1/129-10-5205
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" квітня 2011 р. Справа № 1/129-10-5205
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:
головуючого судді Пироговського В.Т.,
суддів Картере В.І., Жекова В.І.,
секретар судового засідання Чеголя Є.О.
за участю представників сторін:
від ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області не з'явилися
від ПП „Транс-Оптім-2008” не з'явилися
розглянула апеляційну скаргу
Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області
на ухвалу господарського суду Одеської області (про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі)
від 28.02.2011р.
у справі № 1/129-10-5205
за заявою Приватного підприємства „Транс-Оптім-2008”
боржник: Приватне підприємство „Транс-Оптім-2008”
про визнання боржника банкрутом
Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 14.04.2011р. прийнята до провадження та призначена до розгляду на 27.04.2011р. апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області на ухвалу господарського суду Одеської області від 28.02.2011р. у справі № 1/129-10-5205.
Учасники судового процесу повідомлені належним чином про час і місце розгляду апеляційних скарг, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Апеляційна скарга розглянута за правилами ст. 102 ГПК України.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 09.12.2010р. за заявою ліквідатора Приватного підприємства „Транс-Оптім-2008” порушено провадження у справі про банкрутство ПП „Транс-Оптім-2008” в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою суду від 22.12.2010р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута Соколова Дмитра Анатолійовича, зобов'язано провести ліквідаційні заходи, передбачені Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, та надати суду ліквідаційний баланс і звіт ліквідатора на затвердження.
Ухвалою господарського суду першої інстанції від 28.02.2011р. зі справи № 1/129-10-5205 (Суддя Найфлейш В.Д.): затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ПП „Транс-Оптім-2008”; ліквідовано та припинено юридичну особу ПП „Транс-Оптім-2008”, з виключенням його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; вимоги, які не задоволені за недостатністю майна ухвалено вважати погашеними відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”; зобов'язано ліквідатора провести заходи щодо ліквідації підприємства, забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання у відповідності з ч.2 ст.34 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, про що повідомити суд; повноваження ліквідатора припинено; провадження у справі 1/129-10-5205 припинено.
Не погоджуючись з ухвалою суду ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області звернулось до Одеського апеляційного господарського суду апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу суду першої інстанції від 28.02.2011р. зі справи № 1/129-10-5205 скасувати, справу передати на розгляд до господарського суду Одеської області, посилаючись на порушення судом норм процесуального та матеріального права при прийнятті оскарженого судового рішення.
Зокрема, особа, яка подала апеляційну скаргу зазначає:
-відповідно до положень п.п. 78.1.7. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків є самостійною підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки. Однак, оскаржувана ухвала господарського суду Одеської області від 28.02.2011р. у цій справі перешкоджає проведенню такої перевірки, оскільки цією ухвалою припинено суб'єкт господарювання;
-під час здійснення ліквідаційної процедури ліквідатор –Соколов Д.А. не звертався до органів ДПІ із запитом про наявність заборгованості ПП „Транс-Оптім-2008” перед державою чи перебування належного йому майна під заставою. Отже, ліквідатором не вжито всіх заходів щодо формування ліквідаційної маси, виявлення кредиторів та майна боржника.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, повноту та об'єктивність дослідження обставин справи, колегія суддів встановила:
Приватним підприємством „ПК „ПРОФІ БМП” (виконавець) та Приватним підприємством „Транс-Оптім-2008” (замовник) укладено договір від 15.03.2010р. № 1/15-0310 згідно із яким замовник отримав гідравлічне обладнання на загальну суму 357 800грн., що підтверджується видатковою накладною від 21.05.2010р. № РН-110501 та податковою накладною (а.с. 17-18).
На виконання умов договору щодо сплати вартості продукції виконавець направив замовнику рахунок фактуру від 01.04.2010р. № СФ-0000115 (а.с. 16).
Згідно із актом звірки взаємних розрахунків станом на 01.11.2010р., заборгованість ПП „Транс-Оптім-2008” становить 357 800,00грн.(а.с. 19).
Заявлена претензія щодо сплати боргу залишена без задоволення (а.с. 11).
У зв'язку із відсутністю можливості задовольнити вимоги кредиторів засновником ПП „Транс-Оптім-2008” прийнято рішення від 30.11.2010р. № 3, яким припинено діяльність ПП „Транс-Оптім-2008”, призначено ліквідаційну комісію у складі: Соколов Дмитро Анатолійович –голова комісії; Соколова віра Борисівна –член комісії.
Ліквідатором Приватного підприємства „Транс-Оптім-2008” прийнято рішення від 01.12.2010р. про звернення до господарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження у справі про визнання Приватного підприємства „Транс-Оптім-2008” банкрутом в порядку ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у зв'язку з неможливістю погашення кредиторської заборгованості.
Відповідно до частини 1 статті 51 Закону про банкрутство, якщо вартість майна боржника –юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор( ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Згідно із ч. 4 статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи розміщує в друкованих засобах масової інформації, в яких публікується відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Комісія вживає усіх можливих заходів, щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.
За приписами ч. 1 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, та про результати їх розгляду.
Згідно із ч. 3 ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 ГК України, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” є: оцінка вартості майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу, що обов'язково перевіряється органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливе лише після закінчення строку встановленого для заявлення кредиторами вимог, передбаченого ст. 105 ЦК України.
Між тим, на момент звернення з вказаною заявою до господарського суду ПП „Транс-Оптім-2008” знаходилося на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Комінтернівському районі Одеської області, однак заявником не надано доказів повідомлення вказаного податкового органу про ліквідацію ПП „Транс-Оптім-2008”.
Разом з тим, вказаний державний орган є потенційним, явним (у розумінні статті 60 ГК України) кредитором боржника.
Крім того, заявником не виконано вимогу частини 5 статті 60 ГПК України про перевірку достовірності та повноти ліквідаційного балансу в обов'язковому порядку органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
Заявником не виконано вимогу частини 4 статті 105 ЦК України та не здійснено розміщення в друкованих засобах масової інформації, в яких публікується відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї.
Дотримання зазначених вимог законодавства має істотне значення для правильного вирішення справи, так як здійснення ліквідатором заходів у ліквідаційній процедурі спрямоване на задоволення вимог кредиторів за рахунок продажу майна боржника.
Правова позиція, щодо необхідності дотримання заявником порядку передбаченого частиною 4 статті 105 ЦК України при зверненні із заявою про порушення справи про банкрутство за правилами статті 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” наведена у постанові Верховного Суду України від 10.06.2008 року у справі №15/682-б та постановах Вищого господарського суду України від 13.10.2009р. у справі №5/591/08, від 10.02.2010 року у справі №18/198/09 та від 03.03.201 року у справі №2/60/09.
За таких обставин, заява боржника про порушення провадження у справі про банкрутство підлягала поверненню, відповідно до положень частини 1 статті 8, статті 9 та статті 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” як така, що подана боржником без дотримання вимог чинного законодавства у випадках ініціювання процедури банкрутства при самоліквідації боржника.
Відповідно до частини 2 статті 101 ГПК України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Постановою Пленуму Верховного Суду України №15 „Про судову практику в справах про банкрутство” від 18.12.2009 року (пункт 36) роз'яснено: „Законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора (кредиторів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрутство боржника, або коли порушено провадження у справі про банкрутство підприємств, стосовно яких діє законодавча заборона порушувати справи про банкрутство. У таких випадках судам слід припиняти провадження у справі на підставі пункту 7 частини першої статті 40 Закону (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1.1 частини першої статті 80 ГПК України ( за відсутністю предмету спору)
Враховуючи викладене колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що оскаржену ухвалу господарського суду першої інстанції від 28.02.2011р. зі справи № 1/129-10-5205 слід скасувати, провадження у справі припинити.
Керуючись п.1.1. ст. 80, ст.ст. 85,99,101-106 ГПК України колегія суддів
Постановила:
Ухвалу господарського суду Одеської області від 28.02.2011р. зі справи №1/129-10-5205 скасувати, провадження у справі припинити.
Постанова в порядку ст.105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуючий суддя
В.Т. Пироговський
Судді
В.І. Картере
В.І. Жеков
Повний текст постанови підписано 28.04.2011р.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2011 |
Оприлюднено | 04.05.2011 |
Номер документу | 15114485 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Пироговський В.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні