Ухвала
від 01.03.2011 по справі 2-а-3228/10/1670
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2011 р. Справа № 2-а-3228/10/1670

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

головуючого судді - Бенедик А.П.

суддів: Рєзнікової С.С.

Курило Л.В.

за участю секретаря

судового засідання Верман А.М., Подобайло А.В.

представника позивача: Буц М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду у м. Харкові адміністративну с праву за апеляційною скаргою Селянського (фермерського) г осподарства "Оксана" на поста нову Полтавського окружного адміністративного суду від 09.08.2010р. по справі № 2-а-3228/10/1670

за позовом Селянського (фермерське) господарства "Ок сана"

до Лубенської об' єднаної державної подат кової інспекції (Гребінківсь ке відділення) Полтавської області

про визнання нед ійсним та скасування акту і п одаткових повідомлень-рішен ь,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Селянське (ферм ерське) господарство "Оксана ", звернувся до суду з адмініс тративним позовом до Лубенсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції (Гребінкі вське відділення) Полтавсько ї області, в якому просив визн ати недійсними та скасувати акт № 497/15-21045716 від 26 лютого 2010 року п ро результати невиїзної доку ментальної (камеральної) пер евірки СФГ «Оксана»; визнати недійсним та скасувати под аткові повідомлення-рішення № 0000031501/0 від 26 лютого 2010 року та № 0000031501/1 від 20 тра вня 2010 року на суму 54 470 грн. 16 коп.

Обґрунтовуючи заявлені по зовні вимоги, позивач посила ється на наступне.

15.01.2010 року Селянським (фермер ським) господарством "Оксана " подано до Гребінківського в ідділення Лубенської ОДПІ по даткову декларацію з податку на додану вартість за груден ь 2009 року. У зв' язку з неправил ьним заповненням вказаної п одаткової декларації, 22.01.2010 рок у подано уточнену податкову декларацію з корегуванням по даткових зобов' язань та под аткового кредиту.

Всупереч вимогам п. 4.1.2 ст. 4 За кону України "Про порядок пог ашення зобов`язання платникі в податків перед бюджетними та державними цільовими фонд ами" канцелярією Гребінківсь кого відділення Лубенської о б'єднаної державної податков ої інспекції відмовлено йому у прийняті уточненої деклар ації, у зв`язку з чим в ході пер евірки досліджувалась попер едньо подана декларація з по датку на додану вартість за г рудень 2009 року з помилками.

Крім того позивач посилаєт ься на порушення порядку про ведення невиїзної документа льної (камеральної) перевірк и, передбаченого ст. 11-2 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні", а саме: бе з повідомлення про її провед ення.

Вимогу про визнання нечинн им та скасування акту переві рки № 497/15-21045716 від 26 лютого 2010 року п озивач обґрунтовує порушенн ям з боку Лубенської об'єднан ої державної податкової інсп екції (Гребінківське відділе ння) п. 1.7, п. 2.3.4. "Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства", затвердженого На казом ДПА України № 327 від 10.08.2005 р оку.

Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 09.08.2010 року відмовлено у задоволенні позовних вимо г Селянського (фермерське) го сподарства "Оксана".

Позивач, не погодивши сь із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій про сить скасувати постанову Пол тавського окружного адмініс тративного суду від 09.08.2010 року та задовольнити позовні вимо ги, посилаючись на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з' ясуванні обста вин, що мають значення для спр ави, при невідповідності вис новків суду фактичним обстав инам справи, що призвело до не правильного вирішення справ и, а також на доводи та обстави ни, викладені в апеляційній с карзі.

Відповідач, Лубенськ а об' єднана державна податк ова інспекція Полтавської об ласті, надав письмові запере чення на апеляційну скаргу, в яких, посилаючись на обґрунт ованість та об' єктивність р ішення суду, просить залишит и його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Відповідач надав письмову заяву про розгляд справи без участі їхнього представника .

Представник позивача в суд овому засіданні апеляційної інстанції підтримав апеляці йну скаргу, просив її задовол ьнити, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.

Заслухавши суддю-доп овідача, пояснення представн ика позивача, перевіривши рі шення суду та доводи апеляці йної скарги, дослідивши пись мові докази, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню, з нас тупних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції, щ о у період з 22 лютого 2010 року по 2 6 лютого 2010 року старшим податк овим інспектором Гребінківс ького відділення Лубенської об`єднаної державної податк ової інспекції на підставі п .1 ст. 11 Закону України "Про держ авну податкову службу в Укра їні" проведено документальну невиїзну перевірку Селянськ ого (фермерського) господарс тва "Оксана" (код ЄДРПОУ 21045716) з пи тання правомірності формува ння податкового кредиту в де кларації з податку на додану вартість за грудень 2009 року.

За результатами перевірки складено акт № 497/15-21045716 від 26 люто го 2010 року, згідно висновків як ого перевіркою встановлено п орушення Селянським (фермерс ьким) господарством "Оксана" а бз. 2 пп. 7.4.2. п. 7.4 ст. 7 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть", згідно з яким не включаєт ься до складу податкового кр едиту та відноситься до скла ду валових витрат сума подат ку, сплачена платником подат ку при придбанні легкового а втомобіля, в результаті чого занижено податок на додану в артість за грудень 2009 року на з агальну суму 49518 грн. 60 коп.

На підставі акту перевірки № 497/15-21045716 від 26 лютого 2010 року Лубе нською об`єднаною державною податковою інспекцією (Гребі нківське відділення) винесен о податкове повідомлення-ріш ення від 26 лютого 2010 року № 0000031501/0, я ким Селянському (фермерсько му) господарству "Оксана" визн ачено податкове зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 49 518 грн. 33 коп.

Позивач, не погодившись із п рийнятим податковим повідом ленням - рішенням, звернувся зі скаргою у порядку, визначе ному п.5.2. ст. 5 Закону України № 21 81- 14 "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетом та державними цільовими фондами" до Лубенс ької об`єднаної державної по даткової інспекції.

Рішенням за результатами р озгляду первинної скарги ві д 06.05.2010 р. № 2887/10/25-018 Лубенською ОДПІ залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 26 лю того 2010 року № 0000031501/0, а скаргу гол ови СФГ «Оксана» без задовол ення.

З метою доведення нових гра ничних строків сплати податк ового зобов' язання відпові дачем винесено податкове пов ідомлення-рішення від 20 травн я 2010 року № 0000031501/1, яким СФГ «Оксан а» визначене податкове зобов 'язання з податку на додану ва ртість за основним платежем на загальну суму 54470, 16 грн., у том у числі: за основним платежем - 49 518 грн. 33 коп., штрафні (фінансо ві) санкції - 4951грн. 83 коп.

Приймаючи рішення пр о відмову у задоволенні позо вних вимог, суд першої інстан ції дійшов висновку про прав омірне прийняття відповідач ем оскаржуваних податкових п овідомлень-рішень, винесених на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, які передбач ені законом, обґрунтовано, з у рахуванням усіх обставин, вс тановлених перевіркою.

Перевірка правомірності ф ормування податкового креди ту в декларації з податку на д одану вартість за грудень 2009 р оку проведено відповідачем в ідповідно до вимог чинного з аконодавства.

Акт перевірки не є норматив но-правовим актом та правови м актом індивідуальної дії у розумінні положень Кодексу адміністративного судочинс тва України, оскільки не впли ває на права та обов' язки фі зичної особи та не є обов' яз ковим для виконання, тому поз овні вимоги про визнання йог о нечинним є необгрунтованим и.

Колегія суддів погод жується з висновками суду пе ршої інстанції, виходячи з на ступного.

В ході проведення перевірк и декларації з податку на дод ану вартість за грудень 2009 рок у (вх. № 9664 від 15 січня 2010 року) та до датку 5 "Розшифровка податков их зобов`язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів", який є невід`ємною части ною декларації, встановлено, що в складі податкового кред иту вказаної декларації та р озділі "Податковий кредит" до датку 5 відображені взаємові дносини з ТОВ "Автоприватінв ест".

Позивачем на підставі пода ткових накладних, виписаних ТОВ "Автоприватінвест" № 00000001 08 від 17 грудня 2009 року на загал ьну суму 90 950 грн. 00 коп., в т. ч. ПДВ 3 4360 грн.00 коп. та № 0000000109 від 23 гру дня 2009 року на загальну суму 206 16 0 грн. 00 коп., в т. ч. ПДВ 34360 грн 00 коп., сума податку на додану варті сть включена до податкового кредиту в розмірі 49 518 грн 33 коп., що зазначено в декларації по податку на додану вартість з а грудень 2009 року та відображе но в розділі ІІ "Податковий кр едит" додатку 5.

За висновками перевірки вк азане порушення виникло у зв 'язку з безпідставним віднес енням позивачем до податково го кредиту сум податку на дод ану вартість, сплачених в цін і транспортного засобу марки TOYOTA, модель PRADO (реєстраційний но мер ВІ 5600ВЕ, тип легковий уніве рсал), придбаного згідно пода ткових накладних № 0000000108 ві д 17 грудня 2009 року на суму 15158, 33 грн . ПДВ, № 0000000109 від 23 грудня 2009 ро ку на суму 34360 грн. ПДВ.

Номенклатурою поставки то варів продавця у вказаних по даткових накладних є TOYOTA PRADO GX 2.7, і дентифікаційний номер JTEBL 29J585110849 .

У тимчасовому реєстраційн ому талоні ДАП № 262971, виданого СФГ «Оксана» на транспортни й засіб зазначено: марка TOYOTA, мо дель PRADO, реєстраційний номер В 15600ВЕ, тип легковий універсал, к ількість сидячих місць з мі сцем водія 6.

Відповідно до п. 1.10 розділу 1 "П равил дорожнього руху", затве рджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтн я 2001 року № 1306, легковий автомобі ль - це автомобіль з кількістю місць для сидіння не більше д ев`яти, з місцем водія включно , який за своєю конструкцією т а обладнанням призначений дл я перевезення пасажирів та ї хнього багажу із забезпечен ням необхідного комфорту та безпеки.

Нормою п.п 7.4.2 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" № 168/97-ВР від 03 квітня 1997 р оку визначено, що не включаєт ься до складу податкового кр едиту та відноситься до скла ду валових витрат сума подат ку, сплачена платником подат ку при придбанні легкового а втомобіля (крім таксомоторів ), що включається до складу осн овних фондів.

Таким чином позивачем зави щено податковий кредит в сум і 49 518 грн. 33 коп. за грудень 2009 року .

Згідно п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" у р азі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 ц ього Закону, такий платник по датків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсо тків від суми недоплати (зани ження суми податкового зобов 'язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п'ятдесяти відсотків т акої суми та не менше десяти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незале жно від кількості податкових періодів, що минули.

Крім того, колегія суддів вв ажає безпідставними посилан ня позивача щодо неприйняття уточненої декларації по под атку на додану вартість за гр удень 2009 року Гребінківським відділенням Лубенської ОДПІ , з огляду на наступне.

Форма уточнюючого розраху нку до податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь затверджена наказом ДПА Ук раїни «Про затвердження форм и податкової декларації та П орядку її заповнення і подан ня» від 30 травня 1997року № 166, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України від 09 липня 1997 р . за № 250/2054.

Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами", пла тник податків самостійно обч ислює суму податкового зобов 'язання, яку зазначає у податк овій декларації, крім випадк ів , передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а та кож пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и", прийняття податкової декл арації є обов'язком контролю ючого органу. Податкова декл арація приймається без попер едньої перевірки зазначених у ній показників через канце лярію, чий статус визначаєть ся відповідним нормативно-пр авовим актом. Відмова службо вої (посадової) особи контрол юючого органу прийняти подат кову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень, не застосовуєт ься.

Вчинення вищезазначених д ій позивачем проведено не бу ло, уточнені розрахунки до Гр ебінківського відділення Лу бенської ОДПІ не надходили. С воїм правом подання таких ро зрахунків за період, що перев ірявся, позивач не скористав ся.

Отже, податкова декларація зподатку на додану вартіст ь за грудень 2009року подана СФГ «Оксана» 15.01.2010 року (вх. № 9664 від 15 .01.2010 р.).

Погоджуючись з висновками суду першої інстанції, колег ія суддів вважає невиїзну до кументальну (камеральну) пер евірку СФГ «Оксана», за резул ьтатами якої прийнято оскарж увані податкові повідомленн я-рішення, проведеною відпов ідно до вимог чинного законо давства, враховуючи наступн е.

Згідно п. 1 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” від 04.12.1990 р. № 509-XII (в редакції, яка діяла на моме нт проведення перевірки пози вача), органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и, мають право: здійснювати до кументальні невиїзні переві рки (на підставі поданих пода ткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від спос обу їх подачі) своєчасності, д остовірності, повноти нараху вання і сплати податків та зб орів (обов'язкових платежів), д одержання валютного законод авства юридичними особами, ї х філіями, відділеннями, інши ми відокремленими підрозділ ами, що не мають статусу юриди чної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб 'єктів підприємницької діяль ності чи не мають такого стат усу, на яких згідно із законам и України покладено обов'язо к утримувати та/або сплачува ти податки і збори (обов'язков і платежі), крім Національног о банку України та його устан ов .

Приписами ст. ст. 8, 9, 10, 11 Закону України „Про державну подат кову службу в Україні" визнач ені функції органів державно ї податкової служби, до яких н алежать, зокрема, здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов 'язкових платежів), а також заб езпечують застосування та св оєчасне стягнення сум фінанс ових санкцій, передбачених ц им Законом та іншими законод авчими актами України за пор ушення податкового законода вства.

Перевірка СФГ «Оксана» про водилась на підставі п.1 ст. 11 За кону України „Про державну п одаткову службу в Україні", як а передбачає підстави та пор ядок проведення органами де ржавної податкової служби пл анових і позапланових виїзни х перевірок своєчасності, до стовірності, повноти нараху вання та сплати податків та з борів (обов' язкових платеж ів), а саме, здійснювати докуме нтальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі).

Згідно п. 4 ст. 11 зазначеного З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право запрошувати платників податків або їх пр едставників для перевірки пр авильності нарахування та св оєчасності сплати податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) такими платниками податк ів. Письмові повідомлення пр о такі запрошення направляют ься не пізніше ніж за десять р обочих днів до дня запрошенн я рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податк ів (посадова особа платника п одатків).

Як свідчать матеріали спра ви, в запрошені від 22 лютого 2010 р оку № 154/10/15 вказано дату та час, н а який необхідно з`явитися дл я проведення перевірки. Запр ошення отримане платником по датків 25 лютого 2010 року. Позива ч з`явився до Гребінківськог о відділення 26 лютого 2010 року, д е після ознайомлення з актом перевірки керівник Селянськ ого (фермерського) господарс тва "Оксана" Буць М.М. підпи сав матеріали перевірки та о тримав один примірник акта (а .с.41,42, 10).

Крім того, даний акт переві рки не є нормативно-правовим актом та правовим актом інди відуальної дії у розумінні п оложень Кодексу адміністрат ивного судочинства України , оскільки не впливає на права та обов' язки фізичної особ и та не є обов' язковим для ви конання. Таким чином, заявлен і позовні вимоги про визнанн я нечинним та скасування акт у перевірки від 26 лютого 2010 рок у № 497/15-21045716 не підлягають задово ленню.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу. В ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта влад них повноважень обов'язок що до доказування правомірност і свого рішення, дії чи бездія льності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву.

Тобто, особливістю адмініс тративного судочинства є те, що обов' язок (тягар) доказув ання в спорі покладається на відповідача - орган публічн ої влади, який повинен надати до суду докази, які свідчать п ро правомірність його дій.

Колегія суддів зазначає, що відповідач, відповідно до ви мог ст. 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України, д овів правомірність своїх зап еречень проти адміністратив ного позову позивача.

Відповідно до ст. 159 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, судове рішення по винно бути законним та обґру нтованим.

Враховуючи наведене, колег ія суддів вважає, що постанов а Полтавського окружного адм іністративного суду від 09.08.2010 р . по справі № 2-а-3228/10/1670 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволенн я апеляційних вимог відпові дача.

Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками с уду першої інстанції та вваж ає, що суд дійшов вичерпних юр идичних висновків щодо встан овлення обставин справи і пр авильно застосував до спірни х правовідносин сторін норми матеріального та процесуаль ного права.

Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, п.1 ч.1 ст . 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. ст. 206, 209, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну ск аргу Селянського (фермерське ) господарства "Оксана" залиш ити без задоволення.

Постанову Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду від 09.08.2010 р. по справі № 2-а-3228/10/1670 за позовом Селянськ ого (фермерського) господарс тва "Оксана" до Лубенської о б' єднаної державної податк ової інспекції (Гребінківськ е відділення) Полтавської об ласті про визнання недійсни м та скасування акту і податк ових повідомлень-рішень зали шити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржена у кас аційному порядку протягом дв адцяти днів з дня складання у хвали у повному обсязі шляхо м подачі касаційної скарги б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України.

Головуючий суддя Бенедик А.П.

Судді Рєзнікова С.С.

Кури ло Л.В.

Повний текст ухвали вигото влений 07.03.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15090205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3228/10/1670

Ухвала від 01.03.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні