Постанова
від 20.01.2011 по справі 2а-15184/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95043

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 січня 2011 р. (14:05)

Справа №2а-15184/10/5/0170

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренко Д.В., при секретарі Мородецькій Ю.В.,

розглянув у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом  Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим

до Іллінського комунального підприємства

про стягнення заборгованості в сумі 392,44  грн.,

          Обставини справи: Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Іллінського комунального підприємства 392,44  грн. заборгованості зі сплати фінансових санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.11.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.01.2011 року провадження по справі закрито в частині позовних вимог щодо стягнення з Іллінського комунального підприємства 2350,45 грн. заборгованості.

Позивачем 17.01.2011 року до суду було надано клопотання про розгляд справи за відсутності його представника та підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином – шляхом направлення на його адресу рекомендованою кореспонденцією судової повістки, яка ним отримана 04.12.2010 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення № 95000 0173524 7. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи відповідач до суду не надав, про причини неявки  суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Іллінське комунальне підприємство 06.06.2000 року зареєстровано Красноперекопською районною державною адміністрацією АР Крим як юридична особа, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 454236 від 06.10.2008 року.

На підставі наданої заяви відповідач зареєстрований як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим за № 05040515.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

          Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VІ, тобто до 01.01.2011 року, суд вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV (далі по тексту - Закон).

Згідно із ст. 1 Закону страхові внески – це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із  законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Стаття 3 Закону визначає, що суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні є, зокрема Пенсійний фонд і страхувальники.

Частиною 3 статті 15 Закону встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. З

Згідно з ч. 6 ст. 17 Закону, страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Частиною 6 статті 20 Закону встановлено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний  базовий звітний період, не пізніше  ніж через 20 днів із дня закінчення цього періоду (ч. 6 ст. 20 Закону).

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. (ч. 2 ст. 106 Закону).

Ч. 9 ст. 106 Закону передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, застосовують до страхувальників штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Ч. 13 ст. 106 Закону встановлено, що про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Відповідно до ч. 14 ст. 106 Закону суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків, зокрема шляхом звернення до суду з позовом про стягнення.

Управлінням Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим у зв’язку з несвоєчасною сплатою були застосовані до відповідача фінансові санкції та нарахована пеня:

10.11.2009 року прийнято рішення № 813 про застосування фінансових санкцій в сумі 885,56 грн. та нарахування пені в сумі 180,93 грн.;

10.11.2009 року прийнято рішення № 814 про застосування фінансових санкцій в сумі 218,51 грн. та нарахування пені в сумі 53,24 грн.;

10.11.2009 року прийнято рішення № 825 про застосування фінансових санкцій в сумі 0,72 грн.;

18.06.2010 року прийнято рішення № 472про застосування фінансових санкцій в сумі 322,33 грн. та нарахування пені в сумі 40,50 грн.;

18.06.2010 року прийнято рішення № 471 про нарахування пені в сумі 61,81 грн.;

08.10.2010 року прийнято рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 414,29 грн. та нарахування пені в сумі 61,99 грн.;

08.10.2010 року прийнято рішення № 823 про застосування фінансових санкцій в сумі 256,82 грн. та нарахування пені в сумі 78,03 грн.;

08.10.2010 року прийнято рішення № 824 про застосування фінансових санкцій в сумі 132,54 грн. та нарахування пені в сумі 36,25 грн.  

Як вбачається з матеріалів справи, рішення позивача у встановленому законом порядку оскаржені не були.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що рішення про застосування фінансових санкцій прийняті з порушенням діючого законодавства.

Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача зі фінансових санкцій та пені, нарахованих за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування не сплачена, та з урахуванням часткової сплати становить 392,44 грн., у тому числі 269,33 грн. за фінансовими санкціями 123,11 грн. - пеня.

На підставі викладеного суд вважає, що позивач правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 392,44 грн., у зв’язку з чим позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 20.01.2011 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 25.01.2011 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  

                                                      ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Іллінського комунального підприємства (96052, АР Крим, Красноперекопський район, с. Ілліїнка, вул. Гагаріна,15; ЄДРПОУ 30953655; р/р № 26000327113001 в КРУ «Приватбанк», МФО 30953655) на користь Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі Автономної Республіки Крим (96000, м. Красноперекопськ, пл. Героїв Перекопу, 1а;  р/р 2560270446112 в КРУ ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 324805; ЄДРПОУ 22300375)  392,44 грн. заборгованості.

          Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   

 

Суддя                                                                          Сидоренко Д.В.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.01.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15127392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15184/10/5/0170

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні