5/26
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33023 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" березня 2008 р. Справа № 5/26
Господарський суд Рівненської області у складі судді Войтюка В.Р. розглянувши справу
за позовом Рівненського транспортного прокурора в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Рівненське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до відповідача Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агродар"
про стягнення в сумі 5547 грн. 60 коп.
Представники:
Від прокуратури: Микулін В.І.
Від позивача : Микулін І.М. І.М. дов. № 03-02/1663 від 01.10.07 р.
Від відповідача : Тарасюк А.П. дов. б/н від 27.03.08 .
Статті 20, 22 Господарського процесуального кодексу України роз`яснені.
СУТЬ СПОРУ:
Рівненський транспортний прокурор звернувся до господарського суду Рівненської області з позовною заявою в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Рівненське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агродар" про стягнення адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення середньооблікової чисельності працюючих інвалідів у межах нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році в розмірі 5 342 грн. 00 коп. та нарахованої пені в сумі 205 грн.60 коп
19 березня 2008 року позивач надіслав заяву про уточнення позовних вимог та пені № 04-02/983 від 19.03.08 р. у якій просить суму позовних вимог змінити та стягнути з відповідача 2 671 грн. 00 коп. адміністративно-господарської санкції та 205 грн. 60 коп. пені. Дана заява підтримана прокурором.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача повністю підтримали уточнені позовні вимоги.
Відповідач надав відзив на позов у якому зазначив, що позовні вимоги СВК "Агродар" визнає у повному обсязі. У судовому засіданні представник СВК "Агродар" підтвердив визнання позовних вимог.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення прокурора, представників позивача та відповідача, вивчивши подані ними письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, місцевий господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з огляду на таке.
Відповідно до вимог ст.121 Конституції України та п.2 ст.5, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру", на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави при наявності порушень або загрози порушень економічних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Право на звернення прокурора до господарського суду в інтересах держави передбачено ст. 121 Конституції України, п. 6 ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" та ст. 2 ГПК України.
Відповідно до ч.ч.1, 2 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі –Закон), для підприємств, установ організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Згідно Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік (форма №10-ПІ), поданого відповідачем до Рівненського обласного відділення соціального захисту інвалідів 28.01.2007 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2006 році склала 12 осіб. Фонд оплати праці штатних працівників становив 64,1тис.грн.. На виконання статті 19 Закону підприємство зобов'язане створити одне робоче місце для працевлаштування інвалідів, проте в 2006 році не було працевлаштовано жодного інваліда. Середньорічна заробітна плата штатного працівника на підприємстві відповідачем визначена самостійно і становить 5 342 грн. 00 коп. Таким чином сума штрафної санкції, яка сплаті за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом , відповідно до ст.20 вказаного вище Закону, складає 2 671 грн. 00 коп. В добровільному порядку вказана штрафна санкція не сплачена.
Відповідно до вимог ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 233, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2007 року за № 522/13819, який набрав чинності 9 червня 2007 року, для підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Позивачем нарахована Відповідачу пеня за період з 9 червня 2007 року по 20 лютого 2008 року в розмірі 205 грн. 60 коп.
Згідно ч.1 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю (далі - підприємство), де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Частиною 4 цієї ж статті встановлено, що Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Станом на 27.03.2008 року відповідач не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання у 2006 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 2 671 грн. 00 коп., а також пеню в розмірі 205 грн. 60 коп.
Згідно ч.ч. 14 і 15 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
З врахуванням вищевикладеного позовні вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 2 671 грн. 00 коп. та пені в сумі 205 грн. 60 коп. підтверджуються матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі з покладенням на відповідача судових витрат та витрат на оплату інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
Керуючись ст.ст.49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агродар" (35713, с.Спасів, Здолбунівський район, Рівненська область, код ЄДРПОУ 30716908, р/р 26007449572001 в РФ КБ "Приватбанк", МФО 333391) на користь Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Замкова, 10а/1, м. Рівне, р/р 31216230700002 Банк ГУДКУ Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 22586331) 2 671 грн. 00 коп. штрафних санкцій та пеню в сумі205 грн.60 коп.
3. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Агродар" (35713, с.Спасів, Здолбунівський район, Рівненська область, код ЄДРПОУ 30716908, р/р 26007449572001 в РФ КБ "Приватбанк", МФО 333391) в доход Державного бюджету України 102 грн. 00 коп. державного мита та 118 грн. 00 коп. плати за послуги по інформаційно-технічному забезпеченню судового процесу.
4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя
підписано "31" березня 2008 р.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2008 |
Оприлюднено | 09.04.2008 |
Номер документу | 1510470 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні