ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 квітня 2011 р.
Справа №2а-515/11/13/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., при секретарі Барабановій А.І. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Судак
до Обслуговуючого кооперативу "Судак"
про стягнення заборгованості у сумі 5533,14 грн.,
за участю представників:
від позивача –не з'явився;
від відповідача - не з'явився.
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Судак (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Обслуговуючого кооперативу "Судак" (далі відповідач) заборгованості у розмірі 5533,14 грн. з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.01.2011 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Позивач у судове засідання не з'явився, про день, час та місце його проведення був повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про день, час та місце його проведення був повідомлений належним чином –рекомендованою кореспонденцією, про причини неприбуття не повідомив.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначає Закон України “Про державну податкову службу в України”, відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК.
Відповідно до ст.8 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція в м. Судак у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб’єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Судом встановлено, що Обслуговуючого кооперативу "Судак" 25.12.2000 зареєстровано виконавчим комітетом Судацької міської ради АР Крим у якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру.
Згідно зі статтею 4 Закону України “Про систему оподаткування”, платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є, зокрема, юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України “Про систему оподаткування” встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за землю передбачені Законом України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року № 2535 –ХІІ (далі по тексту –Закон).
Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 14 Закону України “Про плату за землю” платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.
09.09.2002 Судацькою міською радою укладено договір оренди земельної ділянки площею 2,8692 га з ОК "Судак".
Рішенням Судацької міської ради 25.03.2003 площе землі, яка передана в оренду відповідачу зменшено до 2,0114 га.
Відповідно податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007,2008, 2009 орендна плата згідно з договором оренди повинна дорівнювати на 2007 рік 2482,13 грн., на 2008- 2551,67 грн., на 2009 - 2940,18грн., за період з 01.01.2009 по 01.10.2009- 1960,12 грн.
За результатами невиїзної документальної перевірки повноти обчислення погодженого податкового зобов’язання по орендній платі за землю Обслуговуючого кооперативу "Судак" складено акт №693/15-3 від 02.10.2009, яким виявлено порушенні вимоги ст. 13 Закону України "Про плату за землю" із змінами та доповненнями, ст. 21 Закону України " Про оренду землі" зі змінами та доповненнями, занижені податкові зобов’язання по орендній платі за землю у сумі 2717,71 грн.
На підставі акту перевірки від 02.10.2009 позивачем винесено податкове повідомлення –рішення №0001471503/0 від 09.10.2009 із визначенням суми штрафу у розмірі 4076,57грн., яке отримано відповідачем 13.10.2009.
Але, відповідач 18.02.2010 сплатив частково заборгованість у сумі 192,00 грн., і пені 7,51грн.
Відповідно податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009,2010 орендна плата згідно з договором оренди повинна дорівнювати на 2009- 2940,18грн., за період з 01.10.2009 по 31.12.2009- 980, 00грн., на 2010- 3112,85 грн., за січень 2010- 259,40 грн.
Крім того, за результатами невиїзної документальної перевірки повноти обчислення погодженого податкового зобов’язання по орендній платі за землю Обслуговуючого кооперативу "Судак" складено акт №246/15-3 від 23.03.2010, яким виявлено порушенні вимоги ст. 13 Закону України "Про плату за землю" із змінами та доповненнями ст. 21 Закону України " Про оренду землі" зі змінами та доповненнями, занижені податкові зобов’язання по орендній платі за землю у сумі 323,38 грн.
На підставі акту перевірки від 23.03.2010 позивачем винесено податкове повідомлення –рішення №0000341500/0 від 01.04.2010 із визначенням суми штрафу у розмірі 485,07 грн., яке отримано відповідачем 08.04.2010.
Відповідач 26.04.2010 сплатив частково заборгованість у сумі 13,00 грн., і пені 0,80 грн.
Відповідно податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 орендна плата згідно з договором оренди повинна дорівнювати на 2010- 3112,85 грн., за період з 01.02.2010 по 02.04.2010- 527,45грн.
За результатами невиїзної документальної перевірки повноти обчислення погодженого податкового зобов’язання по орендній платі за землю Обслуговуючого кооперативу "Судак" складено акт №495/15-3/24409001 від 31.05.2010, яким виявлено порушенні вимоги ст. 13 Закону України "Про плату за землю" із змінами та доповненнями, ст. 21 Закону України " Про оренду землі" зі змінами та доповненнями, занижені податкові зобов’язання по орендній платі за землю у сумі 131,16грн.
На підставі акту перевірки від 31.05.2010 позивачем винесено податкове повідомлення –рішення №0000191503/0 від 08.06.2010 із визначенням суми штрафу у розмірі 301,16 грн., яке отримано відповідачем 10.06.2010.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме облікової картки платника податків, відповідачем сума узгоджених зобов’язань з орендної плати у повному обсязі сплачена не була, у зв’язку з чим за ним утворилась заборгованість у розмірі 5533,14 грн.
Відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не було надано доказів сплати у повному обсязі заборгованості з орендної плати за 2010, у зв’язку з чим станом на день розгляду справи сума заборгованість відповідача з орендної плати становить 5533,14 грн. грн.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити та стягнути з відповідача 5533,14 грн. заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Судак" (98000, АР Крим, м. Судак, вул. таракташ,25, ЄДРПОУ 24409001) в дохід місцевого бюджету м. Судак на р/р №33215812700031 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740672) 5533,14 грн. заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні