Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-514/11/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 березня 2011 р.  

Справа №2а-514/11/11/0170

   Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Москаленка С.А., при секретарі судового засідання Бурдейній Г.Ю., розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою

Державної податкової інспекції у м. Судак АР Крим

до Приватного підприємства «Арункус»              

про стягнення фінансових санкцій у сумі 2690,00грн.,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Судак АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Арункус» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних  санкцій у сумі 2690,00грн.   

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушені вимоги п.1,2,11,13     ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме реалізація товару без застосування реєстратора розрахункових операцій, проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, без використання режиму попереднього програмування найменування,  цін товарів  (послуг)  та  обліку  їх кількості та невідповідність грошових коштів у місці проведення розрахунків, сумі, зазначеній  у денному звіті реєстратора розрахункових операцій та вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме торгівля алкогольними напоями без ліцензії.

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав, викладених в позовній заяві.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, заперечення на позов не надав, про дату, час та місце розгляду адміністративної справи повідомлений належним чином – судовою повісткою.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 11.01.2011р. відповідачу було запропоновано надати письмові заперечення на адміністративний позов, а також всі наявні документи та матеріали, які можуть бути використані, як докази у справі.   

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказів за відсутністю нез’явившегося представника відповідача.   

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню  з наступних підстав.

Відповідач у справі є юридичною особою (ІН 35903441), що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію (а.с.12).

Відповідач знаходиться на податковому обліку у Державній податковій інспекції в м. Судак з 10.09.2008р., що підтверджується довідкою №2861/10/29-014 від 15.12.2010р. (а.с.15)

25.09.2010р. посадовими особами ДПІ у м. Судак було здійснено перевірку приватного підприємства «Арункус» за дотриманням суб’єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги) вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами перевірки складено акт №351/01/10/23/35903441 (а.с.5-6).

Відповідно до акту перевірки №351/01/10/23/35903441 від 25.09.2010р. відповідачем порушені вимоги:

-          п. 1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме не проведення  розрахункової  операції через реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних  розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій на суму 94грн.

-          п.2 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме не видача особі,  яка отримує товар,  розрахунковий   документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

-          п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме проведення   розрахункової операції через реєстратор розрахункових   операцій   без   використання  режиму попереднього програмування найменування,  цін товарів  (послуг)  та  обліку  їх кількості;

-          п. 13 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а саме  незабезпечення відповідності грошових коштів у місці проведення розрахунків, сумі, зазначеній  у денному звіті реєстратора розрахункових операцій у сумі 181грн. (з урахуванням покупки).

-          ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме торгівля алкогольними напоями без ліцензії.

На підставі акту перевірки №351/01/10/23/35903441 від 25.09.2010р. та відповідно до п.6 ст.17, ст.22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" позивачем прийняте рішення №0004402330 від 07.10.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 990,00грн.

Крім того на підставі акту перевірки №351/01/10/23/35903441 від 25.09.2010р. та відповідно до абз.5 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» позивачем прийняте рішення №0004392330 від 07.10.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1700,00грн.

Зазначені рішення розміщені на дошці оголошень, у зв’язку із неможливістю їх вручення, про що складено акт від 11.11.2010р.

          Відповідно до  ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»  (далі Закон №265/95-ВР (в редакції на момент прийняття рішення про застосування фінансових санкцій) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати  особі,  яка отримує або повертає товар,  отримує послугу  або  відмовляється  від   неї,   розрахунковий   документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

11) проводити   розрахункові   операції   через   реєстратори розрахункових   операцій   з   використанням  режиму  попереднього програмування найменування,  цін товарів  (послуг)  та  обліку  їх кількості;

13) забезпечувати  відповідність  сум  готівкових  коштів  на місці проведення розрахунків сумі коштів,  яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової  книжки  -  загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідальність за порушення вищезазначених приписів встановлені ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Частиною 1 ст.17 Закону №265/95-ВР передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Частиною 6 ст.17 Закону №265/95-ВР встановлено, що до суб’єктів підприємницької діяльності у разі проведення ними розрахункових операцій через реєстратори розрахункових   операцій   без  використання  режиму  попереднього програмування  найменування,  цін  товарів  (послуг)  та обліку їх кількості застосовуються фінансові санкції у розмірі п'яти  неоподатковуваних  мінімумів  доходів громадян.

Відповідно до ст. 22 Закону №265/95-ВР у  разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів,  яка зазначена в денному звіті,  а  у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими  квитанціями,  виданими  з  початку робочого    дня,    до    суб'єктів   підприємницької   діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми,  на яку виявлено невідповідність.

Перевіркою встановлено проведення відповідачем розрахункової операції без застосування реєстратора розрахункових операцій на суму 94,00грн., невідповідність грошових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів,  яка зазначена в денному звіті на суму 87,00грн.(без врахування покпки). Крім того перевіркою встановлено, що відповідачем не забезпечено використання режиму попереднього програмування найменування,  цін  товарів  (послуг)  та обліку їх кількості.

          Таким чином, судом встановлено, що фінансові санкції у розмірі 990,00грн. (94грн.х 5 + 87грн. х 5 + 17грн. х 5) застосовані до відповідача обґрунтовано та в відповідності до законодавства.

          Крім того відповідачем не надано суду доказів оскарження рішення, про застосування зазначених фінансових санкцій.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів    підприємницької   діяльності   застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, а саме, у разі оптової  (включаючи  імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом   етиловим,   коньячним   і   плодовим,  спиртом  етиловим ректифікованим   виноградним,   спиртом   етиловим  ректифікованим плодовим,   алкогольними   напоями   та  тютюновими  виробами  без наявності  ліцензій,  -  200  відсотків  вартості отриманої партії товару,  але  не менше 1700 гривень.

Таким чином загальна сума несплачених штрафних (фінансових) санкцій складає 2690,00грн. (990,00грн. + 1700,00грн.).

Як вбачається із позовної заяви, підставою для звернення до суду є не сплата відповідачем в установлений законом строк штрафних санкцій, застосованих позивачем до відповідача рішеннями №0004402330 від 07.10.2010р. та №0004392330 від 07.0.2010р.

Однією із функцій Державної податкової адміністрації України, згідно ст. 8 Закону України «Про державну податкову службу», є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів, контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролем за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.

Відповідно до п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо  стягнення  коштів  платника податків,   який   має  податковий  борг,  з  рахунків  у  банках, обслуговуючих такого платника,  на суму податкового боргу або його частини.  

Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 2690,00 грн.  

Таким чином, позовні вимоги позивача   є обґрунтованими, засновані на Законі та підтверджуються матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 29.03.2011р. У повному обсязі відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 01.04.2011р.

Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

          2.  Стягнути з Приватного підприємства «Арункус» (98000, АР Крим, м. Судак, вул. Маршала Єрьоменка, 4, ідентифікаційний номер 35903441) заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2690 (дві тисячі шістсот дев’яносто) грн. 00коп. в дохід Державного бюджету м. Судак (в тому числі 990,00грн. на р/р 31118104700031, код платежу 21080900 в УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740672 та 1700,00грн. на р/р 31116106700031код платежу 21081100 в УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740672)

          

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

о 17 годині 43 хвилин

 

Суддя                                                                          Москаленко С.А.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15101519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-514/11/11/0170

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні