Постанова
від 14.03.2011 по справі 2а-2164/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

14 березня 2011 р.  

Справа №2а-2164/11/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., при секретарі Барабановій А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом   Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції  АР Крим          

до   Сільскогосподарського закритого акціонерного товариства "Симиренко"              

про стягнення заборгованості у сумі 17137,74 грн.,

за участю представників:

від позивача –ОСОБА_1, довіреність №4 від 17.06.2011;

від відповідача - не з'явився.

Обставини справи: Феодосійська міжрайонна державна податкова інспекція  АР Крим звернулася до адміністративного суду з позовом до сільскогосподарського закритого акціонерного товариства "Симиренко" про стягнення заборгованості у сумі 17137,74 грн.     

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим 22.02.2011 відкрито  провадження в адміністративній справі та закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Позивач підтримав адміністративний позов в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про день, час та місце його проведення був повідомлений належним чином –рекомендованою кореспонденцією.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд  

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство "Симиренко" зареєстроване виконавчим комітетом Бахчисарайською районною державною адміністрацією АР Крим у якості юридичної особи, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію(перереєстрацією) суб'єкта підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Суд зазначає, що при вирішенні цієї справи він керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Статтею 9 Закону України “Про систему оподаткування” встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно ст. 13 Закону України “Про систему оподаткування” в Україні справляються: загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі); місцеві податки і збори (обов'язкові платежі).

До загальнодержавних податків і зборів належать, у тому числі, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) (ч. 1 ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування”).

За таких підстав, на дані правовідносини розповсюджуються положення Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”№2181-ІІІ від 21.12.2000р.

Виходячи із суті позовних вимог, спеціальним законом, який регулює порядок, підстави та строки сплати орендної плати за землю є Закон України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року № 2535 –ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 14 Закону України “Про плату за землю” платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.

Відповідно до ст.17 Закону України “Про плату за землю”податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до діючого законодавства відповідач подав до податкової інспекції декларацію по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2010, тобто самостійно визначив податкове зобов'язання.

Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство "Симиренко" згідно декларації від 25.01.2010 №193 самостійно визначено узгоджене зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності  по Прудовської сільської ради.

Таким чином, заборгованість за цією декларацією 30.11.2010 по 30.01.2011 складає 641,87 грн.

Згідно декларації від 25.01.2010 №191 Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство "Симиренко" самостійно визначене та узгоджено податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по Совєтської селищної ради. Таким чином, заборгованість за цією декларацією з 30.06.2010 по 30.01.2011складає 12228,23грн. Також за несвоєчасну сплату податку відповідачу нараховано пеню, залишок нестягнутої пені складає 841,13грн. Попередній податковий борг з цього платежу в сумі 23415,25 грн. та пеня у розмірі 30,33 грн. було  стягнуто за рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим по справі №2а-9189/10/7/0170 від 10.08.2010, але на даний час не виконано.

Позивачем на адресу відповідача були направлені податкові вимоги: перша № 1/53 від 29.04.04р. на суму 2925,80грн. та друга №2/74 від 01.07.2004р. на суму 6049,14грн., які були отримані відповідачем, що підтверджується  відмітками про отримання поштової кореспонденції.

Згідно статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.

Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена к вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Ст. 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об’єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умовами попереднього і повного відшкодування їх вартості.

Ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов’язань виключно за рішенням суду.

Згідно зі статтею 4 Закону України “Про систему оподаткування”, платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами” встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.

Порядок, підстави та строки сплати  фіксованого сільськогосподарського податку передбачено Законом України “Про фіксований сільськогосподарський податок” № 320-ХІV від 17.12.2008 року (далі –Закон).

Відповідно до ст.1 Закону фіксований сільськогосподарський податок (далі –ФСП) - це податок, який не змінюється протягом визначеного цим Законом терміну і справляється з одиниці земельної площі.

Відповідно до ст. 2 Закону особи можуть бути зареєстровані як платники ФСП, якщо такі особи є сільськогосподарськими підприємствами різних організаційно-правових форм, передбачених законами України, селянські та інші господарства, які займаються виробництвом (вирощуванням), переробкою та збутом сільськогосподарської продукції, а також рибницькі, рибальські та риболовецькі господарства, які займаються розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах), у яких сума, одержана від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, перевищує 75 відсотків загальної суми валового доходу.

Відповідно до ст. 5 Закону платники податку визначають суму ФСП на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року.

Сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку.

Відповідно до ст.7 Закону органи державної податкової служби у районах ведуть облік нарахування і сплати сум ФСП  за формою і в порядку, затвердженими Державною податковою адміністрацією України. Контроль за своєчасним і повним надходженням сум ФСП здійснюють органи державної податкової служби.

Відповідно до ст. 5 Закону України “Про фіксований сільськогосподарський податок” платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року. Сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах:у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.

Відповідно ст. 16.1.4. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Крім того, згідно ст. 56.18 Податкового кодексу України з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. У разі коли платником податків до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, строк звернення до суду продовжується на строк, що фактично пройшов з дати звернення платника податків із скаргою до контролюючого органу до дати отримання (включно) таким платником податків остаточного рішення контролюючого органу, прийнятого за результатами розгляду скарги. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем згідно розрахунку від 30.01.2010 № 780 самостійно визначено та узгоджено податкове зобов’язання з фіксованого сільськогосподарського податку.

Судом встановлено, що відповідач є платником фіксованого сільськогосподарського податку. Таким чином заборгованість за цією декларацією з 30.08.2010 по 30.01.2011 складає 2290,76 грн. Також за несвоєчасну сплату податку СЗАТ "Симиренко" нараховано пеню, залишок нестягнутої пені у розмірі 1135,75 грн.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги, у  зв’язку з чим позивачем на адресу відповідача були направлені перша податкова вимога № 1/103 від 10.10.2008 року та друга податкова вимога №  2/131 від 13.11.2008 року, які були отримані останнім 14.10.2008 року та 21.11.2008 року відповідно.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом складає 17137,74 грн.  

На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до   п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 якого, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 17137,74грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вступну та резолютивну частину постанови проголошено в судовому засіданні 14.03.2011.

У повному обсязі постанову складено 21.03.2011.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства “Симиренко”(98433, Бахчисарайський район, с.Віліно, вул. Леніна, 128, ЄДРПОУ 32561896)  заборгованість:

-  з орендної плати за землю по Прудовської сільської ради у сумі 641,87 грн.( р/р 33218812700298 отримувач: місцевій, Совєтський район, Прудовська сільська рада , банк в УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 13050200);

- з орендної плати за землю по Совєтської селищної ради у сумі 12228,23 грн., пеня у розмірі 841,13 грн. ( р/р 33215812700291, отримувач: місцевій, Совєтський район, Совєтська селищна рада, в УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 13050200);

-по фіксованому сільськогосподарському податку у розмірі 2290,76 грн., пеня у розмірі 1135,75 грн. ( р/р 31417530700298, отримувач: місцевий, Совєтський район, Прудовська сільська рада, в УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 19040100).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.  

 

Суддя                                                                Ольшанська Т.С.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15127179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2164/11/0170

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні