Постанова
від 20.04.2011 по справі 6449/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" квітня 2011 р.

14 год.58 хв. Справа № 2-а-6449/10/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,

при секретарі: Мельник О.О., за участю представника пози вача Пузанова Ю.В., предст авника відповідача Тосік Н .І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Одеської залізниці

до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні

про скасування податкових повідомлень - рішень,

встановив:

Одеська залізниця (по зивач) просить скасувати под аткові повідомлення-рішення Державної податкової інспек ції у м. Херсоні від 10.11.2010 № 0004252301/0, в ід 15.11.2010 № 0004302301/0, № 0004292301/0, від 17.11.2010 № 0004392301/0, № 0004372301/0, № 0004382301/0. Позовні вимоги об грунтовані тим, що за результ атами проведених перевірок в ідокремленого структурного підрозділу "Херсонська дист анція колії №15", структурного підрозділу Одеської залізни ці Херсонського будівельно-м онтажного управління № 4 служ би будівельно-монтажних робі т і цивільних споруд, структу рного підрозділу Одеської за лізниці Херсонської дистанц ії захисних лісонасаджень № 4, структурного підрозділу Од еської залізниці Херсонсько ї дистанції сигналізації та зв'язку, структурного підроз ділу Одеської залізниці Херс онської дистанції електропо стачання, структурного підро зділу Одеської залізниці пас ажирський вокзал Херсон 04.11.10 (а кти перевірок № 4647/23-4/01072183, № 4648/23-4/1072154, № 4662/23-5/1072196), 05.11.10 (акти перевірок № 4664/23-5/ 01072237, № 4671/23-5/25985149), 10.11.10 (акт перевірки № 4425/23-5/01072148), ДПІ у м. Херсоні виявлен о аналогічні порушення п.п. 2.2.2 п. 2.2 ст. 2, п.4.1 ст. 4, п. 5.9 ст.5, пп.8.3.3 п.8.3 ст. 8, п.11.1 ст. 11, п. 16.15 ст. 16 Закону Україн и від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткув ання прибутку підприємств" (д алі Закон № 334). Позивач зазнача є, що згідно п.п. 2.2.2 ст. 2 Закону №33 4 платниками податку на прибу ток, одержаного від господар ської діяльності залізнично го транспорту є Управління з алізниці. Одеська залізниця є єдиним платником податку н а прибуток, одержаного від вс ієї господарської діяльност і залізниці та їх структурни х підрозділів, що також вбача ється з ч. 1 ст. 62 Господарського кодексу України. Структурні підрозділі є платниками под атку на прибуток тільки в час тині, що одержаний не від госп одарської діяльності залізн ичного транспорту, але такою діяльністю підрозділи не за ймаються. Позивач вважає неп равомірними висновки ДПІ щод о самостійної сплати структу рними підрозділами податку з доходів, отриманих від здачі приміщень в оренду, розміщен ня реклами, виконання інших р обіт, оскільки залізниця спл ачує консолідований податок на прибуток щодо доходів, отр иманих його структурними під розділами від здійснення всі х видів господарської діяльн ості; в управлінні залізниці не має підпорядкованих підп риємств залізничного трансп орту, що мають статус юридичн их осіб, тому єдиним платнико м податку на прибуток від всі х здійснених господарських о перацій в системі управління залізниці є виключно управл іння залізниці, а структурні підрозділи залізниці не вва жаються окремими платниками податку, оскільки не мають ст атусу підприємств.

Представник позивача в суд овому засіданні просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Державна податкова інспек ція у м. Херсоні заперечує про ти задоволення позову Одеськ ої залізниці, вважає правомі рними винесені податковою ін спекцією рішення від 10.11.2010 № 000425230 1/0, від 15.11.2010 № 0004302301/0, № 0004292301/0, від 17.11.2010 № 0004 392301/0, № 0004372301/0, № 0004382301/0. Структурні під розділи позивача в порушення пп.2.2.2 п.2.2 ст.2 . ст.4 Закону №334/94-ВР та в порушення Постанови Кабін ету Міністрів України від 16.02.19 98р. №173 "Про перелік робіт (послу г), що належать до основної дія льності залізничного трансп орту, та Порядку розподілу до ходних надходжень від основн ої діяльності залізничного т ранспорту" віднесли до склад у інших доходів по деклараці ї, що подається до головного п ідприємства, доходи від орен ди приміщень та інших видів д іяльності, що не є господарсь кими, тоді як повинні були сам остійно відобразити ці доход и у своїх деклараціях з подат ку на прибуток, що подаються д о ДПІ у м.Херсоні, а не включат и ці доходи до декларацій, які подаються головному підприє мству (позивачу), і з цих доход ів структурні підрозділи пов инні були самостійно сплатит и податок на прибуток.

На думку відповідача, оскіл ьки Законом №334/94-ВР не передбач ається такої форми сплати по датку на прибуток, як централ ізована, тому структурні під розділи Одеської залізниці з обов' язані сплачувати пода ток на прибуток з доходів, отр иманих не від основної діяль ності, окремо від головного п ідприємства.

Представник підтримав над ані суду заперечення на адмі ністративний позов в письмов ому вигляді, просив суд відмо вити в задоволенні позову.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставин и, на яких ґрунтується позов, о б'єктивно оцінивши докази, як і мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд встановив :

Одеська залізниця є юридич ною особою, зареєстрована рі шенням Виконавчого комітету Одеської міської ради 18.02.1998, ко д 01071315. Згідно наданої копії дов ідки АА № 222205 з Єдиного державн ого реєстру підприємств та о рганізацій України, Одеська залізниця зареєстрована по в иду діяльності: "діяльність п асажирського залізничного т ранспорту", "діяльність ванта жного залізничного транспор ту", "функціонування інфрастр уктури залізничного транспо рту", "організація перевезенн я вантажів", "діяльність у сфер і інжинірингу", "будівництво б удівель". Згідно наданої копі ї статуту Одеської залізниці , затвердженого Наказом Міні стерства транспорту України від 29.12.1997 № 456, Одеська залізниця - це створене згідно з ст.ст.1,4 З акону України "Про залізничн ий транспорт" статутне терит оріально-галузеве об'єднання , засноване на державній влас ності і підпорядковане Держа вній адміністрації залізнич ного транспорту України, що в ходить до сфери управління М іністерства транспорту Укра їни.

"Херсонська дистанція колі ї №15", Херсонське будівельно-м онтажне експлуатаційне упра вління № 4 служби будівельно-м онтажних робіт і цивільних с поруд, Херсонська дистанція електропостачання, Херсонсь ка дистанція захисних лісона саджень № 4, Херсонська дистан ція сигналізації та зв'язку, п асажирський вокзал Херсон є відокремленими структурним и підрозділами Одеської залі зниці. Структурний підрозділ не є юридичною особою, а діє в ід імені і за дорученням голо вного підприємства (позивача ), здійснює свою діяльність на підставі Положення.

19.10.10 представниками ДПІ було проведено планову перевірку Херсонського будівельно-мон тажного управління №4 служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської залізниці (код 01072148) з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.01.09 по 30.06.10. За ре зультатами перевірки складе но акт № 4425/23-5/01072148, в якому зафіксо вано порушення пп.2.2.2 п.2.2 ст.2, ст.4 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" в результаті чого завищено з начення об'єкту оподаткуванн я по внутрішній декларації з податку на прибуток, яка пода ється до головного підприємс тва на суму 102181грн., за І квартал 2009р.- ІІ квартал 2010р. внаслідок в ключення доходів від оренди майна. 10.11.2010 ДПІ у м. Херсоні прий нято податкове повідомлення -рішення № 0004252301/0, яким визначено Херсонському будівельно-мон тажному управлінню №4 служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської залізниці податкове зобов'яз ання з податку на прибуток пі дприємств і організацій, що п еребувають у державній власн ості в сумі 36890 грн.20 коп., що скла дається з основного платежу в розмірі 25546грн. та штрафних са нкцій в сумі 11344грн.20 коп.

04.11.10 працівниками ДПІ було пр оведено планова перевірка, з а результатами яких складени й акт № 4647/23-4/01072183 перевірки Херсон ської дистанції захисних ліс онасаджень № 4 Одеської заліз ниці залізниці з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва за період з 01.01.09 по 30.06.10, акт в я кому зафіксовано порушення п п.2.2.2 п.2.2 ст.2, ст.4 Закону України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств" в результаті чого завищено значення об'єкту оп одаткування по внутрішній де кларації з податку на прибут ок, яка подається до головног о підприємства на суму 72701,31грн ., та занижено валовий дохід, о триманий не від господарсько ї діяльності залізничного тр анспорту по основній деклара ції з податку на прибуток, яка повинна надаватись до ДПІ у м . Херсоні на 72071,31 грн., це дохід ві д реалізації лісоматеріалів з захисних лісонасаджень ві д рубок догляду та габаритни х рубок під ЛЕП. На порушення п .2.2 ст.2, п.16.15 ст.16 Закону № 334, пп.4.1.4 п.4.1 З акону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" Одеською за лізницею не подавались до ДП І у м. Херсоні за весь період, щ о перевірявся з 01.01.09 по 30.06.10, декла рації з податку на прибуток п ідприємств. На порушення п.п.8. 3.3 п. 8.3 ст. 8 Закону № 334 підприємст вом завищено амортизаційні в ідрахування на суму 113,82 грн. 17.11.20 10 ДПІ у м. Херсоні прийнято под аткове повідомлення-рішення № 0004382301/0, яким визначено Херсонс ькій дистанції захисних лісо насаджень № 4 Одеської залізн иці податкове зобов'язання з податку на прибуток підприє мств і організацій, що перебу вають у державній власності в сумі 27897 грн.06 коп., що складаєт ься з основного платежу в роз мірі 18017 грн. 83коп. та штрафних са нкцій в сумі 9879грн.23коп.

Проведена перевірка відок ремленого структурного підр озділу "Херсонська дистанція колії №15" Одеської залізниці ( акт № 4648/23-4/01072154), в якому зафіксова но порушення пп.2.2.2 п.2.2 ст.2, п. 4.1ст. 4, п.п.8.3.3 п. 8.3 ст. 8, п.5.9 ст. 5, п.11.1 ст. 11 Зако ну №334. Перевіркою встановлено завищення підприємством об' єкту оподаткування по внутрі шній декларації, що подаєтьс я до головного підприємства на 1 323 693,88 грн. та занижено об'єкт оподаткування, отриманий не від основної діяльності залі зничного транспорту ( доходи від оздоровчих та спортивно -культурних закладів, робіт т а послуг допоміжного виробни цтва), на 1317486 грн., в результаті ч ого донараховано податку на прибуток у сумі 329 371,50 грн., непод ання до ДПІ у м. Херсоні за вес ь період, що перевірявся, декл арацій з податку на прибуток підприємств. 17.11.2010 ДПІ у м. Херсо ні прийнято податкове повідо млення-рішення № 0004372301/0, яким виз начено відокремленому струк турному підрозділу "Херсонсь ка дистанція колії №15" Одесько ї залізниці податкове зобов' язання з податку на прибуток підприємств і організацій, щ о перебувають у державній вл асності в сумі 487647 грн.84 коп., що с кладається з основного плате жу в розмірі 329371 грн. 50коп. та штр афних санкцій в сумі 158276грн.34 ко п.

Перевіркою відокремленого структурного підрозділу Оде ської залізниці Херсонська д истанція електропостачання (код 01072196), акт № 4662/23-5/01072196, зафіксова но порушення пп.2.2.2 п.2.2 ст.2, п.п. 4.1.1 п . 4.1 ст.4 Закону № 334, в результаті ч ого занижено податок на приб уток у сумі - 23756грн. внаслідок н евіднесення до декларації, я ка подається структурним під розділом до ДПІ у м. Херсоні, д оходів від отримання плати з а узгодження технічних умов, надання дозволів на підключ ення до електромережі, повір ки та ремонту приладів, від в ипробування засобів електро захисту, надання послуг розм іщення обладнання, реклами. Д ПІ у м. Херсоні винесено подат кове повідомлення-рішення № 0004292301/0, яким визначено відокрем леному структурному підрозд ілу Одеської залізниці Херсо нська дистанція електропост ачання податкове зобов'язанн я з податку на прибуток підпр иємств і організацій, що пере бувають у державній власност і в сумі 36519 грн.50коп., що складає ться з основного платежу в ро змірі 23756 грн. та штрафних санкц ій в сумі 12763грн.50 коп.

05.11.10 проведено перевірку Хер сонської дистанції сигналіз ації та зв'язку Одеської залі зниці з питань дотримання ви мог податкового, валютного т а іншого законодавства за пе ріод з 01.01.09 по 30.06.10. За результатам и перевірки складено акт № 4664/23 -5/01072237, в якому зафіксовано пору шення пп. 2.2.2 п. 2.2 ст. 2, ст. 4 Закону № 334 та в порушення Постанови КМ У від 16.02.98 № 173, в результаті чого підприємством по внутрішній декларації завищено показни ки у рядку 01.1 Декларації "доход и від продажу товарів (робіт, п ослуг) у сумі 724356 грн., включено д оходи від надання послуг еле ктрозв'язку, обслуговування ВОЛС та сигналізації переїзд ів юридичним особам, що не є го сподарською діяльністю, зани жено податок на прибуток у су мі 181089 грн. 17.11.2010 ДПІ у м. Херсоні пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення № 0004392301/0, яким визначе но Херсонській дистанції сиг налізації та зв'язку Одесько ї залізниці податкове зобов' язання з податку на прибуток підприємств і організацій, щ о перебувають у державній вл асності в сумі 269814 грн.30коп., що с кладається з основного плате жу в розмірі 181089 грн. та штрафни х санкцій в сумі 88725грн.30 коп.

Перевіркою відокремленого структурного підрозділу Оде ської залізниці пасажирськи й вокзал Херсон (код 25985149) з пита нь дотримання вимог податков ого, валютного та іншого зако нодавства за період з 01.01.09 по 30.06. 10, акт № 4671/23-5/25985149, зафіксовано пору шення пп.2.2.2 п.2.2 ст.2 Закону № 334, в р езультаті чого підприємство не зареєстровано як окремий платник податку з прибутку о триманого від не основних ви дів діяльності та не задекла ровано і не сплачено самойст ійно податок на прибуток у су мі 32738грн. з таких видів діяльно сті (доход від послуг, наданих страховим компаніям, від зді йснення реклами, від орендно ї плати). 15.11.2010 ДПІ у м. Херсоні пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення № 0004302301/0, яким визначе но відокремленому структурн ому підрозділу Одеської залі зниці пасажирський вокзал Хе рсон податкове зобов'язання з податку на прибуток підпри ємств і організацій, що переб увають у державній власності в сумі 49547 грн.30коп., що складаєт ься з основного платежу в роз мірі 32738 грн. та штрафних санкці й в сумі 16809грн.30 коп.

Суд вважає неправомірними винесені ДПІ у м. Херсоні оска ржувані податкові повідомле ння-рішення, виходячи з насту пного.

Згідно ст. 62 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-ІV п ідприємство - це самостійний суб'єкт господарювання, ство рений компетентним органом д ержавної влади або органом м ісцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задово лення суспільних та особисти х потреб шляхом систематично го здійснення виробничої, на уково-дослідної, торговельно ї, іншої господарської діяль ності в порядку, передбачено му цим Кодексом та іншими зак онами. Підприємства можуть с творюватись як для здійсненн я підприємництва, так і для не комерційної господарської д іяльності. Підприємство, якщ о законом не встановлено інш е, діє на основі статуту, є юри дичною особою, має відокремл ене майно, самостійний балан с, рахунки в установах банків , печатку із своїм найменуван ням та ідентифікаційним кодо м, не має у своєму складі інших юридичних осіб. Відповідно д о ст. 64 кодексу підприємство м оже складатися з виробничих структурних підрозділів (вир обництв, цехів, відділень, діл ьниць, бригад, бюро, лаборатор ій тощо), а також функціональн их структурних підрозділів а парату управління (управлінь , відділів, бюро, служб тощо). Фу нкції, права та обов'язки стру ктурних підрозділів підприє мства визначаються положенн ями про них, які затверджують ся в порядку, визначеному ста тутом підприємства або іншим и установчими документами. П ідприємство має право створю вати філії, представництва, в ідділення та інші відокремле ні підрозділи, погоджуючи пи тання про розміщення таких п ідрозділів підприємства з ві дповідними органами місцево го самоврядування в установл еному законодавством порядк у. Такі відокремлені підрозд іли не мають статусу юридичн ої особи і діють на основі пол оження про них, затвердженог о підприємством. Згідно нада них статутних документів пла тників, які перевірялися под атковою інспекцією - Херсонс ька дистанція колії №15 Одеськ ої залізниці, Херсонське буд івельно-монтажне управління № 4 служби будівельно-монтажн их робіт і цивільних споруд, Х ерсонська дистанція захисни х лісонасаджень № 4, Херсонськ а дистанція сигналізації та зв'язку, Херсонської дистанц ії електропостачання, пасажи рський вокзал Херсон є відок ремленими струтурними підро зділами Одеської залізниці, засновані на загальнодержав ній власності без права юрид ичної особи. Відображені в ак тах перевірки факти отриманн я структурними підрозділами доходу від здачі приміщень в оренду, від розміщення рекла ми та надання інших послуг, по зивачем не заперечується. Вк азані доходи були відображен і структурним підрозділом у декларації, що подається до г оловного підприємства (позив ача), і позивач відобразив цей дохід у своїх податкових дек лараціях за відповідні періо ди, і з цього доходу сплатив по даток на прибуток. Даний факт представник ДПІ також не зап еречує. Таким чином, суд вважа є доведеним той факт, що відоб ражені в акті перевірки дохо ди від не основної діяльност і структурних підрозділів, б ули враховані позивачем при визначені об' єкту оподатку вання цим податком, і з цих дох одів позивачем вже сплачений податок на прибуток.

Спір полягає у тому, що за ви сновком ДПІ податок на прибу ток від вказаних доходів від не господарської діяльності повинен був сплатити структ урний підрозділ за місцем св ого розташування, а не позива ч шляхом сплати консолідован ого податку.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач, як головне пі дприємство по відношенню до всіх своїх відокремлених стр уктурних підрозділів, наказо м від 27.06.2002р. №292/Н встановив, що Од еська залізниця відповідно д о п.п.2.2.2 п.2.2 ст. 2 Закону №334/94-ВР буде сплачувати податок на прибу ток з 01.07.2002 загальною сумою за в сі структурні підрозділи від усіх видів господарської ді яльності. 10.07.2002 позивач листом п овідомив ДПІ у м.Херсоні про т акий порядок сплати податку на прибуток структурними під розділами позивача, що розта шовані у м.Херсоні. Також лист ом від 10.07.2002 за №556 структурний пі дрозділ на виконання наказу Одеської залізниці від 27.06.2002р. № 292/Н просив відповідача виключ ити його з реєстру платників податку на прибуток.

Про відповідність вимогам Закону №334/94-ВР встановленого п озивачем наказом від 27.06.2002 №292/Н м еханізму сплати податку на п рибуток від усіх видів госпо дарської діяльності структу рних підрозділів позивача, щ о не є юридичними особами, ДПА України повідомила позивача листом від 10.07.02.

Закон України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" визначає, що гос подарська діяльність - це буд ь-яка діяльність особи, напра влена на отримання доходу в г рошовій, матеріальній або не матеріальній формах, у разі к оли безпосередня участь тако ї особи в організації такої д іяльності є регулярною, пост ійною та суттєвою. Під безпос ередньою участю слід розуміт и зазначену діяльність особи через свої постійні предста вництва, філіали, відділення , інші відокремлені підрозді ли, а також через довірену осо бу, агента або будь-яку іншу ос обу, яка діє від імені та на ко ристь першої особи. Відповід но до п. 2.1.1 ст. 2.1 Закону № 334 платни ками податку є: з числа резиде нтів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громад ські та інші підприємства, ус танови та організації, які зд ійснюють діяльність, спрямов ану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами. Згідно п. 2.1.3 даної с татті платниками є філії, від ділення та інші відокремлені підрозділи платників податк у (далі філії), зазначених у пі дпункті 2.1.1 цього пункту, що не мають статусу юридичної особ и, розташовані на території і ншої, ніж такий платник подат ку, територіальної громади.

Законом №334/94-ВР встановлено особливий порядок сплати под атку на прибуток підприємств ами залізничної галузі. Стат тя 2.2 Закон № 334 передбачає, що пл атниками податку на прибуток , одержаний від господарсько ї діяльності залізничного тр анспорту, є управління заліз ниці. Перелік робіт та послуг , що належать до господарсько ї діяльності залізничного тр анспорту, затверджується Каб інетом Міністрів України. До ходи залізниць, одержані від господарської діяльності за лізничного транспорту, визна чаються у межах доходних над ходжень, перерозподілених мі ж залізницями у порядку, затв ерджуваному Кабінетом Мініс трів України. Платниками под атку на прибуток, що одержани й не від господарської діяль ності залізничного транспор ту, є підприємства залізничн ого транспорту та їх структу рні підрозділи. Отже, редакці єю ст. 2 Закону не передбачено централізованої форми сплат и податку на прибуток для під приємств залізничного транс порту та їх структурних підр озділів. Суд погоджується з д оводами позивача про те, що ви щевказані структурні підроз діли, які перевірялись відпо відачем, не відносяться ні до підприємств залізничного тр анспорту, ні до структурних п ідрозділів таких підприємст в залізничного транспорту, а є структурними підрозділами залізниці, тому норма пп. 2.2.2 ст . 2 Закону № 334 на ці підрозділи з алізниці не розповсюджуєтьс я.

Кабінет Міністрів України не визначив переліку робіт т а послуг, що належать до госпо дарської діяльності залізни чного транспорту. Натомість постановою Кабінету Міністр ів України від 16.02.1998р. №173 визначе но перелік робіт, (послуг), що н алежать до основної діяльнос ті залізничного транспорту. Разом з тим, поняття "основна д іяльність" та "господарська д іяльність" не є тотожними. Осн овна діяльність залізничног о транспорту є складовою час тиною загальної господарськ ої діяльності і означає діял ьність усіх взаємопов'язаних підприємств та структурних підрозділів галузі, спрямова ну на виконання єдиного пере візного процесу. Основна дія льність залізниць - діяльніс ть усіх взаємопов'язаних від окремлених підрозділів, що в ходять до складу залізниць, с прямована на виконання і обс луговування єдиного перевіз ного процесу, тобто експлуат аційна (перевізна) та підсобн о-допоміжна діяльність, пов'я зана з обслуговуванням експл уатаційної діяльності. Експ луатаційна діяльність - діял ьність відокремлених підроз ділів, безпосередньо пов'яза на з перевезенням пасажирів, вантажів, вантажобагажу, пош ти тощо. Підсобно-допоміжна д іяльність - діяльність відок ремлених підрозділів, пов'яз ана з виконанням ряду допомі жних операцій та організаціє ю виробництв, продукція (посл уги) яких використовується п ереважно для потреб експлуат аційної діяльності залізниц ь. З наведеного вбачається, що доходи від оренди приміщень , розміщення реклами, оздоров чо-культурної діяльності тощ о не відносяться до доходів о сновної діяльності залізнич ного транспорту, але це не озн ачає, що ці доходи автоматичн о вважаються такими, що отрим ані не відгосподарської діял ьності.

Суд дійшов до висновку, що д оходи структурних підрозділ ів від неосновної діяльності залізничного транспорту опо датковуються на загальних пі дставах у порядку, передбаче ному п.2.1 ст.2 Закону №334/94-ВР - або с труктурним підрозділом само стійно за місцем свого розта шування, або головним підпри ємством шляхом сплати консол ідованого податку.

Закон України №2181-ІІІ є спеці альним законом з питань опод аткування, який установлює п орядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державни ми цільовими фондами з подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів). Відповідно до п. 17.1 ст. 17 З акону № 2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового за конодавства накладаються на платника податків у розміра х, визначених цією статтею, кр ім штрафних санкцій за поруш ення валютного законодавств а, що встановлюються окремим законодавством. Зазначена н орма встановлює відповідаль ність лише платників податкі в за неподання податкових де кларацій у строки, встановле ні законом. Тобто, для застосу вання цієї норми до структур ного підрозділу позивача, ос танній повинен мати статус п латника податку на прибуток.

Виходячи з встановлених фа ктичних обставин справи, суд приходить до висновку, що вс тановлений позивачем наказо м від 27.06.2002р. №292/Н механізм консо лідованої сплати податку на прибуток від усіх видів госп одарської діяльності його ст руктурних підрозділів, які н е є юридичними особами, відпо відає вимогам Закону №334/94-ВР, у зв' язку з чим суд вважає без підставними висновки ДПІ про заниження структурними підр озділами об' єкту оподаткув ання та заниження податку на прибуток. Також помилковим є і висновки ДПІ про ненадання структурними підрозділами п одаткових декларацій, за що б ули застосовані штрафні санк ції на підставі пп. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 За кону №2181-ІІІ. Зважаючи на викла дене, позовні вимоги підляга ють задоволенню. В судовому з асіданні оголошено вступну т а резолютивну частини постан ови та повідомлено про дату т а час складення постанови в п овному обсязі. Судові витрат и не відшкодовуються, оскіль ки відсутня відповідна вимог а позивача.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 158 - 163, 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд -

постановив:

Позов Одеської залізниц і задовольнити. Скасувати по даткові повідомлення-рішенн я Державної податкової інспе кції у м. Херсоні № 0004252301/0 від 10.11.10, в ід 15.11.10 № 0004302301/0, № 0004292301/0, від 17.11.10 № 0004382301/0, № 0004392301/0, № 0004372301/0.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 27 кв ітня 2011 р..

Суддя Хом'яко ва В.В.

кат. 8.2.6

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2011
Оприлюднено11.05.2011
Номер документу15133167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6449/10/2170

Постанова від 20.04.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні