ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2011 р. № 2а-5103/10/1370
Львівський окружний а дміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В ., за участю секретаря судовог о засідання Іваськевича С.В., п редставника позивача: ОСОБ А_1, розглянув у відкритому с удовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за п озовом ОСОБА_2 до Державно го реєстратора Дарницької ра йонної державної адміністра ції у місті Києві Савченко Олени Анатоліївни, з участю третіх осіб, що не заявляють с амостійних вимог на предмет спору: Державної податкової інспекції у Личаківському ра йоні м. Львова - на стороні по зивача, Приватного підприємс тва «Стар профіт», державног о реєстратора виконавчого ко мітету Львівської міської ра ди - на стороні відповідача про скасування реєстраційни х записів,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним поз овом державного реєстратора Дарницької районної у місті Києві державної адміністрац ії Савченко Олени Анатолії вни , з участю третіх осіб, що не заявляють самостійних ви мог на предмет спору: державн ої податкової інспекції у Ли чаківському районі м. Львова - на стороні позивача, Прива тного підприємства «Стар про фіт», державного реєстратора виконавчого комітету Львівс ької міської ради - на сторо ні відповідача, про скасуван ня реєстраційних записів.
В обґрунтування позову заз начив, що є єдиним власником п риміщення за адресою: АДРЕС А_1. Дозволу на реєстрацію мі сцезнаходження Приватного п ідприємства «Стар профіт»за цією адресою позивач не дава в, із засновниками чи керівни ками цього підприємства не з найомий. Вважає, що реєстраці я місцезнаходження Приватно го підприємства «Стар профіт »за адресою належної йому кв артири без згоди власника по рушує гарантоване статтею 41 К онституції України право на непорушність приватної влас ності.
Представник позивача пода в суду заяву про збільшення п озовних вимог та уточнив їх п ідстави. Вважає, що державний реєстратор Дарницької район ної у місті Києві державної а дміністрації Савченко О.А. під час розгляду поданих ві д імені ПП «Стар профіт»реєс траційних карток та підтверд жуючих документів діяв проти правно, допустив порушення н изки норм Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців»: не встановив повн оважень особи, що подавала до кументи від імені ПП «Стар пр офіт», а також зареєстрував з міни до установчих документі в юридичної особи за відсутн ості рішення власника підпри ємства про затвердження таки змін тощо. Внаслідок протипр авних дій державного реєстра тора до Єдиного державного р еєстру внесено записи, що пор ушують права позивача. Тому п росить суд визнати дії держа вного реєстратора протиправ ними та зобов' язати його ск асувати запис 4 від 05.10.2009 року № 10 651050003011647 про проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів ПП «Стар проф іт»та запис 5 від 05.10.2009 року № 1065107000 4011647 про внесення змін до відом остей про юридичну особу, що н е пов' язані зі змінами в уст ановчих документах ПП «Стар профіт».
В процесі підготовки справ и до судового розгляду суд за клопотанням позивача заміни в неналежного відповідача, Д арницьку районну в м. Києві де ржавну адміністрацію, на нал ежного - державного реєстрат ора Дарницької районної у мі сті Києві державної адмініст рації Савченко О.А.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив позов задоволити.
Відповідач в судове засіда ння не прибув, хоча неоднораз ово повідомлявся про дату, ча с та місце розгляду справи. Да рницькою в м. Києві районною а дміністрацією надіслано суд у письмове заперечення на по зов, в якому зазначено, що позо вні вимоги не визнає, оскільк и державний реєстратор при в несені оскаржуваних записів до ЄДР діяв на підставі, в пор ядку та спосіб, визначені Зак оном України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Подав клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник третьої особи на стороні позивача ДПІ у Лич аківському районі м. Львова п озовні вимоги підтримує, вва жає такі обґрунтованими. Дод атково пояснив, що працівник ами Управління податкової мі ліції ДПІ у м.Львові під час пр оведення заходів щодо встано влення фактичної адреси ПП « Стар профіт», встановлено що власником приміщення за адр есою: АДРЕСА_1. є позивач ко трий заперечує своє відношен ня до згаданих юридичних осі б. Зазначив, що на адресу належ ної позивачу квартири одноч асно зареєстровано місцезна ходження десяти підприємств , вказані підприємства попер едньо були зареєстровані у Д арницькому районі м. Києва, за сновником та директором усіх перелічених суб' єктів госп одарювання в ЄДР зазначено г ромадянку Російської Фе дерації ОСОБА_5.
Третя особа на стороні відп овідача, державний реєстрато р виконавчого комітету Львів ської міської ради Боднар О .М. погодилась із позовними вимогами. Зазначила, що з мате ріалів реєстраційної справи вбачається, що державним реє стратором Дарницької районн ої у місті Києві державної ад міністрації при внесенні до Єдиного державного реєстру с пірних записів допущено пору шення вимог Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців». Вважає, що відпо відачеві за наслідками розгл яду отриманих заяв про реєст рацію змін до установчих док ументів та про зміну місцезн аходження ПП «Стар профіт»та кі слід було повернути без ро згляду.
Представник третьої особи на стороні відповідача без с амостійних вимог на предмет спору ПП «Стар профіт»в судо ве засідання не прибув, хоча н еодноразово належним чином п овідомлялись про дату, час та місце розгляду справи. За так их обставин суд ухвалив розг лядати справу без їхньої уча сті.
Заслухавши поясненн я представників позивача, до слідивши матеріали справи, з 'ясувавши дійсні обставини с прави, суд приходить до висно вку, що позов до підлягає до з адоволення з наступних підс тав
Представником Приватног о підприємства «Стар профіт» подано державному реєстрато ру Дарницької районної у міс ті Києві державної адміністр ації реєстраційні картки про проведення державної реєстр ації змін до установчих доку ментів та внесення змін до ві домостей про юридичну особу.
29.09.2008 року гр. ОСОБА_7 прийн яла рішення про заснування П риватного підприємства «Ста р профіт».
25.09.2009 року генеральний директ ор та єдиний власник Приватн ого підприємства «Стар профі т»гр. ОСОБА_7 вирішила вий ти із складу засновників під приємства та передати ці пра ва громадянці Російської Федерації ОСОБА_5. Відпов ідно, підтверджуючи своє вол евиявлення, гр. ОСОБА_7 при ймає Рішення № 2 від 25.09.2009 року, у якому йдеться про викладені вище факти (вихід із складу вл асників, звільнення з посади керівника), а також приймає ни зку інших рішень: включає до с кладу власників підприємств а ОСОБА_5, одночасно призн ачає її виконуючою обов' язк и керівника підприємства, за тверджує нову редакцію стату ту підприємства, змінює його місцезнаходження тощо.
05 жовтня 2009 року державний ре єстратор Дарницької районно ї у місті Києві державної адм іністрації вніс до Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців:
- запис 4 № 10651050003011647 про провед ення державної реєстрації зм ін до установчих документів Приватного підприємства «Ст ар профіт»(ЄДРПОУ-36159731);
- запис 5 № 10651070004011647 про внесен ня змін до відомостей про юри дичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчих доку ментах Приватного підприємс тва «Стар профіт»(ЄДРПОУ-36159731), а саме - зареєстровано зміну місцезнаходження ПП «Стар пр офіт»на м. Львів, Личаківськи й район, вул.Конопницької,12/16.
Судом встановлено, що власн иком квартири АДРЕСА_1 є п озивач.
Одночасно з ПП «Стар профіт »за вказаною адресою змінено місцезнаходження підприємс тв ПП «Аверс технолоджіс», ПП «Кварц експо», ТзОВ «ЛК Експе рт», ТзОВ «ПК Трейдінг», ПП «Ке пітал Трейдінг», ПП «Трейд Ко нсалт», ТзОВ «Трейд Лоджік», Т зОВ «ІТС Консалтинг», ТзОВ «В олд Базис». Як ПП «Стар профі т», так і решта перелічених пі дприємств попередньо були за реєстровані в Дарницькому ра йоні м. Києва.
З пояснень представника по зивача вбачається, що про реє страцію місцезнаходження ПП «Стар профіт»за адресою нал ежної позивачу квартири він дізнався від працівників под аткової міліції. Із засновни ком та/чи керівником вказани х підприємств не знайомий, зг оди на реєстрацію підприємст ва за вказаною адресою не дав ав.
Згідно матеріалів реєстра ційних справ ПП «Стар профіт » відсутні будь-які документ и (заяви, угоди чи інших правоч ини) про згоду позивача на реє страцію місцезнаходження пі дприємств за адресою належно го йому житла.
Відповідно до вимог ст. 41 Кон ституції України кожен має п раво володіти, користуватися і розпоряджатися своєю влас ністю; право приватної власн ості є непорушним.
Реєстрація місцезнаходжен ня підприємства за адресою о б' єкта нерухомості без згод и його власника порушує прав о власності такої особи. Тому суд вважає, що позивач вправі оспорити в судовому порядку правомірність проведення де ржавним реєстратором вищеоп исаних реєстраційних дій.
Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів»регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприємц ів. Згаданий Закон визнач ає, що:
- Єдиний державний реєс тр юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців (далі - ЄДР ) - це автоматизована систем а збирання, накопичення, захи сту, обліку та надання інформ ації про юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців;
- державна реєстрація юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців - це засвідче ння факту створення або прип инення юридичної особи, засв ідчення факту набуття або по збавлення статусу підприємц я фізичною особою, а також вчи нення інших реєстраційних ді й, які передбачені цим Законо м, шляхом внесення відповідн их записів до Єдиного держав ного реєстру;
- державний реєстратор - це посадова особа, яка відпов ідно до цього Закону від імен і держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ;
- місцезнаходження юриди чної особи - адреса органу або особи, які відповідно до уста новчих документів юридичної особи чи закону виступають в ід її імені;
- у випадку подання держа вному реєстратору реєстраці йної картки та інших докумен тів, такий повинен вчинити од ну з таких дій - провести реє страційну дію, відмовити у її вчиненні, залишити документ и без розгляду.
Відповідно до ст. 52 згадано го Закону дії або бездіяльні сть державного реєстратора м ожуть бути оскаржені до суду .
При оцінці вчинених відпов ідачем дій, що є предметом спо ру, суд виходить як із загальн их критеріїв оцінки дій суб' єкта владних повноважень, ви значених ч. 3 ст. 2 КАС України, т ак і спеціальних вимог та про цедур до діяльності державно го реєстратора, що визначені Законом України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців»№ 755-IV від 15.05.2003 року зі змінам и та доповненнями (далі - З акон № 755).
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 29 З акону № 755 для проведення держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридична особа повинна подати такі до кументи:
- заповнену реєстр аційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи;
- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену к опію рішення про внесення зм ін до установчих документів. Документ, що підтверджує пра вомочність прийняття рішенн я про внесення змін до устано вчих документів;
- оригінали установчих д окументів юридичної особи з відміткою про їх державну ре єстрацію з усіма змінами, чин ними на дату подачі документ ів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкован ому засобі масової інформаці ї повідомлення про втрату вс іх або частини зазначених ор игіналів установчих докумен тів;
- два примірники змін д о установчих документів юрид ичної особи у вигляді окреми х додатків або два примірник и установчих документів у но вій редакції;
- документ, що підтверд жує внесення реєстраційного збору за проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів.
У разі внесення змін до ус тановчих документів, які пов 'язані із зміною складу засно вників (учасників) юридичної особи, крім вищезазначених д окументів додатково подаєть ся нотаріально засвідчена ко пія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально з асвідчена копія документа пр о перехід чи передання частк и учасника у статутному капі талі товариства, або нотаріа льно посвідчений договір про такий перехід чи передання (ч . 3 ст. 29 Закону № 755).
Державний реєстратор має п раво залишити без розгляду д окументи, які подані для пров едення державної реєстрації змін до установчих документ ів юридичної особи, якщо доку менти подані не у повному обс язі.
Частиною 2 статті 4 За кону № 755 передбачено, що поряд ок проведення державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців вклю чає, зокрема, перевірку докум ентів, які подаються державн ому реєстратору, на відсутні сть підстав для відмови у про веденні державної реєстраці ї. Частиною 2 статті 8 Закону пе редбачено, що підпис особи, уп овноваженої діяти від імені юридичної особи має бути зас відчений відповідною посадо вою особою та скріплений печ аткою цієї юридичної особи а бо нотаріально засвідчений. Частиною 1 та 2 статті 19 Закону № 755 передбачено, що у разі якщо з міна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдином у державному реєстрі, не пов'я зана із змінами, що вносяться до установчих документів юр идичної особи, особа, уповнов ажена діяти від імені юридич ної особи, подає державному р еєстратору за місцезнаходже нням реєстраційної справи юр идичної особи заповнену реєс траційну картку про внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі. Якщ о зміни до відомостей про юри дичну особу, які містяться в Є диному державному реєстрі, п ов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призн ачаються) до органу управлін ня юридичної особи, або осіб, я кі мають право вчиняти дії ві д імені юридичної особи без д овіреності, у тому числі підп исувати договори, крім докум ентів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, упо вноважена діяти від імені юр идичної особи (виконавчого о ргану), додатково подає примі рник оригіналу або нотаріаль но засвідчену копію рішення уповноваженого органу управ ління юридичної особи про зм іну зазначених осіб та/або за вірену в установленому поряд ку копію розпорядчого докуме нта про їх призначення.
Окрім цього, частиною 6 зга даної статті чітко визначено , що державний реєстратор зал ишає без розгляду документи, подані для внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, якщо докумен ти подані особою, яка не має ві дповідних повноважень.
Відповідно до вимог ст.162 КАС України у разі задово лення адміністративного поз ову суд може прийняти постан ову про визнання протиправни ми рішення суб'єкта владних п овноважень чи окремих його п оложень, дій чи бездіяльност і і про скасування або визнан ня нечинним рішення чи окрем их його положень, про поворот виконання цього рішення чи о кремих його положень із зазн аченням способу його здійсне ння.
Закон №755 передбачає поста новлення судового рішення пр о скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів у випадку скасування рішення засновників (учасни ків) юридичної особи або упов новаженого ними органу про в несення змін до установчих д окументів юридичної особи, а бо про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юриди чної особи (ст. 31 Закону).
Предметом доказування у да ній справі є встановлення за конності чи протиправності д ій державного реєстратора, а не питання законності рішен ня засновників (учасників) юр идичної особи або уповноваже ного ними органу про внесенн я змін до установчих докумен тів юридичної особи чи питан ня недійсності змін до устан овчих документів юридичної о соби.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених ст.72 цього Ко дексу. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Всупереч наведеним вимога м відповідач як суб' єкт вла дних повноважень не довів пр авомірності дій по внесенню до Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записів № 106 51050003011647 та № 10651070004011647. Суд вважає, що д ержавний реєстратор діяв не у спосіб, визначений законом , необґрунтовано, недобросов існо, непропорційно.
За таких обставин суд прихо дить до висновку про те, що поз овні вимоги є обґрунтованими , а відтак, такими що підлягают ь задоволенню.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України понесені позивачем судові витрати у формі сплач еного судового збору присудж уються з державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 КАС У країни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити повністю.
Зобов' язати державного реєстратора Дарницької райо нної у місті Києві державної адміністрації скасувати:
- запис № 10651050003011647 від 05.10.200 9р. про проведення державної р еєстрації змін до установчих документів Приватного підпр иємства «Стар профіт».
- запис № 10651070004011647 від 05.10.2009р. пр о внесення змін до відомосте й про юридичну особу, що не пов ' язані зі змінами в установ чих документах Приватного п ідприємства «Стар профіт».
Стягнути з державного бюд жету України на корись ОСОБ А_2 (АДРЕСА_1) судовий збір в сумі 3 (три) грн. 40 коп..
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у апеляційна скарга подаєтьс я протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.
Апеляційна скарга подає ться до адміністративного су ду апеляційної інстанції чер ез суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження
Суддя Кр утько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2011 |
Оприлюднено | 11.05.2011 |
Номер документу | 15131569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні