Постанова
від 17.01.2011 по справі 2а-13798/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 січня 2011 р. (12:35) Справа №2а-13798/10/5/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Прокурора м. Керч і, діючого в інтересах держав и в особі Державної податков ої інспекції в м. Керчі АР Крим

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Волна-2007»

про стягнення заборговано сті в сумі 472089,24 грн.,

Обставини справи: Про курор м. Керчі, діючий в інтере сах держави в особі Державно ї податкової інспекції в м. Ке рчі АР Крим звернувся до Окру жного адміністративного суд у АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Това риства з обмеженою відповіда льністю «Волна-2007» заборгован ості у розмірі 472089,24 грн. з оренд ної плати за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 28.10.2010 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.

В судове засідання, як е відбулось 17.01.2011 року, позивач явку свого представника не з абезпечив, про час, дату та міс це його проведення повідомле ний належним чином, надав суд у клопотання про розгляд спр ави за відсутності його пред ставника та підтримання позо вних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу рекомендованою кореспон денцією судової повістки, що підтверджується повідомле нням про вручення поштового відправлення № 95000 0173478 0.

Приймаючи до уваги неявку у судове засідання сторін, нал ежним чином повідомлених про час, дату та місце його провед ення, суд вважає за можливе ро зглянути справу за відсутнос ті сторін, на підставі наявни х в матеріалах справи докуме нтів.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 як ого Державна податкова адмін істрація України є центральн им органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зо крема Державна податкова інс пекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в м. Керчі АР Крим у відносин ах з фізичними та юридичними особами є суб' єктом владни х повноважень та даний спір н алежить до розгляду у порядк у, передбаченому Кодексом ад міністративного судочинств а України.

Виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим 17.10.2007 року проведено держа вну реєстрацію юридичної осо би - Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Волна-2007», що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ станом на 15.10.2010 року (а.с.8- 10).

Згідно з довідкою № 211 від 18.10.2 007 року відповідач з 18.10.2007 року вз ятий на облік як платник пода тків та зборів за № 3792 (а.с.35).

Відповідно до інформації, н аданої Відділом Державного комітету з земельних ресурс ів України в м. Керч АР Крим у л исті № 309/01-9 від 05.08.2010 року (а.с.31), згі дно з даними державного земе льного кадастру м. Керч та ста тистичній звітності форми 6-з ем. станом на 01.07.2010 року за ТОВ «В олна-2007» зареєстроване 5,2000 га зе млі, в тому числі комерційног о використання та 4,500 га забудо вані землі, в тому числі зміша ного використання.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, платниками податків і збо рів (обов' язкових платежів) є юридичні особи, на яких від повідно до Законів України п окладений обов' язок сплачу вати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за зем лю на час виникнення спірних правовідносин були передбач ені Законом України «Про пла ту за землю» від 03.07.1992 року № 2535 - ХІІ (далі по тексту - Закон № 2535).

Відповідно до ст. 2 Зак ону № 2535 використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю здійснюється у вигляді зе мельного податку чи орендної плати, що визначаються в зале жності від грошової оцінки з емель. Власники земельних ді лянок (паїв) і землекористува чі згідно з ч.2 ст. 2 Закону Украї ни «Про плату за землю» сплач ують земельний податок. Стат тею 15 даного нормативно-право вого акту передбачено, що вла сники землі і землекористува чі платять земельний податок з дня виникнення права власн ості чи права користування з емельною ділянкою.

Згідно зі ст. 14 Закону № 2535 пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій Платник п одатків має право подавати щ омісячно нову звітну податко ву декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання по даткової декларації до 1 люто го поточного року, у тому числ і і за нововідведені земельн і ділянки, що не звільняє від о бов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Враховуючи вимоги чи нного податкового законодав ства, відповідачем до ДПІ в м. Керчі АР Крим були пред ставлені:

- 28.08.2009 року податкова де кларація орендної плати за з емель ні ділянки державної і комунальної власності № 30263 на 2009 рік та перерахунок податко вого зобов' язання орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті на 2009 рік, відповідно до яки х сума орендної плати за 2009 рік становить 750249,22 грн., у тому числ і 62520,75 грн. у січні 2009 року та 62520,77 гр н. щомісячно у період з лютого по грудень 2009 року (а.с.37);

- 28.01.2010 року податкова де кларація орендної плати за з емель ні ділянки державної і комунальної власності № 2199 на 2010 рік, відповідно до якої сума орендної плати за 2010 рік стано вить 158891,93 грн., у тому числі 13241,04 гр н. у січні 2010 року та 13240,99 грн. щомі сячно у період з лютого по гру день 2010 року (а.с.15).

Державною податковою інсп екцією в м. Керчі АР Крим 04.11.2009 ро ку проведено невиїзну докуме нтальну перевірку позивача з питання несплати узгодженог о податкового зобов' язання з орендної плати за землю за ж овтень 2008 року по граничному т ерміну сплати 01.12.2008 року в сумі 38436,30 грн., за листопад 2008 року по г раничному терміну сплати 30.12.200 8 року в сумі 54271,50 грн., за грудень 2008 року по граничному терміну сплати 30.01.2009 року в сумі 54271,50 грн., за січень 2009 року по граничном у терміну сплати 02.03.2009 року в су мі 56015,87 грн., за лютий 2009 року по гр аничному терміну сплати 30.03.2009 р оку в сумі 35745,21 грн.

За результатами проведено ї перевірки складено акт № 1778/15 -3/35394480 від 06.11.2009 року (а.с.16), в якому за значено про порушення відпов ідачем ст. 17 Закону України «П ро плату за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», що виявилось у несво єчасній сплати узгодженої су ми податкових зобов' язань з орендної плати:

- за жовтень 2008 року по гранич ному терміну сплати 01.12.2008 року в сумі 38436,30 грн., фактично сплачен о 26.12.2008 року. Затримка сплати ск ладає 25 календарних днів;

- за листопад 2008 року по грани чному терміну сплати 30.12.2008 року в сумі 53974,08 грн., фактично сплач ено 23.01.2009 року. Затримка сплати складає 24 календарних дні;

- за листопад 2008 року по грани чному терміну сплати 30.12.2008 року в сумі 297,42 грн., фактично сплаче но 06.02.2009 року. Затримка сплати с кладає 38 календарних днів;

- за грудень 2008 року по гранич ному терміну сплати 30.01.2009 року в сумі 8888,28 грн., фактично сплачен о 06.02.2009 року. Затримка сплати ск ладає 7 календарних днів;

- за грудень 2008 року по гранич ному терміну сплати 30.01.2009 року в сумі 22174,55 грн., фактично сплачен о 17.02.2009 року. Затримка сплати ск ладає 18 календарних днів;

- за грудень 2008 року по гранич ному терміну сплати 30.01.2009 року в сумі 23208,67 грн., фактично сплачен о 17.02.2009 року. Затримка сплати ск ладає 18 календарних днів;

- за січень 2009 року по граничн ому терміну сплати 02.03.2009 року в сумі 56015,87 грн., фактично сплачен о 20.03.2009 року. Затримка сплати ск ладає 18 календарних днів;

- за лютий 2009 року по гранично му терміну сплати 30.03.2009 року в с умі 6702,80 грн., фактично сплачено 29.09.2009 року. Затримка сплати скл адає 183 календарних дні.

У зв' язку з відмовою відпо відача від підписання акту п еревірку, про що складено від повідний акт за № 535/15-3 від 06.11.2009 ро ку (а.с.16), акт перевірки № 1778/15-3/35394480 в ід 06.11.2009 року було направлено ві дповідачу разом з супровідни м листом поштою (а.с.18). Акт пере вірки отриманий відповідаче м 09.11.2009 року, про що свідчить від мітка на повідомленні про вр учення поштового відправлен ня № 02188796 (а.с.18).

На підставі даних акту пере вірки позивачем 16.11.2009 року при йняті податкове повідомленн я-рішення № 0002071503/0 про застосува ння до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 3351,40 грн., № 0002061503/0 про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 59, 48 грн. та № 0002051503/0 про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 202 69,79 грн. (а.с.18).

Вказані податкові повідом лення-рішення отримані відпо відачем 17.11.2009 року, що підтвердж ується відміткою на повідомл енні про вручення поштового відправлення № 2199954 (а.с.1 7).

Посадовими особами Д ПІ в Керчі АР Крим 15.06.2010 року про ведено невиїзну документаль ну перевірку відповідача з п итання несплати узгодженого податкового зобов' язання з орендної плати за земельні д ілянки за лютий 2009 року по гран ичному терміну сплати 30.03.2009 рок у в сумі 49710,84 грн.

За результатами пере вірки складено акт № 852/15-3/35394480 від 15.06.2010 року (а.с.20), в якому зафіксов ано порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плат у за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондам и», що виявилось у несвоєчасн ій сплаті узгоджених податко вих зобов' язань з орендної плати за земельні ділянки за лютий 2009 року.

Акт перевірки було на правлено відповідачу поштою разом з супровідним листом № 13007/10/15-2 від 15.06.2010 року та отримано о станнім 16.06.2010 року, про що свідч ить відмітка на повідомленні про вручення поштового відп равлення № 2512833 (а.с.19, зворотній б ік).

На підставі даних акт у перевірки позивачем 21.06.2010 рок у прийнято податкове повідом лення-рішення № 0001661503/0 про засто сування до відповідача штраф них (фінансових) санкцій в сум і 24855,42 грн. (а.с.21).

Вказане податкове по відомлення-рішення отримане відповідачем 25.06.2010 року, про що свідчить відмітка на повідо мленні про вручення поштовог о відправлення № 02648860 (а.с.21).

Не погодившись з пода тковим повідомленням-рішенн ям від 21.06.2010 року № 00016 61503/0 відповідач звернувся зі ск аргою № 3 від 01.07.2010 року до ДПІ в м . Керчі АР Крим (а.с.22).

За результатами розг ляду скарги відповідача прий нято рішення, яким у задоволе нні скарги відмовлено, подат кове повідомлення-рішення ві д 21.06.2010 року № 0001661503/0 залишено без з мін.

У зв' язку з цим 19.07.2010 ро ку прийнято податкове повідо млення-рішення № 0001661503/1 про застосування до від повідача штрафних (фінансови х) санкцій в сумі 24855,42 грн. (а.с.24, зв оротній бік).

Вказане податкове по відомлення-рішення отримане відповідачем 21.07.2010 року, про що свідчить відмітка на повідо мленні про вручення поштовог о відправлення № 2728198 (а.с.24).

Відповідачем 29.07.2010 року було подано повторну скаргу на податкове повідомлення-р ішення № № 0001661503/1 від 19.07.2010 року (а.с. 25).

За результатами розг ляду скарги прийнято рішення 15382/10/25-0 від 02.08.2010 року, яким у задово ленні скарги відмовлено, под аткове повідомлення-рішення від 19.07.2010 року № 0001661503/1 залишено бе з змін (а.с.25, зворотній бік).

Підпунктом 16.4.1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» передба чено, що пеня нараховується н а суму податкового боргу (вкл ючаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунк у 120 відсотків річних обліково ї ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, залежно від тог о, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарн ий день прострочення у його с платі.

За несвоєчасну сплату відп овідачем сум узгодженого под аткового зобов' язання відп овідачу була нарахована пеня у розмірі 22840,23 грн.

Як вбачається з даних облікової картки платника п одатків (а.с.13-14) загальна сума з аборгованості відповідача с таном на 11.08.2010 року становила 47208 9,24 грн., у тому числі у зв' язку з несплатою узгодженої суми податкових зобов' язань з о рендної плати за період з сер пня 2009 року по липень 2010 року в с умі 400712,92 грн. та 48536,09 грн. за штрафн ими (фінансовими) санкціями т а 22840,23 грн. пеня.

Відповідачем в порядку ст. 7 1 КАС України не було надано до казів сплати у повному обсяз і заборгованості з орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті, у зв' язку з чим станом на день розгляду справи сума за боргованості відповідача з о рендної плати не зменшилась та становить 472089,24 грн.

Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 472089,24 грн., поз овні вимоги належить задовол ьнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 17.01.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 24.01.2011 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Волна-2007» (98300, АР Крим, м. Керч , пров. Сінний, 11а, ЄДРПОУ 35394480; р/р № 260067142 в Сімферопольській філії ВАТ АБ УКРГАЗБАНК м. Сімф ерополь, МФО 324797) на користь міс цевого бюджету м. Керч АР Крим (р/р № 35210001002491 в ГУДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740946; код платежу 13050200) 4720 89,24 грн. заборгованості з оренд ної плати за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.01.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15101493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13798/10/5/0170

Постанова від 17.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні