Постанова
від 01.04.2011 по справі 2а-3798/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 квітня 2011 р.

(15:01) м. Сімферопол ь Справа №2а-3798/11/0170

Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого суддіШкляр Т.О., при секр етарі Борецькій О.Г., розгляну вши подання

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Алушті А Р Крим

до Комунального підприєм ства "Житлово-експлуатаційна ділянка № 1"

про стягнення

за участю представників ст орін:

від позивача - Говоруха Ан астасія Володимирівна, дов іреність № 1437/9/10 від 14.08.09 р.;

від позивача - Максимов Єв геній Сергійович, довірені сть № 465/9/24 від 31.03.11 р.

від відповідача - не з'явивс я.

Суть спору:

Державна податкова інспек ція в м. Алушті АР Крим звернул ась до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим із поданн ям до Комунального підприємс тва

"Житлово-експлуатацій на ділянка № 1" про стягнення к оштів за податковим боргом з і сплати податку із ПДВ у розм ірі 27042,00 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 31. 03.11 р. відкрито провадження у сп раві, справу призначено до су дового розгляду.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що станом на 31.03.2011 р. Комуналь не підприємство "Житлово-екс плуатаційна ділянка № 1" має по датковий борг перед бюджетом із ПДВ у сумі 22031,88 грн., в тому чис лі новостворений податковий борг у сумі 27042,00 грн., який виник у зв' язку із поданням відпо відачем декларації із ПДВ № 9001143793 від 17.03.2011 р. В даній деклара ції відповідачем самостійно визначено податкове зобов' язання у розмірі 27042,00 грн., термі н сплати якого сплив 30.03.2011 р. Поз ивач зазначає, що відповідно до вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник пода тків зобов' язаний самостій но сплатити суму податкового зобов' язання, зазначену у п оданій ним податковій деклар ації, протягом 10 календарних д нів, що настають за останнім д нем відповідного граничного строку, передбаченого цим Ко дексом для подання податково ї декларації, крім випадків, в становлених цим Кодексом. У п оданні позивач звертає увагу на те, що відповідачу були над іслані податкові вимоги на п ідставі Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами і державними ціль овими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р., як им регулювався порядок адмін істрування податків, зборів (обов' язкових платежів) під час виникнення податкового боргу КП «ЖЕД № 1», а саме: перша податкова вимога № 1/48 від 10.03.2004 р . та друга податкова вимога № 2 /1541 від 20.04.2004 р. Відтак, на думку по зивача, згідно ст.. 183-3 КАС Украї ни Державна податкова інспек ція в м. Алушті АР Крим має пра во звернутися до суду із пода нням про стягнення новоствор еного податкового боргу, яки й виник 30.03.11 р. о 18:00 год.

Представники позивача у су довому засіданні заявлені у поданні вимоги підтримали, п росили задовольнити у повном у обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не зявився , про час, дату та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-3 КАС Ук раїни неявка сторін у судове засідання не перешкоджає ро згляду подання.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и та оцінивши їх у сукупності , заслухавши представників п озивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємст во «Житлово-експлуатаційна д ілянка № 1» (ЄДРПОУ 24410369) зареєст роване 02.01.2001 р. виконавчим коміт етом Алуштинської міської р ади АР Крим за адресою: 98500, АР Кр им, м. Алушта, вул. Таврічеська , б.2, про що свідчить довідка ст атистики № 09/2-5-6/2068 станом на 22.10.2002 р . (а.с. 6), а також відомості про ре єстраційну дію про включення відомостей про юридичну осо бу 05.12.2007 р. у записі 1 довідки з ЄД Р станом на 18.02.11 р. (звор.бік а.с. 8).

Згідно довідки Державної п одаткової інспекції в м. Алуш ті АР Крим № 628 від 09.02.2005р. КП «ЖЄД № 1» узято на облік у якості пл атника податків 06.02.01 р. за № 1-Ж (зв ор. бік а.с.5).

КП «ЖЄД № 1» 17.03.2011 р. подано декл арацію із податку на додану в артість за лютий 2011 р., у якій за значена сума із ПДВ, що підляг ає сплаті, у сумі 27042,00 грн. (а.с. 10-11).

З матеріалів подання вбача ється, що Державною податков ою інспекцією в м. Алушті АР Кр им на підставі Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р. на адресу відповідача б ули направлені податкові вим оги щодо погашення податково го боргу із ПДВ за погодженим и податковими зобов' язання ми. Так, зокрема, 10.03.2004 р. за № 1/48 на а дресу відповідача була надіс лана перша податкова вимога на суму 9254,21 грн., від підписання якої посадова особа КП «ЖЕД № 1» - головний бухгалтер ОСОБ А_3 відмовилась, про що склад ено акт № 4 (звор.бік а.с. 12). Друга податкова вимога № 2/104 від 21.04.2004 р . на суму 9021,42 грн. була надіслан а на адресу відповідача та от римана бухгалтером підприєм ства 23.04.2004 р. (а.с. 12).

Сума новоствореного подат кового боргу зі сплати подат кового зобов' язання із ПДВ відповідачем станом на момен т звернення Державної податк ової інспекції в м.Алушта АР К рим із поданням до Окружного адміністративного суду АР К рим дорівнює 27042,00 грн.

Вирішуючи питання щодо під судності даної справи Окружн ому адміністративному суду А РК, суд встановив наступне.

Відповідно до п.5 ч.2 ст. 17 КАС У країни юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, передбачених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб'єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Враховуючи суб' єктний ск лад та зміст виниклих між сто ронами правовідносин, суд вв ажає, що спір за цією справою п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та способом, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відтак, оцінюючи правомірн ість дій позивача, суд керува вся критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певно ю мірою відображають принцип и адміністративної процедур и, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб' є кта.

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень шляхо м справедливого, неупереджен ого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб' єкти владних п овноважень мають право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, передбачених Конституцією та законами Ук раїни.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належить орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі, на виконання делегованих повноважень.

Ч. 2 ст. 17 КАС України визначен а юрисдикція адміністративн их судів щодо розгляду адмін істративних спорів, до якої в іднесені: спори фізичних чи ю ридичних осіб із суб'єктом вл адних повноважень щодо оскар ження його рішень (нормативн о-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), ді й чи бездіяльності; спори з пр иводу прийняття громадян на публічну службу, її проходже ння, звільнення з публічної с лужби; спори між суб'єктами в ладних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенц ії у сфері управління, у тому ч ислі делегованих повноважен ь; спори, що виникають з привод у укладання, виконання, припи нення, скасування чи визнанн я нечинними адміністративни х договорів; спори за звернен ням суб'єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х Конституцією та законами У країни; спори щодо правовідн осин, пов'язаних з виборчим пр оцесом чи процесом референду му.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»

№ 509 від 04.12.1990 р . (далі - Закон України № 509) із з мінами і доповненнями до сис теми органів державної подат кової служби належать: Держа вна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах.

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні

№ 509 від 04 .12.1990 р. зі змінами і доповненням и державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об' єднані сп еціалізовані державні подат кові інспекції виконують фун кції зі здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів.

ДПІ в м. Алушті АР Крим є суб ' єктом владних повноважень та має право на звернення до с уду щодо вирішення спорів у с фері податкових правовіднос ин.

Право суб' єкта владних по вноважень на звернення до су ду із поданням про стягнення податкового боргу передбаче но ст.. 183-3 КАС України, відповід но до частини 2 якої подання по дається до суду першої інста нції протягом двадцяти чотир ьох годин з моменту встановл ення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальн ими правилами підсудності, в становленими цим Кодексом, у письмовій формі, у разі дотри мання обставин, які слугують підставою для звернення до с уду шляхом подачі подання пр о стягнення податкового борг у у зазначеному порядку.

Пунктом 14.1.175. статті 14 Податко вого кодексу України податк овий борг - сума грошового зоб ов'язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого пла тником податків або узгоджен ого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлени й цим Кодексом строк, а також п еня, нарахована на суму таког о грошового зобов'язання.

Таким чином, грошове зобов' язання платника податку отри мує статус податкового боргу з моменту його узгодження у п орядку, визначеному Податков им кодексом.

Заявник у поданні просить с тягнути самостійно узгоджен е податкове зобов' язання ві дповідачем зі сплати ПДВ у су мі 27042,00 грн. за податковою декла рацією із ПДВ за лютий 2011 р. від 17.03.11 р.

Відповідно до порядку визн ачення сум податкових зобов' язань, згідно п. 54.1 Податкового кодексу України платник под атків самостійно обчислює су му податкового та/або грошов ого зобов'язання та/або пені, я ку зазначає у податковій (мит ній) декларації або уточнююч ому розрахунку, що подається контролюючому органу у стро ки, встановлені цим Кодексом .

Згідно з п. 46.1 Податкового ко дексу України податкова декл арація - документ, що подаєть ся платником податків (у тому числі відокремленим підрозд ілом у випадках, визначених ц им Кодексом) контролюючому о ргану у строки, встановлені з аконом, на підставі якого зді йснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'яз ання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованог о (виплаченого) на користь пла тників податків - фізичних ос іб, суми утриманого та/або спл аченого податку.

Відповідно до п. 57.1 Податково го кодексу України платник п одатків зобов'язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов'язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом 10 календарних дн ів, що настають за останнім дн ем відповідного граничного с троку, передбаченого цим Код ексом для подання податкової декларації, крім випадків, вс тановлених цим Кодексом.

Згідно п. 203.1. Податкового код ексу України податкова декла рація з податку на додану вар тість подається за базовий з вітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяц ю, протягом 20 календарних днів , що настають за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) місяця.

Згідно п. 203.2. Податкового код ексу України платник податку на додану вартість зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного пунктом 203.1 цієї статті д ля подання податкової деклар ації.

Таким чином, відповідно до п . 203.1, 203.2 ст. 203, п. 57.1 ст. 57 Податкового к одексу України відповідач по винен був здати податкову де кларацію із ПДВ за лютий 2011 рок у до 20.03.2011 року та зобов' язаний самостійно сплатити суму по даткового зобов' язання, заз начену ним у вказаній податк овій декларації у сумі 27042,00 грн . до 30.03.11 р. включно. Проте доказі в про сплату самостійно узго дженого податкового боргу ст аном на час розгляду справи в ідповідачем у порядку ст. 71 КА С України не надано.

Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 1 4 Податкового кодексу Україн и вказана сума із сплати ПДВ у розмірі 27042,00 грн. є податковим б оргом.

Правила стягнення такого п одаткового боргу визначені П одатковим кодексом України, у тому числі визначений моме нт, з якого податкові органи отримують право на його стяг нення в судовому порядку.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 П одаткового кодексу України стягнення коштів та продаж м айна платника податків прова дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.

Так, зокрема, згідно п.п. 59.1, 59.3, 59 .4 ст. 59 Податкового кодексу Укр аїни у разі коли платник пода тків не сплачує узгодженої с уми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної пода ткової служби надсилає (вруч ає) йому податкову вимогу в по рядку, визначеному для надси лання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна м істити відомості про факт ви никнення грошового зобов'яза ння та права податкової заст ави, розмір податкового борг у, який забезпечується подат ковою заставою, обов'язок пог асити податковий борг та мо жливі наслідки його непогаше ння в установлений строк, поп ередження про опис активів, я кі відповідно до законодавст ва можуть бути предметом под аткової застави, а також про м ожливі дату та час проведенн я публічних торгів з їх прода жу.

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення -рішення.

З урахуванням аналізу всіх зазначених положень Податко вого кодексу України, суд вва жає, що податкові органи мают ь право звертатися з подання м про стягнення коштів за под атковим боргом виключно післ я дотримання всіх умов, визна чених ст. 59, 95 Податкового кодек су України.

В поданні Державної податк ової інспекції АР Крим вказа но виникнення податкового бо ргу із сплати ПДВ у сумі 27042,00 грн . станом на 18:00 год. 30.03.2011 р., але дока зів направлення податкової в имоги, яка містить відомості , передбачені ч. 2 п. 59.3 ст. 59 Податк ового кодексу України, відпо відачу на зазначену суму под аткового боргу у розмірі 27042,00 г рн. заявником ані до матеріал ів адміністративної справи, ані у судовому засіданні, яке відбулось 01.04.2011 р., не надано.

Заявником у якості доказів надані податкові вимоги № 1/48 в ід 10.03.04 р. та № 2/104 від 21.04.2004 р., що міст ять відомості про наявність у КП «ЖЕД № 1» податкового борг у станом на 10.03.2004 р. у сумі 9254,19 грн. та станом на 20.04.2004 р. у сумі 9021,42 грн . відповідно. Тобто зазначені податкові вимоги були напра влені заявником відповідачу у 2004 році у зв' язку з несплато ю іншого податкового зобов' язання, а не того зобов' язан ня, про стягнення якого заявн ик звернувся до суду із подан ням. Адже зобов' язання зі сп лати податку із ПДВ у сумі 27042,00 г рн. за відповідачем утворило сь саме 30.03.11 р. Вказані вимоги не відповідають за змістом виз наченню вимог, встановленого ч. 2 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодекс у України.

Більш того, в Податковому ко дексі України взагалі не заз начено, що податкові вимоги, в иставлені до набрання ним за конної сили, на підставі Зако ну України “Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” є дійсними та можуть бути в раховані при визначені подат кового боргу, що утворюється в період дії Податкового код ексу. Податковий кодекс не ма є зворотньої сили.

Обставинами для стягнення податкового боргу в порядку ст. 183-3 КАС України є сума подат кового зобов' язання; податк овий період; момент, з якого зо бов' язання отримало статус податкового боргу тощо, обст авини, що зумовлюють звернен ня до суду.

Належних доказів про те, що заявник отримав право на зве рнення до суду із поданням пр о стягнення податку із ПДВ у с умі 27042,00 грн. за податковою декл арацією відповідача із ПДВ з а лютий 2011 року, тобто виконав в сі умови, визначені Податков им кодексом України, заявник ом до подання не додано.

У судовому засіданні 01.04.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. У по вному обсязі постанову вигот овлено 01.04.11 р.

Керуючись ст. 70, 158-163, 183-3 КАС Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні подання Дер жавної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим до Комуналь ного підприємства «Житлово-е ксплуатаційна ділянка № 1» пр о стягнення податкового борг у зі сплати податку із ПДВ у су мі 27042,00 грн. - відмовити.

Постанова підлягає негайн ому виконанню.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Шк ляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.04.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15101402
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3798/11/0170

Постанова від 01.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні