ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 березня 2011 р. (17:08) Справа №2а-13685/10/5/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В., за уча стю представників:
позивача - ОСОБА_1, дові реність № 03 від 11.01.2010 року,
прокурора - Мінікіна М.М., п освідчення № НОМЕР_1,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Прокурора м. Ялта , діючого в інтересах держави в особі Територіального упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим
до Закритого акціонерного товариства «Дюльбер-2»
про стягнення 1700,00 грн. штрафн их санкцій,
Обставини справи: Прокурор м. Ялта, діючий в інтересах де ржави в особі Територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим звернувся до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом про стягнення з Закритого акціонерного то вариства «Дюльбер-2» 1700,00 грн. шт рафу за правопорушення на ри нку цінних паперів.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 26.10.2010 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
Прокурор та представник по зивача, присутні у судовому з асіданні 17.03.2011 року, наполягали на задоволенні позовних вим ог у повному обсязі з підстав , наведених у адміністративн ому позові.
Відповідач явку свого пред ставника в судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу судової повістки. Запере чення на позовну заяву, а тако ж клопотання про відкладення розгляду справи відповідач не надав, про причини неявки с уд не повідомив.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти на п ідстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у стат ті 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта ., встановлюючи чи прийняті (в чинені) ним рішення (дії) : 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку врегульовані Законом Ук раїни «Про цінні папери та фо ндовий ринок».
Згідно з ч. 1 ст. 2 вказаного За кону фондовий ринок (ринок ці нних паперів) - сукупність уча сників фондового ринку та пр авовідносин між ними щодо ро зміщення, обігу та обліку цін них паперів і похідних (дерив ативів).
Учасниками фондового ринк у є емітенти, інвестори, самор егулівні організації та проф есійні учасники фондового ри нку ( ч. 2 ст. 2 Законом України «П ро цінні папери та фондовий р инок»).
Правові засади здійс нення державного регулюванн я ринку цінних паперів та дер жавного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон № 448).
Згідно зі ст. 5 Закону № 448 захи ст інтересів держави шляхом державного регулювання ринк у цінних паперів, тобто здійс нення комплексних заходів що до впорядкування, контролю, н агляду за ринком цінних папе рів та їх похідних та поперед жує зловживання та порушення у цій сфері, покладено на Держ авну комісію з цінних папері в та фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку є д ержавним органом, підпорядко ваним Президенту України і п ідзвітним Верховній Раді України. До системи цього орг ану входять Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку, її центральний апара т і територіальні органи. Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку здійсн ює повноваження через центра льний апарат і свої територі альні органи (ст. 6 Закону № 448).
Основні завдання Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені у ст. 7 Закону № 448, до них, зокрема відноситься захист прав інве сторів шляхом застосування з аходів щодо запобігання і пр ипинення порушень законодав ства на ринку цінних паперів , застосування санкцій за пор ушення законодавства у межах своїх повноважень (п.4 ч.1 ст. 7).
Згідно з Положенням про Тер иторіальне управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку в АР Крим , затвердженим Рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку № 585 від 14.10.2005 року, Управління є територ іальним органом Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, підпорядковани м та підзвітним їй та реалізу є в АРК завдання, покладені на Державну комісію з цінних па перів та фондового ринку.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих Територіал ьному управлінню Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку в АР Крим, що від повідач у відносинах з фізич ними та юридичними особами є суб' єктом владних повноваж ень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбач еному Кодексом адміністрати вного судочинства України.
Згідно з п.7 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку заст осовує до юридичних осіб фін ансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі і нформації та/або подання нед остовірної інформації до Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку - у розм ірі до тисячі неоподатковува них мінімумів доходів громад ян. За ті самі дії, вчинені пов торно протягом року, - у розмір і від тисячі до п'яти тисяч нео податковуваних мінімумів до ходів громадян.
Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону № 448 рішення Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку про накладення штра фу може бути оскаржено в суді .
Порядок накладення штрафі в за порушення юридичними ос обами правил діяльності на р инку цінних паперів визначен і в ст. 12 Закону № 448.
Штрафи, передбачені статте ю 11 цього Закону № 448, накладают ься Головою Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, членом Комісії, нача льником відповідного терито ріального органу або за його письмовим дорученням його з аступником після розгляду ма теріалів, які засвідчують фа кт правопорушення.
Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.
Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.
На підставі зазначеного ви ще, позивачем 25.03.2010 року прийнят о постанову про порушення сп рави про правопорушення на р инку цінних паперів відносно ЗАТ «Дюльбер-2» за фактом не р озміщення у загальнодоступн ій інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних пап ерів (www.stockmarket.gov.ua) та неподання до т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку в АР Крим щоквартальної інформац ії за IV квартал 2009 року, що є пору шенням ст. 40 Закону України «П ро цінні папери та фондовий р инок» (а.с.5).
07.04.2010 року позивачем складено акт № 70-АР про правопорушення на ринку цінних паперів, вчин ене ЗАТ «Дюльбер-2» (а.с.6).
Крім того, 07.04.2010 року позиваче м прийнято постанову № 02/04/430, яко ю розгляд справи про правопо рушення на ринку цінних папе рів призначено на 15.04.2010 року о 12:1 0 хв.(а.с.7), про що відповідача сп овіщено шляхом направлення н а його адресу цінним листом в казаної постанови.
На підставі акту № 70-АР від 07.04 .2010 року у зв' язку з невиконан ням з порушенням ст. 40 Закону У країни «Про цінні папери та ф ондовий ринок» позивачем 15.04.201 0 року прийнято постанову № 69-А Р, якою на позивача накладено штраф у розмірі 100 неоподатко вуваних податком мінімумів д оходів громадян, що становит ь 1700,00 грн. (а.с.8).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем постан ову про накладення штрафу у в становленому законом порядк у та строки оскаржено не було . Проте, у визначені законодав ством строки, сума штрафу від повідачем не сплачена.
Відповідно до ст. 16 Закону № 4 48 спори, що виникають у ході за стосування цього Закону, вир ішуються судом у встановлено му порядку.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 1700,00 грн., поз овні вимоги належить задовол ьнити у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 17.03.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 22.03.2011 року.
Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольни ти.
2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Дю льбер-2» (98671, АР Крим, м. Ялта, смт . Кореїз, вул. Алупкінське шосе , 19; ЄДРПОУ 31159150) на користь держав ного бюджету (код платежу 21081100; р /р № 31118106700039 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сі мферополь, ЄДРПОУ 34740850, МФО 824026) 1700,0 0 грн. штрафу за правопорушенн я на ринку цінних паперів.
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні