Справа № 2a-8884/08/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2011 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді Корой С.М.
секретар судового зас ідання Дудка С.С.
розглянувши в порядк у письмового провадження спр аву за адміністративним позо вом державної податкової інс пекції у Суворовському район і м. Одеси до товариства з обме женою відповідальністю «Ігр а» про стягнення суми заборг ованості, суд , -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружног о адміністративного суду над ійшла позовна заява державно ї податкової інспекції у Сув оровському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відп овідальністю «Ігра»в якій по зивач просить стягнути з тов ариства з обмеженою відповід альністю «Ігра»суму заборго ваності по штрафним санкціям 8500 гривень.
У своїй позовній заяві, по зивач вказує, що за наслідкам и здійсненої державною подат ковою адміністрацією у Микол аївській області перевірки з алу гральних автоматів товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Ігра», розташованого за адресою: м.Миколаїв, вул. Ра дянська, 2/1 встановлено поруше ння п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»та нарахов ано штрафну фінансову санкці ю у розмірі 8500 гривень. Відпові дачем не було сплачено вказа ну суму фінансових санкцій, у зв' язку із чим позивач прос ить задовольнити заявлений п озов.
В судове засідання п редставник позивача та предс тавник відповідача не з' яви лись, попередньо звернувшись до суду з клопотаннями про ро згляд справи за їх відсутнос ті (а.с. 194, 196).
Враховуючи зазначені обс тавини, відповідно до положе нь ч.4 ст.122 Кодексу адміністрат ивного судочинства України т а на підставі ухвали суду роз гляд справи проведено у пись мовому провадженні.
Розглянувши подані сторон ами документи та матеріали, з 'ясувавши фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 22.05.2008 р оку працівниками державної п одаткової адміністрації у Ми колаївській області, а саме: г оловними державними податко вими ревізорами - інспектор ами Тесаковим В.В., Костенко Д .М. та старшими державними под атковими ревізорами - інспек торами Димчишиною О.Й. та Рома новим К.Ю. було проведено план ову перевірку залу гральних автоматів, що належить відпо відачу та розташований за ад ресою: м.Миколаїв, вул. Радянсь ка, 2/1.
За результатами перевірки головними державними податк овими ревізорами - інспекто рами Тесаковим В.В., Костенко Д .М. та старшими державними под атковими ревізорами - інспек торами Димчишиною О.Й. та Рома новим К.Ю. складено акт переві рки щодо контролю за здійсне нням розрахункових операцій у сфері готівкового та безго тівкового обігу суб' єктами підприємницької діяльності : №14000623/23-50 від 22.05.2008 року (копія а.с.6-7).
Перевірка здійснена в прис утності оператора - ОСОБА _1 та адміністратора ОСОБА _2. які були ознайомлені з акт ом та отримали його примірни к.
На підставі зазначеного а кту перевірки №14000623/23-50 від 22.05.2008 ро ку державною податковою адмі ністрацією у Миколаївській о бласті було прийнято рішення №0001712370 від 04.06.2008 року про застосув ання до ТОВ «Ігра»штрафних (ф інансових) санкцій у сумі 8500 гр ивень за порушення п.1 ст.3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», за що до відповідача бул о застосовано штрафні санкці ї згідно з п.2 ст.17 вказаного Зак ону (копія а.с.5).
Суд вважає, що д ії відповідача щодо проведен ня перевірки здійсненні прав омірно, та у межах повноважен ь, що передбачені законодавс твом України.
Вказаною перевіркою вст ановлено порушення позиваче м п.1 ст.3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг», а саме, в акт і перевірок зазначено, що в за лі гральних автоматів провед ена операція з надання послу г через не зареєстровані, не о пломбовані у встановленому п орядку та не переведені у фіс кальний режим роботи автомат и з продажу послуг, тобто нефі скалізовані.
Зазначеною нормою передба чається, що суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув ання платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг зо бов' язанні поводити розрах ункові операції на повну сум у покупки (надання послуги) че рез зареєстровані, опломбова ні у встановленому порядку т а переведенні у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій, або у випадках , передбачених цим законом, із застосуванням зареєстрован их у встановленому порядку р озрахункових книжок.
Відповідно до п.2 ст. 17 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»в редакції, що діял а на час проведення перевірк и, передбачено, що за порушенн я вимог цього Закону до суб'єк тів підприємницької діяльн ості, які здійснюють розраху нкові операції за товари (пос луги), за рішенням відповідни х органів державної податков ої служби України застосовую ться фінансові санкції у так их розмірах: двадцять неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян - у разі застосува ння при здійсненні розрахунк ових операцій непереведеног о у фіскальний режим роботи, н езареєстрованого, неопломбо ваного або опломбованого з п орушенням встановленого пор ядку реєстратора розрахунко вих операцій, а саме: згідно з рішенням №0001712370 від 04.06.2008 року зас тосовано суму штрафних (фіна нсових) санкцій в розмірі 8500 гр ивень тобто 25 не приведених у фіскальний режим роботи грал ьних автоматів (РРО) х 340 грн. (20 н еоподаткованих мінімумів до ходів громадян).
Суд не погоджується зі вк азаним рішенням державної по даткової інспекції у Суворов ському районі м. Одеси, виход ячи з наступного.
Правові засади застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг визначено Законом України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»(далі Закон № 265/95-ВР).
Відповідно до ст.2 цього ж З акону автомат з продажу това рів (послуг) - це реєстратор р озрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійс нює видачу (надання) за готівк ові кошти або із застосуванн ям платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезп ечує відповідний облік їх кі лькості та вартості.
Згідно ст.11 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»термі ни переведення суб' єктів п ідприємницької діяльності н а облік розрахункових операц ій у готівковій та безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій встановлюю ться Кабінетом Міністрів Укр аїни за поданням центральног о органу виконавчої влади з п итань економічної політики, Державної податкової адміні страції України та Національ ного банку України. Кабінето м Міністрів України 07.02.2001 року п рийнята постанова №121 „Про тер міни переведення СПД на облі к розрахункових операцій у г отівковій та безготівковій ф ормі із застосуванням реєстр аторів розрахункових операц ій”, в якій передбачене перев едення на облік розрахункови х операцій до 31.12.2006 року викори стання саме гральних автомат ів. Пунктом 2 постанови №121 Міні стерству економіки доручено забезпечити до 01.07.2001 року розро блення технічних вимог до ав томатів з продажу товарів (по слуг), а Міністерству промисл ової політики до 01.02.2003 року орга нізацію розроблення автомат ів з продажу товарів (послуг) , які відповідають зазначени м вимогам, а також запам' ято вуючих пристроїв (фіскальної пам' яті) для оснащення авто матів, що вже діють.
Проте судом встановлено, щ о Міністерством промислової політики не було організова но розроблення автоматів з п родажу товарів (послуг) з відп овідними технічними вимога ми щодо автоматів грального бізнесу, а також запам' ятов уючих пристроїв (фіскальної пам' яті) для оснащення авто матів, що вже діють.
Рішенням Голови Державної комісії з питань впроваджен ня електронних систем і засо бів контролю та управлінні т оварним і грошовим обігом пр и Кабінеті Міністрів України №5 від 22.06.2004 року затверджені ли ше Технічні вимоги до спеціа лізованих реєстраторів розр ахункових операцій для казин о та залів гральних автоматі в, які встановлюють перелік д одаткових вимог щодо реаліза ції фіскальних функцій спеці алізованими реєстраторами р озрахункових операцій - еле ктронними контрольно-касови ми апаратами, що застосовуют ься для обліку та реєстрації з купівлі - продажу фішок (жет онів, кредитів) в гральних зак ладах.
Відповідно до ст.12 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »на території України у сфер ах, визначених цим Законом, до зволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєст ратори розрахункових операц ій вітчизняного та іноземног о виробництва, які включені д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й та конструкція і програмне забезпечення яких відповіда є конструкторсько - техноло гічній та програмній докуме нтації виробника.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 29.08.2002 року №1315 (з і змінами та доповненнями) за тверджено Положення про Держ авний реєстр реєстраторів ро зрахункових операцій, відпов ідно до якого, Державний реєс тр реєстраторів розрахунков их операцій - це перелік мод елей реєстраторів розрахунк ових операцій, їх модифікаці й вітчизняного та іноземного виробництва, які відповідаю ть вимогам нормативно-правов их актів і нормативних докум ентів, пройшли державну серт ифікацію і дозволені для зас тосування під час здійснення розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг.
До Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій у новій редакції, затвер дженого Наказом ДПА України №7 від 21.01.2009 року включені декіл ька моделей електронних конт рольно-касових апаратів сфер а застосування яких зазначен а - казино; зали гральних авт оматів; торгівля та послуги г ральних закладів. Наказом ДП А №430 від 01.07.2008 року до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій включений т акож РРО моделі „ФІСКАЛ”, яки й віднесений до комп' ютерно - касової системи та вказан а сфера його застосування, кр ім вищезазначених - казино; за ли гральних автоматів; торгі вля та послуги гральних закл адів, також - фіскалізація гра льних автоматів. Але ця комп' ютерно - касова система, як і автомат з продажу товарів (по слуг) відповідно до ст.2 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»є реєстраторами розрахун кових операцій.
Між тим, ні одним законодавч им актом не передбачений пор ядок фіскалізації гральних а втоматів - випуск нових як РРО та оснащення старих відпові дними пристроями для застосу вання їх як РРО з відповідним внесенням їх до Державного р еєстру реєстраторів розраху нкових операцій. Як зазначал ось, Міністерством промислов ої політики не було організо вано розроблення автоматів з продажу товарів (послуг) з ві дповідними технічними вимо гами щодо автоматів у сфері г рального бізнесу, а також зап ам' ятовуючих пристроїв (фіс кальної пам' яті) для оснаще ння автоматів, що вже діють, ві дповідно до п.2 Постанови №121, то бто для фіскалізації діючих автоматів передбачалося роз роблення запам' ятовуючих п ристроїв (фіскальної пам' ят і).
Частиною 1 статті 13 Закону № 2 65/95-ВР визначено, що вимоги щодо реалізації фіскальних функц ій реєстраторами розрахунко вих операцій для різних сфер застосування встановлюютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Постановою Кабінету Мініс трів України №199 від 18.02.2002р. “Про затвердження вимог щодо реал ізації фіскальних функцій ре єстраторами розрахункових о перацій для різних сфер заст осування” передбачено оснащ ення реєстраторів розрахунк ових операцій фіскальними бл оками, які забезпечують безу мовне виконання ними фіскаль них функцій, містить вимоги д о фіскального блока, фіскаль ної пам'яті збереження інфор мації, тощо.
Пунктом 2 зазначеної Постан ови визначено поняття “фіска лізація” як перехід від нефі скального до фіскального реж иму роботи реєстратора. Фіск алізація проводиться один ра з за весь період експлуатаці ї реєстратора (п. 3 Постанови К МУ № 199 від 18.02.2002 р.).
Розкриваючи ширше поняття "фіскалізації" та досліджуюч и процес переходу від нефіск ального до фіскального режим у роботи реєстратора слід ви ходити з нижче приведених те рмінів, визначених Законом № 265/95-ВР:
- фіскальні функції - це зд атність реєстраторів розрах ункових операцій забезпечув ати одноразове занесення, до вготермінове зберігання у фі скальній пам'яті, багаторазо ве зчитування і неможливість зміни підсумкової інформаці ї про обсяг розрахункових оп ерацій, виконаних в готівков ій та/або в безготівковій фор мі (із застосуванням платіжн их карток, платіжних чеків, же тонів тощо);
- фіскальна пам'ять - це зап ам'ятовуючий пристрій у скла ді реєстратора розрахункови х операцій, призначений для о дноразового занесення, збері гання і багаторазового зчиту вання підсумкової інформаці ї про обсяг розрахункових оп ерацій, яку неможливо змінит и або знищити без пошкодженн я самого пристрою;
- фіскальний режим роботи - це режим роботи реєстратора розрахункових операцій, який забезпечує безумовне викона ння ним фіскальних функцій.
Судом встановлено, що відпо відачем прийнято рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій фактично за н ефіскализацію гральних авто матів, які знаходилися в пере віряємих залах гральних авто матів. Між тим, п. 2 ст.17 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" передбачає відповідальніст ь у вигляді застосування фін ансових санкцій в розмірі дв адцять неоподатковуваних мі німумів доходів громадян - у р азі застосування при здійсне нні розрахункових операцій н епереведеного у фіскальний р ежим роботи, незареєстровано го, неопломбованого або опло мбованого з порушенням встан овленого порядку реєстратор а розрахункових операцій. Ц ей Закон не передбачає заст осування до суб' єктів госпо дарювання штрафних (фінансов их) санкцій за нефіскалізаці ю гральних автоматів.
Крім того, позивачем не було надано жодного доказу в обґр унтування того, що відповіда чем здійснювалися розрахунк ові операції на гральних авт оматах з застосуванням не пе реведеного у фіскальний режи м роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбо ваного з порушенням встановл еного порядку реєстратора ро зрахункових операцій.
Частиною 1 ст.72 КАС України пе редбачено, що обставини, вста новлені судовим рішенням в а дміністративній, цивільній а бо господарській справі, що н абрало законної сили, не дока зуються при розгляді інших с прав, у яких беруть участь ті с амі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Одеським окружним адмініс тративним судом 18.05.2009 року була прийнята постанова у адміні стративній справі №2-а-8524/08/1570 за п озовом ТОВ «Ігра»до головних державних податкових ревізо рів - інспекторів ДПА у Мико лаївській області Тесакова В .В., Костенко Д.М., Димчишиної О .Й. та Романова К.Ю., державної п одаткової інспекції у Суворо вському районі м.Одеси про ви знання дій протиправними та визнання нечинним рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій №0001712370 від 04.06.2008 р оку, згідно із якою позовні ви моги ТОВ «Ігра»було задоволе но частково, а саме визнано ча стково протиправним та скасо вано рішення державної подат кової інспекції в Суворовськ ому районі м.Одеси від 04.06.2008 рок у №0001712370 про застосування штраф них (фінансових) санкцій до ТО В «Ігра»на суму 8160 гривень. 09.02.2011 року ухвалою Одеського апел яційного адміністративного суду апеляційну скаргу ДПІ у Суворовському районі м.Одес и, у цій же справі, було залише но без задоволення, а постано ву Одеського окружного адмін істративного суду від 18.04.2009 рок у без змін. Штрафні фінансові санкції в розмірі 8500 гривень я кі просить стягнути позивач по даній адміністративній сп раві № 2а-8884/08/1570 - нараховані на пі дставі рішення ДПІ у Суворов ському районі м.Одеси №0001712370 від 04.06.2008 року, що згідно із зазначе ними вище висновками судів б уло визнано частково протипр авним та скасовано в частині стягнення з ТОВ «Ігра»суми ш трафних (фінансових) санкцій у розмірі 8160 гривень. Таким чин ом, сума штрафних (фінансових ) санкцій в розмірі 340 гривень є законною та повинна бути спл ачена ТОВ «Ігра».
Згідно ч.1 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни передбачено, що кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення.
Враховуючи вищевикл адене та оцінюючи наявні у ма теріалах справи докази в сук упності, суд дійшов висновку , що позовні вимоги державної податкової інспекції у Суво ровському районі м.Одеси під лягають задоволенню.
Керуючись: Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», Законом Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг», с т.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69 -71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 КАС Украї ни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в державної податкової інспе кції у Суворовському районі м. Одеси до товариства з обмеж еною відповідальністю «Ігра »про стягнення суми заборгов аності в сумі 8500 гривень - зад овольнити частково.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Іг ра» (м.Одеса, вул. Атамана Чепі ги, 11, код ЄДРПОУ 33721690) суму заборг ованості по штрафним санкція м в розмірі 340 (триста сорок) гри вень на рахунок №31112104700009, код 23213460, д о Головного управління держ авного казначейства України в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 21080900.
Судові витрати роз поділити відповідно до припи сів ст.94 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скар гу не було подано.
У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез Одеський окружний адмініс тративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з д ня її проголошення. У разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 КАС України, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Суддя С.М. Корой
29 квітня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2011 |
Оприлюднено | 11.05.2011 |
Номер документу | 15131982 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні