ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/2903/11
Суддя Полтавського окру жного адміністративного суд у Алєксєєва Н.Ю., розглянувши в порядку скороченого прова дження справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції у м. Полтаві до Приватного підприємства "Лівс" про стягнення податков ого боргу, -
В С Т А Н О В И В:
07 квітня 2011 року позивач Державна податкова інсп екція у м. Полтаві звернувся д о Полтавського окружного адм іністративного суду з адміні стративним позовом до Приват ного підприємства "Лівс" про с тягнення податкового боргу, посилаючись на те, що за ПП “Лі вс” рахується податковий бор г в розмірі 4507,07 грн., який у добр овільному порядку відповіда чем не сплачений, а тому підля гає стягненню в судовому пор ядку.
13.04.2011 відповідачем отримано копію ухвали про відкриття с короченого провадження, що п ідтверджується відміткою пр о отримання у повідомленні п ро вручення рекомендованог о поштового відправлення. Ра зом з тим, у строк, встановлени й частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинс тва України, відповідачем не подано до суду заперечень пр оти позову.
Відтак, суд доходить виснов ку, що спір підлягає вирішенн ю на підставі наявних у матер іалах справи доказів, оскіль ки вони повно та всебічно вис вітлюють обставини спірних п равовідносин.
Розглянувши подані позива чем документи, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд вважає, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство “Лівс” (іде нтифікаційний код 22525281) зареєс троване Виконавчим комітето м Полтавської міської ради, п ро що видано свідоцтво про де ржавну реєстрацію №083918 від 05.12.1994 року та з 07.12.1994 року перебуває н а обліку як платник податків у Державній податковій і нспекції у м. Полтаві.
Відповідно до статті 2 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні”, в ред акції, чинній на час виникнен ня правовідносин, одним із за вдань органів державної пода ткової служби є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством (далі - пода тки, інші платежі).
Згідно статті 11 вказаного З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: здійснювати документальні невиїзні пере вірки (на підставі поданих по даткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ (дал і - платники податків); застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірі, встановлених законодавством, а також стяг увати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкті в господарювання за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, бюджетн ими позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".
Як вбачається з матеріалів справи, 06.09.2010 року працівниками ДПІ у м. Полтаві проведено нев иїзну документальну (камерал ьну) перевірку з питання збіл ьшення суми податкових зобов ' язань при визнанні умовног о продажу товарних залишків та основних фондів після ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість П П “Лівс”(акт анулювання Свід оцтва про реєстрацію платник а податку на додану вартість від 31.05.2010 року).
За результатами проведено ї перевірки складено акт №7979/15- 2/22525281 від 06.09.2010 року, в якому зафікс овано порушення відповідаче м пункту 9.8 статті 9 Закону Укра їни “Про податок на додану ва ртість”, а саме не збільшено с уми податкових зобов' язань при визнанні умовного прода жу основних фондів та товарн их залишків.
Відповідно до підпункту “ ґ”пункту 9.8 статті 9 Закону Укр аїни “Про податок на додану в артість” реєстрація осіб як платників податку на додану вартість діє до дати її анулю вання, яка відбувається у вип адках, якщо особа, зареєстров ана як платник податку, не над ає податковому органу деклар ації з цього податку протяго м дванадцяти послідовних под аткових місяців або подає та ку декларацію (податковий ро зрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковув аних поставок протягом таког о періоду, а також у випадках, визначених законодавством с тосовну порядку реєстрації с уб' єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на п ідставі, визначеної у цьому п ункту, здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи.
Згідно указаного пункту с татті 9 Закону платник податк у, в обліку якого на день анулю вання реєстрації знаходятьс я товарні залишки або основн і фонди, стосовно яких був нар ахований податковий кредит у минулих або поточному подат кових періодах, зобов'язаний визнати умовний продаж таки х товарів за звичайними ціна ми та відповідно збільшити с уму своїх податкових зобов'я зань за наслідками податково го періоду, протягом якого ві дбувається таке анулювання.
Згідно акту перевірки, 31.05.201 0 року за ініціативою ДПІ у м. П олтаві, ПП “Лівс” було виключ ене з Реєстру платників ПДВ, у зв' язку з поданням деклара цій з податку на додану варті сть, які свідчать про відсутн ість оподатковуваних постав ок протягом дванадцяти послі довних податкових місяців.
В податковому періоді, про тягом якого відбулося анулюв ання реєстрації платника ПДВ відповідно до звітності з по датку на прибуток за І кварта л 2010 року підприємство мало за лишки товарно-матеріальних ц інностей в сумі 17678,00 грн. Тобто о чікувана сума умовно нарахов аного податку на додану варт ість на основні фонди станов ить 3535,60 грн. Отже, умовний прода ж повинен бути відображений у податковій декларації з ПД В за травень 2010 року. Але, як заз начено позивачем в акті, підп риємством декларація за трав ень 2010 року не була подана, а де кларація за квітень 2010 року по дана підприємством з показни ками, які свідчать про відсут ність проведеного нарахуван ня умовного продажу, чим пору шено вимоги пункту 9.8 статті 9 З акону України “Про податок н а додану вартість”.
Відповідно до підпункту 7. 7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону Укра їни “Про податок на додану ва ртість”протягом 30 днів, насту пних за днем отримання подат кової декларації, податковий орган проводить документаль ну невиїзну перевірку (камер альну) заявлених у ній даних.
Згідно підпункту “в”пункт у 4.2.2 статті 4 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами”контролюючий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі якщо контролюючий орган в наслідок проведення камерал ьної перевірки виявляє арифм етичні або методологічні пом илки у поданій платником под атків податковій декларації , які призвели до заниження аб о завищення суми податкового зобов'язання.
Підпунктом 17.1.4. статті 17 цього Закону встановлено, що у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов'язання платни ка податків за підставами, ви значеними у підпункті "в" підп ункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податк ів зобов'язаний (крім випадкі в, коли податкова декларація не приймається всупереч нор мам цього Закону) сплатити шт раф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податко вого зобов'язання, але не менш е одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян с укупно за весь строк недопла ти, незалежно від кількості п одаткових періодів, що минул и.
За висновками ДПІ у м. Полт аві, на підставі підпунктів 7.7 .5 пункту 7.7 статті 7 Закону Укра їни “Про податок на додану ва ртість”, пункту 17.1.4 статті 17 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та цільовими фондами” та Пор ядку заповнення декларації з ПДВ №166 від 30.05.1997 року, позивачем збільшено суму, що за результ атами звітного періоду підля гає сплаті платником податку до бюджету, на 3535,60 грн. із засто суванням штрафних санкцій.
Так, 20.09.2010 року позивачем бул о винесене податкове повідом лення-рішення №0025861502/0, яким визн ачено відповідачу податкове зобов' язання у розмірі 4596,28 г рн., яке складається з: 3535,60 грн. - основний платіж та 1060,68 грн. - ш трафні (фінансові) санкції.
Рішення було отримано від повідачем 29.09.2010 року, що підтвер джується копією повідомленн я про отримання поштового ві дправлення із підписом предс тавника ПП “Лівс” про отрима ння, однак, в порушення строкі в, встановлених законодавств ом, податкове зобов' язання в сумі 4596,28 грн. відповідачем не сплачено.
Крім того, як вбачається з м атеріалів справи, 06.09.2010 року Д ержавною податковою інспе кцією у м. Полтаві проведена д окументальна невиїзна перев ірка ПП "Лівс" з питань своєчас ності подання декларації з п одатку на додану вартість за травень 2010 року, за результата ми якої складено акт №7982/15-2/22525281 ві д 06.09.2010 року.
Перевіркою встановлено н есвоєчасне подання відповід ачем декларації з податку на додану вартість за травень 201 0 року по терміну подання до 21.06 .2010 року, фактично декларація д о ДПІ у м. Полтаві не подано, що є порушенням підпункту 4.1.4 пун кту 4.1 статті 4 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами".
На підставі акту перевірк и позивачем винесено податко ве повідомлення-рішення №002585150 2/0 від 20.09.2010, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.
Згідно з підпунктом 6.2.1 пун кту 6.2 статті 6 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами", у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.
Так, 14.10.2010 року позивачем було винесено першу податкову ви могу №1/1738 на суму 4507,07 грн., яку від повідачем було отримано 18.10.2010 р оку, про що свідчить підпис на корінці податкової вимоги, т а другу податкову вимогу від 22.11.2010 року №2/2328 на суму 4507.07 грн., яка направлялися відповідачу, о днак повернулася у зв' язку із відсутністю за юридичною адресою, про що свідчить акт п ро повернення направлених по даткових вимог. У зв' язку із цим, зазначена податкова вим ога була розміщена на дошці п одаткових оголошень.
Пунктом 5.2.1 статті 5 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами"визн ачено, що податкове зобов`яза ння платника податків, нарах оване контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення.
Відповідно до підпу нкту 6.2.4 Закону у разі коли пода тковий орган або пошта не мож е вручити платнику податків податкове повідомлення або п одаткові вимоги у зв'язку з не знаходженням посадових осіб , їх відмовою прийняти податк ове повідомлення або податко ву вимогу, незнаходженням фа ктичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган р озміщує податкове повідомле ння або податкові вимоги на д ошці податкових оголошень, в становленій на вільному для огляду місці біля входу до пр иміщення податкового органу . При цьому день розміщення та кої податкової вимоги вважає ться днем її вручення.
Враховуючи вищевикладене, зазначені податкові зобов'я зання на загальну суму 4507,07 є уз годженими.
Згідно з пунктом 5.4.1 с татті 5 Закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею (протягом десяти календа рних днів, наступних за днем у згодження), визнається сумою податкового боргу платника податків.
У добровільному по рядку узгоджена сума податко вого зобов`язання відповідач ем не сплачена, в порядку, пере дбаченому пунктом 5.2 статті 5 З акону не оскаржувалася.
Таким чином, не оскаржена і не сплачена відповідачем с ума податкового зобов'язання , визначена Державною под атковою інспекцією у м.Полта ві у податкових повідомлення х-рішеннях правомірно віднес ена позивачем до податкового боргу.
Відповідно до пункту 11 стат ті 11 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних ціл ьових фондів суми недоїмки, п ені у випадках, порядку та роз мірах, встановлених законами України.
На підставі пункту 11 статт і 10 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і" державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу районах у міста х, міжрайонні та об'єднані дер жавні податкові інспекції по дають до судів позови до підп риємств, установ, організаці й та громадян про стягнення з аборгованості перед бюджето м і державними цільовими фон дами за рахунок їх майна.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про пра вомірність та обґрунтованіс ть позовних вимог Державної податкової інспекції у м. Пол таві та необхідність задовол ення адміністративного позо ву.
Відповідно до частини 1 стат ті 256 Кодексу адміністративно го судочинства України поста нови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, ви конуються негайно.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183- 2 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністратвиний поз ов Державної податкової інсп екції у м. Полтаві до Приватно го підприємства "Лівс" про стя гнення податкового боргу зад овольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Лівс" (код ЄДРПОУ 22525281) податковий борг по податку н а додану вартість в розмірі 450 7,07 грн. на р/р 31117029700002, код бюджетної класифікації платежу 14010100, оде ржувач УДК у місті Полтаві, ЗК ПО 34698804, банк одержувача ГУДКУ у Полтавській області, МФО 831019.
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з момен ту отримання копії постанови з одночасним поданням її коп ії до суду апеляційної інста нції.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2011 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15102548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні