Ухвала
від 29.03.2011 по справі 2-а-15283/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-15283/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Огурцов О.П.

Суддя-доповідач: Грищен ко Т.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"29" березня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Грищенко Т.М.,

суддів Лічевецького І.О., Мацедонс ької В.Е.,

при секретарі Загродському В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Спеціалізованої Де ржавної податкової інспекці ї у м. Києві по роботі з велики ми платниками податків на по станову Окружного адміністр ативного суду міста Києва ві д 27 січня 2011 р. у справі за адміні стративним позовом Приватно го акціонерного товариства " МТС УКРАЇНА" до Спеціалізова ної Державної податкової інс пекції у м. Києві по роботі з в еликими платниками податків про визнання недійсним пода ткового повідомлення-рішенн я, -

встановив:

У жовтні 2010 року позивач звернувся до суду з позовом д о відповідача про визнання н едійсним податкового повідо млення-рішення №0000604210/0 від 30.09.2010.

Постановою Окружного адм іністративного суду міста Ки єва від 27 січня 2011 р. позов задов олено.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, відпові дач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального п рава, та прийняти нову, якою ві дмовити у задоволенні позову .

Судом встановлено, що Прив атне акціонерне товариство " МТС Україна" зареєстроване П ечерською районною державно ю адміністрацією у місті Киє ві 24.01.1995, взято на податковий об лік Державною податкової інс пекцією у Печерському районі міста Киває 17.02.2000 за № 22954 та з 21.03.2002 п еребуває на обліку в Спеціал ізованій державній податков ій інспекції у місті Києві по роботі з великими платникам и податків.

З 17.09.2010 по 31.09.2010 Спеціалізованою державною податковою інспек цією у місті Києві по роботі з великими платниками податкі в проведено документальну н евиїзну перевірку Приватног о акціонерного товариства " МТС Україна" з питання формув ання податкового кредиту з п одатку на додану вартість за квітень, травень 2010 року по ТОВ "Мультістрім" (код за ЄДРПОУ 3669 0964), ТОВ "Комсвіт" (код за ЄДРПОУ 3 6010427), ТОВ ЗСК "Мобайл" (код за ЄДР ПОУ 35076686), ТОВ "Сімбіан" (код за ЄД РПОУ 34836060), ТОВ "СТС-Генпідряд" (ко д за ЄДРПОУ 32375423), ТОВ "ОСМП" (код з а ЄДРПОУ 34413224). Перевірка прово дилась на підставі отриманих податкових накладних за пер іод: квітень 2010 року по ТОВ "ОСМ П", ТОВ "Мультістрім", ТОВ "СТС-Г енпідряд" та травень 2010 року по ТОВ ЗСК "Мобайл", деклараціях з податку на додану вартість за квітень - травень 2010 року з д одатками та "Системи автомат изованого співставлення под аткових зобов'язань і податк ового кредиту в розрізі конт рагентів на рівні ДПА Україн и".

Перевіркою встановлено по рушення підпунктів 7.2.3, 7.2.4, 7.2.5 пун кту 7.2, підпункту 7.4.1 пункту 7.4, під пункту 7.5.1 пункту 7.5 статі 7 Закон у України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ", а саме завищення задекларов аних Приватним акціонерним т овариством "МТС Україна" пока зників у рядку 10.1 Декларацій « придбання з ПДВ на митній тер иторії України товарів (посл уг) та основних фондів з метою їх використання у межах госп одарської діяльності платни ка податку для здійснення оп ерацій, які підлягають опода ткуванню за ставкою 20 % та 0%», в р езультаті чого включено до с кладу податкового кредиту за квітень - травень 2010 року пода ток на додану вартість в сумі 3 260 720,00 грн., в тому числі за квіте нь 2010 року - 1 396 381,00 грн. та за травен ь 2010 року - 1 864 339,00 грн.

За результатами перевірки складено акт № 471/42-10/14333937 від 21.092010 на підставі якого винесено под аткове повідомлення - рішенн я №0000604210/0 від 30.09.2010, яким визначено суму податкового зобов'язан ня з податку на додану вартіс ть на загальну суму 4 706 647,00 грн., у тому числі за основним плате жем у розмірі 3 260 720, 00 грн. та штра фні (фінансові) санкції у розм ірі 1 443 927,00 грн.

Позивач не погоджується з в инесеним податковим повідом ленням - рішенням та вважає йо го таким, що підлягає визнанн ю недійним з огляду на те, що п озивачем та контрагентами - п остачальниками: ТОВ «Мультіс трім», ТОВ «Комсвіт», ТОВ ЗСК « Мобайл», ТОВ «СІмбіан», ТОВ «С ТС-Геннідряд», ТОВ «ОСМП», які не визнані в судовому порядк у фіктивними та їх державна р еєстрація не скасована, здій снювались фінансово-господа рські операції, зокрема, були укладені господарські догов ори, що виконувались належни м чином, а податкові накладні за зазначеними операціями н алежним чином відображались у книзі обліку та продажу тов арів, а тому суми податку на до дану вартість, зазначені в от риманих від перелічених пост ачальників податкових накла дних правомірно віднесені п озивачем до складу податково го кредиту.

Відповідно до підпункту 7.2.3 п ункту 7.2 статті 7 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" податкова накладна скла дається у момент виникнення податкових зобов'язань прода вця у двох примірниках. Оригі нал податкової накладної над аються покупцю, копія залиша ється у продавця товарів (роб іт, послуг). Для операцій, що оп одатковуються і звільнені ві д оподаткування, складаються окремі податкові накладні. П одаткова накладна є звітним податковим документом і одно часно розрахунковим докумен том. Податкова накладна випи сується на кожну повну або ча сткову поставку товарів (роб іт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не міст ить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частк ово поставлених товарів зазн ачається в додатку до податк ової накладної у порядку, вст ановленому центральним орга ном державної податкової слу жби України, та враховується у визначенні загальних пода ткових зобов'язань. Платники податку повинні зберігати п одаткові накладні протягом с троку, передбаченого законод авством для зобов'язань із сп лати податків.

Підпунктом 7.2.4 пункту 7.2 статт і 7 зазначеного Закону встано влено, що право на нарахуванн я податку та складання подат кових накладних надається ви ключно особам, зареєстровани м як платники податку у поряд ку, передбаченому статтею 9 ць ого Закону.

Згідно зі підпунктом 7.2.6 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" податкова накл адна видається платником под атку, який поставляє товари (п ослуги), на вимогу їх отримува ча, та є підставою для нарахув ання податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підс тавою для нарахування податк ового кредиту при поставці т оварів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платі жних систем, банківськими аб о персональними чеками у меж ах граничної суми, встановле ної Національним банком Укра їни для готівкових розрахунк ів, є належним чином оформлен ий товарний чек, інший платіж ний чи розрахунковий докумен т, що підтверджує прийняття п латежу постачальником від от римувача таких товарів (посл уг), з визначенням загальної с уми такого платежу, суми пода тку та податкового номера по стачальника. У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову нак ладну або при порушенні ним п орядку її заповнення отримув ач таких товарів (послуг) має п раво додати до податкової де кларації за звітний податков ий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є п ідставою для включення сум ц ього податку до складу подат кового кредиту. До заяви дода ються копії товарних чеків а бо інших розрахункових докум ентів, що засвідчують факт сп лати податку внаслідок придб ання таких товарів (послуг).

З аналізу зазначених норм п рава вбачається, що ними щодо покупця товару передбачено тільки обов'язок щодо зберіг ання податкових накладних т а право додати до податкової декларації за звітний подат ковий період заяву зі скарго ю на постачальника у разі від мови з його боку надати подат кову накладну або при поруше нні ним порядку її заповненн я. З урахуванням вище наведен ого суд дійшов правильного в исновку про те, що позивачем н е могло бути допущено поруше ння зазначених норм права з у рахуванням того, що як не запе речується відповідачем та пі дтверджується матеріалами с прави, позивачем зберігання та облік податкових накладни х проводився належним чином.

Підпунктом 7.4.1, пункту 7.4 статт і 7 зазначеного Закону встано влено, що податковий кредит з вітного періоду визначаєтьс я виходячи із договірної (кон трактної) вартості товарів (п ослуг), але не вище рівня звича йних цін, у разі якщо договірн а ціна на такі товари (послуги ) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної цін и на такі товари (послуги), та с кладається із сум податків, н арахованих (сплачених) платн иком податку за ставкою, вста новленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протя гом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виг отовленням товарів (у тому чи слі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викорис тання в оподатковуваних опер аціях у межах господарської діяльності платника податку , придбанням (будівництвом, сп орудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку. Право на нара хування податкового кредиту виникає незалежно від того, ч и такі товари (послуги) та осно вні фонди почали використову ватися в оподатковуваних опе раціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податково го періоду, а також від того, ч и здійснював платник податку оподатковувані операції про тягом такого звітного податк ового періоду.

Згідно із підпунктом 7.4.5 пунк ту 7.4 статті 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість " не підлягають включенню до с кладу податкового кредиту су ми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбання м товарів (послуг), не підтверд жені податковими накладними чи митними деклараціями (інш ими подібними документами зг ідно з підпунктом 7.2.6 цього пун кту). У разі коли на момент пер евірки платника податку орга ном державної податкової слу жби суми податку, попередньо включені до складу податков ого кредиту, залишаються не п ідтвердженими зазначеними ц им підпунктом документами, п латник податку несе відповід альність у вигляді фінансови х санкцій, установлених зако нодавством, нарахованих на с уму податкового кредиту, не п ідтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статт і 7 зазначеного Закону встано влено, що датою виникнення пр ава платника податку на пода тковий кредит вважається дат а здійснення першої з подій: а бо дата списання коштів з бан ківського рахунку платника п одатку в оплату товарів (робі т, послуг), дата виписки відпов ідного рахунку (товарного че ка) - в разі розрахунків з вико ристанням кредитних дебетов их карток або комерційних че ків; або дата отримання подат кової накладної, що засвідчу є факт придбання платником п одатку товарів (робіт, послуг ).

Відповідно до підпунктів 7.7 .1 та 7.7.2 Закону України "Про пода ток на додану вартість" сума п одатку, що підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету або б юджетному відшкодуванню, виз начається як різниця між сум ою податкового зобов'язання звітного податкового період у та сумою податкового креди ту такого звітного податково го періоду. При від'ємному зна ченні суми, розрахованої згі дно з підпунктом 7.7.1 цього пунк ту, така сума враховується у з меншення суми податкового бо ргу з цього податку, що виник з а попередні податкові період и (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідн о до закону), а при його відсут ності - зараховується до скла ду податкового кредиту насту пного податкового періоду. Я кщо у наступному податковому періоді сума, розрахована зг ідно з підпунктом 7.7.1 цього пун кту, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню пі длягає частина такого від'єм ного значення, яка дорівнює с умі податку, фактично сплаче ній отримувачем товарів (пос луг) у попередніх податкових періодах постачальникам так их товарів (послуг); залишок ві д'ємного значення після бюдж етного відшкодування включа ється до складу податкового кредиту кожного наступного п одаткового періоду лише в ча стині суми податку фактично сплаченої отримувачем поста чальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшк одування наступного звітног о періоду.

Відповідно до пунктів 10.1 та 1 0.2 статті 10 Закону України "Про податок на додану вартість" о собами, відповідальними за н арахування, утримання та спл ату (перерахування) податку д о бюджету, є платники податку , визначені у статті 2 цього За кону. Платники податку, визна чені у підпунктах "а", "в", "г", "д" пу нкту 10.1 цієї статті З аналізу з азначених норм права виплива є те, що платник податку на дод ану вартість не може включат и до складу податкового кред иту та несе відповідальність за включення до нього суми п одатку не підтвердженої пода тковими накладними чи митним и деклараціями (іншими подіб ними документами згідно з пі дпунктом 7.2.6 цього пункту, тіл ьки відсутність зазначених д окументів позбавляє платник а податку на додану вартість права на включення до складу податкового кредиту суми сп лаченої постачальникам това ру в ціні придбання.

З урахуванням вище наведен ого колегія суддів погоджуєт ься з рішенням суду першої ін станції та вважає, що суд дійш ов правильного висновку про те, що право платника податку на додану вартість на відшко дування з бюджету податку, сп лаченого постачальниками то варів в ціні придбання, в сумі , що перевищує суму податково го зобов'язання за відповідн ий звітний період, не залежит ь від виконання постачальник ами цих товарів своїх податк ових зобов'язань, у випадку не виконання контрагентом свог о зобов'язання це тягне відпо відальність та негативні нас лідки саме для нього та зазна чена обставина не може бути п ідставою для позбавлення пла тника податку права на відшк одування податку на додану в артість, у разі, якщо останні й виконав всі передбачені за коном умови стосовно отриман ня такого відшкодуванні та м ає необхідні документи на пі дтвердження розміру такого п одаткового кредиту. Господар ські операції проведені пози вачем з контрагентами - поста чальниками: ТОВ «Мультістрім », ТОВ «Комсвіт», ТОВ ЗСК «Моба йл», ТОВ «СІмбіан», ТОВ «СТС-Ге ннідряд», ТОВ «ОСМП»та визна чення розміру податкового кр едиту підтверджується подат ковими накладними та реєстра ми отриманих та виданих пода ткових накладних за зазначен ими контрагентами.

Посилання апелянта на те, що у разі неподання підприємст вами постачальниками до пода ткового органу декларацій з податку на додану вартість з а відповідний звітний період , та податкові накладні випис ані такими постачальника у ц их звітних періодах, вважают ься такими, що заповнені з пор ушенням вимог Порядку заповн ення податкової накладної за твердженого наказом державн ої податкової адміністрації № 165 від 30.05.1997 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 23.06.1997 за № 233/2037, є необґрунтова ним, оскільки ні зазначеним П орядком, ні нормами Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" не передбачено мож ливості визнання податкової накладної недійсною у випад ку не подання підприємствами - постачальниками до податко вого органу декларацій з под атку на додану вартісь за від повідний звітний період.

Інших аргументів, крім не по дання контрагентами деклара цій з податку на додану варті сть, визнання поданих ними де кларацій недійсними чи відс утністі в них показників, СДП І у м.Києві по роботі з великим и платниками податків не нав едено, також відповідачем не було встановлено та доведен о суду, що відомості, які міст яться в цих документах, непов ні, недостовірні та суперечл иві або вони є наслідком укла дання нікчемного правочину, що спростовується наданими п одатковими накладними, реєст рами отриманих та виданих по даткових накладних та копіям и договорів, акта виконаних р обіт, заяви про залік зустрі чних однорідних вимог.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на вище викладене, колегія погоджується з висно вком суду, що оскільки розмір податкового кредиту повніст ю підтверджується податкови ми накладними, а позивач не мо же нести відповідальності за неподання, визнання "недійсн ими", або відсутність показни ків в деклараціях з податку н а додану вартість своїх конт рагентів, а також з урахуванн ям того, що відповідачем не до ведено, що формування податк ового кредиту є наслідком ні кчемних правочинів, то відпо відач помилково дійшов висно вку про те, що позивачем було п орушено підпункти 7.2.3, 7.2.4, 7.2.5 пунк ту 7.2, підпункт 7.4.1 пункту 7.4, підпу нкт 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України "Про податок на додан у вартість", а податкове повід омлення - рішення №0000604210/0 від 30.09.2010 підлягає визнанню недійсни м.

Заслухавши суддю-до повідача, перевіривши матері али справи та доводи апеляці йної скарги, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга п ідлягає залишенню без задово лення, а постанова суду - без змін з таких підстав.

Згідно зі п. 1 ч. 1 ст. 199, ч. 1 с т. 200 КАС України суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 195, 198, 200, 205, 206 К АС України, суд, -

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Спеці алізованої Державної податк ової інспекції у м. Києві по ро боті з великими платниками п одатків - залишити без задов олення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 27 січня 2011 р. - залишити б ез змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.

Головуючий суддя Т.М.Грищенко

Судді І.О.Лічевецький

В.Е.Мацедонська

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15107274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-15283/10/2670

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні