ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м.Сімферополь
15 лютого 2011 р. (11:44год.) Справа №2а-13293/10/7/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Маргарітова М.В., при секре тарі Силантьєвої О.А., розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Кіровського ра йонного центру зайнятості
до ОСОБА_1
про стягнення
за участю представників:
від позивача - ОСОБА_2, д овіреність № 13-001-3199/0-10 від 30.08.2010р.;
від відповідача - ОСОБА _1, паспорт НОМЕР_2.
Обставини справи: Позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим з адміністр ативним позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованос ті в розмірі 2143,16 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду від 18.10.2010 р. поз ов був залишений без руху з на данням заявнику строку для у сунення недоліків.
08.11.2010 р. позивачем були усунен і недоліки позовної заяви (на дані докази надіслання відпо відачу копії позовної заяви та доданих до неї документів , рекомендованою кореспонден цією с описом вкладення), у зв' язку з чим відсутні підстави для повернення позовної зая ви чи відмови у відкритті про вадження в адміністративній справі.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що на момент постановк и на облік у якості безробітн ього ОСОБА_1 відносився до зайнятого населення та не мі г стояти на обліку у центрі за йнятості як безробітний, у ре зультаті чого ОСОБА_1 неза конно отримав від Кіровськог о районного центру зайнятост і допомогу по безробіттю у пе ріод з 03.12.2006р. по 11.07.2007р. у сумі 2143,16гр н.
Представник позивача у суд овому засіданні 15.02.2011р. підтрим ав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач у судовому засі данні позовні вимоги визнав повністю.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, суд
ВСТАНОВИВ:
03.11.2006р. ОСОБА_1 звернув ся до Кіровського районного центру зайнятості з заявою п ро надання статусу безробітн ого, де зазначив, що не зареєс трований у якості суб' єкта підприємницької діяльності , трудовою діяльністю не займ ається, пенсію не отримує, дох одів не має та зобов' язалас ь у разі працевлаштування, ук ладення договору цивільно-п равового характеру, та в разі здійснення іншої діяльності , яка надає прибуток, повідоми ти Кіровський районний центр зайнятості (а.с.6-7).
Наказом Кіровського район ного центру зайнятості ОСО БА_1 було надано статус безр обітного та призначена матер іальна допомога по безробітт ю з 03.11.06р., що підтверджується пе рсональною карткою (а.с.5).
Наказом Кіровського район ного центру зайнятості № НТ 070 712 від 12.07.07р. відповідача було зн ято з обліку у зв' язку з прац евлаштуванням (а.с.5).
09.08.2010р. заступником директора - начальником відділу наданн я соціальних послуг Каліні ною О.П. була проведена звір ка ОСОБА_1, що підтверджує ться актом № 16 що підтверджує подання особою недостовірни х відомостей (з вини особи) (а.с .11).
Згідно перевірки під час ре єстрації в Кіровському райо нному центру зайнятості ОС ОБА_1 фактично був фізичною особою - підприємцем з 03.12.2006р. по 11.07.2007р., таким чином відносився до зайнятого населення згід но ст.1 п.3 Закону України "Про за йнятість населення", та подав недостовірні дані щодо своє ї особи, указав в заяві від 03.11.200 6р., що не зареєстрований як су б'єкт підприємницької діяльн ості, чим порушив ч.2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я". Незаконно нараховане мате ріальне забезпечення з 03.12.2006р. п ідлягає утримання з безробіт ного ОСОБА_1 згідно п.3 ст.36 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття".
Позивач у позові зазначає, щ о відповідач інформацію про своє працевлаштування скрив від Кіровського районного ц ентру зайнятості, у зв' язку з чим відповідачу не законно було надано статус безробіт ного та не законно призначен а допомога по безробіттю за п еріод з 03.12.06р. по 11.07.07 р. у сумі 2143,16гр н., з вини відповідача, у зв' я зку з чим позивачу завдано зб итків на суму 2143,16 грн., які підля гають поверненню відповідач ем.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вника позивача та відповідач а оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та п ідлягають повному задоволен ню, виходячи з наступного.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 8 Закон у України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття” N 1533-III від 02.03.2000 року Фонд за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя (далі - Фонд) створюється дл я управління страхуванням на випадок безробіття, провадж ення збору та акумуляції стр ахових внесків, контролю за в икористанням коштів, виплати забезпечення та надання соц іальних послуг, здійснення і нших функцій згідно із цим За коном і статутом Фонду (ч.1 ст.8).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду п окладаються на центр зайнято сті Автономної Республіки Кр им, обласні, Київський і Севас топольський міські, районні, міськрайонні, міські та райо нні у містах центри зайнятос ті.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної полі тики зайнятості населення, професійної орієнтації, п ідготовки і перепідготовк и, працевлаштування та соціа льної підтримки тимчасово не працюючих громадян у пор ядку, що визначається Кабіне том Міністрів України, створ юється державна служба за йнятості, діяльність якої здійснюється під керівництв ом Міністерства праці та с оціальної політики України, місцевих державних адміні страцій та органів місцевог о самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Отже, судом встановлено, що позивач є установою Державн ої служби зайнятості, та підп орядковується Міністерству праці та соціальної політик и Автономної Республіки Крим , яке відповідно до пункту 1 По ложення про Міністерство пра ці та соціальної політики Ав тономної Республіки Крим, за твердженого Постановою Ра ди Міністрів Автономної Ре спубліки Крим від 13.06.2005 року № 249 є республіканським органом виконавчої влади.
Таким чином Кіровський рай онний центр зайнятості у від носинах з фізичними та юриди чними особами, під час реаліз ації своїх завдань та функці й, встановлених законодавств ом України, є органом виконав чої влади та суб' єктом влад них повноважень.
Правові, фінансові та орган ізаційні засади загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття визначає Закон У країни “Про загальнообов'яз кове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя” № 1533-III від 02.03.2000 року (далі Зако н № 1533).
Відповідно до ст. 1 Закону № 15 33 загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття (далі - стр ахування на випадок безробіт тя) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає мат еріальне забезпечення на вип адок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обст авин та надання соціальних п ослуг за рахунок коштів Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття (п.1 ч.1 ст.1);
-страховик - Фонд загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття (п.5 ч.1 ст.1 );
-страховий випадок - це поді я, через яку:
а) застраховані особи втрат или заробітну плату (грошове забезпечення) або інші перед бачені законодавством Украї ни доходи внаслідок втрати р оботи з незалежних від них об ставин та зареєстровані в ус тановленому порядку як безро бітні, готові та здатні прист упити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу;
б) застраховані особи опини лися в стані часткового безр обіття (п.8 ч.1 ст.1).
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення” № 803-XII від 01.03.1991 року, в ідповідно до якого Державна служба зайнятості має право в установленому законодавс твом порядку подавати громад янам допомогу по безробіттю та матеріальну допомогу по б езробіттю, припиняти і відкл адати їх виплати.
Відповідно до п.6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття", зат вердженою Постановою Ка бінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357, якщо відом ості про доходи є недостовір ними з вини особи, центри зайн ятості припиняють відповідн і виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стяг уються з такої особи відпові дно до пункту 7 цього Порядку.
Відповідно до п.7 цього Поря дку у разі відмови особи пове рнути кошти або відмови робо тодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (н евідшкодування) їх у встанов лений строк стягнення таких коштів здійснюється у судово му порядку відповідно до зак онодавства.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття” саме у судовому порядку, визн ачена також статтею 39 зазначе ного Закону.
Таким чином, судом встановл ено, що позивач, будучі суб' єктом владних повноважень, в ідповідно до законодавства м ає право подавати до суду поз овні заяви до фізичних та юри дичних осіб щодо стягнення з громадян безпідставних випл ат у вигляді допомоги по безр обіттю.
Суд зазначає, що відповідно до ст.6 Закону України № 1533 пра во на матеріальне забезпечен ня на випадок безробіття (дал і - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.
В порушення вимог вказаних у ст. 36 Закону України "Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття" відповідач не п овідомив позивача про те, що він на час звернення був суб'є ктом підприємницькою діяльн ості.
Відповідно до абз. 1 п. 3 ст. 36 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття" сума виплаченого заб езпечення відповідачу внасл ідок умисного невиконання ни м своїх обов'язків та зловжив ання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до за конодавства України з момент у виникнення обставин, що впл ивають на умови виплати їй за безпечення та надання соціал ьних послуг.
Згідно з п 6, та п.7 Порядку роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття" затв ердженою Постановою Каб інету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 у разі вста новлення центром зайнятості належності безробітної особ и до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та по вертає суму незаконно отрим аного матеріального забе зпечення і вартості над аних послуг з моменту виникн ення обставин, що впливають н а умови матеріального забезп ечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про до ходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості при пиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призн ачення виплат стягуються з т акої особи відповідно до пун кту 7 цього Порядку. Рішення п ро повернення коштів особою та відшкодування приймаєтьс я директором центру зайнятос ті і оформляється наказом. По вернення коштів особою здійс нюється протягом 10 робочих дн ів після ознайомлення під ос обистий підпис з прийнятим р ішенням про повернення кошті в. У разі відмови особи поверн ути кошти або у разі неповерн ення (невідшкодування) їх у вс тановлений строк стягнення т аких коштів здійснюється у с удовому порядку відповідно д о законодавства.
Судом встановлено, що відпо відачу нарахована та виплаче на допомога по безробіттю за період з 03.12.06р. по 11.07.07 р. у сумі 2143,16г рн., що підтверджується розра хунком суми матеріальної доп омоги по безробіттю за цей пе ріод (а.с.9).
Враховуючи, що відповідач н а час звернення був СПД та від повідно до ч.3 ст.46 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" від 15.05.2003р. № 755 фі зична особа позбавляється ст атусу підприємця з дати внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про державну р еєстрацію припинення підпри ємницької діяльності фізичн ої особи - підприємця, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсяз і.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
В судовому засіданні 15.02.11р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови.
У повному обсязі постанову виготовлено 21.02.11 року.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163, ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повн істю.
2. Стягнути з ОСОБА_1 ( іде нтифікаційний номер НОМЕР _1, АДРЕСА_1, р/р не відомі) н а користь Кіровського районн ого центру зайнятості (р/р 3717700100 0385 в УДК в АРК м. Сімферополь, МФ О 824026, ЄДРПОУ 20708623) заборгованост і в сумі 2143,16 грн.
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ма ргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні