Cправа № 2а-1375/10/0770
Ряд стат. звіту № 10.3.4
Код - 04
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2011 р. м. Ужгоро д
Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового зас ідання - Рибак Т. В.
за участю представників
позивача: ОСОБА_1 (довіре ність від 03.12.2010 року)
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом За карпатського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Фрале" про стягнення адміні стративно - господарських са нкцій за недотримання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у сумі 13175,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст . 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 28 березня 2011 року проголошено вступну та резо лютивну частини Постанови. П останова в повному обсязі ск ладена 29 березня 2011 року.
Закарпатське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - поз ивач, ЗОВ ФСЗІ) звернулося до З акарпатського окружного адм іністративного суду з позово м до товариства з обмеженою в ідповідальністю "Фрале" (далі - відповідач, ТОВ "Фрале"), яки м просить стягнути адміністр ативно - господарські санкці ї за недотримання нормативу робочих місць для працевлашт ування інвалідів у сумі 13175,00 гр н.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві, просит ь позов задовольнити та стяг нути 13175,00 грн.
Відповідач заперечення пр оти позову суду не надав, явку представника в судові засід ання не забезпечив, не повідо мив суд про причини неприбут тя, хоча належним чином був по відомлений судом про відкрит тя провадження в адміністрат ивній справ, про дату, час і мі сце розгляду даної справи. От же, судом вжито достатніх зах одів щодо належного повідомл ення відповідача про відкрит тя провадження, про дату, час і місце судового розгляду дан ої адміністративної справи, та справа розглядається за в ідсутності представника від повідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів .
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактич ні обставини, на яких ґрунтую ться позовні вимоги, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висн овку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з н аступного:
Частиною першою ст.19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з пода льшими змінами та доповнення ми, далі - Закон 875), для підприє мств (об'єднань), установ і орг анізацій, незалежно від форм и власності і господарювання , встановлено норматив робоч их місць для забезпечення пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків ві д загальної чисельності прац юючих, а якщо працює від 8 до 25 ч оловік - у кількості одного ро бочого місця.
Відповідачеві за змістом в ищенаведеного Закону встано влено на 2009 рік норматив створ ення робочих місць для забез печення працевлаштування ін валідів у кількості 3 робочих місць, оскільки за даними зві ту "Про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік " середньооблікова кількіст ь штатних працівників обліко вого складу на підприємстві відповідача становить 63 особ и.
Матеріалами справи, зокрем а, статистичним звітом відпо відача "Про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік" (форма №Ю-ПІ), пояснення ми представника позивача вст ановлено, що на підприємстві відповідача у звітному пері оді не працювали інваліди у к ількості, визначеній Законом .
Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 підпр иємства (об'єднання), установи і організації, незалежно від форми власності і господарю вання, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж встановл ено нормативами, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом.
Згідно поданого відповіда чем звіту, чисельність інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на під приємстві відповідача на роб очих місцях для інвалідів ск ладає - 3 особа (в поданому від повідачем звіті зазначено 2 о соби, при цьому, згідно ч. 1 ст. 19 З акону 875 - така чисельність п овинна складати 3 особи), факти чно середньооблікова кількі сть інвалідів на підприємств і - 2 особи, середньорічна зар обітна плата штатного праців ника складає - 13175,00 грн., а отже розмір санкцій за недотриман ня нормативу для працевлашту вання інвалідів складає 13175,00 г рн.
Вказані адміністративно-г осподарські санкції сплачую ться підприємством самостій но в строк до 15 квітня року, нас тупного за роком, в якому відб улося порушення нормативу.
При вирішенні питання про п равомірність стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій суд виходить із загал ьних норм права відносно від повідальності за порушення з обов' язань і правил здійсне ння господарської діяльност і та необхідності встановлен ня в діях або бездіяльності р оботодавця складу правопору шення з метою застосування ю ридичної відповідальності у вигляді адміністративно-гос подарських санкцій. Елемента ми правопорушення є вина та н аявність причинного зв' язк у між самим порушенням та йог о наслідками. Статтею 218 Госпо дарського кодексу України вс тановлено, що підставою госп одарсько-правової відповіда льності учасника господарсь ких відносин є вчинене ним правопорушення у сфері гос подарювання. При цьому учасн ик господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов'язання чи пору шення правил здійснення госп одарської діяльності, якщо н е доведе, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
З огляду на викладене, оскіл ьки відповідачем не доведено , що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недоп ущення господарського право порушення, судом встановлен о наявність підстав для заст осування юридичної відповід альності у вигляді адміністр ативно-господарських санкці й, та, відповідно, пені за пору шення терміну їх сплати.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідачем н е надано доказів того, що роб очі місця для інвалідів (згід но встановленого Законом нор мативу) ним створені, не довед ено, що ним, як роботодавцем, в иконано законодавчо встанов лений обов' язок зі створенн я робочих місць для інваліді в згідно нормативу, а також те , що створені робочі місця не б ули зайняті інвалідами з нез алежних від нього причин.
За наведених обставин, позо вні вимоги підтверджені нале жними та допустимими доказам и, відповідачем не спростова ні, та підлягають до зад оволення повністю.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України су дові витрати по справі з відп овідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов З акарпатського обласного від ділення Фонду соціального за хисту
інвалідів до товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Фрале" про стягнення ад міністративно - господарськи х санкцій за недотримання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у с умі 13175,00 грн. - задовольнити п овністю.
2. Стягнути з товариства з о бмеженою відповідальністю "Ф рале" (Закарпатська область, Ужгородський район, с. Холмок , вул. Українська, 70 код 35335687) на к ористь Закарпатського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (Зак арпатська область, м. Ужгород , пл. Ш. Петефі, 14 код 13592841) адмініст ративно - господарські санкц ії за недотримання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у сумі 131 75,00 грн. (тринадцять тисяч сто с імдесят п'ять гривен).
3. Постанова набирає законн ої сили в порядку, встановлен ому ст. 254 КАС України, та може б ути оскаржена до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Закарпатськи й окружний адміністративний суд в порядку та строки, встан овлені ст. 186 КАС України. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови (копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції).
Суддя С. І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15128622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні