Постанова
від 06.04.2011 по справі 2а-15602/10/13/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

06 квітня 2011 р.  

Справа №2а-15602/10/13/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді  Ольшанської Т.С., при секретарі Барабановій А.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу     

за позовом   Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим          

до   Фермерського господарства "Горне"              

про стягнення заборгованості у розмірі 604,87 грн.,

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився.

Обставини справи: Державна податкова інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Фермерського господарства "Горне" про стягнення 604,87 грн. заборгованості зі сплати єдиного податку.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.12.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, надіславши на адресу суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача.

Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України “Про державну податкову службу в України”, відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються   зокрема Державна податкова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у Бахчисарайському районі АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб’єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Бахчисарайською районною державною адміністрацією в АР Крим 29.04.2005 проведено державну реєстрацію юридичної особи - Фермерського господарства "Горне", про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 570679.

Фермерське господарство "Горне" 27.05.2005 взято на облік ДПІ в Бахчисарайському районі АР Крим як платник податків за № 472, що підтверджується довідкою від 27.05.2005 № 472.

Згідно зі статтею 4 Закону України “Про систему оподаткування”, чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами”, чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту –Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,  зазначену  у  поданій  ним  податковій декларації,  протягом  десяти  календарних  днів, наступних за останнім днем   відповідного  граничного  строку для  подання  податкової декларації.

Статтею 9 Закону України “Про систему оподаткування” було встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок оподаткування неприбуткових організацій до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено ст. 7 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”від 28.12.1994 року N 333/94 (далі по тексту –Закон).

Пунктом 11.1З Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” були передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Згідно з п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

Таким чином, відповідач зобов’язаний щорічно протягом 60 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року, подавати до ДПІ в Бахчисарайському районі АР Крим звіти про використання коштів неприбутковими організаціями.

Позивачем 21.06.2010 року проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності Фермерським господарством  "Горне".

За результатами перевірки складено акт № 118/1501/33407981 від 21.05.2010, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.п.4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами”, п. 16.4 ст. 16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” в частині несвоєчасного надання звіту про використання коштів:

- за 9 місяць 2008, граничний строк подання якого настав 10.11.2008;

- за 11 місяць 2008, граничний строк подання якого настав 22.12.2008;

- за 2008, граничний строк подання якого настав 09.02.2009;  

- за 1 квартал 2009, граничний строк подання якого настав 11.05.2009;

- за 1 півріччя 2009, граничний строк подання якого настав 10.08.2009;

- за 9 місяць 2009, граничний строк подання якого настав 09.11.2009;

- за 2009, граничний строк подання якого настав 09.02.2010;

- за 1 квартал 2010, граничний строк подання якого настав 11.05.2010;

Фактично звіт не подано.

Пунктом 17.1.1 п. 17.1 ст.17 Закону № 2181 передбачалось, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

На підставі зазначеного вище, позивачем 02.06.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001191501/0, в якому визначено суму штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до відповідача за порушення вимог Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” у розмірі 1360,00 грн.

Зазначене рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем за юридичною адресою не отримане, про що посадовими особами ДПІ у Бахчисарайському районі АР Крим складено Акт №8/1501 від 10.06.20101 про неможливість вручення податкового повідомлення – рішення відповідачу із розміщенням податкового повідомлення – рішення на дошці податкових оголошень.

Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення-рішення відповідачем оскаржено не було.

Відповідно до довідки про розрахунки з бюджетом від 22.09.2010 у Фермерського господарства "Горне", числиться податкова заборгованість з податку на прибуток у розмірі 604,87 грн.

Матеріали справи свідчать про те, що у визначені законодавством строки, суми штрафних санкцій, нарахованих за порушення вимог податного законодавства, відповідачем сплачені не були.

У зв’язку з чим станом на день розгляду справи заборгованість відповідача становить 604,87 грн.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі  604,87 грн., позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Фермерського господарства "Горне"(98460, АР Крим, Бахчисарайський район, с. Верхоріччя, вул. березня, 4; ЄДРПОУ 33407981) на користь державного бюджету ( р/р № 31117002700048 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34741000) заборгованість з штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 604,87 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   

 

Суддя                                                                Ольшанська Т.С.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15127244
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15602/10/13/0170

Постанова від 06.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні