Постанова
від 11.04.2011 по справі 2а-16749/10/4/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 квітня 2011 р. Справа №2а-16749/10/4/0170

Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого суддіЦиганової Г.Ю., при секретарі судового засіданн я Шевцовій Г.В., за участі пред ставників сторін:

від позивача - Винятинськ ий М.С.;

від відповідача - не з'явивс я;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозахис т"

про стягнення 7811,50 грн.

Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Сімферопол і АР Крим (далі - позивач) зверн улась до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозахис т" (далі - відповідач) про стягн ення заборгованості зі сплат и податку з доходів фізичних осіб в розмірі 7811,50 грн.

Позов мотивовано положенн ями п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"; наявністю у відпові дача заборгованості з податк у з доходів фізичних осіб.

Ухвалами суду від 20.12.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення по суті с прави.

Відповідач, явку представн ика в судове засідання не заб езпечив, про дату час і місце с удового засідання повідомле ний належним чином, причин не явки представника не пояснив , клопотань про відкладення с удового розгляду не надав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі ст. 128 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності представника відпові дача, на підставі наявних у сп раві матеріалів.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи, оцінивши докази по с праві в їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач у справі є ю ридичною особою, ідентифікац ійний код 25143858.

Згідно із даними довідки пр о результати виїзної планово ї перевірки відповідача №465/17-1 від 15.11.2010 року встановлено зага льну суму заборгованості від повідача за період серпень 2009 року - червень 2010 року зі сплат и податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7811,52 грн. (різниця між показником "сальдо за рах унком 641.1 "податок з доходів фіз ичних осіб" К-т - 13477,62 грн. та погаш еною сумою - 5666,10 грн., п. 3.1.2 довідки ).

Про стягнення вказаної заб оргованості заявлені позовн і вимоги (у частині 7811,50 грн.).

Згідно із п. 1.17 Закону Україн и від 22.05.2003 року №889-ІV "Про податок з доходів фізичних осіб" (чинн ого, на час виникнення спірни х відносин, далі - Закон №889) пр ацедавець - юридична особа (її філія, відділення, інший відо кремлений підрозділ чи її пр едставництво) або фізична ос оба - суб'єкт підприємницької діяльності (включаючи самоз айнятих осіб), яка укладає тру дові договори (контракти) з на йманими особами та несе обов 'язки із сплати їм заробітної плати, а також нарахування, ут римання та сплати цього пода тку до бюджету, нарахувань на фонд оплати праці, інші обов'я зки, передбачені законами.

Відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону №889 податковий агент - юридичн а особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозд іл) або фізична особа чи предс тавництво нерезидента - юрид ичної особи, які незалежно ві д їх організаційно-правового статусу та способу оподатку вання іншими податками зобов 'язані нараховувати, утримув ати та сплачувати цей подато к до бюджету від імені та за ра хунок платника податку, вест и податковий облік та подава ти податкову звітність подат ковим органам відповідно до закону, а також нести відпові дальність за порушення норм цього Закону.

Відповідно до пп. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 За кону №889 на податкового агента покладено обов'язки нарахув ання, утримання та сплати (пер ерахування) податку до бюдже ту, який нараховує (виплачує) о податковуваний дохід на кори сть платника податку, утриму є податок від суми такого дох оду за його рахунок, використ овуючи ставку податку, визна чену у відповідних пунктах с татті 7 цього Закону.

Відповідно до пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 З акону №889, у разі коли податков ий агент до або під час виплат и доходу на користь платника податку не здійснює нарахув ання, утримання або сплату (пе рерахування) цього податку, в ідповідальність за погашенн я суми податкового зобов'яза ння або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій , покладається на такого пода ткового агента. При цьому пла тник податку - отримувач та ких доходів звільняється від обов'язків погашення такої с уми податкових зобов'язань а бо податкового боргу.

Відповідно до пп. 16.3.2 п. 16 ст. 16 За кону №889 юридична особа за сво їм місцезнаходженням та місц езнаходженням своїх підрозд ілів, а уповноважений підроз діл за своїм місцезнаходженн ям, одночасно з поданням доку ментів на отримання коштів д ля виплати належних платника м податку доходів, сплачує (пе рераховує) суми утриманого п одатку на відповідні розподі льчі рахунки, відкриті в тери торіальних управліннях Держ авного казначейства України .

Відповідачем суми утриман ого податку з доходів фізичн их осіб своєчасно і у повному обсязі не були перераховані , доказів погашення заборгов аності ним не надано, що є підс тавою для покладення на ньог о обов' язку по погашенню су ми заборгованості відповідн о до пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 Закону №889.

Згідно із пп. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" (чинний на ча с виникнення спірних відноси н, далі - Закон №2181) у будь-яких ви падках, коли платник податкі в згідно із законами з питань оподаткування уповноважени й утримувати податок, збір (об ов'язковий платіж), якими опод атковуються інші особи, у том у числі податки на доходи фіз ичних осіб, дивіденди, репатр іацію, додану вартість, акциз ні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з дже рела виплати, сума таких пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів) вважається бюджетним фондом, який належить держав і або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Приймаючи до уваги, що відпо відач, діючи як податковий аг ент, який нарахував (виплатив ) оподатковуваний дохід на ко ристь платників податку та у тримав податок від суми тако го доходу, в порушення припис ів Закону № 889 своєчасно та в по вному обсязі не сплатив (пере рахував) утриманий податок д о бюджету, суд вважає позовну вимогу про стягнення заборг ованості з цього податку у ро змірі 7811,50 грн. такою, що підляга є задоволенню.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону №2181 активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Таким чином, законодавець п ередбачив такий спосіб приму сового стягнення податковог о боргу, як звернення стягнен ня на активи платника податк ів за рішенням суду.

За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись статтями 158-163 КАС У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Аг розахист" (ідентифікаційний код 25143858, місцезнаходження: А Р Крим, м. Сімферополь, вул. Киї вська, буд. 81, кв. 225) на користь місцевого бюджету Київськог о району м. Сімферополя забор гованість з податку з доході в фізичних осіб (р/р 33210800700004 в ГУ Д КУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФ О 824026, ЗКПО 34740405) у розмірі 7811,50 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ци ганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15127272
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16749/10/4/0170

Постанова від 11.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні