ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
22 жовтня 2010 р. (12:10) Справа №2а-10799/10/8/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О., при секретар і Гнатенко І.О., розглянув у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Аг рофірма ім. Крупської"
до Управління Державної а втомобільної інспекції Голо вне управління Міністерства внутрішніх справ України в А РК
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, ТО В «Агрофірма ім. Н.К. Крупської »
про спонукання до виконанн я певних дій
представники сторін та тре тьої особи не з' явились
Суть спору: ТОВ «Агрофірма ім. Крупської» звернулося до Окружного адміністративног о суду АР Крим із позовною зая вою до Управління Державної автомобільної інспекції ГУ М ВС України в АРК та просить зо бов' язати УДАІ ГУ МВС Украї ни в АРК внести зміни до реєст раційних документів та зазна чивши в графі «особливі прим ітки» запис «зняття з обліку без рішення співвласників з аборонено» щодо наступних тр анспортних засобів :
- КАМАЗ-55102,держ.номер 166-11 К О, р.в. 1988, номер шасі 06053200307922, номер двигуна V 10850 D, вартість 45000 гр н.
- КАМАЗ-55102 держ.номер 05-37 К РО, р.в. 1990, номер шасі 06053200356481, номер двигуна V10850 D, вартість 45000 гр н.
- КАМАЗ-55102 держ.номер 07-08 К РО, р.в. 1990, номер шасі 06053200366863, номер двигуна V10850 D, вартість 45000 гр н.
- ГАЗ-53-А держ.номер 58-41 КР Ф, р.в. 1979, номер шасі 0311348, номер дв игуна V 4250 B, вартість 22000 грн.
- САЗ-3502 держ.номер 33-79 КРМ , р.в. 1987, номер шасі 531400Н101406, номер д вигуна V 4250 B, вартість 23000 грн .
- САЗ-3507-01 держ.номер 18-87 КР С, р.в. 1992, номер шасі ХТН3307720N1507891, но мер двигуна V 4250 B, вартість 2 5000 грн.
- САЗ-3507-01 держ.номер 18-88 КР С, р.в. 1992, номер шасі 330720N1439200, номер двигуна V 4250 B, вартість 25000 гр н.
- ГАЗ-5312 держ.номер 06-71 КРО , р.в. 1990, номер шасі ХТН 531200L1236099, ном ер двигуна V 4250 B, вартість 18000 грн.
- ГКБ-8527 держ.номер 016-60 КР, р.в. 1990, номер шасі 0024840, вартість 2 0000 грн.
- ГАЗ-31029 держ.номер 990-81 КР, р.в. 1992, номер шасі ХТН 310290N0002382, номе р двигуна V 2445 B, вартість 40000 г рн.
- ВАЗ-2121 держ.номер 30-47 КРБ , р.в. 1991, номер шасі 0843143, номер дви гуна 1673946, вартість 18000 грн.
- УАЗ-3962-01 держ.номер 85-14 КР М, р.в. 1987, номер шасі 038853, номер дв игуна 70505375, вартість 7920 грн.
Крім того, позивач просить з обов' язати УДАІ ГУ МВС Укра їни в АРК зняти з обліку зазна чені транспортні засоби з ме тою забезпечення подальшої ї х реєстрації на нового власн ика ТОВ «Агрофірма ім. Н.К. Кру пської».
В процесі судового розгляд у справи позивач в судовому з асіданні 14.09.10 надав заяву про з меншення позовних вимог шлях ом виключення з переліку тра нспортних засобів:
- ГКБ-8527 держ.номер 016-60 КР, р.в. 1990,
- ВАЗ-2121 держ.номер 30-47 КРБ , р.в. 1991,
- УАЗ-3962-01 держ.номер 85-14 КР М, р.в. 1987 (а.с.142).
Заява прийнята судом до роз гляду.
В судовому засіданні 15.09.2010р. п озивач надав заяву про зміну позовних вимог та просить су ду визнати протиправним ріше ння УДАІ ГУ МВС України в АРК п ро реєстрацію на ТОВ «Агрофі рма ім. Крупської» в частині р еєстрації їх на ТОВ «Агрофір ма ім.Крупської» як на власни ка транспортних засобів:
- КАМАЗ-55102, держ.номер в 20 01р. - 22-96, держ номер в 2010р. - 166-11 КО, р .в. 1988
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 05-37 КРО, р.в. 1990
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 07-08 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-53-А держ.номер в 2010р. - 58-41 КРФ, р.в. 1979
- САЗ-3502 держ.номер в 2010р. 33 -79 КРМ, р.в. 1987
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-87 КРС, р.в. 1992
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-88 КРС, р.в. 1992
- ГАЗ-5312 держ.номер в 2010р. 06 -71 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-31029 держ.номер в 2001р. - 6044, держ.номер в 2010р. 990-81 КР, р.в. 1992.
Крім того, позивач просить з обов' язати УДАІ ГУ МВС в АРК видати ТОВ «Аг рофірма ім. Крупської» нові р еєстраційні документи на вищ езазначені транспортні засо би із зазначенням в графі «»о собливі відмітки» запису «зн яття з обліку без рішення спі ввласників заборонено».
Заява прийнята судом до роз гляду ухвалою суду від 15.09.2010р.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що між дирекцією ТОВ «А грофірма ім. Крупської» та вл асниками майнових сертифіка тів реорганізованого КСГП «А грофірма-колгосп імені Кру пської» в 2001р. були укладені договори оренди майна пайов ого фонду, у тому числі й на тр анспортні засоби, перереєстр ація яких є предметом позовн их вимог в даній справі. В обґр унтування позовних вимог поз ивач посилається на лист Мін істерства аграрної політики України від 30.10.2002р. №37-16-1-15/10052, за яки м перереєстрація транспортн их засобів, які належали КСП т а передавалися в оренду пров одилася на підставі договорі в про спільне володіння, вико ристання та розпорядження ма йном, копії рішення загальни х зборів про затвердження пе реліку майна пайового фонду, яке виділяється співвласник ам при виході з КСП, договору о ренди з зазначенням рішення щодо реєстрації за орендарем транспортних засобів, реєст раційних документів та актів прийому-передачі транспортн их засобів. При перереєстрац ії в графі «особливі відмітк и» свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу вносит ься запис про «зняття з облік у без рішення співвласників заборонено», яка між тим вико нана не була, що призвело до то го, що таки транспортні засоб и зареєстровані за позивачем як за власником.
Відповідач у письмових зап ереченнях на позов зазначив, що державна реєстрація та пе ререєстрація транспортних з асобів здійснюється на підс таві Порядку державної реєст рації (перереєстрації), знятт я з обліку автомобілів, автоб усів, а також самохідних маши н, сконструйованих на шасі мо токолясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого по становою КМУ від 07.09.1998р. №1388, згід но п. 33 якого перереєстрація в ідбувається на підставі отри мання свідоцтва про реєстрац ію замість утраченого або не придатного для користування , зміни їх власників, місця сто янки, місцезнаходження або н айменування власників - юрид ичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по бать кові фізичних осіб, які є влас никами транспортних засобів , а також кольору або марки тра нспортного засобу внаслідок переобладнання чи заміни дв игуна або кузова, інших склад ових частин, що мають ідентиф ікаційні номери. Відповідно до комп' ютерної бази УДАІ у квітні 2001р. транспортні засоб и КАМАЗ-55102, реєстраційний номе р 166-11 КРО, КАМАЗ-55102, реєстраційни й номер 05-37 КРО, ГАЗ-531201, реєстрац ійний номер 0671 КРО, ГАЗ-3129, ре єстраційний номер 990-81 КР, п еререєстровані з КСП ім. Круп ської на ТОВ «Агрофірма ім. Кр упської», у зв' язку зі зміно ю анкетних даних власника. У ч ервні 2001р. транспортні засоби ГАЗ-САЗ, реєстраційний номер 1888 КРС, САЗ, реєстраційний номер 1887 КРС, САЗ, реєстрац ійний номер 3379 КРМ, ГАЗ-53А, р еєстраційний номер 5841 КРФ , перереєстровані з КСП ім. Кр упської на ТОВ «Агрофірма ім . Крупської» на підставі акту прийому-передачі. Згідно вим ог п. 2.5 наказу МВС України від 1 0.04.2001р. №335 матеріали, які стали пі дставою для проведення реєст раційних дій знищені за закі нченням терміну зберігання. Транспортний засіб ГКБ-8527, реє страційний номер 016-60 КР на час розгляду справи зареєст рований за КСГП ім. Крупської та на ТОВ «Агрофірма ім. Крупс ької» ніколи не перереєстров увався.
Стосовно листа Міністерст ва аграрної політики за №37-16-1-15/1 0062 від 30.10.2002р., на який посилаєтьс я позивач в обґрунтування за явлених позовних вимог, то та кий лист на думку відповідач а був виданий після проведен ня реєстрації транспортних з асобів, що оспорюється позив ачем. Позивачем під час прове дення реєстрації транспортн их засобів документи, що пере лічені листом, надані не були , а на час розгляду справи відп овідач не має можливості над ати документи, на підставі як их була проведена реєстрація транспортних засобів у зв' язку з їх знищенням за спливо м терміну зберігання.
Третя особа в письмових поя сненнях зазначила, що є власн иком майнового паю на підста ві договору купівлі-продажу на суму 333920 грн., в підтвердженн я чого отримало свідоцтво пр о право власності на майнови й пай члена КСП серії РК №2041. Ко місією з реформування КСГП « Агрофірма-колгосп ім. Крупсь кої» на зазначений сертифіка т видано майно в натурі, а саме транспортні засоби, перереє страція яких є предметом дан ого спору. В перереєстрацію т аких транспортних засобів тр етій особі було відмовлено у зв' язку з відсутністю прав ових підстав для зняття з обл іку автомобілів, що зареєстр овані за позивачем як за влас ником. У зв' язку з чим, третя особа вважає, що позовні вимо ги підлягають задоволенню.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 18.08.2010 року відкрито провадження по спра ві, закінчено підготовче про вадження та призначено справ у до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 14. 09.2010р. до участі по справі було з алучено ТОВ «Агрофірма ім. Н. К . Крупської» у якості третьої особи, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору н а боці позивача.
Сторони та третя особа явку представників у судове засі дання не забезпечили, тому з у рахуванням вимог ст.128 КАС Укр аїни, приймаючи до уваги наяв ність доказів по справі для р озгляду справи та заяву пред ставника позивача про розгля д справи за його відсутності , суд вважає за можливе розгля нути справу у відсутність пр едставників сторін та третьо ї особи за наявними матеріал ами.
Розглянувши матеріали спр ави, суд -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням виконавчого к омітету Ніжньогірської райо нної ради народних депутатів №282 від 25.12.1995р. «Про реєстрацію С татуту колективного сільськ огосподарського підприємст ва «Агрофірма колгосп імені Крупської» було вирішено зареєструвати статут підпри ємства, яке розташоване в Ніж ньогірському районі в с. Миха йлівка, пр. Черфаса, 30 (а.с.87).
Відповідно до п. 1.4 Статуту Пі дприємство було створено від повідно до Закону України «П ро колективне сільськогоспо дарське підприємство» (а.с.88-114) .
Судом встановлено, що стано м на момент розгляду справи с удом колективне сільськогос подарське підприємство «Агр офірма колгосп імені Крупс ької» зареєстроване в якос ті юридичної особи, що підтве рджується довідкою відділу с татистики в Нижньогірському районі від 06.09.2010р. №436 (а.с.77).
Згідно положень ст.9 Закону України «Про колективне сіль ськогосподарське підприємс тво», в редакції, яка діяла на 2000рік, до пайового фонду майна членів підприємства включає ться вартість основних вироб ничих і оборотних фондів, ств орених за рахунок діяльності підприємства, цінні папери, а кції, гроші та відповідна час тка від участі в діяльності і нших підприємств і організац ій. Право членів підприємств а на пайовий фонд майна залеж ить від їх трудового внеску. П ай є власністю члена підприє мства. Право розпоряджатися своїм паєм за власним розсуд ом член підприємства набуває після припинення членства в підприємстві. Пай може успад ковуватися відповідно до цив ільного законодавства Украї ни та статуту підприємства. У разі виходу з підприємства г ромадянин має право на пай на турою, грішми або цінними пап ерами.
ТОВ «Агрофірма імені Кру пської» була зареєстрован а на підставі зібрання засно вників (учасників) протоколо м засідання №1 від 26.03.2000р. рішенн ям №219 Ніжньогірської районно ї адміністрації 11.04.2000р.
Факт державної реєстрації ТОВ «Агрофірма імені Крупс ької» як юридичної особи пі дтверджується копією свідоц тва про державну реєстрацію серії А00 №958936 (а.с.21). Згідно Стату ту товариства воно є правона ступником частини майнових п рав та обов' язків КСГП «Агр офірма-колгосп ім.Крупської» , яка числиться за кожним з уча сників товариства відповідн о до розподільного балансу К СГП (а.с.23-35).
Згідно акту №123 від 14.02.2001р. пере дачі автопарку КСГП «Агрофір ма-колгосп ім.Крупської» на б аланс ТОВ «Агрофірма імені Крупської», колгосп переда в на баланс та товариство при йняло в підзвітність на тимч асову експлуатацію, ремонт т а обслуговування матеріальн і цінності автопарку у склад і будівель, гаражів та автомо білів, перереєстрація яких є предметом спору по даній спр аві (а.с.132).
За актом від 19.01.2002р. КСГП «Агро фірма-колгосп ім. Крупської» передала на тимчасове збері гання, ремонт та обслуговува ння в ТОВ «Агрофірма ім. Крупс ької» 4 транспортних засоби (а .с.133).
18.01.2004р. відповідно до акту №123 к омісією з уточнення вартості майна власників майнових па їв пайового фонду КСГП «Агро фірма-колгосп ім. Крупської» , переданого в тимчасове кори стування та зберігання в ТОВ «Агрофірма ім. Крупської» до розподільного зібрання та т акого, що перебуває в автопар ку товариства в підзвіті, бул а встановлена уточнена варті сть серед іншого майна й тран спортних засобів, перереєстр ація яких є предметом даного спору (а.с.134).
29.07.2010р. позивач звернувся до Б ілогірського відділення реє страційно-екзаменаційної ро боти при УДАІ ГУ МВС України в АРК із листом №67 від 29.07.2010р., в як ому із посиланням на лист Мін істерства аграрної політики України за №37-16-1-15/10062 від 30.10.2002р. про сив внести зміни до реєстрац ійних документів транспорт них засобів:
КАМАЗ-55102,держ.номер 166-11 КО, р.в. 1988, номер шасі 06053200307922, номер двигу на V 10850 D, вартість 45000 грн.
- КАМАЗ-55102 держ.номер 05-37 К РО, р.в. 1990, номер шасі 06053200356481, номер двигуна V10850 D, вартість 45000 гр н.
- КАМАЗ-55102 держ.номер 07-08 К РО, р.в. 1990, номер шасі 06053200366863, номер двигуна V10850 D, вартість 45000 гр н.
- ГАЗ-53-А держ.номер 58-41 КР Ф, р.в. 1979, номер шасі 0311348, номер дв игуна V 4250 B, вартість 22000 грн.
- САЗ-3502 держ.номер 33-79 КРМ , р.в. 1987, номер шасі 531400Н101406, номер д вигуна V 4250 B, вартість 23000 грн .
- САЗ-3507-01 держ.номер 18-87 КР С, р.в. 1992, номер шасі ХТН3307720N1507891, но мер двигуна V 4250 B, вартість 2 5000 грн.
- САЗ-3507-01 держ.номер 18-88 КР С, р.в. 1992, номер шасі 330720N1439200, номер двигуна V 4250 B, вартість 25000 гр н.
- ГАЗ-5312 держ.номер 06-71 КРО , р.в. 1990, номер шасі ХТН 531200L1236099, ном ер двигуна V 4250 B, вартість 18000 грн.
- ГКБ-8527 держ.номер 016-60 КР, р.в. 1990, номер шасі 0024840, вартість 2 0000 грн.
- ГАЗ-31029 держ.номер 990-81 КР, р.в. 1992, номер шасі ХТН 310290N0002382, номе р двигуна V 2445 B, вартість 40000 г рн.
- ВАЗ-2121 держ.номер 30-47 КРБ , р.в. 1991, номер шасі 0843143, номер дви гуна 1673946, вартість 18000 грн.
- УАЗ-3962-01 держ.номер 85-14 КР М, р.в. 1987, номер шасі 038853, номер дв игуна 70505375, вартість 7920 грн., д оповнивши графу «особливі ві дмітки» записом: «зняття з об ліку без рішення співвласник ів заборонено» (а.с.8-9).
У відповідь на цей лист Біло гірське відділення реєстрац ійно-екзаменаційної роботи при УДАІ ГУ МВС України в АРК н адало лист від 13.08.2010р. №11/М/6-1248, в як ому зазначило, що підстави ре єстрації транспортних засоб ів, про які зазначено у заяві п озивача №67 від 29.07.2010р. знищені за спливом строку давності. У за явку з чим визначити, які доку менти надавались при перереє страції вказаних транспортн их засобів і чи був в цих докум ентах лист Міністерства агра рної політики України за №37-16-1- 15/10062 від 30.10.2002р. немає можливості. Додатково у відповіді Білог ірського відділення реєстра ційно-екзаменаційної роботи при УДАІ ГУ МВС України в АРК від 13.08.2010р. №11/М/6-1248 зазначено, що л ист, на який посилається пози вач, датований 30.10.2002р., тоді як вк азані у заяві автомобілі бул и перереєстровані до 2001 року. В раховуючи чинні нормативно-п равові акти, що стосуються пр авил реєстрації і перереєстр ації транспортних засобів, а також п. 34 постанови КМУ №1371 від 23.12.2009р. «Про Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів , автобусів, а також самохідни х машин, сконструйованих на ш асі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, пр ичепів, напівпричепів, моток олясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», внесення в особлив і відмітки запису «зняти з об ліку без дозволу співвласник ів заборонено» не передбачен о вищевказаним документом (а .с. 10).
Відповідно до п. 2 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб' єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень (норма тивно-правових актів чи прав ових актів індивідуальної ді ї), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 Положення “Про Міністерство внутрішні х справ України”, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 4 жовтня 2006 р. N 1383, Міністерство внутрішніх с прав України (МВС) є центральн им органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовуєт ься і координується Кабінето м Міністрів України.
МВС є головним органом у сис темі центральних органів вик онавчої влади з питань форму вання і реалізації державної політики у сфері захисту пра в і свобод людини та громадян ина, охорони громадського по рядку, забезпечення громадсь кої безпеки, захисту об'єктів права власності, інтересів с успільства і держави від про типравних посягань, безпеки дорожнього руху, громадянств а, імміграційної та паспортн ої роботи, протидії незаконн ій міграції.
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про дорожній рух” заб езпечення безпеки дорожньог о руху в Україні покладаєтьс я на Державну автомобільну і нспекцію, яка входить до сист еми органів Міністерства вну трішніх справ України.
Згідно з ст. 34 Закону України “Про дорожній рух” державна реєстрація і облік транспор тних засобів здійснюються ор ганами Державтоінспекції Мі ністерства внутрішніх справ України, а їх порядок встанов люється Кабінетом Міністрів України.
У спірних відносинах Управ ління Державної автомобільн ої інспекції Головного Управ ління Міністерства внутрішн іх справ України в АР Крим, під час реалізації своїх завдан ь та функцій, встановлених за конодавством України, є суб' єктом владних повноважень.
Виходячи з наведеного та пр иймаючи до уваги, що Білогірс ьке відділення реєстраційно -екзаменаційної роботи при У ДАІ ГУ МВС України в АРК не є ю ридичною особою, а входить до структури УДАІ ГУ МВС Україн и в АРК як структурний підроз діл, враховуючи суб' єктний склад та зміст правовідносин , які склалися між позивачем т а відповідачем, справу належ ить розглядати у порядку адм іністративного судочинства .
Щодо прийнятого Білогірсь ким відділенням реєстраційн о-екзаменаційної роботи при УДАІ ГУ МВС України в АРК ріше ння, викладеного у листі від 13 .08.2010р. №11/М/6-1248 про відмову ТОВ «Аг рофірма ім. Крупської» внест и запис «зняття з обліку без д озволу співвласників заборо нено» в особливі відмітки ре єстраційних документів на сп ірні транспортні засоби, суд встановив наступне.
Порядок розподілу та викор истання майна реорганізован их колективних сільськогосп одарських підприємств (далі - Порядок) розроблено згідно і з Цивільним кодексом УРСР, За конами України "Про власніст ь", "Про колективне сільського сподарське підприємство" та іншими нормативно-правовими актами України, з метою забез печення виконання Указу През идента України "Про заходи що до забезпечення захисту майн ових прав селян у процесі реф ормування аграрного сектора економіки", а також відповідн о до наказу Міністерства Мін агрополітики України №62 від 14 .03.2001р. «Про затвердження Поряд ку розподілу та використання майна реорганізованих колек тивних сільськогосподарськ их підприємств», зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 4 квітня 2001 р. за N 305/5496.
Відповідно до п.5 Порядку ро зподілу та використання майн а реорганізованих колективн их сільськогосподарських пі дприємств, затвердженого нак азом Міністерства Мінагропо літики України №62 від 14.03.2001р, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 4 квітня 2001 р. за N 305/5496 передбачено, що складання (уточнення) переліків активі в та зобов'язань підприємств здійснюється комісією з орг анізації вирішення майнових питань, що виникають у процес і реформування аграрного сек тора економіки (далі - комісія ), у відповідності до Методики уточнення складу і вартості пайових фондів майна членів колективних сільськогоспод арських підприємств, у тому ч ислі реорганізованих, затвер дженої постановою Кабінету М іністрів України від 28 лютого 2001 року N 177 "Про врегулювання пи тань щодо забезпечення захис ту майнових прав селян у проц есі реформування аграрного с ектору економіки".
Згідно п.15 вищевказаного По рядку розподілу та використа ння майна реорганізованих ко лективних сільськогосподар ських підприємств встановле но, що виділення майнових паї в у натурі окремим особам, які виявили бажання отримати св ої майнові паї в індивідуаль ну власність, проводиться пі дприємством - користувачем м айна із переліку майна, виділ еного на ці цілі. При виділенн і майна в натурі конкретному власнику підприємство-право наступник (користувач) одноч асно з підписанням акта прий мання-передавання майна роби ть відмітку про виділення ма йна в натурі у Свідоцтві про п раво власності на майновий п ай члена колективного сільсь когосподарського підприємс тва (далі - Свідоцтво), що засві дчується підписом керівника підприємства та печаткою. Св ідоцтво з відміткою про виді лення майна в натурі індивід уально, акт приймання-переда вання майна можуть бути підс тавою для оформлення прав вл асності на зазначене майно в установленому порядку.
Згідно з протоколом №21 засі дання комісії з рішення майн ових питань, які виникають в х оді реформування КСГП «Агроф ірма-колгосп ім. Крупської» в ід 03.02.2010р., було вирішено питанн я щодо виділення майна пайов ого фонду в натурі новому вла снику майна, яке було передан о власниками майнових паїв к олишнього КСГП «Агрофірма-ко лгосп ім.Крупської» - ТОВ «Агр офірма ім. Н. К. Крупської» (код ЄДРПОУ 33615580) та про клопотання п еред Ніжньогірським районни м судом про визнання права вл асності за агрофірмою отрима ного майна. Зазначеним прото колом було визнано за ТОВ «Аг рофірма ім.Н. К. Крупської » (код ЄДРПОУ 33615580) право на майн овий пай в розмірі 333 920 грн. та б уло вирішено виділити на заз начену суму майнового паю тр анспортні засоби, перереєстр ація яких є предметом спору п о даній справі (а.с.36).
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, на трансп ортні засоби, які були переда ні в користування позивачу п о справі, Білогірським МРЕВ 16. 04.2001р. була проведена перереєст рація із зазначенням ТОВ «Аг рофірма ім. Крупської» як нов ого власника, що підтверджує ться копіями свідоцтв про ре єстрацію транспортних засоб ів (а.с.38-49).
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд приходит ь до висновку про те, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню, виходячи з наступного.
В листі Міністерства аграр ної політики України за №37-16-1-15/1 0062 від 30.10.2002р. вказано: «Транспор тні засоби, які раніше були за реєстровані за колективними сільськогосподарськими під приємствами, входять до скла ду майна пайового фонду. Влас ники майнових паїв є співвла сниками єдиного майнового ко мплексу. З метою збереження й ого цілісності, ефективного використання та подальшого р озпорядження ним, вони уклад ають договір, форма якого зат верджена наказом Мінагропол ітики України від 06.04.2001 N 96 (цей на каз втратив чинність згідно з наказом Міністерства аграр ної політики України від 20 тра вня 2008 року N 315). Такий договір є п равовстановлюючим документ ом і засвідчує право власнос ті на майно, в тому числі й на т ранспортні засоби.
Перереєстрація транспортн их засобів, які належали коле ктивним сільськогосподарсь ким підприємствам і передают ься в процесі реформування у власність новостворених сіл ьськогосподарських підприє мств, заснованих на приватні й власності, проводиться на п ідставі рішення загальних зб орів членів КСП, свідоцтва пр о державну реєстрацію (перер еєстрацію) КСП в юридичну осо бу, створену внаслідок реорг анізації (засвідченого у вст ановленому порядку), та акта п риймання-передачі транспорт них засобів.
У разі виходу з КСП групи гр омадян, перереєстрація ТЗ, як і видані в рахунок майнових п аїв колишнім членам КСП, може проводитися на ім'я одного із співвласників на підставі д оговору про спільне володінн я, користування і розпорядже ння майном, письмової згоди с піввласників, справжність пі дписів яких засвідчена нотар іусом (селищним або міським г оловою), рішення загальних зб орів членів КСП та акта прийм ання-передачі транспортних з асобів.
При цьому, якщо транспортні засоби реєструються за юрид ичною особою - орендарем, до ре єстраційних органів подають ся: договір про спільне волод іння, користування і розпоря дження майном, копія рішення загальних зборів про затвер дження переліку майна пайово го фонду, яке виділяється спі ввласникам при виході з КСП, д оговір оренди з зазначенням рішення щодо реєстрації за о рендарем ТЗ, реєстраційні до кументи та акти приймання-пе редачі ТЗ.
Під час реєстрації в іншому підприємстві в графу "особли ві відмітки" свідоцтва про ре єстрацію ТЗ вноситься запис: "зняття з обліку без рішення с піввласників заборонено". Пр и виникненні спірних питань з працівниками ДАІ рекоменду ємо посилатися на вищезазнач ену вказівку».
Разом з тим, твердження відп овідача щодо того, що такий ли ст був наданий лише після про ведення перереєстрації, судо м до уваги не приймається, оск ільки такий лист не є нормати вно-правовим актом, а носить р оз' яснювальний характер но рм законодавства, яке було чи нним й на час її проведення, ад же, мало бути застосовано від повідачем самостійно при про веденні перереєстрації тран спортних засобів без окремої вказівки чи роз' яснення.
Згідно п. 34 постанови Кабіне ту Міністрів України від 7 ве ресня 1998 р. №1388 «Про затвердженн я Правил державної реєстраці ї та обліку автомобілів, авто бусів, а також самохідних маш ин, сконструйованих на шасі а втомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причеп ів, напівпричепів та мотокол ясок» перереєстрація трансп ортних засобів, які передают ься у зв'язку з реорганізаціє ю юридичних осіб, проводитьс я на підставі актів прийманн я-передачі транспортних засо бів за формою згідно з додатк ом 2, свідоцтва про реєстрацію , а також засвідчених у встано вленому порядку копій рішень власників про реорганізацію та свідоцтва про державну ре єстрацію юридичної особи, що реорганізується, і юридично ї особи, утвореної внаслідок реорганізації.
Разом з тим, суд зазначає, що ані відповідачем, ані позива чем, ані третьою особою не над ано під час розгляду справи д окументів, які б свідчили про правомірність вчиненої відп овідачем перереєстрації тра нспортних засобів на нового власника.
Адже, така перереєстрація в ідбулася лише на підставі ак тів прийому-передачі, що не за перечується самим відповіда чем у письмових запереченнях , а частково із посиланням на з міну анкетних даних позивача .
Разом з тим, суд зауважує, що чинне законодавство взагалі не містить терміну «зміна ан кетних даних юридичної особи », здебільшого як підставу дл я проведення реєстрації (пер ереєстрації) права власності на об' єкти юридичної особи , перехід права власності на я кі потребує державної реєстр ації.
Згідно ст. 71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення.
Відповідно п. 2 ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України в адміністративни х справах про дії чи бездіяль ність суб'єкту владних пов новажень обов'язок щодо док азування правомірності сво їх дій чи бездіяльності покл адається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.
Відсутність реєстрації тр анспортного засобу за третьо ю особою тягне порушення її п рав відносно володіння, розп орядження, користування спір ним транспортним засобом.
Відповідно до положень п. 1 ч . 2 ст. 16 Цивільного кодексу Укра їни, п. 2 ст. 20 Господарського ко дексу України, захист поруше ного права може здійснюватис я судом, у тому числі й шляхом визнання цих прав.
Разом з тим, реєстрація за п озивачем майна, що йому не нал ежить, тягне за собою відпові дні правові наслідки й має бу ти кваліфіковано як набуття майна без достатньої правово ї підстави.
Спираючись на те, що юридичн а відповідальність органів в лади є одним з видів соціальн ої відповідальності держави та одним з основних способів реалізації ст. 3 Конституції У країни, яка встановлює, що дер жава відповідає перед людино ю за свою діяльність, що в свою чергу випливає з того, що від повідно до задекларованого в статті 1 Основного Закону Укр аїни як правової держави, дер жава, органи влади та громадя нин несуть відповідальність за порушення норм права та не виконання покладених на них обов' язків, можна зробити в исновок, що відповідальність органів влади має деякі особ ливості, ніж підстави для від повідальності, встановлені г лавами 82-83 Цивільного кодексу України, а саме відповідно до положень ст. 19 Конституції Ук раїни органи державної влади несуть відповідальність не лише за протиправну діяльніс ть, а й за діяльність поза межа ми своєї компетенції, в конте ксті чого, будь-яке відступле ння від обсягу повноважень а бо не вчинення прямо передба ченого законом вже є правопо рушенням.
Крім того, судом при розгляд і зазначених позовних вимог були враховані й положення ч .2 ст.124 Конституції України, яку необхідно розуміти так, що юр исдикція судів, тобто їх повн оваження вирішувати спори пр о право та інші правові питан ня, поширюється на всі правов ідносини, що виникають в держ аві. При цьому, не може бути ні яких винятків щодо здійсненн я суб' єктами права їх конст итуційного права безпосеред ньо звертатися до суду. Полож ення ж ч. 2 ст. 124 Конституції Укр аїни слід розглядати в систе мному зв' язку з іншими поло женнями Основного Закону Укр аїни, які передбачають захис т судом прав юридичних осіб, в становлюючи юридичні гарант ії для їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права незабороненим за коном способом відповідно до ч. 5 ст. 55 Конституції України.
Це означає насамперед прав о будь-якої особи вільно обир ати спосіб захисту своїх пра в. Адже, за наявністю підстав щ одо визнання протиправними д ій або бездіяльності суб' єк ту владних повноважень, суд м ає задовольнити відповідні п озовні вимоги, якщо позивач о брав саме такий спосіб захис ту своїх прав та охоронювани х законом інтересів. Відпові дно, мають бути й поновлені пр ава, охоронювані законом інт ереси тих осіб, на які вплинул о таке рішення або дії.
Отже, перереєстрація спірн их транспортних засобів ніве лює відповідні порушення нор м чинного законодавства, пра в та охоронюваних законом ін тересів позивача та третьої особи, що й є завданням адмін істративного судочинства.
За таких обставин в контекс ті положень ст. ст. 71, 72 КАС Украї ни відповідач не довів право мірності прийняття ним оспор юваного по справі рішення пр о відмову у внесенні до реєст раційних документів на транс портні засоби до графи «особ ливі відмітки» запису: «знят тя з обліку без дозволу співв ласників заборонено», у зв' язку з чим, суд вважає, що позо вні вимоги в частині визнанн я протиправним рішення Білог ірського відділення реєстра ційно-екзаменаційної роботи при УДАІ ГУ МВС України в АРК , викладеного у листі від 13.08.2010р . №11/М/6-1248, про відмову ТОВ «Агроф ірма ім. Крупської» внести за пис «зняття з обліку без дозв олу співвласників заборонен о» в особливі відмітки реєст раційних документів на транс портні засоби:
- КАМАЗ-55102, держ.номер в 2001р. - 22 -96, держ номер в 2010р. - 166-11 КО, р.в. 1988
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 2010р. - 05-37 К РО, р.в. 1990
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 2010р. - 07-08 К РО, р.в. 1990
- ГАЗ-53-А держ.номер в 2010р. - 58-41 КР Ф, р.в. 1979
- САЗ-3502 держ.номер в 2010р. 33-79 КРМ, р.в. 1987
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-87 КРС , р.в. 1992
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-88 КРС , р.в. 1992
- ГАЗ-5312 держ.номер в 2010р. 06-71 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-31029 держ.номер в 2001р. - 6044, де рж.номер в 2010р. 990-81 КР, р.в. 1992 підля гають задоволенню.
При цьому судом враховано т е, що позивач просить суд визн ати протиправним вищевказан е рішення відповідача, але вр аховуючи те, що відповідно до п.1 ч.2 ст.162 КАС у разі задоволенн я адміністративного позову с уд може прийняти постанову п ро визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень чи окрем их його положень, дій чи безді яльності, та приймаючи до ува ги те, що відповідно до ч.2 ст. 11 К АС України суд може вийти за м ежі позовних вимог, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів поз ивача, про захист яких він про сить, суд вважає можливим вий ти за межі позовних вимог та в изнати протиправним та скасу вати спірне рішення Білогірс ького відділення реєстрацій но-екзаменаційної роботи пр и УДАІ ГУ МВС України в АРК, ви кладене у листі від 13.08.2010р. №11/М/6-12 48, а не лише визнати його проти правним.
Щодо позовних вимог про зоб ов' язання Управління держа вної автомобільної інспекці ї ГУ МВС України в АР Крим вида ти ТОВ «Агрофірма ім.Крупськ ої» нові реєстраційні докуме нти із зазначенням в графі «о собливі відмітки» запису: «з няття з обліку без дозволу сп іввласників заборонено» на с пірні транспортні засоби, су д зазначає, що ці вимоги підля гають задоволенню, виходячи з встановлення судом протипр авності рішення Білогірсько го відділення реєстраційно-е кзаменаційної роботи при УД АІ ГУ МВС України в АРК, виклад еного у листі від 13.08.2010р. №11/М/6-1248 пр о відмову ТОВ «Агрофірма ім. К рупської» внести запис «зня ття з обліку без дозволу спів власників заборонено» в особ ливі відмітки реєстраційних документів на транспортні з асоби та приймаючи до уваги, щ о фізично внесення змін до ре єстраційних документів на тр анспортні засоби неможливо, оскільки реєстраційні докум енти є ламінованими, що унемо жливлює внесення до них будь -яких змін, суд вважає, що обра ний позивачем спосіб захисту порушеного права є доцільни м та достатнім для забезпече ння поновлення порушеного пр ава, про захист якого просить позивач.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Приймаючи до уваги, що суд з адовольнив позовні вимоги, с уд вважає за необхідне стягн ути на користь позивача судо вий збір в розмірі 3,40грн.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 22.10.2010 року проголоше на вступна та резолютивна ча стина постанови, а 28.10.2010 року по станова складена у повному о бсязі.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги зад овольнити.
2. Визнати протиправни м рішення Білогірського відд ілення реєстраційно-екзамен аційної роботи при УДАІ ГУ МВ С України в АР Крим, викладене у листі від 13.08.2010р. №11/М/6-1248, про від мову ТОВ «Агрофірма ім. Крупс ької» внести запис «зняття з обліку без дозволу співвлас ників заборонено» в особливі відмітки реєстраційних доку ментів на транспортні засоби :
- КАМАЗ-55102, держ.номер в 20 01р. - 22-96, держ номер в 2010р. - 166-11 КО, р .в. 1988
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 05-37 КРО, р.в. 1990
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 07-08 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-53-А держ.номер в 2010р. - 58-41 КРФ, р.в. 1979
- САЗ-3502 держ.номер в 2010р. 33 -79 КРМ, р.в. 1987
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-87 КРС, р.в. 1992
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-88 КРС, р.в. 1992
- ГАЗ-5312 держ.номер в 2010р. 06 -71 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-31029 держ.номер в 2001р. - 6044, держ.номер в 2010р. 990-81 КР, р.в. 1992.
3. Зобов' язати Управл іння державної автомобільно ї інспекції ГУ МВС України в АР Крим видати ТОВ «Агрофірм а ім.Крупської» нові реєстра ційні документи із зазначенн ям в графі «особливі відмітк и» запису: «зняття з обліку бе з дозволу співвласників забо ронено» на транспортні засоб и:
- КАМАЗ-55102, держ.номер в 20 01р. - 22-96, держ номер в 2010р. - 166-11 КО, р .в. 1988
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 05-37 КРО, р.в. 1990
- КАМАЗ-55102 держ.номер в 201 0р. - 07-08 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-53-А держ.номер в 2010р. - 58-41 КРФ, р.в. 1979
- САЗ-3502 держ.номер в 2010р. 33 -79 КРМ, р.в. 1987
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-87 КРС, р.в. 1992
- САЗ-3507-01 держ.номер в 2010р. 18-88 КРС, р.в. 1992
- ГАЗ-5312 держ.номер в 2010р. 06 -71 КРО, р.в. 1990
- ГАЗ-31029 держ.номер в 2001р. - 6044, держ.номер в 2010р. 990-81 КР, р.в. 1992.
4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь ТОВ «Агрофірма ім.Крупської » (97115, Ніжньогірський район, с. М ихайлівка, пр. Черфаса, 20/3, ЄДРП ОУ 30923620) 3,40грн. судового збору.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку шнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15101393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні