Постанова
від 28.03.2011 по справі 2а-1375/10/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-1375/10/0770

Ряд стат. звіту № 10.3.4

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2011 р. м. Ужгоро д

Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового зас ідання - Рибак Т. В.

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (довіре ність від 03.12.2010 року)

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом За карпатського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Фрале" про стягнення адміні стративно - господарських са нкцій за недотримання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у сумі 13175,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст . 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 28 березня 2011 року проголошено вступну та резо лютивну частини Постанови. П останова в повному обсязі ск ладена 29 березня 2011 року.

Закарпатське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - поз ивач, ЗОВ ФСЗІ) звернулося до З акарпатського окружного адм іністративного суду з позово м до товариства з обмеженою в ідповідальністю "Фрале" (далі - відповідач, ТОВ "Фрале"), яки м просить стягнути адміністр ативно - господарські санкці ї за недотримання нормативу робочих місць для працевлашт ування інвалідів у сумі 13175,00 гр н.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві, просит ь позов задовольнити та стяг нути 13175,00 грн.

Відповідач заперечення пр оти позову суду не надав, явку представника в судові засід ання не забезпечив, не повідо мив суд про причини неприбут тя, хоча належним чином був по відомлений судом про відкрит тя провадження в адміністрат ивній справ, про дату, час і мі сце розгляду даної справи. От же, судом вжито достатніх зах одів щодо належного повідомл ення відповідача про відкрит тя провадження, про дату, час і місце судового розгляду дан ої адміністративної справи, та справа розглядається за в ідсутності представника від повідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів .

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактич ні обставини, на яких ґрунтую ться позовні вимоги, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висн овку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з н аступного:

Частиною першою ст.19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з пода льшими змінами та доповнення ми, далі - Закон 875), для підприє мств (об'єднань), установ і орг анізацій, незалежно від форм и власності і господарювання , встановлено норматив робоч их місць для забезпечення пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків ві д загальної чисельності прац юючих, а якщо працює від 8 до 25 ч оловік - у кількості одного ро бочого місця.

Відповідачеві за змістом в ищенаведеного Закону встано влено на 2009 рік норматив створ ення робочих місць для забез печення працевлаштування ін валідів у кількості 3 робочих місць, оскільки за даними зві ту "Про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік " середньооблікова кількіст ь штатних працівників обліко вого складу на підприємстві відповідача становить 63 особ и.

Матеріалами справи, зокрем а, статистичним звітом відпо відача "Про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік" (форма №Ю-ПІ), пояснення ми представника позивача вст ановлено, що на підприємстві відповідача у звітному пері оді не працювали інваліди у к ількості, визначеній Законом .

Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 підпр иємства (об'єднання), установи і організації, незалежно від форми власності і господарю вання, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж встановл ено нормативами, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом.

Згідно поданого відповіда чем звіту, чисельність інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на під приємстві відповідача на роб очих місцях для інвалідів ск ладає - 3 особа (в поданому від повідачем звіті зазначено 2 о соби, при цьому, згідно ч. 1 ст. 19 З акону 875 - така чисельність п овинна складати 3 особи), факти чно середньооблікова кількі сть інвалідів на підприємств і - 2 особи, середньорічна зар обітна плата штатного праців ника складає - 13175,00 грн., а отже розмір санкцій за недотриман ня нормативу для працевлашту вання інвалідів складає 13175,00 г рн.

Вказані адміністративно-г осподарські санкції сплачую ться підприємством самостій но в строк до 15 квітня року, нас тупного за роком, в якому відб улося порушення нормативу.

При вирішенні питання про п равомірність стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій суд виходить із загал ьних норм права відносно від повідальності за порушення з обов' язань і правил здійсне ння господарської діяльност і та необхідності встановлен ня в діях або бездіяльності р оботодавця складу правопору шення з метою застосування ю ридичної відповідальності у вигляді адміністративно-гос подарських санкцій. Елемента ми правопорушення є вина та н аявність причинного зв' язк у між самим порушенням та йог о наслідками. Статтею 218 Госпо дарського кодексу України вс тановлено, що підставою госп одарсько-правової відповіда льності учасника господарсь ких відносин є вчинене ним правопорушення у сфері гос подарювання. При цьому учасн ик господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов'язання чи пору шення правил здійснення госп одарської діяльності, якщо н е доведе, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

З огляду на викладене, оскіл ьки відповідачем не доведено , що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недоп ущення господарського право порушення, судом встановлен о наявність підстав для заст осування юридичної відповід альності у вигляді адміністр ативно-господарських санкці й, та, відповідно, пені за пору шення терміну їх сплати.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідачем н е надано доказів того, що роб очі місця для інвалідів (згід но встановленого Законом нор мативу) ним створені, не довед ено, що ним, як роботодавцем, в иконано законодавчо встанов лений обов' язок зі створенн я робочих місць для інваліді в згідно нормативу, а також те , що створені робочі місця не б ули зайняті інвалідами з нез алежних від нього причин.

За наведених обставин, позо вні вимоги підтверджені нале жними та допустимими доказам и, відповідачем не спростова ні, та підлягають до зад оволення повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України су дові витрати по справі з відп овідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов З акарпатського обласного від ділення Фонду соціального за хисту

інвалідів до товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Фрале" про стягнення ад міністративно - господарськи х санкцій за недотримання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у с умі 13175,00 грн. - задовольнити п овністю.

2. Стягнути з товариства з о бмеженою відповідальністю "Ф рале" (Закарпатська область, Ужгородський район, с. Холмок , вул. Українська, 70 код 35335687) на к ористь Закарпатського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (Зак арпатська область, м. Ужгород , пл. Ш. Петефі, 14 код 13592841) адмініст ративно - господарські санкц ії за недотримання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у сумі 131 75,00 грн. (тринадцять тисяч сто с імдесят п'ять гривен).

3. Постанова набирає законн ої сили в порядку, встановлен ому ст. 254 КАС України, та може б ути оскаржена до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Закарпатськи й окружний адміністративний суд в порядку та строки, встан овлені ст. 186 КАС України. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови (копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції).

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15128622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1375/10/0770

Постанова від 28.03.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні