Постанова
від 16.03.2011 по справі 2а-1807/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 березня 2011 р. № 2а-1807/11/1370

Львівський окружний адм іністративний суд у складі головуючого - судді Мричк о Н.І. розглянувши в порядку ск ороченого провадження адмін істративну справу за позовом Державної податкової інспек ції у Миколаївському районі Львівської області до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Укр.-Марко-Транс»про с тягнення податкового боргу в розмірі 4 801,14 грн., -

в с т а н о в и в :

Державна податкова інс пекція у Миколаївському райо ні Львівської області (далі - ДПІ у Миколаївському районі Львівської області) звернула ся до Львівського окружного адміністративного суду з поз овом до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Укр.-Ма рко-Транс» (далі - ТзОВ «Укр.-М арко-Транс»), в якому просить с тягнути з відповідача до бюд жету податкову заборгованіс ть в розмірі 4 801,14 грн.

В обґрунтування позовних в имог покликається на те, що внаслідок порушення відп овідачем вимог ст. 5 Закону Укр аїни «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами », а саме: несплати податкових зобов' язань нарахованих ко нтролюючими органами за резу льтатами перевірки, з яких: по даток на прибуток в сумі 2 838,82 гр н., податок на додану вартість в сумі 159,09 грн., податок з власни ків транспортних засобів - в розмірі 1 752,45 грн. та по збору за забруднення навколишнього п риродного середовища - 50,78 гр н., загальна сума заборговано сті - 4 801,14 грн. Дана заборгован ість у добровільному порядку ТзОВ «Укр.-Марко-Транс» не пог ашена, і саме цю суму позивач п росить стягнути з відповідач а.

Згідно ухвали судді від 16 лю того 2011 року скорочене провад ження у даній справі відкрит о.

Відповідачу надіслано суд ом копію ухвали про відкритт я скороченого провадження р азом із копією позовної заяв и з додатками до неї, та запро поновано протягом десяти дні в з дня одержання вказаних ви ще документів подати запереч ення проти позову та необхід ні документи або заяву про ви знання позову. Згідно повідо млення про вручення поштовог о відправлення, направлені с удом документи, отримані від повідачем 03 березня 2011 року.

Оскільки судом належним чи ном виконано свій обов'язок щ одо повідомлення відповідач а, тому суд дійшов до висновку про наявність достатніх під став для розгляду справи в по рядку скороченого проваджен ня, без проведення судового з асідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

У відповідності до положен ь ч. 4 ст. 183-2, п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адм іністративного судочинства України суддя розглядає спр аву в порядку скороченого пр овадження одноособово, без п роведення судового засіданн я та виклику осіб, які беруть у часть у справі.

Розглянувши матеріали спр ави, оцінивши повідомлені по зивачем обставини та долучен і до справи докази на їх підтв ердження суд встановив насту пне.

Як вбачається з припису нор ми ст. 14.1.137 ст.14 Податкового коде ксу України, орган стягнення - державний орган, уповноваже ний здійснювати заходи щодо забезпечення погашення пода ткового боргу в межах повнов ажень, встановлених цим Коде ксом та іншими законами Укра їни.

Згідно п.14.1.175. вищезазначеног о Кодексу вбачається, що пода тковий борг - це сума грошов ого зобов'язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), самостійно узгоджен ого платником податків або у згодженого в порядку оскарже ння, але не сплаченого у встан овлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на сум у такого грошового зобов'яза ння.

Відповідно до ст. 15 Податков ого кодексу України, платник ами податків визнаються фізи чні особи (резиденти і нерези денти України), юридичні особ и (резиденти і нерезиденти Ук раїни) та їх відокремлені під розділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткув ання або провадять діяльніст ь (операції), що є об'єктом опод аткування згідно з цим Кодек сом або податковими законами , і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Укр.-Марко-Тр анс» зареєстроване 10.09.1999 року М иколаївською районною держа вною адміністрацією Львівсь кої області, ідентифікаційни й код 30492171, що підтверджується С відоцтвом про державну реєст рацію.

Відповідач - ТзОВ «Укр.-Мар ко-Транс», 27.09.1999 року узяте на об лік у ДПІ у Миколаївському ра йоні Львівської області, як п латник податків за №02100878, що під тверджується довідкою від 30.05 .2007 року №293 про взяття на облік п латника податків (форма № 4-ОПП ).

Згідно п.1.2 ст.1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов?язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»(чинного на час виникнення спірних пр авовідносин) податкове зобов 'язання - зобов'язання платник а податків сплатити до бюдже тів або державний цільових ф ондів відповідну суму коштів у порядку та строки, визначен і цим Законом або іншими зако нами України.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 По даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює: а) кал ендарному місяцю (у тому числ і при сплаті місячних авансо вих внесків), - протягом 20 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця; б) ка лендарному кварталу або кале ндарному півріччю (у тому чис лі при сплаті квартальних аб о піврічних авансових внескі в), - протягом 40 календарних дні в, наступних за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) кварталу (півріччя); в ) календарному року, крім випа дків, передбачених підпункто м "г" підпункту 4.1.4 цього пункту , - протягом 60 календарних днів за останнім календарним дне м звітного (податкового) року ; г) календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб (прибуткового пода тку з громадян), - до 1 квітня рок у, наступного за звітним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" с лід розуміти перший податков ий період звітного року, визн ачений відповідним законом з питань оподаткування, зокре ма календарний квартал для ц ілей оподаткування прибутку підприємств.

Як вбачається з припису нор ми п.п. 5.2.1 ст.5 вищезазначеного З акону, податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 зазначе ного Закону, вважається узго дженою у день отримання плат ником податків податкового п овідомлення. П.4.2.3 ст. 4 Закону вс тановлено, що обов' язок дов едення того, що будь-яке нарах ування, здійснене контролююч им органом є помилковим, покл адається на платника податкі в. Якщо згідно з нормами Закон у сума податкового зобов' яз ання розраховується контрол юючим органом, платник подат ків не несе відповідальності за своєчасність, достовірні сть та повноту нарахування т акої суми, проте несе відпові дальність за своєчасне і пов не погашення нарахованого по даткового зобов'язання та ма є право на оскарження, суми у п орядку, встановленому цим За коном (п.п4.2.1 ст.4 Закону).

Положеннями пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов?язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами », у разі, коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 За кону, узгоджена сума податко вого зобов' язання, не сплач ена платником податків у стр оки, встановлені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Матеріалами справи підтве рджено наявність боргу ТзОВ «Укр.-Марко-Транс», який виник внаслідок несплати відповід ачем податкових зобов' язан ь нарахованих податковими ор ганами за результатами перев ірки на загальну суму 4 801,14 грн., з яких:

- податок на прибуток в сум і 2 838,82 грн., який визначений под атковими повідомленнями-ріш еннями: №0005491511/0 від 22.12.2008 р. на суму 2 66,69 грн., №0001471511/0 від 09.04.2009 р. на суму 266,00 грн., №0001731511/0 від 04.06.2009 р. на суму 170,00 г рн. та №0010021511/0 від 21.12.2010 р. на суму 29,92 г рн.;

- податок на додану вартість в сумі 159,09 грн., яке визначено по датковим повідомленням-ріше нням №0002901650 від 11.10.2010 р. в сумі 170 грн .;

- податок з власників трансп ортних засобів - 1 752,45 грн., яке визначене розрахунком суми п одатку №2831 від 02.03.2009 р.;

- збір за забруднення навкол ишнього середовища в розмірі 50,78 грн., що визначений податко вим розрахунком за період 2010 р оку №18592 від 06.08.2010 р.

Як вбачається із довідки ДП І у Миколаївському районі Ль вівської області від 28.01.2011 р. №1090 /10/19-017 про податкову заборгован ість станом на 28.01.2011 р. заборгов аність ТзОВ «Укр.-Марко-Транс »становить 4 801,14 грн.

Згідно пп. 6.2.1, п. 6.2, ст. 6 цього ж Закону України, податкові ви моги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Однак, всупереч нормам чинн ого законодавства платник по датків не вжив заходів для по гашення податкових зобов' я зань, на виконання вимог ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетом та державними цільовими фон дами»ДПІ у Миколаївському ра йоні Львівської області наді слано відповідачу першу пода ткову вимогу форми «Ю1»№1/12 від 10.01.2010 року та другу податкову в имогу Фоми «Ю2»№2/75 від 21.02.2007 року .

Оскільки відповідач свого обов' язку не виконав, відпо відно до п.п.7.2.1 п.7.2 ст. 7 Закону, на чальником ДПІ у Миколаївсько му районі Львівської області винесено Рішення №2 від 23.03.2007 ро ку про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахуно к стягнення його активів.

Крім того, відповідності до ст.8 зазначеного Закону у зв' язку з тим, що за ТзОВ «Укр.-Мар ко-Транс» рахується борг в су мі 4 801,14 грн., податковим керуючи м ДПІ у Миколаївському район і Львівської області Русец ьким М.М. проведено опис акт ивів, на які поширюється прав о податкової застави, і які зн аходяться за адресою: Львівс ька область, Миколаївський р айон, с. Демня, вул. Незалежнос ті, будинок №44 на суму 3 008,27 грн. що підтверджується Актом №9558/10/24-01 8 від 12.09.2008 р. та, згідно Акту №10875/10/24- 018 від 23.11.2009 р. - на суму 1 039,51 грн.

Згідно припису норми п.п. 3.1.1 п .3.1 ст. 3 вищезазначеного Закону , активи платника податків мо жуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його под аткового боргу виключно за р ішенням суду. В інших випадка х платники податків самостій но визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок актив ів, вільних від заставних зоб ов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника п одатків визнано банкрутом, ч ерговість задоволення прете нзій кредиторів визначаєтьс я законодавством про банкрут ство.

Згідно долучених до матері алів справи: довідки Стрийсь кого районного Бюро технічно ї інвентаризації №854 від 02.04.2010 ро ку, щодо державної реєстраці ї права власності на об' єкт и нерухомого майна за ТзОВ «У кр.-Марко-Транс»у бюро такі ві домості відомості; листа Стр ийського ВРЕР Державтоінспе кції від 27.03.2010 р. №1089, відповідно д о якого згідно бази даних ком п' ютерного обліку станом на 27.03.2010 р. за відповідачем зареєс трований транспортний засіб , а саме: RENAULT MAGNUM, д.н.з. ВС3268ВВ, № д вигуна 83М0451049, № шасі VF611GTA000107944; відпо віді на запит ДПІ у Миколаївс ькому районі до управління Д ержкомзему у Миколаївському районі Львівської області в ід 22.03.2010р. №212 згідно з даними упр авління Держкомзему у містах та районах області земельни х ділянок у власності ТзОВ «У кр.-Марко-Транс»на території області не зареєстровано.

Як стверджував представни к позивача у судовому засіда нні, відповідачем станом на д ень розгляду справи заборгов аність в 4 801,14 грн. не сплач ена.

З огляду на те, що станом на д ень розгляду справи у суді ві дповідачем заборгованість у розмірі 4 801,14 грн. доброві льно не сплачена, а тому, врахо вуючи наведене, суд приходит ь до висновку про обґрунтова ність та підставність позовн их вимог і вважає, що позов під лягає до задоволення в повно му обсязі.

Розподіл судових витрат з гідно ст. 94 КАС України не заст осовується, оскільки позивач звільнений від сплати судов ого збору.

Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 1 59, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук р.-Марко-Транс» на користь дер жавного бюджету податковий б орг в сумі 4 801 (чотири тисячі ві сімсот одну) грн. 14 коп.

Постанову суду звернути до негайного виконання.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі у відповідност і до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного п ровадження.

Суддя Мри чко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15130469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1807/11/1370

Постанова від 16.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 16.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні