Б24/387-10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.04.2011 року Справа № Б24/387-10
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Джихур О.В. (доповідач)
суддів: Виноградник О.М., Лисенко О.М.
при секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.
представники сторін в судове засідання не з'явились, про часта місце судового засідання повідомлені належним чином
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Новомосковськ
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 03 лютого 2011 року у справі № Б24/387-10
за заявою Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Новомосковськ
до Приватного підприємства фірми “Сплав –ОБСД”, м. Новомосковськ
про визнання банкрутом,-
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарський суд Дніпропетровської області від 03 лютого 2011 року (суддя Калиниченко Л.М.) провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства фірми “Сплав –ОБСД” припинено.
Ухвала господарського суду винесена на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України та мотивована тим, що відповідно до ст.1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” визначені Новомосковською об'єднаною державною податковою інспекцією у м. Новомосковську (далі Новомосковська ОДПІ) грошові вимоги до боржника складаються з сум штрафних санкцій за порушення податкового законодавства і не можуть бути зарахованими до складу грошових зобов'язань, які покладаються в основу кредиторських вимог, тому наявність таких грошових вимог не може бути підставою для порушення провадження у справі про банкрутство.
Не погодившись з вказаною ухвалою Новомосковська ОДПІ оскаржує її на предмет порушення судом норм матеріального права.
Посилаючись на положення Закону України “Про систему оподаткування” скаржник зазначає, що безспірними вимогами податкових органів як кредиторів є грошові зобов'язання у вигляді непогашених податкових зобов'язань платника податків, а також нараховані йому пеня та штрафні санкції. Відповідно до Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” пеня, штраф та інші фінансові санкції, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства залежно від характеру таких заходів та органів, що їх застосовують, вважаються публічно –правовими санкціями, та зараховуються до грошових зобов'язань платника податків. До того ж скаржник зауважує, що до заяви про визнання боржника банкрутом було додано копію виконавчого листа Дніпропетровського окружного суду про звернення стягнення на активи з Приватного підприємства фірми “Сплав –ОБСД” на користь держави суму податкового боргу в розмірі 845 грн. 13 коп. та копію постанови відділу ДВС Новомосковського МРУЮ про повернення виконавчого документа стягувачеві, у зв'язку з відсутністю майна та грошових коштів боржника, на які можливо було б звернути стягнення. Вищезазначене, на думку скаржника, доводить той факт що грошові вимоги Новомосковська ОДПІ до боржника є безспірними, оскільки підтверджені виконавчими документами.
Новомосковська ОДПІ просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області та передати справу на новий розгляд.
Представники сторін у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином. Про причини своєї неявки суд не повідомили.
Перевіривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства фірми “Сплав –ОБСД”, м. Новомосковськ порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 31 грудня 2010 року за ознаками ст.52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі Закон про банкрутство) за заявою Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Новомосковську.
Як на підставу порушення справи про банкрутство вказаного боржника Державна податкова інспекція посилалась на неподання боржником до податкового органу декларацій по податку на прибуток, по податку на додану вартість та розрахунку по комунальному податку у зв'язку з чим до боржника були застосовані штрафні санкції на загальну суму 3 274, 26 грн.
Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно складають не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Інше передбачено ч.1 ст.52 вказаного Закону, згідно з якою заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру вимог до боржника.
Отже, відповідно до приписів Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” для порушення справи про банкрутство як за загальною, так і за особливою процедурою (зокрема, процедурою банкрутства відсутнього боржника) грошові вимоги ініціюючого кредитора повинні мати безспірний характер.
Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” встановлено, що безспірними є вимоги кредиторів, визнані боржником, інші вимоги кредиторів, підтверджені виконавчими документами чи розрахунковими документами, за якими відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника.
Статтею 1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” визначено, що кредитором є юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Під податком, збором (обов'язковим платежем) на підставі ст.2 Закону України “Про систему оподаткування” слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками в порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Вичерпний перелік загальнодержавних та місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів) встановлено статтями 14 та 15 цього Закону. Податки і збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено зазначеним Законом, сплаті не підлягають.
Передбачені Законом України “Про державну податкову службу в Україні” пеня, штраф, інші фінансові санкції, що застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства, в перелік загальнодержавних та місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених статтями 14 та 15 Закону України “Про систему оподаткування”, не включені.
З огляду на наведене, вказаний Закон не відносить суми неустойки (штрафів, пені) і фінансових санкцій тощо, що стягуються до бюджетів за порушення податкового законодавства, до категорії податків і зборів (обов'язкових платежів).
Юридичне значення при порушенні справи про банкрутство за заявою ініціюючого кредитора –ДПІ має факт наявності податкового боргу платника податків, а Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” не передбачає можливості порушення справи про банкрутство як за загальною, так і за спрощеною процедурою у відсутності безспірних вимог ініціюючого кредитора.
Отже, судова колегія погоджується з висновком господарського суду, що наявність лише штрафних санкцій за порушення податкового законодавства не може бути підставою для порушення провадження у справі про банкрутство.
За викладених обставин, судова колегія вважає, що господарський суд Дніпропетровської області правомірно припинив провадження у справі на підставі п.1.1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України.
Таким чином ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 03 лютого 2011 року відповідає діючому законодавству, підстави для її скасування відсутні.
Керуючись статтями 103-106 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 03 лютого 2011 року у справі № Б24/387-10 залишити без змін.
Апеляційну скаргу Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Новомосковськ залишити без задоволення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя О.В.Джихур
Суддя О.М. Виноградник
Суддя О.М. Лисенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2011 |
Оприлюднено | 04.05.2011 |
Номер документу | 15116460 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні