ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 квітня 2011 р.
(14:25) м. Сімферополь
Справа №2а-3435/11/0170/3
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Борецькій О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рандекс"
про стягнення
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рандекс" про стягнення пені у сумі 954,96 грн. у зв'язку із порушенням термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу для працевлаштування інвалідів.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.03.11 р. відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем ст. ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 р. № 875 із змінами і доповненнями, Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 р. № 70, згідно яких адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону України № 875. Позивач відзначає, що адміністративно-господарські санкції у сумі 5765,00 грн. були сплачені відповідачем із порушенням строку сплати, у зв'язку із чим була нарахована пеня у розмірі 954,96 грн. на підставі Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 р., зареєстрованим Міністерством юстиції України 30.05.2007 р. за № 552/13819.
Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином рекомендованою кореспонденцією з рекомендованим повідомленням про вручення (а.с. 16). Надіслав заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с. 17).
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином рекомендованою кореспонденцією з рекомендованим повідомленням про вручення (а.с. 15). Клопотань про відкладення розгляду справи або будь-яких пояснень щодо поважності причин його відсутності у судовому засіданні на адресу суду не надіслав.
Враховуючи зазначені вище обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представників сторін на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Рандекс" (ЄДРПОУ 32165212) зареєстровано у якості юридичної особи 30.09.2002 р. виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим за адресою: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Самойленко, б. 14, кв. 2, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А 00 № 444146 від 30.11.2004 р. Зазначені відомості підтверджуються витягом з ЄДР станом на 01.03.2011 р. (а.с. 6).
З матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ "Рандекс" 20.09.2009 р. подало до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік форми № 10-ПІ, в якому середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 17 осіб, кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 1 особа, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, самостійно нарахованих відповідачем, становить 5735,00 грн. (а.с. 20).
02.11.2009 р. Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була проведена планова невиїзна перевірка відповідача з питань виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за 2008 рік, про що був складений відповідний акт від 02.11.2009 р. (а.с. 8). За результатами проведеної перевірки ТОВ "Рандекс" були нараховані адміністративно-господарські санкції у сумі 5765,00 грн. за порушення виконання нормативу створення робочих місць для інвалідів, строк сплати по яких сплив 15.04.2009 р.
При розгляді матеріалів адміністративної справи судом було встановлено, що зазначена сума адміністративно-господарських санкцій за 2008 рік у розмірі 5765,00 грн. була стягнута з ТОВ "Рандекс" рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2010 р. у справі № 2а-1330/10/6/0170 за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ "Рандекс", що набрало законної сили (а.с. 22-24).
Суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів за 2008 рік ТОВ "Рандекс" за вищевказаним рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2010 р. у розмірі 5765,00 грн. були сплачені лише 19.10.10 р., про що свідчить надана позивачем банківська виписка по рахунку від 20.10.10 р. (а.с. 9).
21.12.2010 р. Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на адресу ТОВ "Рандекс" листом № 04-4/5038 було направлено повідомлення про обов'язок останнього сплатити суму пені у розмірі 954,96 грн. за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій у сумі 5765,00 грн.
Зазначену суму пені у розмірі 954,96 грн. позивач обґрунтовує вимогами Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 р. за № 552/13819, відповідно до п. 3.1 якого порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120% річної облікової ставки НБУ за кожен календарний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Зі змісту вказаного повідомлення вбачається, що кількість днів прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5765,00 грн. дорівнює 552 календарним дням, яка обрахована відповідно до вимог п. 3.4, п. 3.6 Порядку нарахування пені та її сплати, починаючи наступного дня за граничним строком сплати санкцій за 2008 рік, тобто з 16.04.2009 р. по фактичний день сплати включно, тобто по 19.10.10 р.
Повідомлення про зобов'язання сплати пені у сумі 954,96 грн. було отримане представником відповідача 22.12.10 р., про що свідчить наявна в матеріалах справи копія поштового повідомлення про вручення (а.с. 11).
Відповідно до розрахунку суми пені, наданого позивачем до позовної заяви, заборгованість відповідача зі сплати пені у сумі 954,96 грн. станом на момент звернення позивача до суду не погашена.
Перевіряючи право позивача звернутись із адміністративним позовом до Окружного адміністративного суду АР Крим, суд виходив з такого.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 7 статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 контроль за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Правовий статус, повноваження та умови діяльності Фонду визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів встановлені основні завдання Фонду, до яких відносяться: реалізація у межах своєї компетенції державної політики у сфері соціального захисту інвалідів; контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
Правовий статус Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів визначений Положенням про Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженим Наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пунктом 1 Положення встановлено, що відділення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, а відповідно до пункту 12 Положення відділення має статус юридичної особи, та реалізує завдання, визначені п. 3 Положення, а саме здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, яке визнано урядовим органом державного управління.
Відповідно до частини 8 статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
З метою реалізації зазначених завдань пунктом 5 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Таким чином, судом встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами є органом виконавчої влади та, відповідно, суб’єктом владних повноважень.
Частиною дев'ятою, десятою статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спори, які виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону, вирішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді. Отже, позивачами у зазначеній категорії справ виступають відділення Фонду.
Таким чином, Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є органом державної влади, який у правовідносинах з роботодавцям, зокрема у зв'язку із здійсненням контролю за перерахуванням штрафних санкцій, передбачених статтею 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875, реалізує владні управлінські функції, а право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 цього Закону.
Розглядаючи питання про правомірність нарахування відповідачу пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів за 2008 рік, суд звертає увагу на те, що обґрунтованість нарахування Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарських санкцій за 2008 рік ТОВ "Рандекс" судом не перевірялась, зважаючи на преюдиційність цього факту в розумінні ч. 1 ст. 72 КАС України на підставі рішення Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2010 р. у справі № 2а-1330/10/6/0170 за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ "Рандекс", що набрало законної сили (а.с. 22-24).
Отже при з'ясуванні питання про правомірність нарахування пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій у розмірі 954,96 грн., суд встановив таке.
Відповідно до п.2.2. Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 р., зареєстрованим Міністерством юстиції України 30.05.2007 р. за № 552/13819, яким встановлюється механізм нарахування пені підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів, передбаченої Законом, за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання. Документами, що підтверджують невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, є звіт за формою 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 за № 117/13384, рішення суду, акт перевірки відділенням Фонду роботодавця (п.3.3).
Згідно п. 3.1. даного Порядку порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно п.3.4. даного Порядку нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).
Нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу (п.3.6).
З матеріалів справи судом встановлено, що кількість днів прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій з 16.04.2009 р. по день фактичної їх сплати, а саме 19.10.10 р., складає 552 дня.
Ставка Національного Банку України на 19.10.10 р., тобто на день фактичного погашення відповідачем заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій, дорівнювала 7,75% відповідно до Постанови Правління Національного банку України № 377 від 09.08.2010 р. "Про регулювання грошово-кредитного ринку".
Відтак, враховуючи те, що можливість нарахування суб'єктом владних повноважень суми пені за відповідні правопорушення законодавець пов'язує із датою фактичної сплати адміністративно-господарських санкцій, суд приходить до висновку про правомірне нарахування Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів пені у сумі 954,96 грн. ТОВ "Рандекс" за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів за 2008 рік.
Враховуючи достатність у матеріалах справи доказів про наявність заборгованості відповідача зі сплати пені за несвоєчасне виконання зобов'язання з погашення адміністративно-господарських санкцій у сумі 5765,00 грн. за 2008 рік, приймаючи до уваги, що відповідачем не надано жодних доказів із сплати пені у сумі 954,96 грн. в порядку ст. 71 КАС України, суд вважає позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином, вивчивши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні відносини, дослідивши обставини та перевіривши докази за матеріалами справи, суд вважає за можливе позов задовольнити.
Постанова складена у повному обсязі 06.04.11 р.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з ТОВ "Рандекс" (ЄДРПОУ 32165212, адреса місцезнаходження: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Самойленко, б. 14, кв. 2; банківські реквізити: р/р 26001500386261 в КФ АКБ "УСБ", МФО 324010) до Державного бюджету м. Керчі суму пені у розмірі 954,96 грн. за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів за 2008 рік на р/р 31219230700019, УДК в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740946, МФО 824026, код платежу 50070000.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні