ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2011 року Справа № 2а/2370/2473/2011
11 год. 10 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилю ка В. О.,
секретар судового засідан ня - Білоус А. М.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_3
відповідача - не з' явивс я,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тал ьнівського районного центру зайнятості до фізичної особ и - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості,
встановив:
Тальнівський районни й центр зайнятості подав поз ов про стягнення з фізичної о соби - підприємця ОСОБА_2 заборгованості в розмірі 2 688 грн. 71 коп.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив їх задовольнити.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і м ісце розгляду справи в судов е засідання не з' явився, зап еречення на позов не надав, а т ому суд вирішив розглянути с праву без його участі на підс таві наданих документів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, повно, все бічно, об' єктивно дослідивш и надані у справі докази, нада вши їм юридичну оцінку, суд пр ийшов до такого висновку.
Частиною першою статті 67 Ко нституції України закріплен о обов' язок кожного сплачув ати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених зак оном.
Спеціальним законом, який в изначає правові, фінансові т а організаційні засади загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування н а випадок безробіття, є Закон України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” від 2 березня 2000 року № 1533-III (д алі - Закон № 1533-III).
Відповідно до статті 1 Закон у № 1533-III загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття - си стема прав, обов' язків і гар антій, яка передбачає матері альне забезпечення на випадо к безробіття з незалежних ві д застрахованих осіб обстави н та надання соціальних посл уг за рахунок коштів Фонду за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття; страховик - Фонд загальн ообов' язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття.
Абзацом 2 частини 1 статті 4 За кону № 1533-III передбачено, що взят тя на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з дійснюється Фондом на підста ві відомостей з реєстраційно ї картки, наданих державним р еєстратором відповідно до За кону України “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”, не пізніше наступного робо чого дня з дня отримання зазн ачених відомостей робочими о рганами виконавчої дирекції Фонду, а фізичних осіб, які не мають статусу підприємців т а використовують найману пра цю, - у тижневий строк після ук ладення трудового договору ( контракту) з першим із найман их працівників.
ОСОБА_2 як фізична особа - підприємець, ідентифікаційн ий номер НОМЕР_1, зареєстр ована Тальнівською районною державною адміністрацією Че ркаської області 13.07.2001р., взятий на облік 28 січня 2009 року та є пла тником внесків на загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття.
Згідно частин 1, 2 статті 8 Зак ону № 1533-III Фонд загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття створюєт ься для управління страхуван ням на випадок безробіття, пр овадження збору та акумуляці ї страхових внесків, контрол ю за використанням коштів, ви плати забезпечення та наданн я соціальних послуг, здійсне ння інших функцій згідно із ц им Законом і статутом Фонду. Ф онд є цільовим централізован им страховим фондом, некомер ційною самоврядною організа цією. Держава є гарантом забе зпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних со ціальних послуг Фондом.
Частинами 1, 2 статті 12 Закону № 1533-III передбачено, що виконавч а дирекція Фонду є виконавчи м органом правління Фонду, як ий забезпечує виконання ріше нь правління. Функції викона вчої дирекції Фонду покладаю ться на органи державної слу жби зайнятості. Функції робо чих органів виконавчої дирек ції Фонду покладаються на це нтр зайнятості Автономної Ре спубліки Крим, обласні, Київс ький і Севастопольський місь кі, районні, міськрайонні, міс ькі та районні у містах центр и зайнятості.
Розмір внесків до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття вста новлено Законом України “Про розмір внесків на деякі види загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання”.
Відповідно до частини 3 стат ті 17 Закону № 1533-III перерахування страхових внесків здійснюєт ься страхувальниками одноча сно з одержанням (перерахува нням) коштів на оплату праці (в иплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральні й формі, або виручки від реалі зації товарів (послуг). При цьо му фактичним одержанням (пер ерахуванням) коштів на оплат у праці (виплату доходу) вважа ється одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержув ача, перерахування за доруче нням одержувача на будь-які ц ілі, одержання товарів (послу г) або будь-яких інших матеріа льних цінностей в рахунок за значених виплат (доходу), факт ичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передба чених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.
Порядок нарахування внеск ів та їх сплати регулюється І нструкцією про порядок обчис лення і сплати внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття та обліку ї х надходження до Фонду загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування н а випадок безробіття, затвер дженою наказом Міністерства праці та соціальної політик и України від 18.12.2000р. № 339, зареєст рованою в Міністерстві юстиц ії України 16.01.2001р. за № 30/5221 (далі - Інструкція).
Пунктом 6.7 Інструкції встан овлено, що роботодавці щоква рталу складають у двох примі рниках розрахункову відоміс ть про нарахування і перерах ування страхових внесків до Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття, один екземпляр я кої подається до центру зайн ятості, у якому він перебуває на обліку, до 20 (а за рік - 25) числа місяця, наступного за звітни м періодом.
Усі примірники розрахунко вої відомості підписуються к ерівником і головним бухгалт ером підприємства або органі зації, виконавцем та завіряю ться печаткою. Другий примір ник звіту, завірений центром зайнятості, залишається в бу хгалтерії платника страхови х внесків.
Судом встановлено, що за рез ультатами проведеної переві рки з питань дотримання вимо г законодавства щодо правиль ності нарахування та своєчас ності сплати внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття посадовою осо бою позивача складено акт № 108 від 12 листопада 2010 року, в якому зазначено про те, що заробітн а плата нараховувалась найма ному працівникові, але звіти до Фонду не подавались, внеск и не сплачувались. У зв' язку з цим відповідачу донарахов ано страхових внесків в розм ірі 18 грн. 54 коп., за несвоєчасну сплату страхових внесків на рахована пеня в розмірі 0 грн. 45 коп., а також за неповне перер ахування страхових внесків н арахований штраф в розмірі 3 0 92 грн. 50 коп.
Зазначений акт отриманий в ідповідачем 12 листопада 2010 рок у, про що свідчить відповідна відмітка.
Крім того, відповідачем до Т альнівського районного цент ру зайнятості подана розраху нкова відомість про нарахува ння і перерахування страхови х внесків до Фонду загальноо бов' язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття за 201 0 рік із зазначенням в ній суми заборгованості в розмірі 2 688 г рн. 71 коп.
Пунктом 2 частини 2 статті 35, а бзацом 1 частини 1, частиною 2 ст атті 38, статтею 39 Закону № 1533-III вс тановлено, що роботодавець з обов' язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати с трахові внески; роботодавець несе відповідальність за не своєчасність сплати та непов ну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внеск ів, що сплачують застрахован і особи через рахунки робото давців; строк давності у разі стягнення страхових внесків , пені, та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, н е застосовується; спори, що ви никають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в су довому порядку.
За вказаних обставин, виход ячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу по ложень чинного законодавств а України та матеріалів спра ви, суд дійшов висновку, що вик ладені в позовній заяві дово ди є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задово ленню.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,
постановив:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДРЕ СА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Тальні вського районного центру зай нятості (20400, Черкаська область , м. Тальне, вул. Майданецька, 13/1, ідентифікаційний код 21367851) заб оргованість в розмірі 2 688 (дві тисячі шістсот вісімдесят ві сім) грн. 71 коп.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до вимо г статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України та може бути оскаржена до Киї вського апеляційного адміні стративного суду через Черка ський окружний адміністрати вний суд у строки та порядку, п ередбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.О. Гаври люк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15134780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні