адм іністративну справу, що пере бувала в провадженні судді З ахарової О.В., передано для под альшого розгляду судді Тверд охліб Р.С. у зв' язку із щорічн ою відпусткою судді Захарово ї О.В.
Відповідач повідомл ений належним чином про відк риття провадження у скорочен ому провадженні (арк. справи 30 ). У встановлений судом строк в ідповідачем не подано ані за перечень проти позову, ані за яви про визнання позовних ви мог.
Дослідивши матеріал и справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повніс тю з таких підстав.
Статтею 1 Закону Укра їни від 05 квітня 2007 року № 877-5 «Про основні засади державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності» регла ментовано, що державний нагл яд (контроль) - діяльність упо вноважених законом централь них органів виконавчої влади , їх територіальних органів, о рганів місцевого самоврядув ання, інших органів (далі - орг ани державного нагляду (конт ролю) в межах повноважень, пер едбачених законом, щодо вияв лення та запобігання порушен ням вимог законодавства суб' єктами господарювання та заб езпечення інтересів суспіль ства, зокрема належної якост і продукції, робіт та послуг, п рийнятного рівня небезпеки д ля населення, навколишнього природного середовища.
Державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (пункт 1 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 7 серпня 1996 року № 929).
Згідно із пунктом 11 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії Держенергонагляд, сер ед іншого, має право застосов увати до суб' єктів господар ювання штрафні санкції у пор ядку, визначеному законодавс твом; вимагати від суб' єкті в електроенергетики, суб' єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії усунення поруш ень законодавства у сфері ви робництва, постачання та спо живання енергії; надавати (на дсилати) суб' єктам електрое нергетики, суб' єктам віднос ин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енер гії обов' язкові для виконан ня приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щ одо усунення порушень законо давства у сфері виробництва, постачання та споживання ен ергії.
Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду відпо відно до пункту 15 Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї є обов' язковими для викон ання керівниками та посадови ми особами суб' єктів електр оенергетики, суб' єктів відн осин у сфері теплопостачання і споживачів електричної ен ергії незалежно від форми вл асності.
Відповідно до пункту 2.1 По ложення про державну інспекц ію з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії у Лу ганській області, метою та за вданнями інспекції Держенер гонагляду у Луганській облас ті є сприяння забезпеченню с талого функціонування об' є днаної енергетичної системи України, сфери теплопостача ння, енергетичної безпеки де ржави шляхом здійснення конт ролю за дотриманням суб' єкт ами електроенергетики, суб' єктами відносин у сфері тепл опостачання та споживачами е лектричної енергії Луганськ ої області вимог нормативно - правових і нормативно - техні чних актів у сфері виробницт ва, постачання та споживання електричної і теплової енер гії (арк. справи 23-27).
Пунктом 8 статті 7 Закону Укр аїни від 05 квітня 2007 року № 877-V «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності» регл аментовано, що припис - обов' язкова для виконання у визна чені строки письмова вимога посадової особи органу держа вного нагляду (контролю) суб' єкту господарювання щодо усу нення порушень вимог законод авства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо с уб' єкта господарювання. При пис видається та підписуєтьс я посадовою особою органу де ржавного нагляду (контролю), я ка здійснювала перевірку.
Відповідно до частин и 9 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності» невиконання приписів, розпоряджень та ін ших розпорядчих документів о ргану державного нагляду (ко нтролю) тягне за собою застос ування штрафних санкцій до с уб' єкта господарювання згі дно із законом.
Державний нагляд у сф ері теплопостачання відпові дно до статті 14 Закону України від 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про те плопостачання» здійснюють д ержавні інспекції та інші ор гани у порядку, встановленом у законом.
Державні інспектори мают ь право:
- безперешкодно у будь-який час відвідувати об' єкти теп лопостачання для перевірки д одержання нормативно-правов их актів у сфері теплопостач ання з питань, що належать до ї х компетенції, отримувати ві д посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;
- надавати в межах своїх пов новажень приписи про усуненн я порушень нормативно-правов их актів;
- отримувати інформацію, нео бхідну для виконання покладе них на них завдань;
- надсилати приписи керівни кам теплогенеруючих або тепл опостачальних організацій п ро приведення засобів контро лю, обліку та регулювання теп лової енергії і теплоносія н а об' єктах теплопостачання у відповідність із нормами т а стандартами у сфері теплоп остачання;
- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації об' єктів у сфері теплопостачання, якщо це ств орює загрозу життю та здоров ' ю обслуговуючого персонал у та здоров' ю населення;
- застосовувати в установле ному законом порядку санкції до суб' єктів відносин у сфе рі теплопостачання за поруше ння нормативно-правових акті в з питань, що належать до їх к омпетенції.
Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».
Згідно із статтею 9 Закону У країни від 16 жовтня 1997 року № 575/97- ВР «Про електроенергетику» д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни. Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії здійснює н агляд за електричними і тепл овикористовуючими установк ами та тепловими мережами сп оживачів та суб' єктів елект роенергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенерге тику» мають право:
- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;
- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;
- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;
- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;
- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;
- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;
- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;
- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.
Відповідно до частини 3 ста тті 27 Закону України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику» суб' єкти господ арської діяльності несуть ві дповідальність за правопору шення в електроенергетиці:
- за неподання інформації аб о подання завідомо недостові рної інформації, передбачено ї в ліцензіях на виробництво , передачу або постачання еле ктричної енергії та в нормат ивно-правових актах, що регул юють питання функціонування об' єднаної енергетичної си стеми України і споживання е нергії, - штраф у розмірі до од нієї тисячі неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н;
- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмі рі до п' яти тисяч неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб' єктам господарсь кої діяльності постанови про накладення штрафів за встан овленою формою.
Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.
Відповідно до статті 31 пункту 2 частини 1 статті 31 Зак ону України від 02 червня 2005 рок у № 2633-IV «Про теплопостачання» уповноважені органи застосо вують до суб' єктів господар ювання - юридичних осіб штраф ні санкції за ухилення від ви конання або несвоєчасне вико нання рішень чи приписів Дер жавної інспекції з енергозбе реження або Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії, а бо Національної комісії регу лювання електроенергетики У країни - у розмірі трьохсот не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян. Справи про н акладання штрафів за порушен ня, визначені цією статтею, ро зглядаються органами держав ного нагляду (інспекціями) та Національною комісією регул ювання електроенергетики Ук раїни в межах їх компетенції .
Про вчинення порушень, заз начених у цій статті, посадов ими особами уповноважених ор ганів, що виявили правопоруш ення, складається протокол, я кий разом із поясненнями кер івника, іншої відповідальної посадової особи та документ ами, що стосуються справи, пер едаються посадовим особам, у повноваженим розглядати так і справи.
Керівник чи заступник кері вника уповноваженого органу розглядає справу протягом 15 д нів з дня отримання відповід них документів. Рішення кері вника чи заступника керівник а уповноваженого органу про накладання штрафу оформляєт ься постановою. Суб' єкт гос подарювання повинен сплатит и штраф у п' ятнадцятиденний термін із дня отримання пост анови про його накладання. У р азі несплати штрафу в зазнач ений строк він стягується в с удовому порядку.
Порядок накладення Націон альною комісією регулювання електроенергетики, державни ми інспекторами з експлуатац ії електричних станцій і мер еж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії на су б' єктів господарювання нез алежно від форм власності шт рафів за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання визначає Положення про поря док накладення на суб' єктів господарювання штрафів за п орушення законодавства в гал узі електроенергетики та сфе рі теплопостачання, затвердж ений постановою Кабінету Мін істрів України від 21 липня 1999 р оку № 1312.
Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства в галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання рішення про наклад ення штрафу приймається на п ідставі акта перевірки суб' єкта господарювання, складен ого посадовими особами Націо нальної комісії регулювання електроенергетики, та акта п еревірки (протоколу) суб' єк та господарювання, складеног о посадовими особами Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформ ляється постановою Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики, Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій та мереж і пос тановою (розпорядженням) Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії. Постанова або ро зпорядження про накладення ш трафу складається у двох при мірниках. Перший примірник п останови або розпорядження з алишається в органі, який її о формив. Другий примірник у 3-де нний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається пов новажному представнику) для сплати штрафу суб' єкту госп одарювання.
Суб' єкт господарювання з гідно з пунктом 10 Положення пр о порядок накладення на суб' єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 1 5-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення. У разі несп лати штрафу у зазначений тер мін він стягується в судовом у порядку.
01 жовтня 2010 року відділенням Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної і те плової енергії в Луганській області на енергетичному об' єкті товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-е ксплуатаційне управління» була проведена перевірка вик онання вимог припису від 03 чер вня 2010 року № 02/21-0423, за результата ми якої складено акт перевір ки № 02/21-0115 про невиконання відпо відачем 20 пунктів припису Інс пекції (арк. справи 9-10).
15 жовтня 2010 року на підставі а кта перевірки від 01 жовтня 2010 р оку № 02/21-0115 Державною інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії в Луг анській області винесено пос танову за № 02/21-0115 про накладення на товариство з обмеженою ві дповідальністю «Житлово-екс плуатаційне управління» шт рафу у розмірі 1020,00 грн. за поруш ення законодавства про елект роенергетику, яку отримано п осадовою особою відповідача 20 жовтня 2010 року, про що свідчит ь повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. справи 7, 8, 8 - зворотній бік).
Оскільки товариство з обме женою відповідальністю «Жит лово-експлуатаційне управлі ння» постанову Державної інс пекції з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Луганській області від 15 жо втня 2010 року № 02/21-0115 про накла дення штрафу за порушення за конодавства про електроенер гетику у встановленому поряд ку не оскаржило, внаслідок чо го вона на момент розгляду сп рави є чинною та такою, що підл ягає виконанню, і суму штрафу у добровільному порядку не с платило, позовні вимоги визн аються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повн ому задоволенню.
Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 18 3-2, 256 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Жи тлово-експлуатаційне управл іння» (ідентифікаційний код 01242780, місцезнаходження: 91033, м. Луг анськ, вул. Цимлянська, бу д. 5) в доход Державного бюджет у України на р/р № 31115106700006 в ГУДКУ у Луганській області, одержув ач - Держбюджет Ленінського району м. Луганська, код одерж увача 24046582, МФО 804013, код бюджетної класифікації 21081100 суму штрафу у розмірі 1020,00 грн. (одна тисяча двадцять гривень нуль копійо к).
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Держа вного підприємства «Націона льна енергетична компанія «У кренерго» (ідентифікаційний код 00100227, місцезнаходження: 01032, м . Київ, вул. Комінтерну, буд. 25) су дові витрати зі сплати судов ого збору в сумі 03,40 грн. (три гри вні сорок копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в а пеляційному порядку постано ви, прийнятої у скороченому п ровадженні, ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15089673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні