Cправа № 2а-0770/622/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 06
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Большакової О.О.,
при секретарі судового засідання Кречко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді адміністративну справу за адміністративним позовом Берегівської об’єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум»про стягнення податкового боргу,-
встановив:
23 лютого 2011 року Берегівська об’єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум» про стягнення до бюджетів та державних цільових за рахунок активів відповідача податкового боргу у розмірі 17249 гривень 60 копійок.
Позивач позовні вимоги підтримав, подав суду до початку судового засідання письмову заяву про розгляд справи за наявними у справі матеріалами за відсутності представника позивача.
Відповідач в судове засідання повторно не з’явився, належним чином повідомлявся про час та місце слухання справи за юридичною адресою за сім днів до початку розгляду справи. Відповідач заяви про відкладення слухання справи не подав, про причини неявки суду не повідомив. Письмових заперечень щодо задоволення позовних вимог до суду не надійшло.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог з наступних підстав.
30.06.2004 року Виконавчим комітетом Берегівської міської ради Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум», місцезнаходження якого: Закарпатська область, місто Берегово, вулиця Корятовича, 1/105, ідентифікаційний код юридичної особи –32994489, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 за № 647685 від 30.06.2004 року. Товариство з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум»було внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців станом на 21.02.2011 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум»є платником податків і зборів, відповідно до чинного законодавства України, зареєстроване та знаходиться на обліку в Берегівській об’єднаній державній податковій інспекції Закарпатської області.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про плату за землю»втратив чинність.
Проте, у зв’язку з тим, що правовідносини, щодо своєчасної сплати суми податкового зобов’язання, зазначеного у самостійно поданій відповідачем податковій декларації виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про плату за землю».
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. У відповідності статті 2 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992 року № 2535/ХІІ (що діяв у період виникнення боргу), використання землі є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до статті 14 вказаного Закону, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Відповідно до зазначеного, Відповідач самостійно задекларував податкове зобов'язання по земельному податку шляхом подання до інспекції:
- податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (вхідний номер №1011 від 01.02.2010 року) у загальній сумі 47570 гривень 74 копійок.
Статтею 17 Закону України "Про плату за землю" (що діяв у період виникнення боргу) встановлено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
В порушення вищенаведеного Відповідач сплачував орендну плату не своєчасно та не в повному обсязі.
Тому станом на 10.02.2011 року внаслідок несплати у встановлені законодавством терміни до бюджету належних сум відповідач має заборгованість в розмірі 16971 гривень 03 копійок по податку з орендної плати за землю та 278 гривень 57 копійок нарахованої пені. А так, загальна заборгованість відповідача перед бюджетом становить 17249 гривень 60 копійок.
Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв у період виникнення боргу) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п. п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(що діяв у період виникнення боргу) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Берегівською об’єднаною державною податковою інспекцією на підставі пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III на адресу Відповідача було направлено першу податкову вимогу № 1/378 від 02.09.2009 року, яку відповідач отримав 03.09.2009 року, та було направлено другу податкову вимогу №2/418 від 06.10.2009 року, яку відповідач отримав 22.10.2009 року.
Вищевказані податкові вимоги Відповідачем не були погашені.
Отже, заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум» станом на 11.02.2011 року є непогашеною і становить 17249 гривень 60 копійок, яка підтверджена матеріалами справи, а саме: довідкою про заборгованість відповідача станом 11.02.2011 року, податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності вхідний номер № 1011 від 01.02.2010 року, копією облікової картки платника станом на 10.02.2011 року, копією першої податкової вимоги форми “Ю1” № 1/378 від 02.09.2009 року та копією другої податкової вимоги форми “Ю2” № 2/418 від 06.10.2009 року з відмітками про вручення.
Згідно зі ст. 27 Закону України "Про плату за землю" (що діяв у період виникнення боргу) до компетенції органів державної податкової служби відноситься здійснення контролю за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим. Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Таким чином, податкові зобов’язання є узгодженими, але не виконаними, що є підставою для стягнення коштів до бюджету.
Тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позовні вимоги Берегівської об’єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум»про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути до бюджету за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю «Термал Перегіум»(Закарпатська область, м. Берегово, вул. Корятовича, 1/105, код ЄДРПОУ 32994489) податковий борг у розмірі 17249 (сімнадцять тисяч двісті сорок дев’ять) гривень 60 (шістдесят) копійок орендної плати за землю.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова відповідно до ч.1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку не було подано.
Головуюча О.О. Большакова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15129086 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні