Постанова
від 26.04.2011 по справі 2а/0570/5260/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 26 квітня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/5260/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого  провадження адміністративну справу за позовом Слов’янської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області до товариства з обмеженою відповідальністю «К.А.Н. Агропром» про стягнення штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 1020,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

          Слов’янська об’єднана державна податкова інспекція Донецької області (надалі – Слов’янська ОДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом про стягнення штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 1020,00 грн.з товариства з обмеженою відповідальністю «К.А.Н. Агропром» (далі – ТОВ «К.А.Н. Агропром», відповідач).  

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач станом на 14.02.2011 року має податкову заборгованість у загальному розмірі 1 020,00 гривень, яка виникла у зв’язку з несплатою відповідачем узгодженого податкового зобов’язання з нарахованих на підставі актів перевірки штрафних санкцій з податку на додану вартість. Приймаючи до уваги факт несплати ТОВ «К.А.Н. Агропром» суми заборгованості у порушення вимог Податкового кодексу України, заявник просить стягнути наведену суму у судовому порядку.  

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «К.А.Н. Агропром» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Слов’янської міської ради Донецької області. Відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб внесені 15.10.2008 року, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АД № 435466, ідентифікаційний код 35957607, юридична адреса: 84112, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Чубаря, буд. 4. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 24.01.2011 року № 26/10/29-014-17 ТОВ «К.А.Н. Агропром» перебуває на податковому обліку в Слов’янській ОДПІ з 16.10.2008 року № 8036.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість склалась за несплату штрафних санкцій, нарахованих позивачем відповідачу за результатами проведених актів перевірки:

1. 21.06.2010 року Слов’янською ОДПІ проведена перевірка дотримання граничних строків подання податкової звітності ТОВ «К.А.Н. Агропром», про що складений акт від 21.06.2010 року № 4377/15-2/35957607. В ході цієї перевірки встановлено порушення відповідачем пп.7.8.1 п.7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та абз. «а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: ТОВ «К.А.Н. Агропром» порушено граничний строк подання податкової звітності з податку на додану вартість, термін якого сплинув 20.04.2009 року та 20.05.2009 року, станом на 21.06.2010 року податкові декларації з податку на додану вартість не подані.. Слов’янською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 21.06.2010 року № 0036611542/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 340,00 грн.

2. 21.06.2010 року Слов’янською ОДПІ проведена перевірка дотримання граничних строків подання податкової звітності ТОВ «К.А.Н. Агропром», про що складений акт від 21.06.2010 року № 4378/15-2/35957607. В ході цієї перевірки встановлено порушення відповідачем пп.7.8.1 п.7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та абз. «а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: ТОВ «К.А.Н. Агропром» порушено граничний строк подання податкової звітності з податку на додану вартість, термін якого сплинув 22.06.2009 року, фактична дата подання - 19.05.2010 року. Слов’янською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 21.06.2010 року № 0036811542/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

3. 03.06.2010 року Слов’янською ОДПІ проведена перевірка дотримання граничних строків подання податкової звітності ТОВ «К.А.Н. Агропром», про що складений акт від 03.06.2010 року № 3661/15-2/35957607. В ході цієї перевірки встановлено порушення відповідачем пп.7.8.1 п.7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та абз. «а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: ТОВ «К.А.Н. Агропром» порушено граничний строк подання податкової звітності з податку на додану вартість, термін якого сплинув 20.04.2010 року, фактична дата подання - 19.05.2010 року. Слов’янською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 07.06.2010 року № 0036271542/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

4. 03.06.2010 року Слов’янською ОДПІ проведена перевірка дотримання граничних строків подання податкової звітності ТОВ «К.А.Н. Агропром», про що складений акт від 03.06.2010 року № 3635/15-2/35957607. В ході цієї перевірки встановлено порушення відповідачем пп.7.8.1 п.7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та абз. «а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: ТОВ «К.А.Н. Агропром» порушено граничний строк подання податкової звітності з податку на додану вартість, термін якого сплинув 22.02.2010 року, фактична дата подання - 19.05.2010 року. Слов’янською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 07.06.2010 року № 0036281542/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

5. 21.06.2010 року Слов’янською ОДПІ проведена перевірка дотримання граничних строків подання податкової звітності ТОВ «К.А.Н. Агропром», про що складений акт від 21.06.2010 року № 4391/15-2/35957607. В ході цієї перевірки встановлено порушення відповідачем пп.7.8.1 п.7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент встановлення порушення) та абз. «а» пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: ТОВ «К.А.Н. Агропром» 19.05.2010 року надано заяву про виключення з реєстру платників податків на додану вартість та довідку Слов’янського міського відділу Управління Міністерства Внутрішніх Справ у Донецькій області про втрату свідоцтва платника податку на додану вартість. На підставі п. 9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» неповернення свідоцтва платника податку на додану вартість прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з податку на додану вартість. Слов’янською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 21.06.2010 року № 0036801542/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

Таким чином, податковий борг з несплати штрафних санкцій, нарахованих відповідачу за порушення граничних термінів подання податкової звітності з податку на додану вартість становить у загальному розмірі 1020,00 грн. (340,00 грн. + 170,00 грн. + 170,00 грн. + 170,00 грн. +  170,00 грн.).

Про факт існування у відповідача заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість свідчать документи, що є в матеріалах справи. Так, з метою погашення такої заборгованості Слов’янською ОДПІ приймалися заходи, передбачені чинним на час виникнення порушення Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме за юридичною адресою боржника направлялись перша та друга податкові вимоги, відповідно - від 21.06.2010 року № 1/294 та від 21.07.2010 року № 2/346. Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості. Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.

В матеріалах справи, відсутні докази щодо оскарження відповідачем зазначених податкових повідомлень-рішень, першої та другої податкових вимог.  

Крім того, про безперервну заборгованість відповідача перед бюджетом свідчить Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, відповідно до якого майно ТОВ «К.А.Н. Агропром» перебуває у податковій заставі Слов’янської ОДПІ. Підставою обтяження є порушення підприємством вимог абз. 3 пп.8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України від  21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинний на момент виникнення права на податкову заставу),  а саме: несплата у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку; несплата у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, визначеної контролюючим органом, - з дня, наступного за останнім днем граничного строку такого погашення, визначеного у податковому повідомленні.

При цьому, у справі відсутні докази стосовно апеляційного чи судового оскарження дій та актів позивача щодо застосованої податкової застави майна відповідача.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

        Згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» (чинний на момент виникнення податкового боргу) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні й фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Частиною 3 статті 9 цього Закону встановлено, що обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється зі сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (ПКУ) визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 ПКУ, в межах їх повноважень (п. 61.2 ст.61 ПКУ).

Приписами статті 41 ПКУ встановлено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Право податкових органів на звернення до суду з питання щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини передбачене пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Таким чином, позивач – Слов’янська об’єднана державна податкова інспекція є суб’єктом владних повноважень, та здійснює повноваження в даних правовідносинах надані їй чинним законодавством України.

Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Так, згідно пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення) - податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Підпунктом 4.1.7 пункту 4.1 статі 4 цього Закону встановлено, що платник податків має право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання декларації, визначеного згідно з підпунктом 4.1.4 цього пункту, надіслати декларацію (розрахунок) на адресу податкового органу поштою з повідомленням про вручення.

Дана норма закріплення в діючому з 01.01.2011 року Податковому кодексі України. У відповідності до статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1. ст. 203 ПКУ). Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2. ст. 203 ПКУ).

Відповідальність платника податків що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, передбачена пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент встановлення порушення), а саме: такий платник податків сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Нормами Податкового кодексу України (ПКУ) також закріплена відповідальність за порушення податкового законодавства. Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).

Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Як вже зазначено вище за текстом, Слов’янською ОДПІ застосовано до ТОВ «К.А.Н. Агропром» штрафні (фінансові) санкції за затримку граничного строку подання податкових декларацій з податку на додану вартість, про що винесені податкові повідомлення-рішення від 21.06.2010 року № 0036611542/0, від 21.06.2010 року № 0036811542/0, від 07.06.2010 року № 0036271542/0, від 07.06.2010 року № 0036281542/0 та від 21.06.2010 року № 0036801542/0.

Станом на день розгляду даної адміністративної справи даний податковий борг відповідачем не сплачений.

Пунктом 309.2 статті 309 ПКУ встановлено, що платники податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність подання податкових декларацій та сплати сум податку.

Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки податкове зобов’язання з узгоджених сум нарахованих позивачем штрафних санкцій з податку на додану вартість ТОВ «К.А.Н. Агропром» не сплачені в установлений чинним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов’язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

        Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

        Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної  податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Беручи до уваги те, що суму заборгованості за штрафними санкціями з податку на додану вартість у загальному розмірі 1 020,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується обліковою карткою відповідача за даним платежем, наданої Слов’янською ОДПІ; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Слов’янської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області до товариства з обмеженою відповідальністю «К.А.Н. Агропром» про стягнення штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 1020,00 грн. – задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «К.А.Н. Агропром» (ідентифікаційний код ідентифікаційний код 35957607, юридична адреса: 84112, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Чубаря, буд. 4)  на рахунок № 31118029700075 (код платежу 14010100, одержувач – ВДК м. Словьянська та Словьянського району, ОКПО 34686605, банк УДК в Донеькій області, МФО 834016) заборгованість з штрафних санкцій з податку на додану вартість у розмірі 1 020,00 грн. (одна тисяча двадцять грн. 00 коп.).

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 26 квітня 2011 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

          

Суддя                                                                                      Чучко В.М.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15128062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5260/2011

Постанова від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні