Постанова
від 22.04.2011 по справі 2а/0570/4232/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 22 квітня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/4232/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

09 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Абдукадирової К.Е.,

розглянувши справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Дружківка  

до Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради, м. Дружківка  

про припинення юридичної особи – Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради, -

                                                             ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у м. Дружківка заявлено позов до Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради про припинення юридичної особи – Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради.

Правовою підставою припинення юридичної особи позивач вважає норми,  Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 року № 755-ІV, Податкового кодексу України.

01.04.2011р. відповідач одержав ухвалу про відкриття скороченого провадження. Заперечення проти позову або заяву про визнання позову відповідач не надав.

За таких обставин, суд, у відповідності до п. 3 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, розглядає справу у порядку скороченого провадження - не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Комітет по справам молоді зареєстрований виконавчим комітетом Дружківської міської ради 07.04.1993р., про що 10.05.1995р. видано свідоцтво № 23179898, код ЄДРПОУ 23179898, перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Дружківка з 03.03.1999р. (арк. справи 7, 8).

Рішенням Дружківської міської ради від 08.07.1997р. № ХХП/17-4 «Про хід виконання п. 4.2. рішення міської ради від 29.05.1997р. «Про економічний та соціальний розвиток міста за перший квартал 1997р.» Комітет по справам молоді перетворено у Відділ по справам сім’ї та молоді (арк. справи 16).

Відповідно до довідки про ненадання останньої податкової звітності № 11/1510 від 12.01.2011р. останній податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями був наданий за І квартал 2003р. (арк. справи 9).

Статтею 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. № 334/94-ВР визначено оподаткування операцій особливого виду. Пунктом 7.11. статті 7 цього Закону визначено оподаткування неприбуткових установ і організацій.

Згідно із пунктом «а» підпункту 7.11.1. пункту 7.11. статті 7 Закону, ця стаття застосовується, зокрема, до органів місцевого самоврядування та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Відповідач є установою, створеною Дружківською міською радою, його положення затверджено рішенням ради від 10.06.1998р. № ХХІІІ/2-11, утримується за рахунок коштів місцевого бюджету (арк. справи 13, 14).

Наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997р. № 233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.081997р. за № 290/2094 затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі – Порядок № 233).

Цей Порядок розроблений на підставі норм Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

Відповідно до пункту 1.3. Порядку № 233, податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

Відповідно до підпункту 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "а" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять до таких неприбуткових організацій як компенсація вартості отриманих державних послуг, у тому числі доходів державних професійно-технічних навчальних закладів, отриманих від виготовлення та реалізації товарів (виконання робіт, надання послуг), пов'язаних з їх основною, статутною діяльністю; дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної допомоги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбутковим організаціям відповідно до умов міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

Згідно із підпунктом 7.11.9. пункту 7.11 статті 7 цього Закону, у разі коли доходи неприбуткових організацій, отримані протягом звітного (податкового) року з джерел, визначених підпунктом 7.11.5, на кінець першого кварталу наступного за звітним року перевищують 25 відсотків від загальних валових доходів, отриманих протягом такого звітного (податкового) року, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок з нерозподіленої суми прибутку за ставкою, встановленою пунктом 10.1 статті 10 цього Закону, до суми такого перевищення. Внесення до бюджету зазначеного податку здійснюється за результатами першого кварталу наступного за звітним року у строки, встановлені для інших платників податку.

Незалежно від положень абзацу першого цього підпункту, у разі коли неприбуткова організація отримує доход з джерел, інших ніж визначені відповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11.7 цього пункту, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

Аналіз вищенаведеної норми дає підстави для висновку, що, по-перше, відповідач звільнений від деяких видів доходів, по-друге, Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» передбачає можливість отримання неприбутковою організацією доходу, який є базою оподаткування та зобов’язує неприбуткову організацію сплачувати у випадках встановлених законом податок на прибуток.

Відповідно до пункту 16.4. статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року – повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Як було встановлено судом, для неприбуткових організацій Порядком № 233 встановлені особливості надання податкової звітності – звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

Відповідно до пункту 4.1. Порядку № 233, звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Податковими періодами відповідно до пункту 11.1. статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» є календарний квартал, півріччя, три квартали, рік.

Відповідно до пп. 2 п. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. № 1251–ХІІ, платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів).

Підпунктом 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації. Пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 наведеного закону передбачені строки надання  платниками податків податкових декларацій за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю, календарному кварталу, календарному року.

Пунктом 3 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено, що державні податкові інспекції в районах у містах контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням податків, інших платежів.       

Відповідач до податкового органу звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями не надавав з І кварталу 2003 року і по теперішній час не надає, що підтверджується  актом від 12.01.2011р. (арк. справи 9).

Крім того слід зазначити, що станом на 02.02.2011р. відповідач не має заборгованості перед бюджетом (арк. справи 10).  

Таким чином, рік, протягом якого юридична особа не звітувала перед відповідними податковими органами, повинен обчислюватися з дати, коли необхідна звітність була надана в останній раз.

Згідно частини 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» неподання юридичною особою протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, вимоги позивача про припинення відповідача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства  України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 183-2, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                                          ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у м. Дружківка до Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради про припинення юридичної особи – Відділу по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради задовольнити.

Припинити юридичну особу – Відділ по справам сім’ї та молоді Дружківської міської ради.

Постанова складена 22 квітня 2011 року. Відповідач зобов’язаний виконати постанову негайно.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

          

Суддя                                                                                      Абдукадирова К.Е.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15128036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4232/2011

Постанова від 22.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні