ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2011 р. Справа № 2а/0270/610/11 м.Вінниця
Вінницький окружний адмін істративний суд в складі
Головуючого судді Чернюк А лли Юріївни,
розглянувши в порядку пись мового провадження матеріа ли справи
за позовом: Прокурора Ша ргородського району Вінниць кої області в інтересах держ ави в особі Державної податк ової інспекції у Шаргородськ ому районі Вінницької област і
до: Товариства з обмеже ною відповідальністю "Політа нківське"
про: стягнення активів п латника податків в рахунок п огашення податкового боргу
ВСТАНОВИВ :
Звернувшись до Вінницьк ого окружного адміністратив ного суду, в інтересах держав и в особі ДПІ у Шаргородськом у районі Вінницької області, прокурор Шаргородського рай ону Вінницької області, прос ить стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "П олітанківське" (далі - ТОВ "Пол ітанківське") податковий бор г з орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності в загальній сумі 38396 грн. 35 коп.
Свої вимоги прокурор обґру нтовує тим, що станом на 07.02.2011 ро ку відповідач має податковий борг з орендної плати за земл і державної і комунальної вл асності в сумі 38396 грн. 35 коп., в т.ч . за основним платежем в сумі 3 5807 грн. 27 коп. та по пені в сумі 2589 г рн. 08 коп. Вказана сума податко вої заборгованості виникла в результаті несплати відпові дачем задекларованих сум под аткових зобов' язань та нара хованої пені.
Ухвалами суду від 14.02.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
14 березня 2011 року за вх. №6758 рок у від представника позивача - Василика Р.А., через канце лярію суду надійшла заява що до розгляду справи за його ві дсутності, позовні вимоги пі дтримує та просить суд задов ольнити їх.
Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сідання 14 березня 2011 року не за безпечив, причини неявки не п овідомив, хоча про день, час і місце розгляду справи відпов ідач повідомлявся завчасно т а належним чином, що підтверд жується повідомленням про вр учення поштового відправлен ня (а.с.27).
Окрім того, відповідачем не було подано письмових запер ечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені по зовні вимоги. За таких умов, ду мка відповідача відносно зая вленого позову суду не відом а.
Частиною 4 ст. 122 КАС України п ередбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право зая вити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщ о таке клопотання заявили вс і особи, які беруть участь у сп раві, судовий розгляд справи здійснюється в порядку пись мового провадження за наявни ми у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укр аїни, у разі неприбуття відпо відача - суб' єкта владних по вноважень, належним чином по відомленого про дату, час і мі сце судового розгляду, без по важних причин або без повідо млення ним про причини непри буття розгляд справи не відк ладається і справу може бути вирішено на підставі наявни х у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повтор ного неприбуття за таких сам их умов відповідача, який не є суб' єктом владних повноваж ень.
Згідно з ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому з асіданні, але прибули не всі о соби, які беруть участь у спра ві, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і мі сце судового розгляду, суд ма є право розглянути справу у п исьмовому провадженні.
З огляду на вказані вимоги К АС України та враховуючи кло потання позивача про розгляд справи за його відсутності, н еявку відповідача та відсутн ість його клопотань щодо ві дкладення розгляду справи, с уд дійшов до висновку про про ведення судового розгляду сп рави в порядку письмового пр овадження.
Розглянувши подані докуме нти, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд встановив нас тупне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа Шаргородс ькою РДА, ідентифікаційний н омер 35155275, а також перебуває на о бліку в ДПІ у Шаргородському районі, як платник податків т а зборів.
Згідно облікової картки ві дповідача за останнім рахуєт ься заборгованість у розмірі 38396,35 грн. з орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності. Заявле на заборгованість виникла вн аслідок подання відповідаче м податкової декларації за 2010 рік, якою визначено суму пода тку до сплати 37182 грн. 24 коп., з яки х відповідачем не сплачено п одаткове зобов' язання на за гальну суму 21689 грн. 64 коп. При ць ому, відповідачем проводилас ь часткова сплата зобов' яза ння. Також, відповідач подав д о ДПІ у Шаргородському район і уточнюючий розрахунок по о рендній платі за землю держа вної і комунальної власності на 2010 рік №2606 по якому виникла з аборгованість в сумі 22522 грн. 94 к оп. та залишок несплаченої су ми становить 14117 грн. 63 коп.
У зв`язку з несвоєчасною спл атою податку відповідачу нар ахована пеня в сумі 2589 грн. 08 коп . за період з 31.03.2010 року по 31.12.2010 рок у, відповідно до ст.16 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-III (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірни х правовідносин).
Таким чином загальна сума з аборгованості з орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності станом на 07.02.2011 року становить 38396 грн. 35 коп. (21689 грн. 64 коп. + 14117 грн. 63 коп. + 2589 грн. 08 коп.)
В зв' язку з несплатою у вст ановлені строки визначених с ум податкового зобов' язанн я, позивачем виставлено перш у податкову вимогу № 1/78 від 02.02.2010 та другу податкову вимогу № 2/ 91 від 05.03.2010 року, про що повідомле но платника податку у порядк у, встановленому Законом Укр аїни № 2181-III.
На день розгляду справи зая влена до стягнення заборгова ність відповідачем не сплаче на, іншого ним не доведено.
Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню з урахуванн ям наступного.
За приписами ст. 67 Конституц ії України кожен зобов' язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни "Про систему оподатку вання" (в редакції, яка діяла н а момент виникнення спірних правовідносин), платники под атків зобов' язані, зокрема, сплачувати належні суми под атків і зборів (обов'язкових п латежів) у встановлені закон ами терміни. Ненарахування т а несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійс нення господарської діяльно сті, є порушенням інтересів д ержави та суспільства.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про плату за землю" (я кий діяв на момент виникненн я спірних правовідносин) под аткове зобов'язання по земел ьному податку, а також по орен дній платі за землі державно ї та комунальної власності, в изначене у податковій деклар ації на поточний рік, сплачує ться рівними частками власни ками та землекористувачами з емельних ділянок за місцезна ходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітн ий) період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісячно п ротягом 30 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) місяця.
Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону Украї ни "Про плату за землю" платник и земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної або комунал ьної власності (крім громадя н) самостійно обчислюють сум у земельного податку та орен дної плати щороку за станом н а 1 січня і до 1 лютого поточног о року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою центр альним податковим органом, з розбивкою річної суми рівни ми частками за місяцями. Пода ння такої декларації звільня є від обов'язку подання щоміс ячних декларацій.
Відповідно до статті 27 Зако ну України "Про плату за землю " контроль за правильністю об числення і справляння земель ного податку, а також орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної та комунальної влас ності здійснюється органами державної податкової служби .
Відповідно до ст. 206 Земельно го кодексу України, ст. 2 Закон у України "Про плату за землю" та ст. 19 Закону України "Про оре нду землі" використання земе ль в Україні є платним. Плата з а землю справляється у вигля ді земельного податку або ор ендної плати.
Закон України №2181-ІІІ є спеці альним законом з питань опод аткування, який установлює п орядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державни ми цільовими фондами з подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), включаючи збір на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування та внески на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування, нарахуван ня і сплати пені та штрафних с анкцій, що застосовуються до платників податків контролю ючими органами, у тому числі з а порушення у сфері зовнішнь оекономічної діяльності, та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п 5.1 ст. 5 Закону України №2181-III податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2. ст. 5 З акону України №2181-III податкове зобов'язання платника подат ків, нараховане контролюючим органом відповідно до пункт ів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків оскарже ння платником податків відпо відного повідомлення-рішенн я.
Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону України №2181-III узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Відповідно до п. 6.2.1 ст. 6 Закон у України №2181-ІІІ у разі, коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.
Підпунктом 4.1.4. Закону Україн и №2181-ІІІ встановлено, що подат кові декларації подаються за базовий податковий (звітний ) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України №2181-ІІІ податкове зоб ов'язання - зобов'язання платн ика податків сплатити до бюд жетів або державних цільових фондів відповідну суму кошт ів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и №2181-ІІІ податковий борг (недо їмка) визначається як податк ове зобов'язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не сп лачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на су му такого податкового зобов' язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статт і 4 Закону України №2181-ІІІ встан овлено, що платник податків с амостійно обчислює суму пода ткового зобов'язання, яку заз начає у податковій деклараці ї, крім випадків, передбачени х підпунктом "г" підпункту 4.2.2 п ункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
- пп. 5.3.1 ст.5 Закону України №2181-І ІІ встановлено, що платник по датків зобов'язаний самостій но сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у под аній ним податковій декларац ії, протягом десяти календар них днів, наступних за останн ім днем відповідного граничн ого строку, передбаченого пі дпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ць ого Закону для подання подат кової декларації.
- пп. 5.2.2. ст.5 Закону України №2181-І ІІ встановлено, що у разі коли платник податків вважає, що к онтролюючий орган невірно ви значив суму податкового зобо в'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить з аконодавству з питань оподат кування або виходить за межі його компетенції, встановле ної законом, такий платник по датків має право звернутися до контролюючого органу із с каргою про перегляд цього рі шення, яка подається у письмо вій формі та може супроводжу ватися документами, розрахун ками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути п одана контролюючому органу п ротягом десяти календарних д нів, наступних за днем отрима ння платником податків подат кового повідомлення або іншо го рішення контролюючого орг ану, що оскаржується. Контрол юючий орган зобов'язаний при йняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом два дцяти календарних днів від д ня отримання скарги платника податків на його адресу пошт ою з повідомленням про вруче ння або надати йому під розпи ску. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику под атків рішення про повне або ч асткове незадоволення його с карги, такий платник податкі в має право звернутися протя гом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скарг ою до контролюючого органу в ищого рівня, а при повторному повному або частковому неза доволенні скарги - до контрол юючого органу вищого рівня і з дотриманням зазначеного де сятиденного строку для кожно го випадку оскарження та заз наченого двадцятиденного ст року для відповіді на нього.
Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом.
Абзацом четвертим п.п. 6.2.4. ст.6 Закону України №2181-ІІІ встано влено, що у разі, коли податков ий орган або пошта не може вру чити платнику податків подат кове повідомлення або податк ові вимоги у зв'язку з незнахо дженням посадових осіб, їх ві дмовою прийняти податкове по відомлення або податкову вим огу, незнаходженням фактично го місця розташування (місце знаходження) платника податк ів, податковий орган розміщу є податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці по даткових оголошень, встановл еній на вільному для огляду м ісці біля входу до приміщенн я податкового органу. При цьо му день розміщення такої под аткової вимоги вважається дн ем її вручення.
Відповідач не спростував ж одних фактів з приводу необґ рунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов ' язань не надав.
З 01.01.2011року набрав чинності П одатковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який регулює відносин и, що виникають у сфері справл яння податків і зборів, зокре ма, визначає вичерпний перел ік податків та зборів, що спра вляються в Україні, та порядо к їх адміністрування, платни ків податків та зборів, їх пра ва та обов' язки, компетенці ю контролюючих органів, повн оваження і обов' язки їх пос адових осіб під час здійснен ня податкового контролю, а та кож відповідальність за пору шення податкового законодав ства.
Згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податк ового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов 'язання на суму податкового б оргу нараховується пеня.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" (в редакції , яка діяла на момент виникнен ня спірних правовідносин), го ловним завданням державних п одаткових інспекцій є здійсн ення контролю за дотриманням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою та своєчасністю сплати в бюджет податків і зборів та інших платежів, та згідно п. 11 с т. 10 вищезгаданого закону, на Д ПІ покладено виконання таких функцій, як подання до судів п озовів до підприємств, устан ов, організацій та громадян п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України №2181-ІІІ встан овлено, що підставою для прим усового стягнення активів пл атників податків в рахунок п огашення його податкового бо ргу є виключно рішення суду.
З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заборгованості у розмір і 38396 грн. 35 коп. відповідно до пп . 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України №2181-ІІ І.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Позов прокурора Шаргор одського району Вінницької о бласті в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Шаргородському р айоні Вінницької області до Товариства з обмеженою відпо відальністю "Політанківськ е" задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Пол ітанківське" (23542, Вінницька обл асть, Шаргородський район, с. П олітанки, код ЄДРПОУ 35155275) на кор исть місцевого бюджету (р/р 332128 12700709, банк одержувача УДК у Вінн ицькій області, МФО 802015) через Д ержавну податкову інспекцію у Шаргородському районі Він ницької області (23500, Вінницька область, м. Шаргород, Шаргород ський район, вул.Леніна, 256, код ЄДРПОУ 34621899 р/р 35217001004651 в УДК у Вінни цькій області) за рахунок акт ивів податковий борг з оренд ної плати за землі державної і комунальної власності в за гальній сумі 38396 (тридцять віс ім тисяч триста дев`яносто ші сть) грн. 35 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному с т. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2011 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15101550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні