Постанова
від 08.02.2011 по справі 2а-11476/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

08 лютого 2011 р.                                                                                    № 2а-11476/10/1370  

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді                                                                       Кузьмича С.М.

за участю секретаря судового засідання                                      Залуцької І.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Колос-Б.М.В.»про стягнення заборгованості в сумі 680,00 грн., -  

в с т а н о в и в :

Державна податкова інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області (далі –ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Колос-Б.М.В.» (далі –ТзОВ «Колос-Б.М.В.»), в якому просить стягнути з відповідача на користь державного бюджету України заборгованість в сумі 680,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що внаслідок порушення норм Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», а саме: несплати податкових зобов’язань нарахованих контролюючими органами, з яких: податок на прибуток приватних підприємств –680,00 грн. Дана заборгованість у добровільному порядку ТзОВ «Колос-Б.М.В.» не погашена, і саме цю суму позивач просить стягнути з відповідача.

Позивач явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Однак, згідно поданої на адресу суду заяви, просить розглядати справу у відсутність уповноваженого представника. Позовні вимоги підтримує повністю.

Відповідач явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення, проте поштовий конверт з судовими документами, відправлений судом за його зареєстрованим місцезнаходженням, органами поштового зв'язку повернений з відміткою «за зазначеною адресою організації не працює». З урахуванням ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості, внесені до Єдиного державного реєстру (в т.ч. про місцезнаходження юридичної особи), вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. З урахуванням наведеної норми права відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце проведення судового засідання. У зв'язку з чим, суд ухвалив розглянути справу у відсутність відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши думку представника позивача, перевіривши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Колос-Б.М.В.» 04.03.1994 року зареєстроване Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради, ідентифікаційний код 20800197 № 34813986, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб’єкта підприємницької діяльності - юридично особи.  

Відповідач –ТзОВ «Колос-Б.М.В.», 22.04.1994 року узятий на облік у ДПІ Дрогобицької міської ради, як платник податків за №370, що підтверджується довідкою від 08.12.2006 року №1002 про взяття на облік платника податків (форма № 4-ОПП).

Згідно п.1.2 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов?язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державний цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені цим Законом або іншими законами України.                                                                                                                               Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);  в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.                                                                                 

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.

Як вбачається з припису норми п.п. 5.2.1 ст.5 вищезазначеного Закону, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 зазначеного Закону, вважається узгодженою у день отримання платником податків податкового повідомлення. П.4.2.3 ст. 4 Закону встановлено, що обов’язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом є помилковим, покладається на платника податків. Якщо згідно з нормами Закону сума податкового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження, суми у порядку, встановленому цим Законом (п.п4.2.1 ст.4 Закону).

Згідно положень пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов?язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, встановлені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

          Матеріалами справи підтверджено наявність боргу ТзОВ «Колос-Б.М.В.», який виник внаслідок несплати відповідачем податкових зобов’язань нарахованих податковими органами за результатами перевірки на загальну суму 680,00 грн., а саме: податок на прибуток приватних підприємств, який визначений податковими повідомленнями-рішеннями №0000991501 від 02.0.32009 року в сумі 510 грн. та №0001771501 від 21.05.2010 року на суму 170 грн.  

Згідно пп. 6.2.1, п. 6.2, ст. 6 цього ж Закону України, податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вимог ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області надіслано відповідачу першу податкову вимогу форми «Ю1»від 15.04.2009 року №1/243 та другу податкову вимогу форми «Ю2»від 25.06.2009 року № 2/406. Однак, у зв'язку з неможливість вручення податкових вимог боржнику на підставі повернутих відділеннями зв'язку податкових вимог по причині закінчення терміну зберігання, позивачем було складено акт №188/24-022 від 25.05.2009 р. та акт №196/24-022 від 06.08.2009 року, згідно яких дані вимоги були розміщені на дошці податкових оголошень ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області.   

Згідно довідки ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області про суми податкового боргу платника податків ТзОВ «Колос-Б.М.В.», така заборгованість станом на 15.10.2010 року становить 680,00 грн. з податку на прибуток приватних підприємств.

Оскільки відповідач свого обов’язку не виконав, відповідно до ст. 8 Закону, начальником ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області винесено Рішення №648/10/24-122 від 07.09.2009 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Згідно припису норми п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 вищезазначеного Закону, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.          

Як пояснив представник позивача у судовому засіданні, процедура оскарження нарахованих податкових зобов'язань, відповідачем не порушувалась.

З огляду на те, що станом на день розгляду справи у суді, сума податкового боргу, відповідачем є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплаченою, а тому, суд приходить до висновку про обґрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі.           

Розподіл судових витрат згідно ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Колос-Б.М.В.» на користь державного бюджету податковий борг в сумі 680 (шістсот вісімдесят) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений  12 лютого 2011 року

Головуючий                                                                                                               С.М. Кузьмич

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15130221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11476/10/1370

Постанова від 08.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 06.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 06.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні