ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
02 березня 2011 р. (11:19)
Справа №2а-1361/11/2/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., при секретарі Дрягіні В.П.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції в АР Крим
до Відкритого акціонерного товариства «Совєтськийрайагропромпостач»
про стягнення заборгованості у сумі 26761, 41 грн.
за участю представників:
від позивача - не з’явився
від відповідача – не з’явився
Суть спору: Феодосійська міжрайонна державна податкова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим про стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Совєтськийрайагропромпостач» (далі відповідач) заборгованості в сумі 26764,41грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несвоєчасно провадиться сплата узгодженого податкового зобов’язання з земельного податку.
У судове засідання, яке відбулось 02.03.2011 року, позивач явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, 01.03.2011 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника у зв’язку з не можливістю явки та підтримання позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, враховуючі клопотання позивача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості його участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи за відсутності його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 30.04.1996 року зареєстрований Совєтською районною державною адміністрацією АР Крим як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію, табув платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування» (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача заборгованості).
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача заборгованості) платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) були юридичні особи, на яких відповідно до Законів України був покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача заборгованості) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків був зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків були зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку були передбачені Законом України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535 – ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону (що діяв на момент виникнення у відповідача заборгованості) використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують земельний податок.
Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно зі ст. 14Закону України «Про плату за землю» платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислювали суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавали відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняло від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків мав право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняло його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Між Виконавчим комітетом Совєтської районної ради та відповідачем 13.01.1991 року укладений договір оренди земельної ділянки, у зв’язку з чим останній є платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідачем до Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції в АР Крим 22.02.2010 року надано податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 197 на 2010 рік на загальну суму 64240,80 грн.
Крім того, позивачем проведено документальну невиїзну перевірку з питань повноти та своєчасності сплати орендної плати за землю за період з 01.01.2010 року по 20.11.2010 року, за результатами якої складений акт перевірки № 33/15-3/00905190 від 24.11.2010р. В акті зафіксовано порушення відповідачем вимог ст. 17 Закону України «Про плату за землю».
На підставі зазначеного акту перевірки позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення № 0001621503/0, № 0001601503/0 та №0001611503/0 від 25.11.2010 року про визначення сум штрафів за орендною платою з юридичних осіб в розмірі 10687,77 грн., 535,34 грн. та 3212,04 грн. відповідно.
Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 25.11.2010 року, про що свідчать підписи директора на корінцях таких податкових повідомлень-рішень.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент проведення перевірки та прийняття податкових повідомлень-рішень) було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. У зв’язку з чим позивачем на адресу відповідача була направлена перша податкова вимога № 1/57 від 09.11.2010 року яка отримана 10.11.2010 року, що підтверджується особистим підписом директора відповідача на корінці вимоги.
Також відповідачу була направлена друга податкова вимога № 2/64 від 10.12.2010 року, яка отримана 10.12.2010 року, що підтверджується підписом директора відповідача на корінці такої вимоги.
Відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не надано доказів того, що податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги прийняті з порушенням вимог діючого законодавства.
Відомості облікової картки відповідача свідчать про те, що за відповідачем, у зв’язку знеповною сплатою орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та фінансових санкцій, утворилась заборгованість, з урахуванням часткової сплати, у розмірі 26761,41 грн.
Відтак, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом відповідно розрахунку суми податкового боргу, з урахуванням часткової сплати, складає 26761,41грн.
Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів).
На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 якого, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що відповідач не надавзаперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 26761,41грн., суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Совєтськийрайагропромпостач» (97200, АР Крим, Совєтський район, смт.Совєтський, вул. Механізаторів, 1а,ЄДРПОУ 00905190) на користь місцевого бюджету Совєтського району Совєтської селищної ради (код податку 13050200 на р/р 33215812700291 в ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026) 26761,41грн. заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127269 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні