ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 березня 2011 р. Справа №2а-2300/11/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секре тарі Сусловій Є.О., розглянув у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу за позовом Джанкойського міськ ого ценру зайнятості до кому нального підприємства Джанк ойського комбінату комуналь них підприємств про стягненн я недоїмки по сплаті страхов их внесків у Фонд загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування на вип адок безробіття.
Суть спору: До Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим звернувс я з адміністративним позовом Джанкойський міський центр зайнятості до комунального п ідприємства Джанкойського к омбінату комунальних підпри ємств про стягнення заборго ваності по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття (р/р 371 74301900014, код платежу - 50040100 одержув ач ФЗДССУ м. Джанкой ОКПО 20742815 в УГК в АРК МФО 824026. в розмірі 16 04, 33 г рн..
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 25.02.2011 року відкрито провадження в адмі ністративній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 25.02.2011 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
У судове засіданні предста вник позивача не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи у його відсутності . Підкреслив що позов підтрим ує в повному обсязі, просить й ого задовольнити.
У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, к лопотання про розгляд справи у його відсутності не надісл ав.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” N 1533-III від 02.03.2000 року забез печення збору страхових внес ків, контроль правильності ї х нарахування та своєчасност і сплати віднесено до обов'яз ків Фонду загальнообов'язков е державне соціальне страху вання на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду п окладаються на центри зайнят ості Автономної Республіки К рим, обласні, Київський і Сева стопольський міські, районні , міськрайонні, міські та райо нні у містах центри зайнятос ті.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення”№ 803-XII від 01.03.1991 року, статт ею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політ ики зайнятості населення, п рофесійної орієнтації, пі дготовки і перепідготовки , працевлаштування та соціал ьної підтримки тимчасово н е працюючих громадян у поря дку, що визначається Кабінет ом Міністрів України, створю ється державна служба зай нятості, діяльність якої з дійснюється під керівництво м Міністерства праці та со ціальної політики України, м ісцевих державних адмініст рацій та органів місцевого самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Отже, судом встановлено, що Джанкойський міський центр зайнятості являється устано вою Державної служби зайнято сті, та підпорядковується Мі ністерству праці та соціальн ої політики Автономної Респу бліки Крим, яке відповідно до пункту 1 Положення про Мініс терство праці та соціальної політики Автономної Республ іки Крим, затвердженого Пост ановою Ради Міністрів Автоно мної Республіки Крим від 13.06.2005 р оку № 249 являється республіка нським органом виконавчої вл ади.
За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право кон тролю за належною сплатою ст рахових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господар ських санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський міський центр зайнятості, реалізуюч и свої завдання та функції у в ідносинах з фізичними та юри дичними особами являється ор ганом виконавчої влади та, ві дповідно, суб' єктом владних повноважень.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття”N 153 3-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення”№ 803-XII від 0 1.03.1991 року, відповідно до якого Д ержавна служба зайнятості ма є право стягувати з підприєм ств, установ і організацій, не залежно від форм власності, суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття” саме у судовому порядку, визн ачена статтею 39 зазначеного З акону.
Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне с оціальне страхування Україн и на випадок безробіття і обл іку їх надходження у Фонд заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України № 339 від 18.12.2000р., зареє строваним у Міністерстві юст иції України 16.01.2001 р. № 30/5221 (надалі - Інструкція) усі спірні пи тання, що виникають між пла тниками страхових внесків та органами Фонду з привод у нарахування страхових вне сків, пені, стягнення недо їмки, штрафів та адміністр ативних стягнень, вирішуютьс я в судовому порядку. Подават и позовні заяви та представ ляти інтереси Фонду щодо стя гнення страхових внесків, п ені і штрафів у судах мають пр аво Державний центр зайнятос ті, центр зайнятості Автоном ної Республіки Крим, обласні , Київський та Севастопольс ький міські, районні, міськра йонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Таким чином, судом встановл ено, що Джанкойський міський центр зайнятості, являючись суб' єктом владних повноваж ень, відповідно до законодав ства має право подавати до су ду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягн ення страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття, пені і штра фів.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України на випадок безробіття визначені Законо м України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття”N 1533-III від 02.03.2000 року, Законо м України “Про зайнятість на селення”№ 803-XII від 01.03.1991 року, Зако ном України від 11.01.2001 року № 2213-III "П ро розмір внесків на деякі ви ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання", Інструкцією про порядо к нарахування та сплати внес ків на загальнообов' язкове державне соціальне страхув ання України на випадок безр обіття і обліку їх надходжен ня у Фонд загальнообов' язко вого державного соціальног о страхування на випадок без робіття, затвердженою Наказо м Міністерства праці та соці альної політики України № 339 в ід 18.12.2000р., зареєстрованим у Мін істерстві юстиції України 16. 01.2001 р. № 30/5221.
Згідно зі ст.2 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття” N 15 33-III від 02.03.2000 року страхування на випадок безробіття здійсню ється за принципами обов'язк овості страхування на випа док безробіття всіх працюю чих на умовах трудового дого вору (контракту) та на інших підставах, передбачених зак онодавством про працю.
Відповідно до ч.1 статті 4 За кону України “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття”N 1533-III від 02.03.2000 року страхуванню на випадок безр обіття підлягають особи, які працюють на умовах трудовог о договору (контракту).
Згідно з ч.2 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 року роботодавець зобов'язаний своєчасно та в п овному розмірі сплачувати ст рахові внески; надавати ви конавчій дирекції Фонду в ідомості в установленому порядку про прийняття на роб оту працівників; заробітну п лату працівників, сплату стр ахових внесків, у тому чис лі застрахованими особами.
Пунктом 1.3. Інструкції перед бачено, що роботодавцями явл яються власники підприємств , установ, організацій або упо вноважені ними органи та фіз ичні особи, які використовую ться найману працю.
Судом встановлено, що кому нальне підприємство Джанкой ського комбінату комунальни х підприємств являється юрид ичною особою, зареєстрованою 12.04.2005 року виконавчим комітет ом Джанкойської міської ради відповідно відки з єдиного д ержавного реєстру від 15.02.2011 рок у.
Відповідно до абзацу 3 части ни 2 ст.4 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 р оку роботодавці юридичні ос оби набувають статусу платни ка страхових внесків до Фон ду з дня взяття їх на облік.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття у Джанкойському міськом у центрі зайнятості (реєстра ційний номер 10700054).
Таким чином, суд приходить д о висновку,що відповідно до ч .2 ст.4 Закону України “Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випад ок безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 рок у відповідач набув статусу п латника страхових внесків д о Фонду загальнообов'язково го державного соціального страхування України на випа док безробіття з дня реєстра ції.
Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” N 1533-III від 02.03.2000 року робо тодавці та застраховані ос оби сплачують страхові внес ки один раз на місяць в ден ь одержання роботодавцями в установах банків коштів на о плату праці. Зазначена норма знайшла своє відображення в п. 5.3., 5.11 Інструкції.
Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,3 відсотка суми фактичних ви трат на оплату праці наймани х працівників, що включають в итрати на виплату основної т а додаткової заробітної плат и, інші заохочувальні та комп енсаційні виплати, у тому чис лі в натуральній формі, що виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни "Про оплату праці", та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з дня реєстра ції щомісячно в день виплати заробітної плати найманим п рацівникам сплачувати страх ові внески на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя.
Відповідно до п. 6.7. Інструкц ії роботодавці щокварталу с кладають у двох примірника х розрахункову відомість пр о нарахування і перерахуванн я страхових внесків до Фонд у загальнообов'язкового дер жавного соціального страху вання України на випадок б езробіття, один екземпляр я кої подається до центру за йнятості у якому він перебу ває на обліку до 20 числа місяц я, наступного за звітним пер іодом.
Судом встановлено, що комун альне підприємство Джанкойс ький комбінат комунальних пі дприємств до Джанкойського м іського центру зайнятості на дав розрахункову відомість про нарахування і перерахув ання страхових внесків до Фо нду загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття за 2010 рік.
В відомості зазначено, що за лишок заборгованості на кіне ць звітного періоду складає 7968,95 гривень, з них недоїмка в р озмірі - 7236,05 гривень та пеня 206, 91 гривень, а також страховві в нески, строк сплати яких не на став 525,25 гривень, це підтвердж ується довідкою - розрахунко м заборгованості по внесках Джанкойського комбінату ком унальних підприємств станом на 2010 рік .
Однак, як зазначено позивач ем у своїй позовній заяві, на м омент подачі позовної заяви, Окружним адміністративним с удом АРК були винесені поста нови про стягнення з відпові дача на користь Джанкойськог о міського центру зайнятості заборгованості по сплаті ст рахових внесків в Фонд на заг альну суму 6514,88 гривень .
1. 07.10.2009 року по справі 2а-8651 /09 Окружним адміністративним винесена постаноа про стягн ення недоїмки зі сплати стра хових внесків в сумі 1724,19 (непог ашений залишок зі сплати стр ахових внесків 609,74).
2. 08.06.2010 року по справі 2а-2935 /10 Окружним адміністративним судом винесена постанова пр о стягнення недоїмки зі спла ти страхових внесків у сумі 111 7,71 гривень.
3. 03.09.2010 року по справі 2а- 10416/10 Окружним адміністративни м судом винесена постанова п ро стягнення недоїмки зі спл ати страхових внесків у сумі 2270,59 гривень.
4. 09.12.2010 року по справі 2а- 14506/10 Окружним адміністративни м судом винесена постанова п ро стягнення недоїмки зі спл ати страхових внесків у сумі 1633,72 гривень.
Судом встановлено,що відпо відачем на погашення заборго ваності перераховано на раху нок Фонду після 01.10.2010 - 883,12 грн. що відображено в призначенні п латіжа платіжних доручень (з гідно реєтру перерахунків)
Таким чином, враховуючи ви ще викладене, підлягає стягн енню заборгованість по сплат і страхових внесків за періо д з 01.10.2010 по 31.12.2010 р.: 7236,09 - 5631,76 = 1604,33 грн.
Згідно з ч.3 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття”N 1533-III від 02.03.2000 року достовірніст ь зазначених у документах да них перевіряється виконавч ою дирекцією Фонду. У разі їх н едостовірності роботодавец ь добровільно чи на підстав і рішення суду повинен від шкодувати страховику заподі яну шкоду.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття”N 153 3-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття. За змісто м статей 38, 39 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття”N 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право контролю за нал ежною сплатою страхових внес ків і стягнення відповідної заборгованості та адміністр ативно-господарських санкці й.
Відповідно до ч.2 статті 38 Зак ону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягую ться в доход Фонду із страхув альника у безспірному порядк у. Строк давності у разі стяг нення страхових внесків, пен і та фінансових санкцій, пере дбачених цією статтею, не зас тосовується.
Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
П ОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити.
2. Стягнути з відповідача ко мунального підприємства Джа нкойського комбінату комуна льних підприємств (ЄДРПОУ 03347939 ; 96100, вул.Кримська 37, м. Джанкой АР К) заборгованість зі страхов их внесків до Фонду загально обов' язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття в р озмірі 1604,33 гривень на р/р 37174301900014, М ФО 824026.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15101380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні