Cправа № 2а-0770/165/11
рядок статзвітності 8.1.5
код - 11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 березня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючої: судді Маєцької Н.Д.
при секретарі судового засідання Сідей І.І. та сторін, які беруть участь у справі:
позивача: представник не з'явився;
відповідача: представник не з’явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області до комунального підприємства "Ужгородський районний міжгосподарський комбінат по наданню послуг сільському населенню" про стягнення податкового боргу в сумі 5935, 58 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 09 березня 2011 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 14 березня 2011 року.
Позивач –суб'єкт владних повноважень Ужгородська міжрайонна державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до комунального підприємства "Ужгородський районний міжгосподарський комбінат по наданню послуг сільському населенню" про стягнення податкового боргу в сумі 5935, 58 грн., мотивуючи тим, що відповідач будучи зареєстрованим платником податків та зборів, не виконує взяті на себе обов’язки щодо сплати таких, внаслідок чого в нього виникла вищезазначена заборгованість.
17.02.2011 року від представника позивача надійшла заява, в якій останній просить розглянути справу без його участі за наявними у справі матеріалами.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання не з'явився повторно, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду.
Згідно поданої позивачем копії Витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відповідач зареєстрований за адресою: вул. Борканюка, б/н, смт. Середнє, Ужгородський район, Закарпатська область, тобто, за адресою вказаною в позовній заяві та на яку направлялася кореспонденція суду. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, тому справа вирішується на підставі наявних у ній матеріалів.
Фіксування судового засідання не здійснювалось, оскільки у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що комунальне підприємство "Ужгородський районний міжгосподарський комбінат по наданню послуг сільському населенню", зареєстроване Ужгородською райдержадміністрацією Закарпатської області 27.04.1994 року; серія номер та дата видачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію: АОО 386280, 06.05.2005 рік., присвоєно ідентифікаційний код 01237879; взяте на податковий облік Ужгородською міжрайонною державною податковою інспекцією Закарпатської області07.07.1997р. за № 162.
Станом на 09.12.2010 року за Відповідачем рахується податковий борг у розмірі 4529, 77 грн. по наступних платежах:
1) платіж 14010100 «податок на додану вартість»пеня у розмірі 3202, 24 грн.;
2) платіж 11020202 «податок на прибуток підприємств»пеня у розмірі 372, 78 грн.;
3) платіж 13050129 «земельний податок з юридичних осіб»у розмірі 882,96 грн. в т. ч. пеня у розмірі - 643, 22 грн.;
4) платіж 16010229 «комунальний податок»пеня у розмірі 71, 79;
та заборгованість по платежу 16050129 «єдиний податок на підприємницьку діяльність з юридичних осіб»пеня у розмірі 1405,81 грн.
Вищевказаний податковий борг та заборгованість (по єдиному податку) виникли у зв'язку з наступним.
Відповідачу було нараховано:
- по платежу «Податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)»за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 8536,10 грн. було нараховано по обліковій картці пеню у розмірі 3202,24 грн.
- по платежу «Податок на прибуток»за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 2714,00 грн. було нараховано по обліковій картці пеню у розмірі 372,78 грн.
- по платежу «Комунальний податок»за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 193,66 грн. було нараховано по обліковій картці пеню у розмірі 71,79 грн.
- по платежу «єдиний податок на підприємницьку діяльність з юридичних осіб»за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 3947,79 грн. було нараховано по обліковій картці пеню у розмірі 1405,81 грн.
Відповідно до п.1.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання.
Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Статтею 16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено початок строків нарахування пені, а саме підпунктом 16.1.1 пункту 16.1. статті 16 даного Закону передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Необхідно відмітити, що відповідно до підпункту 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Указу Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва»суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.
ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ЮРИДИЧНИХ ОСІБ
03 лютого 2009 року працівниками Ужгородської МДПІ було проведено документальну
невиїзну перевірку Ужгородського районного міжгосподарського комбінату по наданню послуг сільському населенню код за ЄДРПОУ 01237879 по питанню дотримання встановлених законодавством граничних термінів сплати узгодженого податкового зобов'язанню по земельному податку за період з 30.11.2005 року по 30.01.2006 року. Проведеною перевіркою встановлено порушення пп.5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме, підприємство сплатило узгоджені суми податкових зобов'язань по платежах, а саме: - 479,48 грн. по земельному податку із запізненням від 1005 до 1066 календарних днів.
За результатами перевірки було складено акт від 03.02.2009 року №7/15-03.
03 лютого 2009 року працівниками Ужгородської МДПІ було складено акт №3/15-03 про неявку для підпису акту №7 від 03.02.2009 року. У зв'язку з неявкою Відповідача для підпису акта перевірки, даний акт 05.02.2009 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення був направлений на адресу Відповідача та вручений - 07 лютого 2009 року.
11 лютого 2009 року Ужгородською МДПІ було прийнято податкове повідомлення -рішення №1882/0000471503/0 загальна сума до сплати відповідно до якого складає - 239,74 грн.
Дане податкове повідомлення - рішення направлялись Відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак лист повернувся з відміткою відділу поштового зв'язку "за зазначеною адресою фірма не існує".
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних санкцій (затверджений наказом ДПА України від 21.06.01р. та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.07.01р.) податкове повідомлення-рішення №0000471503/10/1882 від 11.02.2009 року розміщене на дошці податкових оголошень Ужгородської МДПІ, про що свідчить акт №1 від 20.02.2009 року.
Вищевказане податкове повідомлення - рішення боржником не оскаржувались ні в адміністративному, а ні судовому порядку, отже воно є узгодженими відповідно до ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Ужгородською МДПІ на підставі пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III на адресу Відповідача було направлено податкову вимогу № 1/34 від 04.10.2004 року (вручено - 04.10.2004 року) та податкову вимогу №2/191 від 05.11.2004 року (вручено - 05.11.2004 року).
Вищевказані податкові вимоги Відповідачем так і не були погашені.
Згідно п.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків у встановлені законодавством терміни.
Приписами п. 3.1.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна..
На день розгляду даної справи відповідач борг не сплатив.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області до комунального підприємства «Ужгородський районний міжгосподарський комбінат по наданню послуг сільському населенню» про стягнення податкового боргу в сумі 5935, 58 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Ужгородський районний міжгосподарський комбінат по наданню послуг сільському населенню»(89452, Закарпатська область. Ужгородський район, вул. Борканюка, смт. Середнє, б/н, ідентифікаційний код - 01237879) податковий борг у розмірі 4529,77 грн. по наступних платежах:
- платіж 14010100 «податок на додану вартість»пеня у розмірі 3202,24 грн.;
- платіж 11020202 «податок на прибуток підприємств»пеня у розмірі 372,78 грн.;
- платіж 13050129 «земельний податок з юридичних осіб»у розмірі 882,96 грн. в т. ч. пеня у розмірі - 643,22;
- платіж 16010229 «комунальний податок»пеня у розмірі 71,79;
та заборгованість по платежу 16050129 «єдиний податок на підприємницьку діяльність з юридичних осіб»пеня у розмірі 1405,81 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Маєцька Н.Д.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15128614 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Маєцька Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні