Постанова
від 17.02.2011 по справі 2а-1061/11/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 лютого 2011 р.  

Справа №2а-1061/11/1/0170

    

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Суслової Є.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АРК до товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» про стягнення заборгованості

                                                ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось з позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АРК до товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» про стягнення заборгованості недоїмки зі сплати страхових внесків в сумі 13 643, 93 гривень, штрафних санкцій в сумі 970,44 гривень та пені в сумі 534,23 гривень на загальну суму 15 148, 60 гривень.

У судове засідання сторони не з’явились, повідомлені належним чином про місце, дату та час проведення судового засідання. Позивачем надіслано картки особового рахунку в підтвердження позовних вимог та клопотання про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача заперечення до суду не надіслав.  

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив розглядати справу за відсутністю представників сторін, повідомлених належним чином про дату та місце розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають  задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, а також забезпечує збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до п. 7 частини 1 статті 64, абзацом 8 частини З статті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду з позовами про стягнення недоїмки

Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АРК, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно відшкодування витрат на виплату пільгових пенсій являється публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІУ від 09.07.2003 року (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» являється юридичною особою та зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду в м. Ялта АРК.

Таким чином, товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс»   являється страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс»    під час здійснення підприємницької діяльності використовує працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, що підтверджується відомостями, зазначеними відповідачем в розрахунку суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за червень – листопад 2010 року.

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статті 17 Закону страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Відповідно до частини 3 статті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески.

Частиною 6 статті 20 Закону встановлено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до якого відноситься позивач, встановлений зазначеною нормою закону - один календарний місяць.

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статті 17 Закону страхувальник зобов’язаний   подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Відповідно до частини 3 статті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески.

Судом встановлено, що відповідно до розрахунку суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» зобов'язалось сплатити суму внесків, що підлягають сплаті за червень – листопад 2010 року в розмірі 12 985,76 гривень, в тому числі за червень 2010 року в сумі 2 296, 80 гривень,  за липень 2010 року в мусі  2217,60 гривень, за серпень 2010 року в сумі 2 231, 10 гривень, за вересень 2010 року в сумі  2 231, 10 гривень, за жовтень 2010 року в сумі 2 280,68 гривень, за листопад 2010 року в сумі 1 728, 48 гривень.

Відповідно до акту перевірки Управління Пенсійного фонду в м. Ялта від 23.09.2010 року за № 216 виявлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» пункту 1 ст. 4 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 р. за № 400/97-ВР, пунктів 1, 2 ст. 19 та пункту 2 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІУ від 09.07.2003 року, пункту 4.1 Інструкції про порядок начислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в пенсійний фонд України, затвердженої постановою правління ПФУ віл 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 16.01.2004 року № 64/8663, в результаті чого донараховані страхові внески по ставці 2 % в сумі 658,17 гривень.

Судом встановлено, що згідно із зазначеного акту перевірки товариству з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» донараховано суму внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в розмірі 658, 17 гривень, який отримано останнім 23.09.2010 року та оскаржений не був.  

Відповідно розрахунку суми позовних вимог по стягненню заборгованості страхових внесків на обов'язкове пенсійне страхування товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» заборгованість по страховим внескам за червень-листопад 2010 року в розмірі 12 985,76 гривень та сума страхових внесків донарахованих за актом перевірки № 216 від 23.09.2010 року в розмірі 658, 17 гривень не погашена.

Отже, в порушення п.п. 4,6 частини 2 статті 17, частини 6 статті 20 Закону відповідач своєчасно не сплатив зазначену ним в розрахунках суми страхових внесків за червень-листопад 2010 року та суму страхових внесків за актом перевірки № 216, всього недоїмка по сплаті страхових внесків складає 13 643, 93 гривень.

Відповідно до частини 10 статті 20 Закону  якщо страхувальники  несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом. Право застосування фінансових санкцій п. 6 частини 1 статті 64 Закону надано територіальним органам Пенсійного фонду. Частиною 17 статті 106 встановлено, що від імені виконавчих органів Пенсійного фонду накладати фінансові санкції мають право  начальники управлінь Пенсійного фонду в містах.

Відповідно до частини 13 статті 106 Закону  про нарахування пені та накладення штрафів, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду  виносять рішення.

Відповідно до п.2 частини 9 статті 106 Закону  за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Розрахунок  фінансової санкції у разі несвоєчасної сплати страхових внесків здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника, як встановлено абзацом 3 підпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкції.

Відповідно до частини 1 статті 106 Закону  у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов’язані самостійно сплатити їх з нарахуванням пені в розмірах, визначених законом.  Згідно з  абзацом 2 пункту 2  частини 9 статті 106 Закону одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Рішенням № 2228 від 03.08.2010 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органами Пенсійного фонду до товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» застосований штраф у розмірі 443,91 гривень та нарахована пеня у розмірі 534,23 гривень за період з 22.02.2010 року по 20.07.2010 року.

Судом встановлено, що розрахунок штрафних санкцій та пені позивачем здійснений вірно.

06 серпня  2010 року зазначене рішення було вручено відповідачу, що підтверджується поштовим повідомленням.

Рішенням № 3002 від 18.11.2010 року про застосування фінансових санкцій за донарахування Пенсійним фондом України або страхувальником сум своєчасно не нарахованих або не сплачених страхових внесків до товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс» застосований штраф у розмірі 526,53 гривень.

Судом встановлено, що розрахунок штрафних санкцій позивачем здійснений вірно.

08 грудня 2010 року зазначене рішення було вручено відповідачу, що підтверджується поштовим повідомленням.

Частиною 2 статті 106 Закону встановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до частини 3 статті 106 Закону територіальні органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам, які мають недоїмку вимогу про її сплату. Згідно з абзацом З частини З статті 106 Закону протягом 10 днів із дня її одержання страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки та суму фінансових санкцій.

На суму недоїмки зі сплати страхових внесків 03.12.2010 року Управлінням Пенсійного фонду в м. Ялта АРК виставлена вимога № ю-1927 на загальну суму страхових внесків в розмірі 19 268, 58 гривень, до якої увійшла заборгованість за червень - листопад  2010 року в розмірі 13 643, 93 гривень, штрафні санкції в розмірі 926,77 гривень та  пеня в розмірі 936,98 гривень.

Зазначена вимога 14.12.2010 року була вручена відповідачу, що підтверджується поштовим повідомленням.

Судом встановлено, що в визначений абзацом 3 частини 3 ст. 106 Закону 10-денний строк відповідач встановлені в зазначеній вимозі суми недоїмки зі сплати страхових внесків, штрафних санкцій та пені не погасив, у передбаченому Законом порядку зазначені вимоги не оскаржував.

Таким чином позовні вимоги про стягнення недоїмки зі страхових внесків в сумі 13 643,93 гривень, штрафних санкцій в сумі 970, 44 гривень, пені в сумі 534, 23 гривень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

В судовому засіданні 17.02.2011 року оголошена вступна та резолютивна частини постанови, а постанова у повному обсязі складена 22.02.2011 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,

                                                                 ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Альянсбудсервіс»  (ідентифікаційний код 33224095) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АРК заборгованість у сумі 15 148, 60 гривень, у тому числі недоїмку зі страхових внесків в сумі 13 643, 93 гривень, фінансові санкції в сумі 970,44 гривень, пеню в сумі 534,23 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

    

    

 

Суддя                                                                          Трещова О.Р.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.02.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15127145
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1061/11/1/0170

Постанова від 17.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні