Постанова
від 18.03.2011 по справі 2а-0770/572/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-0770/572/11

Ряд стат. звіту № 8.1.5

Код - 06

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2011 року м. Ужгород

Закарпатський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючої судді Большако вої О.О.,

при секретарі судового з асідання Садовніковій В.О.,

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в зал і суду в місті Ужгороді адмін істративну справу за адмініс тративним позовом Ужгородсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Інвест - План»про стяг нення податкового боргу,-

встановив:

17 лютого 2011 року Ужгородс ька міжрайонна державна пода ткова інспекція Закарпатськ ої області звернулася до Зак арпатського окружного адмін істративного суду з позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Інвест - Пла н» про стягнення з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Інвест - План» податковог о боргу за платежем 5013050101 «з емельний податок з юридичних осіб»у розмірі 60260 гривень 25 ко пійок (в тому числі пені в сумі 871 гривень 18 копійок).

Позивач позовні вимоги підтримав, подав суду до поча тку судового засідання письм ову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріа лами за відсутності представ ника позивача.

Відповідач в судове засід ання повторно не з' явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання спр ави за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини не явки суду не повідомив. Письм ових заперечень щодо задовол ення позовних вимог до суду н е надійшло.

Суд, дослідивши письмові до кази, наявні в матеріалах спр ави, дійшов висновку про повн е задоволення позовних вимо г з наступних підстав.

Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 27.01.2011 року Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Інвест - План" внесене до Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та зареєст роване за адресою: Закарпат ська область, місто Ужгород , Слов' янська набережна, буд инок 31.

Згідно відомостей надан их Головним управлінням стат истики у Закарпатській облас ті від 17.01.2011 року Відповідач ста ном на 01.02.2011 року значиться в Єд иному державному реєстрі під приємств, установ та організ ацій України із відповідним кодом ЄДРПОУ - 34747861.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Інвест - План »є платником податків і збор ів, що підтверджується копіє ю наявної в матеріалах справ и Довідки про взяття на облік як платника податків від №26/9/29 -015 від 26.01.2011 року.

01 січня 2011 року набув чин ності Податковий Кодекс Укра їни, який встановлює перелік податків та зборів, що справл яються в Україні, та порядок ї х адміністрування, платників податків та зборів, їх права т а обов'язки, компетенцію конт ролюючих органів, повноважен ня і обов'язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства. Відп овідно до п. 2 Прикінцевих поло жень Податкового кодексу Укр аїни з 01.01.2011 року Закон України «Про плату за землю»втратив чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що правовідносини, щодо своє часної сплати суми податково го зобов' язання, зазначеног о у самостійно поданій відпо відачем податковій декларац ії виникли до набрання чинно сті Податковим Кодексом Укра їни, суд приходить до висновк у, що в даному випадку слід зас тосовувати саме норми Закону України «Про плату за землю» .

Відповідно до частини 1 ст атті 67 Конституції України ко жен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і ро змірах, встановлених законом . У відповідності статті 2 Зако ну України «Про плату за земл ю»від 03.07.1992 року № 2535/ХІІ (що діяв у період виникнення боргу), вик ористання землі є платним. Пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, в изначаються до її встановлен ня в порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до статті 14 вка заного Закону, платники земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій. Відповідно до за значеного, Відповідач самост ійно задекларував податкове зобов'язання по земельному п одатку шляхом подання до інс пекції:

- звітного податкового ро зрахунку земельного податку на 2010 року (№514 від 01.02.2010 року) у заг альній сумі 165 703 гривень 10 копій ок (в тому числі за січень - гру день 2010 року помісячно);

- уточнюючого податкового розрахунку земельного подат ку на 2010 року (№ 3613 від 18.03.2010 року), ві дповідно до якого сума подат ку, яка зменшує податкове зоб ов'язання у зв'язку з виправле нням помилки складає 15 592 гриве нь 95 копійок (в тому числі за лю тий - грудень місяці 2010 року);

- податкового розрахунку з емельного податку на 2010 року (№ 15649 від 17.06.2010 року), відповідно до я кого сума податку, яка зменшу є податкове зобов'язання у зв 'язку з виправленням помилки складає 42139 гривень 72 копійок (в тому числі за червень - груден ь місяці 2010 року помісячно).

Вищенаведені суми земел ьного податку, самостійно за декларовані Товариством з об меженою відповідальністю «І нвест -План»були рознесені (п омісячно) по обліковій картц і Товариства з обмеженою від повідальністю «Інвест - План »- «земельний податок з юриди чних осіб»на 2010 рік.

Статтею 17 Закону України "П ро плату за землю" (що діяв у пе ріод виникнення боргу) встан овлено, що податкове зобов'яз ання по земельному податку, а також по орендній платі за зе млі державної та комунальної власності, визначене у подат ковій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця.

В порушення вищенаведеног о Відповідач сплачував оренд ну плату не своєчасно та не в п овному обсязі.

Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" (що діяв у період виникнення боргу) по даткове зобов'язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації. Зазначене податко ве зобов'язання не може бути о скаржене платником податків в адміністративному або суд овому порядку.

Ужгородською міжрайонн ою державною податковою інсп екцією у Закарпатській облас ті 17.09.2010 року було проведено док ументальну невиїзну перевір ку по питанню дотримання вст ановлених законодавством гр аничних термінів сплати узго дженого податкового зобов'яз ання з «земельного податку»Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Інвест - План».

Перевіркою встановлено, щ о в порушення пп. 5.3.1 п.5.3. ст. 5 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " (що діяв у період виникнення боргу) Товариством з обмежен ою відповідальністю «Інвест - План»сплачено узгоджену су му податкового зобов'язання в розмірі 16 567 гривень 89 копійок із запізненням від 14 до 61 кален дарних днів.

В результаті виявлено пор ушення складено акт від 17.09.2010 ро ку №260/15-0.

На основі вищевказаного ак ту перевірки Ужгородською мі жрайонною державною податко вою інспекцією у Закарпатськ ій області було винесено: под аткове повідомлення - рішенн я від 25.10.2010 року №0007011503/0/4906/10/15-04, загаль на сума податкового зобов'яз ання, відповідно до якого за п латежем «земельний податок з юридичних осіб»склада є 1487 гривень 50 копійок; податко ве повідомлення - рішення від 25.10.2010 року №0007021503/0/4907/10/15-04, загальна су ма податкового зобов'язання відповідно до якого за плате жем «земельний податок з юри дичних осіб»складає 913 гривен ь 04 копійок.

Дані податкові повідомлен ня - рішення були направлені н а адресу Товариства з обмеже ною відповідальністю «Інвес т -План»»рекомендованим лист ом з повідомленням про вруче ння поштового відправлення, однак лист повернувся з відм іткою відділу поштового зв'я зку "у зв'язку з закінченням те рміну зберігання".

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" т а Порядку направлення органа ми державної податкової служ би України податкових повідо млень платникам податків та рішень про застосування штра фних санкцій (затверджений н аказом ДПА України від 21.06.01р. та зареєстрований в Міністерст ві юстиції України 06.07.01р.) подат кові повідомлення-рішення: в ід 25.10.2010 року №0007011503/0/4906/10/15-04, від 25.10.2010 ро ку №0007021503/0/4907/10/15-04 розміщені на дошц і податкових оголошень, про щ о свідчить акт № 12/15-0 від 30.11.2010 рок у.

Вищевказані податкові пов ідомлення - рішення боржнико м не оскаржувались ні в адмін істративному, а ні судовому п орядку, отже вони є узгоджени ми відповідно до ст.5 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 р. № 2181-ЇЇІ.

Відповідно до п. п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»(що діяв у період виникне ння боргу) узгоджена сума под аткового зобов'язання, не спл ачена платником податків у в изначені Законом строки, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків.

Ужгородською міжрайонно ю державною податковою інспе кцією на підставі пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" від 21.12.2000 р. № 2181-III на адресу Ві дповідача було направлено по даткову вимогу № 1/169 від 05.07.2010 рок у та податкову вимогу №2/295 від 0 5.11.2010 року, однак листи повернул ися з відміткою відділу пошт ового зв'язку "за закінченням терміну зберігання".

У зв'язку з неможливістю в ручити податкову вимогу № 1/169 в ід 05.07.2010 року та податкову вимог у №2/295 від 05.11.2010р. Ужгородською мі жрайонною державною податко вою інспекцією відповідно до пп. 6.2.4 ст.6 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III дані податкові вимоги були розмі щені на дошці податкових пов ідомлень, що підтверджується актами (від 29.09.2010 року та від 15.12.2010 року) про розміщення податко вих вимог на дошку податкови х повідомлень.

Вищевказані податкові вимоги Відповідачем не були погашені.

Отже, загальна заборгов аність підприємства станом н а 31.01.2011 року є непогашеною і ста новить 60260 гривень 25 копійок, як а підтверджена матеріалами с прави, а саме: розрахунком под аткового боргу відповідача с таном на 31.01.2011 року, копією облі кової картки платника станом на 31.12.2010 року, копією облікової картки платника станом на 31.01.2 011 року, копією податкового ро зрахунку земельного податку № 514, копією податкового розра хунку земельного податку № 3613 , копією податкового розраху нку земельного податку № 315649, к опією акту перевірки № 260/15-0 від 17.09.2010 року, копією корінця пода ткового повідомлення - ріше ння від 25.10.2010 року №0007011503/0/4906/10/15-04, копі єю корінця податкового повід омлення - рішення від 25.10.2010 рок у №0007021503/0/4907/10/15-04, копією першої пода ткової вимоги форми “Ю1” № 1/168 в ід 05.07.2010 року та копією другої п одаткової вимоги форми “Ю2” № 2/295 від 05.11.2010 року.

Згідно зі ст. 27 Закону Укр аїни "Про плату за землю" (що ді яв у період виникнення боргу ) до компетенції органів держ авної податкової служби відн оситься здійснення контролю за правильністю обчислення і справляння земельного пода тку.

Відповідно до статті 16 Пода ткового кодексу України, яко ю передбачені обов'язки плат ника податків, одним із обов'я зків є обов'язок сплачувати п одатки та збори в строки та у р озмірах, встановлених цим Ко дексом та законами з питань м итної справи.

Відповідно до підпункту 20 .1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби мають п раво застосовувати до платни ків податків фінансові (штра фні) санкції, стягувати до бюд жетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим. Кодексо м, стягувати суми прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання перед державо ю (Автономною Республікою Кр им чи територіальною громадо ю міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету в порядку, визначеному ц им Кодексом.

Відповідно до пункту 102.4 стат ті 102 Податкового кодексу Укра їни, у разі якщо грошове зобов 'язання нараховане контролюю чим органом до закінчення ст року давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податко вий борг, що виник у зв'язку з в ідмовою у самостійному погаш енні такого грошового зобов' язання, може бути стягнутий п ротягом наступних 1095 календар них днів з дня виникнення под аткового боргу. Якщо платіж с тягується за рішенням суду, с троки стягнення встановлюют ься до повного погашення так ого платежу або визначення б оргу безнадійним.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу" органи державної под аткової служби подають до су дів позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними за т акими угодами, а в інших випад ках - коштів, одержаних без уст ановлених законом підстав, а також про стягнення заборго ваності перед бюджетом і дер жавними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Таким чином, податкові зо бов' язання є узгодженими, а ле не виконаними, що є підстав ою для стягнення коштів до бю джету.

Тому позовні вимоги підляг ають задоволенню.

Судові витрати по справі зг ідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відп овідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

постановив:

Позовні вимоги Ужгородс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Інвест - План»про стя гнення податкового боргу зад овольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ін вест - План»(Закарпатська обл асть, м. Ужгород, Слов' янська набережна, 31, ідентифікаційни й номер 34747861) податковий борг за платежем 5013050101 «земельний податок з юридичних осіб»у р озмірі 60260 (шістдесят тисяч дві сті шістдесят) гривень 25 (двад цять п' ять) копійок (в тому чи слі пені в сумі 871 (вісімсот сім десят одну) гривню 18 (вісімнад цять) копійок).

Відповідно до статті 186 КА С України апеляційна скарга подається до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку не було под ано.

Головуюча О.О. Большакова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15128939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/572/11

Постанова від 18.03.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 18.02.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні