ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 квітня 2011 р. о 17:31 Справа №2а-3801/11/0170/4
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі представникі в сторін:
від позивача - Журавльова Т.В.;
від відповідача - Винятин ський М.С.;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ук рєвро-Девелопмент"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
визнання протиправними ді й і зобов'язання вчинити певн і дії
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю "Укр євро-Девелопмент" (далі - позив ач) звернулось до Окружного а дміністративного суду АР Кри м із позовом до Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим (далі - відповіда ч) про визнання протиправним та скасування рішення про ан улювання свідоцтва №100126697 від 08. 07.2008 року про реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь, оформленого актом від 12.10.2010 р оку №562/15-2; зобов'язання поновит и свідоцтво про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість, визнання протиправни ми дій з неприйняття деклара цій з податку на додану варті сть за квітень, травень, черве нь, липень 2010 року та за І кварт ал 2010 року та зобов'язання відо бразити їх в обліковій картц і.
Ухвалами суду від 11.01.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду. У хвалою суду від 03.03.2011 року задов олено клопотання позивача пр о забезпечення адміністрати вного позову, зупинено дію рі шення Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим про анулювання свідоцтва від 08.07.2008 року №100126697 про реєстрац ію платника податку на додан у вартість Товариства з обме женою відповідальністю "Укрє вро-Девелопмент", оформленог о актом від 12.10.2010 року №562/15-2 до наб рання законної сили судовим рішенням у справі.
Ухвалою суду від 10.03.2011 року за клопотанням представника по зивача позовну заяву залише но без розгляду в частині вим ог про визнання протиправним и дій з неприйняття декларац ій з податку на додану вартіс ть за квітень, травень, липень 2010 року та за І квартал 2010 року т а зобов'язання відобразити ї х в обліковій картці.
Ухвалою суду від 31.03.2011 року сп раву №2а-15586/104/0170 роз'єднано в само стійні провадження: справу з а позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю "Укрєв ро-Девелопмент" до Державної податкової інспекції в м. Сім ферополі АР Крим про визнанн я протиправним та скасування рішення про анулювання свід оцтва №100126697 від 08.07.2008 року про реє страцію платника податку на додану вартість, оформленого актом від 12.10.2010 року №562/15-2, зобов'я зання поновити свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість, із залише нням справі №2а-15586/10/4/0170, та справу за позовом Товариства з обме женою відповідальністю "Укрє вро-Девелопмент" до Державно ї податкової інспекції в м. Сі мферополі АР Крим про визнан ня протиправними дій з непри йняття декларації з податку на додану вартість за червен ь 2010 року та зобов'язання відоб разити цієї декларації в обл іковій картці, привласнено с праві №2а-3801/11/0170/4.
В частині вимог про визнанн я протиправними дій з неприй няття декларації з податку н а додану вартість за червень 2010 року та зобов'язання відобр азити цієї декларації в облі ковій картці позов мотивован о безпідставністю відмови по даткового органу у прийнятті документів податкової звітн ості.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав пись мові заперечення, в яких зазн ачив, що відповідач не визнав документів звітності позива ча з ПДВ податковими деклара ціями відповідно до пп. 4.1.2 п. 4.1 с т. 4 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" (дал і - Закон №2181), через порушення в имог пункту 4.5 Порядку заповне ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атвердженого наказом ДПА Укр аїни від 30 травня 1997 року N 166, який зареєстровано в Міністерств і юстиції України 9 липня 1997 рок у за N 250/2054 (далі - Порядок №166), а сам е: відсутні обов'язкові додат ки до податкової звітності, п ередбачені порядком заповне ння відповідної звітності.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази у їх сукупності , суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 35942077 .
20 липня 2010 року позивач надав податковому органу податков у декларацію з податку на дод ану вартість за червень 2010 рок у (вх. №9002786671 від 20.07.2010 року).
Згідно з повідомленнями ві дповідача від 21.07.2010 року вих. №3170 7/10/15-2 відповідач повідомив поз ивача, що даний документ не ви знаний як податкова декларац ія, у зв'язку із порушенням пун кту 4.5 статті 4 наказу Державно ї податкової адміністрації У країни від 31.11.2008 року №827 (із змін ами у редакції наказу ДПАУ ві д 27.01.2010 року №39).
Разом із тим, судом встановл ено, що показники податкової декларації вх. №9002786671 від 20.07.2010 рок у відображені у картці особо вого рахунку позивача 30.07.2010 рок у, тобто повідомлення від 21.07.2010 року вих. №31707/10/15-2 не відповідає д ійсності. Показники цієї дек ларації виведено з картки ос обового рахунку 12.08.2010 року на пі дставі службової записки гал узевого підрозділу №1673/15-2.
Крім того, повідомленням ві д 12.08.2010 року вих. №36312/10/15-2, відповіда ч повідомив позивача, що декл арацію з податку на додану ва ртість за червень 2010 року вх. №9 002786671 від 20.07.2010 року не визнано як п одаткову декларацію, у зв'язк у із порушенням пункту 4.5 Поря дку №166, пунктів 4.15, 4.5 Методичних рекомендацій щодо централіз ованого приймання та комп'ют ерної обробки податкової зві тності платників податків в ОДПС України, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації України від 31.1 1.2008 року №827: відсутні обов'язков і додатки до податкової звіт ності, передбачені порядком заповнення відповідної звіт ності.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача щодо невизнанн я поданих позивачем документ ів як податкових декларацій, суд враховує, що відповідно д о ст. 19 Конституції України ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Згідно із п. 1.11 ст. 1 Закону №2181 п одаткова декларація, - докуме нт, що подається платником по датків до контролюючого орга ну у строки, встановлені зако нодавством, на підставі яког о здійснюється нарахування т а/або сплата податку, збору (об ов'язкового платежу).
Підпунктом 4.1.2 п. 4.2 ст. 4 Закону №2181 передбачено, що податкова звітність, отримана контрол юючим органом від платника п одатків як податкова деклара ція, що заповнена ним всупере ч правилам, зазначеним у затв ердженому порядку її заповне ння, може бути не визнана таки м контролюючим органом як по даткова декларація, якщо в ні й не зазначено обов'язкових р еквізитів, її не підписано ві дповідними посадовими особа ми, не скріплено печаткою пла тника податків. У цьому випад ку, якщо контролюючий орган з вертається до платника подат ків з письмовою пропозицією надати нову податкову деклар ацію з виправленими показник ами (із зазначенням підстав н еприйняття попередньої), то т акий платник податків має пр аво:
надати таку нову деклараці ю разом зі сплатою відповідн ого штрафу;
оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.
Надаючи оцінку спірним від носинам, суд також зазначає, щ о відповідачем порушено прип иси пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181 чере з те, що жодного рішення про не визнання поданих позивачем д окументів податковими декла раціями не приймалось, що уне можливило оскарження позива чем цього рішення у порядку а пеляційного узгодження. Напр авлене позивачеві повідомле ння таким рішенням у будь-яко му разі не є.
Зазначені повідомлення є с пособом інформування платни ка податків про дії, вчинені п одатковим органом на підстав і пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181. При цьо му підставою для виникнення у платника податків додатков их обов'язків є саме дії подат кового органу з неприйняття документів податкової звітн ості. У свою чергу, повідомлен ня із відповідною інформаціє ю не впливає на права та обов'я зки платника податків, а тому не є актом індивідуальної ді ї в розумінні пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Згідно із пунктом 4.5 Порядку №166 після подання декларації за звітний (податковий) періо д платник податку має право д о закінчення граничного терм іну подання декларації за та кий самий період подати нову декларацію з виправленими п оказниками.
Яке відношення має пункт 4.5 П орядку №166 до спірних відносин відповідачем не пояснено.
Порядок надання додатків д о податкової декларації з ПД В врегульовано пунктом 4.2 Поря дку №166.
Вказаним пунктом передбач ено, що у складі декларації по винні подаватися всі необхід ні додатки до декларації, под ання яких передбачено цим По рядком, у тому числі розшифро вки податкових зобов'язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з под атку на додану вартість та до даток 2 до податкової деклара ції з податку на додану варті сть (скороченої)/(переробного підприємства)/(спеціальної)). У разі подання уточнюючих ро зрахунків, у яких проводитьс я коригування податкових зоб ов'язань та/або податкового к редиту, такі самі розшифровк и подаються на суму уточненн я, а також:
у разі наявності експортни х операцій - оригінали п'ятого основного аркуша (примірник а декларанта) вантажної митн ої декларації (оригінали арк ушів ВМД нової форми МД-2 з поз наченням "3/8");
при поданні розрахунку сум и бюджетного відшкодування - копії погашених податкових векселів, у разі їх наявності .
Розшифровки подаються:
на паперових носіях з копіє ю, за бажанням платника, на маг нітних носіях;
або в електронному вигляді у форматі, затвердженому ДПА України, за допомогою телеко мунікаційних мереж загально го користування з використан ням надійних засобів електро нного цифрового підпису, що п овинно бути підтверджено сер тифікатом відповідності або позитивним висновком за рез ультатами державної експерт изи у сфері криптографічного захисту інформації, одержан им на ці засоби від Адміністр ації Держспецзв'язку, та наяв ності посилених сертифікаті в відкритих ключів, отримани х згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 4.5 Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДПС України, затвердже них наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 31.11.2008 року №827, якщо надана орг ану ДПС платником податків п одаткова звітність заповнен а ним з порушенням правил, заз начених у затвердженому поря дку заповнення, то вона може б ути не визнана таким органом ДПС як податкова декларація , а саме:
1) у ній не зазначено обов'язк ових реквізитів або не прост авлено прочерк у показниках, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);
3) не скріплено печаткою пла тника податків;
4) відсутні обов'язкові дода тки до податкової звітності, передбачені порядком заповн ення відповідної звітності;
5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншою ріди ною, потерті);
6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;
7) подана ксерокопія звітних документів;
8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.
У таких випадках працівник и структурного підрозділу ОД ПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджаю ть платника податків про вия влені недоліки і право невиз нання органом ДПС такої пода ткової звітності відповідно до норм Закону N 2181.
Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп "ОТРИМАНО, попереджено п ро можливість невизнання" (зр азок штампа наведено у додат ку 1 до Методичних рекомендац ій).
Структурним підрозділом О ДПС, до функцій якого належит ь приймання податкової звітн ості у триденний термін від д ня отримання звітності (але н е пізніше наступного дня від граничного строку подання), н адсилається платнику податк ів повідомлення про невизнан ня ОДПС податкової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйн яття та пропозицією надати н ову податкову декларацію, оф ормлену належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону N 2181).
У базі даних адресата звітн ості ця податкова звітність тільки реєструється (без вне сення показників) та отримує статус "Не визнано як податко ва декларація" із обов'язкови м зазначенням підстав невизн ання, а в коментарях проставл яється реєстраційний номер п овідомлення ОДПС (про невизн ання податкової звітності як податкової декларації) та да та його відправки.
Пунктом 4.15 вказаних Методич них рекомендацій врегульова но порядок приймання та обро бки уточнених документів под аткової звітності.
Суд зазначає, що положення М етодичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки пода ткової звітності платників п одатків в ОДПС України, затве рджених наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 31.11.2008 року №827 не можуть б ути самостійною підставою дл я невизнання поданих платник ом податків документів подат ковою декларацію, з огляду на те, що вказаний наказ не зареє стровано Міністерством юсти ції, відтак він не може встано влювати обов'язкових правил для фізичних та юридичних ос іб.
З пояснень сторін вбачаєть ся, що висновок відповідача щ одо ненадання усіх передбаче них законодавством додатків до податкової декларації по в'язаний із встановленням фа кту ненадання саме додатку 5 д о податкової декларації за ч ервень 2010 року.
Суд встановив, що додаток 5 д о податкової декларації з по датку на додану вартість за ч ервень 2010 року позивачем відп равлено засобами телекомуні каційного зв'язку 19.07.2010 року, зг ідно із квитанцією №2 файл дос тавлено до районного рівня Д ПА України 19.07.2010 року і прийнято на районному рівні (а.с. 53).
Відповідно до п. 7.5 Інструкці ї з підготовки і подання пода ткових документів в електрон ному вигляді засобами телеко мунікаційного зв'язку, затве рдженої наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 10 квітня 2008 року N 233, зареє строваним в Міністерстві юст иції України 16 квітня 2008 року з а N 320/15011 підтвердженням платник у податків прийняття його по даткових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текс товому форматі, в якій визнач аються реквізити прийнятого податкового документа в еле ктронній формі, відповідніст ь податкового документа в ел ектронній формі затверджено му формату (стандарту) електр онного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація пр о платника податків, дата та ч ас приймання, реєстраційний номер, податковий період, за я кий подається податкова звіт ність, та дані про відправник а квитанції.
Саму ж декларацію подано за собами телекомунікаційного зв'язку 20.07.2010 року, що також підт верджується квитанцією №2 пр и прийняття файлу на районно му рівні.
Доказів ненадання інших до датків до податкової деклара ції, обов'язковість надання я ких встановлена порядком її заповнення, відповідачем не надано.
Таким чином, враховуючи, що на час прийняття податкової декларації з ПДВ, додаток 5 до неї вже був прийнятий відпов ідачем, останній не міг посил атись на його ненадання плат ником податків.
У зв'язку із цим, суд дійшов в исновку, що вимоги про визнан ня протиправними дій відпові дача щодо невизнання поданих позивачем документів податк ової звітності податковою де кларацією підлягають задово ленню.
Інструкцію про порядок вед ення органами державної пода ткової служби оперативного о бліку платежів до бюджету, ко нтроль за справлянням яких з дійснюється органами держав ної податкової служби Україн и (далі - Інструкція), затверд жено наказом Державної подат кової адміністрації України від 18.07.2005 року N 276, зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 02.08.2005 року за N 843/11123.
З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до б юджету органами державної по даткової служби на кожний по точний рік відкриваються осо бові рахунки за кожним платн иком та кожним видом платежу , які повинні сплачуватися та кими платниками (п. 3.1 Інструкц ії).
Враховуючи викладене, суд в важає, що вимога про зобов' я зання відповідача відобрази ти за даними картки особовог о рахунку основні показники поданої декларації з податку на додану вартість за червен ь 2010 року, отриманої від позива ча (вх. №9002786671 від 20.07.2010 року), є належ ним способом захисту прав по зивача у спірних відносинах, а тому також підлягає задово ленню.
Відповідно до п. 4 ст. 163, ст. 267 КА С України, суд зобов'язує відп овідача у місячний строк з дн я набрання законної сили суд овим рішенням у справі, надат и до суду звіт про виконання п останови.
В судовому засіданні 18.04.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 22.04.2011 року.
Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167, 267 КАС У країни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі АР Крим що до невизнання податковою дек ларацією документів податко вої звітності з податку на до дану вартість за червень 2010 ро ку, отриманих від Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Укрєвро-Девелопмент" (ідент ифікаційний код 35942077) 20.07.2010 року з а вх. №9002786671.
3. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію в м. Сімфероп олі АР Крим відобразити за да ними картки особового рахунк у основні показники декларац ії з податку на додану вартіс ть за червень 2010 року, отримано ї від Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрєвро-Д евелопмент" (ідентифікаційни й код 35942077) 20.07.2010 року за вх. №9002786671.
4. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію в м. Сімфероп олі АР Крим у місячний строк з дня набрання законної сили с удовим рішенням у справі над ати до Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респу бліки Крим звіт про виконанн я судового рішення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15101541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні